PDA

View Full Version : Twee audiobronnen naar één hoofdtelefoon



Kingfisher
5 februari 2013, 18:06
Ik heb net een Zoom G5 aangeschaft (zit nu nog in doos, foto's en review in de komende dagen). Ik wil het volgende: meespelen met een nummertje op de ipod, via de hoodtelefoon.

Dus: gitaar in zoom G5, kabeltje uit de headphone out. Een ander kabeltje komt uit de ipod. Die twee kabeltjes komen dan samen in....ikweetnietwat...en gaan dan naar de koptelefoon.

Mijn theorie is dat ik gewoon een Y-kabel nodig heb, mini jck, Ik kan de mix regelen via de volumeknop van beide toestellen (zoom en ipod).

Zou toch moeten werken, niet?

obiwanjacobi
5 februari 2013, 20:14
Je zal een klein mixertje nodig hebben. In ieder geval GEEN Y-kabel!

Kingfisher
6 februari 2013, 13:15
Waarom? Omdat er dan ook signaal naar de out van de iphone gaat?

obiwanjacobi
6 februari 2013, 17:58
Wanneer je een Y-kabel gebruikt om outputs samen te nemen dan maak je eigenlijk een soort kortsluiting. De twee outputs (van je G5 en je iPod) moeten worden 'opgeteld' en dan naar je headphone. Soms heb je apparaten die een line-in hebben - daar had je dan je iPod op kunnen aansluiten - en de mixer zit dan in het apparaat. Voor zover ik kan nagaan op de Zoom site is dat bij de G5 niet aanwezig (de ene input is voor je gitaar).

Als je een computer met audio interface hebt kan je het daarmee regelen, maar dan is het niet meer portable (als dat de bedoeling was)...

Kingfisher
9 februari 2013, 16:09
Kan er iemand een tip geven voor het volgende aan elkaar te koppelen
Koptelefoon Beyerdynamic 250ohm
Zoom G5
Ipod

De headphone out van de Zoom G5 geeft nét iets te weinig vermogen om de koptelefoon aan te sturen.

Ik zoek dus een headphone amp/mixer met twee stereo ingangen. 150€ max.

morris
9 februari 2013, 17:01
http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals-mixer/behringer-xenyx-802-pa-en-studio-mixer/product-details.html
(http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals-mixer/behringer-xenyx-802-pa-en-studio-mixer/product-details.html)

harrie-beton
9 februari 2013, 17:31
Zo zou ik het ook doen. Sommige units zoals mijn Pocked Pod hebben een "aux in", dat is voor de ipod en dergelijk.
Een mixer is veel fijner werken. Paar tientjes heb je er 1.

Kingfisher
9 februari 2013, 19:17
Sweet. Nog geen 50 euri. Bedankt, heren!

Pfft, ik heb kabeltjes die duurder zijndan dat. Hoe doen ze het toch, die chinese kindjes?

Alleen hopen dat de phones output zwaar genoeg is. Specs zeggen dat ie op 150 ohm afgesteld staat

harrie-beton
9 februari 2013, 21:20
Mijn xenix tafeltjes blazen keihard op ieder van mijn koptelefoons.

Kingfisher
13 februari 2013, 12:59
en voilà, gisteren toevallig een Mackie 402 gevonden aan 80€ op 2ehands.be. Had op internet (de bron van alle waarheid) gelezen dat de Behringers niet altijd betrouwbaar zijn, en dat de mackie beter was. Wel een pak duurderd, dus kijk ik snel even op een okkazie-sites, en blijkt er toch wel niet iemand van een zo-goed-als-nieuw exemplaar af wil (zelfs nog met aankoopfactuur en oorspronkelijke verpakking)

Alle problemen opgelost:3 bronnen door één koptelefoon (amp sim, ipod, drumcomputer), en een koptelefoon die luid genoeg kan (soms te luid, wel even opletten).