PDA

View Full Version : Recording/PA output van Koch Classic SE gebruiken voor headphones?



Shifty
5 februari 2013, 20:29
Kan ik de Recording/PA output van de Koch Classic SE ook gebruiken om er een koptelefoon op aan de sluiten? Geeft dat een goede kwaliteit sound? Ik zou m'n vriendin er blij mee maken...

Als ik een koptelefoon met een jack in huis had gehad dan had ik 't uiteraard geprobeerd. Ik probeer nu een goede reden te vinden om mooie Sennheiser te kopen :)

Heb je er ervaring mee en wil je die met me delen, graag :)

Ps. Bedankt Midwolda voor de gastvrijheid, ben helemaal blij met de amp!

Midwolda
5 februari 2013, 20:39
Graag gedaan, je LP (wow, mooi ding...) klonk er fenomenaal op dus dat is gewoon een hele mooie match!
Volgens mij heb ik dat wel eens geprobeerd, een koptelefoon op die uitgang, maar dat werkte geloof ik niet.
Je zou 'm wel op "silent mode" kunnen zetten en dan die PA-uitgang naar je stereo doen -> koptelefoon?
Die uitgang zal wel alleen maar signaal geven en geen versterking, zoiets.
Maar sommige ampnerds hier weten dat allemaal veel beter uit te leggen.
Ik luister even mee. ;)

Hendriks
5 februari 2013, 20:52
Je kunt natuurlijk ook iets anders doen om je vriendin blij te maken .






Bosje bloemen kopen? :makeup:

Shifty
5 februari 2013, 20:59
Je kunt natuurlijk ook iets anders doen om je vriendin blij te maken .

Bosje bloemen kopen? :makeup:

... Doe niet zo raar... ;)

tidalwave_sideburns
6 februari 2013, 06:53
Mijn ervaringen met zulke DI outputs is dat het geluid gortdroog en vlak klinkt over de koptelefoon. Ik heb voor 60 euro of zo een USB interface gekocht, en dan met ASIO drivers het geluid wat meer tot leven gebracht met pan+delay, snufje reverb, en verschillende EQ curves. Maakt een heel verschil en opnemen kan ook meteen.

Midwolda
6 februari 2013, 07:05
Er zit wel een speaker-sim op die Koch PA-out, dat maakt het geluid toch al beter verteerbaar?

Shifty
16 februari 2013, 17:36
Voor degene die geïnteresseerd is (nu of in de toekomst):

1. Headphones direct in de Recording/PA output werkt niet
2. Resultaat met Recording/PA output kun je hieronder beluisteren.

Setup:
- Steinberg CI1 USB audio interface
- MacBook met GarageBand
- Gibson Les Paul Traditional
- Geen effecten of aanpassingen
- Drie doodsimpele opnames (had geen zin om daar tijd aan te besteden :) met clean, lichte oversturing en oversturing. Alles via settings op de amp. Iedere keer eerst neck, dan middle en als laatste bridge

https://docs.google.com/file/d/0B8MX3TaMc2zLRDdzaXBvYjRtYjQ/edit?usp=sharing