PDA

View Full Version : Groove Tubes advies



Bates15
21 juni 2003, 12:00
Is dit wat? Ik heb heb zoiets altijd bij Dirk Witte zien staan en wat me opviel was dat het daar JAAAAAAAAAAAAAAAARen heeft gestaan. Klinkt het? Waar klinkt het naar? Is dit een beetje een normale prijs? :
Trio preamp in combinatie met :
Dual eindversterker, nieuwe Svetlana 6L6 tubes, EL34 Tubes,
Stereo 70
In goede staat, incl. footswitch (2*)
Incl. Flightcase, wordt alleen als set verkocht !
1350,--

Ik ben benieuwd....

http://www.haarguitars.nl/Te%20Gebruiken/Sale/groove%20tubes2.jpg

signsofzodiac
21 juni 2003, 13:53
Uitstekende prijs voor deze combi, zeker als het al gecased is!

GT zit in de Uberliga van de versterkers. Echte high-end. Geweldig clean en goeie scheursounds a la oude Marshalls en Soldano. Een brute metal-sound zul jeer niet uit halen, maar daaroor kan je er altijd nog een goeie trapdoos voor zetten.

Het leuke geintje met de GT eindtrappen is dat ze meestal twee mono-blokken hebben, die (kan naar wens verandert worden) bestukt zijn met verschillende eindbuizen. Bijvoorbeeld EL34 op de ene kant (voor Marshall-sounds) en 6l6 op de andere kant (Fender/Boogie). Met bepaalde converters als de THD Yellowjackets kan je zelfs EL-84 gebruiken.

Je kan die twee kanalen dus combineren (voor een mix met twee soorten eindbuizen) of de poweramp beschouwen als twee aparte versterkers. Met de Trio-preamp zou je dus bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:

Kanaal 1 (clean) via de 6l6-kant
Kanaal 2 9crunch) via de EL-34-kant
Kanaal 3 (akkoorden-werk) combinatie van de twee eindtrappen)
Kanaal 3 (solo-werk) 6l6-kant voor de extra mid-push

Eigenlijk heb je dus de best of both worlds qua eindbuizen!

morris
21 juni 2003, 14:43
De reden dat dit niet zo geweldig verkoopt is dat het er niet uitziet, en nogal 'aufwendig' is. Maarrrrrrr
het klinkt wel!
De kwaliteit is erg hoog en 'all tube' zonder compromissen.
De prijs is zeker niet verkeerd, sterker nog, erg goed voor dit kwaliteitsspul. Er staat nu een of andere randdebiel op 2ehands.nl die hetzelfde setje voor 2750 € aanbiedt zonder de switches. Da's natuurlijk weer een extreme prijs.
De eindtrap heb ik nog nooit gehoord, maar de Trio is marshall achtig gevoiced. Denk aan hotrod JCM800 en Plexi. Niet verkeerd dacht ik zo.
Ik schat de reeele waarde op 850 € en de eindtrap op 600 €.

maestro_nl
21 juni 2003, 15:57
Ik heb 3 jaar op een GT-Trio gespeeld.
Is helemaal nix mis mee. Een dik clean geluid. Kanaal 3 is echt vet.
Reele waarde is particulier 500 euro en in de winkel 600 euro.
Bij Dick Dijkman staat 1 te koop.

Bates15
21 juni 2003, 20:52
Ja die bij Dijkman had ik ook gezien. Ik heb echt helemaal geen moeite met deze uiterlijk, wel met het kistje, dat zou ik dus echt helemaal anders doen......

Bedankt voor de info.