PDA

View Full Version : hned carl martin quattro en een vraag



jules
7 februari 2013, 10:26
Ik heb al een hele tijd de m13 naar volle tevredenheid, maar toch merkte ik dat ik wat lekkere drives en distortions er niet heel lekker uit kreeg, toen deze Carl Martin quattro geprobeerd en tis precies de goede basis die ik wil hebben, ben aan het denken om de m13 in te ruilen voor een m9 omdat die wat kleiner is.

Nou heb ik wel een vraagje zowel de Carl Martin als de m13 hebben een effects loop. Maar wie gooi ik dan in welke effects loop he? Zelf dacht ik om de m13 in de effectsloop na de Carl Martin te zetten, op die manier heb ik altijd de drives voor de delays of echos staan, plus kan ik van uit de m13 de het geluid van de Carl Martin boosten zonder dat ik meteen daarvoor de compressor van de Carl Martin hoef te gebruiken.

ik zou natuurlijk ook de Carl Martin in de effectsloop van de amp kunnen zetten en de carl martin ervoor. maar een paar van mijn amps hebben geen effect loops omdat het oude kraam is :) (marshall jmp mkII) dus ik wil eigenlijk gewoon een kabeltje in en uit snappie.

Of moet de Carl Martin in de effectsloop van de m13 zodat ik stereo uit kan (nooit gebruikt maar goed) en sluit je de effecten op elkaar aan met elkaars effectloop, of met de gewone in en uitgang van de m13? Dus bijvoorbeeld: de send naar de IN van de m13, en de OUT van de m13 naar de return?

arjanb01
7 februari 2013, 10:41
2 mogelijkheden die volgens mij het beste werken:

1. M13 in de fx loop van je amp zetten en je CM Quattro rechtstreeks via de input van je amp.
2. Heb je geen fx loop in je amp, de Quattro als pre-amp gebruiken en de M13 in de loop van de Quattro steken, dus de FX loop van de M13 niet gebruiken.
Vervolgens die set via de input van je Marshall (die geen fx loop heeft) laten lopen.

jules
7 februari 2013, 10:52
jaaa dan was mijn eerste hunch toch goed. bedankt