PDA

View Full Version : Het ''Amp Settings'' Topic



Mobassintheplace
6 februari 2013, 17:35
Hallo,

In dit topic kan iedereen de settings van je amp delen. Zo kunnen beginners een klein opstapje krijgen voor een sound. Natuurlijk kan je ook hier de settings van bekende artiesten plaatsen zodat je de sound kan krijgen die je zoekt voor een bepaalde cover. Welke settings gebruik je? Misschien settings van bekende artiesten? Wat voor gear gebruik je? Settings van je meest gebruikte pedals etc.

Ik begin bij mezelf

Marshall Haze 15
GAIN - 7
TREBLE - 5
MID - 6
BASS - 5
REVERB - 0

Slash van Guns N Roses
Presence: 8
Treble: 5
Middle: 7
Bass: 7
Gain: 7

marter544
6 februari 2013, 18:06
Gain - 10
hoog - 10
mid - 10
laag - 10
master - 10

Welke versterker maakt niet uit

Dirk_Hendrik
6 februari 2013, 18:43
Hallo,
In dit topic kan iedereen de settings van je amp delen.

Waarom zou iedereen de settings van mijn amp willen delen!? En denk je echt dat ik van een stuk of 250 pedalen de settings op ga schrijven!?

zjanke
6 februari 2013, 18:43
Ook effectsettings? Ik gebruik een Nova systeem en als je wil kan ik mijn settings wel allemaal op het forum zetten...

U2 - Pride (in the name of love)
Modulation:
Type: Chorus
Speed: .122Hz
Tempo: Disabled
Depth: 50%
HiCut: 18.8k
Delay: 14.0ms
Mix: 25%
Delay:
Type: Analog
delay: 292ms
Tempo: 1/4
Clip: 0dB
FeedB: 20%
HiCut: 12.6k
LoCut: 50.1Hz
Mix: 40%
Reverb
Type: Spring
Decay: 2.0
PreDl: 0ms
Mix: 20%
Size: small
Color: Bright
HiFac: 6
LoCol: Light
LoFac: 0
RoomL: 0dB
RevLe: -3dB
Diff: 10
Shape: round
Compressor
Type: perc
Drive: 6
Resp: 3
Level: -9dB
Drive
Type: Distort
Gain: 8
Tone: 60%
Level: -18dB
Boost: 1dB

maar wat zou je daarmee willen?

Thyrif
6 februari 2013, 18:43
Tegenwoordig speel ik zo op mn ENGL 530 met Mesa 50/50:

Lead/hi-gain:
Gain - 5
Bass - 2.5/3
Lo-mid - 8
Hi-mid - 8
Treble - 4

Master van de 50/50 op 2.5 thuis, max! Idioot luid al. Snel weer eens opengooien in een oefenruimte ^^
Presence op de mesa varieert een beetje, veelal laag.

Redelijk moderne tone, maar nog niet té, wel enigzins organisch nog. Weinig bas want zeker met mn 7-string is daar veel te veel van en wordt het onduidelijk. Anders moet je maar bas gaan spelen. Veel mids, beetje superhoog.

MarkS
6 februari 2013, 18:48
Marshall 3210 Mosfet Lead 100.
eea afhankelijk of ik het clean kanaal ook echt clean wil, of lichte crunch.
in beide gevallen worden kanaalvolumes gematched

bij clean:

Boost channel with pull eq
gain 8-10
volume 7
tone 4
Clean channel
volume 4
bass 6
mid 7
treble 2

bij crunch on clean:

Boost channel with pull eq
gain 10
volume 10
tone 5
Clean channel
volume 10
bass 6
mid 7
treble 2

master 2
reverb 2-3

Jasper.
6 februari 2013, 19:44
JCM900 4100:

Reverb 0
Presence 7,5
Bass 8,5
Middle 5
Treble 4
Gain (of preamp volume) 14 (van 20)

Clean hetzelfde maar pre-amp volume op 4 (van 10) en misschien een klein beetje reverb

Master volume staat tegenwoordig altijd tussen 0.5 en 1. Bij hogere volumes zal ik de rest ook wel wat aanpassen.

iWishmaster
6 februari 2013, 20:01
Versterker: zelfgebouwd
Geen labels op de knoppen, maar de eerste staat op 7, tweede op 3 en de derde tussen de 1 en 10 afhankelijk van de situatie.

Jasper.
6 februari 2013, 20:03
Wel een beetje nutteloos topic. Kleine kans dat iemand hier dezelfde versterker heeft. Misschien dat er een paar zijn. En dan nog moet je het maar lezen en het moet je sound zijn. Bij mijn JCM heb ik de Bass vrij hoog. Maar bij de Randall in de oefenruimte zet ik hem haast dicht om een beetje dezelfde hoeveelheid bass te krijgen.

JohnLord
6 februari 2013, 20:07
Nog niemand die alles op 11 heeft?

Kim Wilson
6 februari 2013, 20:15
Lekker nuttig. Bij mij staat het nooit hetzelfde. Ik zou niet weten hoe het nu staat, maar dat boeit ook niet, want de volgende keer dat ik ga spelen stel ik de boel toch weer af.

Gearjunkie
6 februari 2013, 21:00
Bij mijn zelf gebouwde versterkers is het net als met mijn vrouw; hoe heter ze zijn, hoe meer ik met de knoppen moet spelen...

Mobassintheplace
6 februari 2013, 21:51
Waarom zou iedereen de settings van mijn amp willen delen!? En denk je echt dat ik van een stuk of 250 pedalen de settings op ga schrijven!?

Je hoeft het alleen te delen als je het zelf wilt natuurlijk. Het is wel leuk om te zien wat voor settings anderen gebruiken. Zo kunnen beginners een opstapje krijgen voor een sound. Maar natuurlijk kan je ook hier de settings van bekende artiesten plaatsen zodat je de sound kan krijgen die je zoekt voor een bepaalde cover.

access
6 februari 2013, 21:51
Inderdaad. Zomaar aan de knoppen gaan draaien als ze niet opgewarmd is, heeft geen enkele zin.
Doe d'r de groeten van me. ;)

roger
6 februari 2013, 22:48
Versterker: zelfgebouwd
Geen labels op de knoppen, maar de eerste staat op 7, tweede op 3 en de derde tussen de 1 en 10 afhankelijk van de situatie.

Die is goed!

Braindead
6 februari 2013, 22:52
Das in ieder geval handig voor alle mensen die ook een zelfgebouwde versterker hebben :seriousf:


Ps: aan settings heb je echt ontzettend weinig. Je kan wel dezelfde amp hebben maar misschien heb je er andere buizen in, is ie anders gebiasd, heb je een andere speakerkast, gitaar, pickups, andere pedalen etc. etc.

Dus ik denk dat de meest bruikbare post nog de post van Gearjunkie is. Mocht je nu als gitaarnetter zijn vrouw tegen komen, dan heb je alvast een stukje uit haar handleiding...

Gearjunkie
6 februari 2013, 23:06
Dus ik denk dat de meest bruikbare post nog de post van Gearjunkie is. Mocht je nu als gitaarnetter zijn vrouw tegen komen, dan heb je alvast een stukje uit haar handleiding...


10 jaar heb ik moeten wachten op dit forum en eindelijk is er dan een stukje erkenning!!!!

Dank je Braindead!!

Zonder gekheid, settings zeggen echt niets zonder context....

Liquid_Metal
6 februari 2013, 23:09
Waarom zou iedereen de settings van mijn amp willen delen!? En denk je echt dat ik van een stuk of 250 pedalen de settings op ga schrijven!?

Dit topic is inderdaad geen lang leven beschoren. Ten eerste heeft iedereen een andere amp, ten tweede zijn aanvullende gear en speelstijl ook nog eens anders en ten derde zoekt iedereen een andere sound.

Gearjunkie
7 februari 2013, 06:42
Ach ik snap ook wel dat beginnende virtuosen bevestiging zoeken. Eigenlijk is er door het www een stukje verarming gekomen, de gear van je held kan je zo terugvinden en een nummer zelf uitzoeken is door alle tabs en instructiefilmpjes ook betrekkelijk geworden.

Kim Wilson
7 februari 2013, 08:21
Nou vooruit dan:

Fender Vibrolux Reverb (met Telecaster) (v.l.n.r.)
Vibrato kanaal input 1
Bright switch: off (tenzij country licks)
Volume: afhankelijk van de ruimte. Klinkt het mooist rond 5 á 6, maar dan blaas ik thuis de ramen er al uit
Treble: omstreeks 5
Bass: tussen 4 en 6
Reverb: tussen 0 en 2

Kingfisher
7 februari 2013, 14:35
Zijn er algemene hints?

Bijvoorbeeld:
- op een overdrive kanaal: hoe meer mid, hoe meer je sound richting rock gaat (AC/DC), minder mid is metal
- op een clean kanaal; low gain high volume is country, high gain, low volume is jazz
- als je meer gain steekt op een overdrive kanaal, moet je vaak de bass een tikkel terug draaien, of het wordt modderig.

Mijn versterker vind ik soms wat kwekken/cocked-wah sound. Hoe krijg ik best een goeie drive sound?

allochthomas
7 februari 2013, 14:44
Ik betwijfel of mensen wat hebben aan setting voor mijn c-type ondanks dat hij gebaseerd is op een marshall jtm45.

universele tips: meer gain is niet altijd beter en settings die op je slaapkamer werken werken vaak niet in live situaties.

voor als mensen met een jcm900 moeten werken in de oefenhokken: niet het high gain kanaal gebruiken en de master volume helemaal open zetten en de gain knop als volume gebruiken.

Braindead
7 februari 2013, 15:50
10 jaar heb ik moeten wachten op dit forum en eindelijk is er dan een stukje erkenning!!!!

Dank je Braindead!!

Zonder gekheid, settings zeggen echt niets zonder context....

You're welcome :ok:
:seriousf:



Mijn algemene hint is dat als je elke keer je master verder opendraait je elke paar maanden de master nog verder open moet draaien om hetzelfde volume te kunnen horen.






WAT ZEG JE?!?!?

jerome
7 februari 2013, 19:32
:seriousf:

Je geluid wordt er wel steeds beter van... ;)

Hè? Wat? .........

farstreetblues
7 februari 2013, 20:53
Nog niemand die alles op 11 heeft?

http://www.youtube.com/watch?v=NrVCjnRdB_k

Bassa
7 februari 2013, 21:09
http://www.youtube.com/watch?v=NrVCjnRdB_k
Haha, geniaal

ateng
9 februari 2013, 18:01
Je hoeft het alleen te delen als je het zelf wilt natuurlijk. Het is wel leuk om te zien wat voor settings anderen gebruiken. Zo kunnen beginners een opstapje krijgen voor een sound. Maar natuurlijk kan je ook hier de settings van bekende artiesten plaatsen zodat je de sound kan krijgen die je zoekt voor een bepaalde cover.

Laat beginners maar eerst leren om hun gehoor te gebruiken en te experimenteren met sounds en eventueel effecten. Om nu settings te gaan overnemen hiero heeft weinig zin... type buizen, speakers en gebruikte gitaar speelt hierbij ook een rol... niet te vergeten persoonlijke smaak ;)

Mr. Dynamite
11 februari 2013, 11:28
Ex bluesbreaker jtm 45:
Bijna alles op 5, precense zo'n beetje dicht (licht er ook maar net aan wat je wil) en dan in de input rechts onder vanaf de voorkant gezien.

Marshall JCM 900 SL-X 100w, bij deze komt het een stuk nauwer:
treble n bass rond 5, mid rond 7. Preamp op max, en de gain pot op 1.
Dit is de enige manier om een dikke sound uit de amp te krijgen, preamp en gain op 5 geeft je het dunne fizzy geluid waar de 900 serie om bekend staat.

sandert1978
12 februari 2013, 10:56
Ok dan FWIW:

Amp: Fender Blues Deluxe RI

Settings ch 1. (Clean):

Bas : 5
Mid : 4
Treb : 6
Pres : 2/3
Rev : 2/4
Vol : afhankelijk van....

De rest gebeurt met de volumeknoppen van de gitaren of de pedalen.

Roadburn
12 februari 2013, 11:14
Ik betwijfel of mensen wat hebben aan setting voor mijn c-type ondanks dat hij gebaseerd is op een marshall jtm45.

universele tips: meer gain is niet altijd beter en settings die op je slaapkamer werken werken vaak niet in live situaties.

voor als mensen met een jcm900 moeten werken in de oefenhokken: niet het high gain kanaal gebruiken en de master volume helemaal open zetten en de gain knop als volume gebruiken.

K'heb maar 1 kanaal op m'n 900. 1 van de 3 900 modellen heeft 2 kanalen(de DR), de andere maar 1...
Maar ja, voor een DR, kanaal A open, gain erbij en je hebt AC/DC....




Anywho, JCM900 MkIII:

Prescence: 0/1
Bass: 4
Mid : 7
Treble: 6

Pre amp volume: 8-9
Gain sensitivity:12-13

Patchcable in de fx-loop met de "level" knop of 11 uur.




P.S. Fizzy SL-X, check of the juiste buizen er in zitten ( EL34 vs 5881). Sommige zijn ge-mod voor "het andere" type buizen, maar gebruiken de bias setting van de orginele buizen...