PDA

View Full Version : welk loop-pedaal



Max Draisma
6 februari 2013, 12:53
Beste mensen,

Na onlangs veel video's gezien te hebben van mensen die een loop-pedaal gebruikte, leek het mij erg leuk om er zelf ook een aan te gaan schaffen. Ik heb wel een beetje een idee van hoe ze werken, maar heb nog wel een paar vragen. Ik ben zelf namelijk vooral opzoek naar een loop pedaal voor semi-akoestische instrumenten(gitaar & viool) en wil met name het loopen gebruiken. Ik zou dus het liefst een loop station hebben die gemakkelijk minsten wel 2-3 loops door elkaar kan spelen. Zodat je dus eerst 1 loop opneemt, dan 2 (je hoort dan dus 1+2) en dan nog gewoon kan spelen. Hebben jullie misschien suggesties?

Alvast bedankt,

Max

Joppnl
6 februari 2013, 13:28
k heb zelf een Boss RC-20 en die doet dat exact wat je beschrijft.

het ding heeft 2 pedalen, met de linker start je de opname, druk je er weer op dan stopt de opname en gaat ie meteen afspelen wat je tot dan hebt opgenomen, je kan er dan vrij over heen spelen.

Druk je weer op de linker dan gaat ie in 'overdub' mode en neemt dan weer op wat je speelt bovenop wat ie al opgenomen had.

Druk je dan weer op de linker dan stopt de opname maar speelt ie meteen af wat je tot dan toe hebt opgenomen (incl dus die overdub) en kan je daar weer overheen spelen etc etc etc.

Met het rechterpedaal stop je alles en als je m ingedrukt houdt dan wist ie de opname.

Ook is het mogelijk de opname in 1 van de 10 presets op te slaan.

Wat evt jammer zou kunnen zijn is dat je bij dit pedaal niet de laatste overdub-toevoeging kan wissen dus stel je hebt al 26 ( :-) )layers gemaakt en bij de 27e maak je een foutje....jammer dan, alles overnieuw.

Maar dit betreft dus de RC20, ik denk niet dat ie er uniek in is maar alles wat je zegt kan dit apparaat maar zeer wss zijn er velen die dit kunnen, geen idee.

Ik vind t een geweldig apparaat om dingen mee te oefenen: toonladders over een accoord --> accoord opnemen en laten loopen, toonladder/solo er overheen en verder ook erg leuk voor complete solo's over een stukje muziek te oefenen.

aanrader!

Max Draisma
6 februari 2013, 13:55
Top! Erg bedankt voor je reactie, dat klinkt inderdaad precies naar waar ik op zoek zijn. Ben gelukkig niet van plan 27 layers over elkaar heen te spelen dus dat komt wel goed. Ik ga erachteraan, nogmaals bedankt!

Joppnl
6 februari 2013, 15:24
prima, graag gedaan.

D'r staat een RC-3 op de marktsectie. Geen idee of die ook kan wat ik beschrijf maar t lijkt me wel, kijk zelf maar ff.

hier bv http://www.youtube.com/watch?v=20uBZ0pDW5A