PDA

View Full Version : Squier Vintage Modified Jaguar?



telecastermaster
5 februari 2013, 17:02
Ik zit de laatste tijd stiekem een beetje te gassen op een Jaguar en die Squier serie is eigenlijk niet echt duur. :crazyhappy:

Heeft iemand ervaring met die Vintage modified serie?
En wat is er eigenlijk vintage gemodificeerd?

Thx


http://www.keymusic.com/gfx_content/squier_vintage_modified_jaguar.jpg

muffstuff
5 februari 2013, 17:30
Die olympic white is wel eentje die ik graag zou willen hebben

route66
5 februari 2013, 17:32
Ik probeer dat gevoel voor de jaguar ook al een tijdje te negeren :)

telecastermaster
5 februari 2013, 17:38
Die olympic white is wel eentje die ik graag zou willen hebben

Ja, daar ben ik alvast uit. :ok:

Jammer dat ze geen matching headstock hebben....

Tupelo
5 februari 2013, 17:45
Ze hebben wel iets en een betaalbare serie is leuk.
Zelf wel into een goedkope bariton versie ervan.

muffstuff
5 februari 2013, 17:58
Ja, daar ben ik alvast uit. :ok:

Jammer dat ze geen matching headstock hebben....

Terwijl de bass versie dat wel heeft, die zwarte dan. Jammer inderdaad.

Dirk witte heeft volgens mij een paar hangen. Brug schijnt wel kut met peren te zijn :http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1113396

route66
5 februari 2013, 18:00
Brug schijnt wel kut met peren te zijn

Net als bij 'het origineel' wil een snaar er wel eens afschieten. Gewoon vervangen door een mustang brug, 25 euri extra en je bent klaar.

muffstuff
5 februari 2013, 18:03
Net als bij 'het origineel' wil een snaar er wel eens afschieten. Gewoon vervangen door een mustang brug, 25 euri extra en je bent klaar.
meer dat dat ding ratelt. Heb zelf een cheapass hollow body met zon floating bridge die ratelt'bij het minste geringste, maar ik zou dan inderdaad die brug meteen vervangen ja. Toch jammer dat het er op zit ;)

caliban
5 februari 2013, 18:09
Heb een mustang uit deze reeks, nut vervangen en brug vervangen door allparts ding, klinkt en speelt super

route66
5 februari 2013, 18:11
Heb een mustang uit deze reeks, nut vervangen en brug vervangen door allparts ding, klinkt en speelt super
Linkje / foto's voor replacement parts?! Thanks!

MaikelW
5 februari 2013, 18:15
Ik heb er 1, Olympic White


Erg leuke gitaar,alleen brug is niks.

Goede tips om dat te verhelpen:

Schroefjes brugzadels met doorzichtige nagellak aantippen(anders verzakken ze constant)
De 2 schroeven om de brug in hoogte te verstellen intapen met Sealing tape(anders verzakken die ook steeds)

en natuurlijk snaren vanaf .011

telecastermaster
5 februari 2013, 18:18
Past ie ook in een strat-koffer, toevallig?

En hoe zijn de pickups?
Moet ik gelijk replacements kopen of klinken ze wel goed?
Zijn ze microfonisch? (wel eens gelezen ergens).

En maar een videotje d'r bij:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZG-oZilyD7Y&list=PL1F7702E164BAAE63

MaikelW
5 februari 2013, 18:53
Geen idee of hij in een strat koffer gaat.


De pickups vind ik helemaal niet slecht,kan altijd beter natuurlijk maar het is geen rommel.
Of ze microfonisch zijn weet ik nog niet,moet hem nog op volume testen

Mr.Fingers
5 februari 2013, 19:35
In een stratkoffer past het niet, de body is te groot.

caliban
5 februari 2013, 22:18
Linkje / foto's voor replacement parts?! Thanks!

De mustang brug die ze verkopen op de voxhumana site (de radius zou in principe nog lichtjes aangepast moeten worden, maar ik voel de nood niet). De nut heb ik de TUSQ-XL 5000 gekocht, is voor een strat, maar past blijkbaar probleemloos.
Gitaar is niet per se helemaal professioneel-afgesteld in orde nu, maar speelt gewoon quasi-perfect, terwijl ze dat stock niet deed...

zoon van Piet
6 februari 2013, 10:10
Past ie ook in een strat-koffer, toevallig?

En hoe zijn de pickups?
Moet ik gelijk replacements kopen of klinken ze wel goed?
Zijn ze microfonisch? (wel eens gelezen ergens).



Een Jag-body is enorm groot. Het ding past absoluut niet in een stratkoffer.
Ik ken deze squiers niet.. maar microfonische elementen zijn de Jaguar eigen, in mijn originele ouwe Jaguar kun je gewoon praten. Volgens mij heeft dat alles te maken met het ontwerp, de spoel in dat metalen puddingbakkie. Maar ik ben niet zo technisch, dus wat weet ik?
Maar.. die microfonie is imo een van de charmes van de Jag. Het maakt de cleane sound veel levendiger en wie wil er nou zwaar vervormd spelen op zo'n ding? Daar zijn geschiktere gitaren voor dan deze shortscale met zijn plok-plok sustain. :)

Dat er kritiek is op het brugje, snap ik ook al niet. Het is immers precies hetzelfde kutding als het origineel en hartstikke geschikt om met dikke snaren lekker surfmuziek te spelen. iedereen die gaat benden of wat steviger tremelo spelen, zal vloeken. en vervangen..

Dreverhaven
6 februari 2013, 10:35
Maar.. die microfonie is imo een van de charmes van de Jag. Het maakt de cleane sound veel levendiger en wie wil er nou zwaar vervormd spelen op zo'n ding?

Een hoop shoegazers, indiefiguren, en experimentele dames en heren. Ik heb zelf lekker een SD Quarter Pounder in m'n brugpositie van m'n Jag zitten. Waarom niet?

zoon van Piet
6 februari 2013, 10:43
Een hoop shoegazers, indiefiguren, en experimentele dames en heren. Ik heb zelf lekker een SD Quarter Pounder in m'n brugpositie van m'n Jag zitten. Waarom niet?

Die zag ik aankomen en knats er overheen met: wie wil in godsnaam zulke muziek maken? ;)
ik heb een keer My Bloody Valentine gezien..dat was genoeg! :)
Maar met een vervangend element kan 't natuurlijk best, al blijf je zitten met de plok.

LRS
6 februari 2013, 11:35
Ik zit de laatste tijd stiekem een beetje te gassen op een Jaguar en die Squier serie is eigenlijk niet echt duur. :crazyhappy:

Heeft iemand ervaring met die Vintage modified serie?
En wat is er eigenlijk vintage gemodificeerd?

Thx



Ik zat vorige maand een beetje te gassen op een mex jazzy (AVRI ruim buiten budget). Een band maatje had zijn Squier VM jazzy mee ter vergelijking. Lang verhaal kort: die squier was minstens zo goed als de mex, zeker qua afwerking. De mex had krakende schakelaars. De mex pickups zijn nogal heet, die van de squier wat authentieker. Het enige waar ik niet zo mee kan omgaan, is de nogal slanke hals van de hedendaagse squiers. Maar als een slank C profiel jouw ding is... ik zeg: doen!

FruscianteFan
6 februari 2013, 13:01
Een Jag-body is enorm groot. Het ding past absoluut niet in een stratkoffer.
Ik ken deze squiers niet.. maar microfonische elementen zijn de Jaguar eigen, in mijn originele ouwe Jaguar kun je gewoon praten. Volgens mij heeft dat alles te maken met het ontwerp, de spoel in dat metalen puddingbakkie. Maar ik ben niet zo technisch, dus wat weet ik?
Maar.. die microfonie is imo een van de charmes van de Jag. Het maakt de cleane sound veel levendiger en wie wil er nou zwaar vervormd spelen op zo'n ding? Daar zijn geschiktere gitaren voor dan deze shortscale met zijn plok-plok sustain. :)

Dat er kritiek is op het brugje, snap ik ook al niet. Het is immers precies hetzelfde kutding als het origineel en hartstikke geschikt om met dikke snaren lekker surfmuziek te spelen. iedereen die gaat benden of wat steviger tremelo spelen, zal vloeken. en vervangen..
De 'klauw' is de veroorzaker van microfonie. Mijn Jag is mijn main-gitaar, en dan is het best irritant dat-ie zo snel piept met wat distortion. Heb ik nu dus geen last meer van.

Maar sowieso is er weinig origineel aan mijn Jag.

Dreverhaven
6 februari 2013, 13:13
De 'klauw' is de veroorzaker van microfonie. Mijn Jag is mijn main-gitaar, en dan is het best irritant dat-ie zo snel piept met wat distortion. Heb ik nu dus geen last meer van.

Maar sowieso is er weinig origineel aan mijn Jag.

Ik heb nu ook geen klauw meer bij de brug en dat scheelt inderdaad. Maar zelfs met een gewaxpot element wil het nog wel los gaan (zal ook wel met het volume te maken hebben), maar veel minder gauw.

Maar gitaren moet je lekker verbouwen als je zin hebt.

En ZvP, dat is natuurlijk wel echt een bullshit argument hè, maar goed dat weet je zelf gelukkig ook. ;) Die plok blijft inderdaad, maar dat geeft hem juist karakter. Ik ben in ieder geval erg blij met m'n Jag, al wil ik er nog wel eens een tweede bij waar ik dan twee Curtis Novak vintage elementjes in prop voor het mooie clean. Dat heeft nu alleen niet mijn prioriteit.

FruscianteFan
6 februari 2013, 13:52
Ik geloof niet dat mijn Curtis Novakjes gewaxpot zijn (Jag in de hals, Jazzmaster bij de brug) en ik heb nog geen last gehad van microfonie (sinds er geen klauw meer op zit). Ook niet op repetitievolume, waarbij mijn 60 watt Ampeg niet clean blijft :p

zoon van Piet
6 februari 2013, 14:05
Ik heb nu ook geen klauw meer bij de brug en dat scheelt inderdaad. Maar zelfs met een gewaxpot element wil het nog wel los gaan (zal ook wel met het volume te maken hebben), maar veel minder gauw.

Maar gitaren moet je lekker verbouwen als je zin hebt.

En ZvP, dat is natuurlijk wel echt een bullshit argument hè, maar goed dat weet je zelf gelukkig ook. ;) Die plok blijft inderdaad, maar dat geeft hem juist karakter. Ik ben in ieder geval erg blij met m'n Jag, al wil ik er nog wel eens een tweede bij waar ik dan twee Curtis Novak vintage elementjes in prop voor het mooie clean. Dat heeft nu alleen niet mijn prioriteit.

Bullshitargumenten zijn mijn sterkste kant! :)
en de frustratie ten aanzien van MBV zit blijkbaar nog hoog..

En eerlijk gezegd ben ik heel blij met m'n Jag, al gebruik ik m alleen in de studio. daar kan ik er bijna alles mee, heb m zelfs al eens in Cis gestemd.
Als goedmakertje een stukje countryachtig ( en zwaar gecompressed) gitaarspel, op m'n Fiestarooie L serie Jaguar (https://soundcloud.com/zvp/borgers-zakgeld-946008a)

Wouter J
8 februari 2013, 23:58
Ik heb er een.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1819.jpg
De dag dat ik 'm kocht.

En zoals hij er nu uitziet.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1937_zpscfc263b1.jpg

Ik snap niet waarom mensen zo achterdochtig zijn over de Duncan designed elementen, mijn gitaar klinkt heel goed en kan distortion zeer goed aan zonder die feedback problemen die hier worden genoemd. Afgezien van de slagplaat en de brug (Er zit nu een Tune-o-Matic op wat enorm hielp bij het verbeteren van de intonatie en de klank) is de gitaar nog helemaal origineel.

lauke_101
9 februari 2013, 09:04
Heb de Jazzmaster van de zomer gekocht (in de USA, voor hij hier te krijgen was, ghehe) en die bevalt me erg goed als 'gitaartje voor erbij'. Die wilde ik 24/7 op mijn studentenkamer laten staan, want een buts meer of minder zou me bij die gitaar echt niet interesseren. Hij staat nu echter meestal bij mijn ouders, daar in de buurt repeteer ik ook, want het is echt een onwijs lekker gitaartje.
Prima afwerking voor dat geld (niet helemaal perfect dus maar dat kun je verwachten) en echt dat Jazzmaster geluid. Pickups bevallen me zeer goed en mogen blijven. Het enige vervelende is dat je je rot zoekt naar een tas waar dat ding in past ;)

Wabbie
9 februari 2013, 11:29
Voor mij zijn offsets die ultieme mod-gitaren. Ik heb een japanse Jazzmaster waarvan zo'n beetje alles vervangen is behalve de hals en body en sommige onderdelen al meerdere keren (zit nu aan mijn derde brug). Over de brug, mij bevallen de graphtech zadels het beste, bij mijn oude mustangbrug zijn de zadels alweer hopeloos weg gecorrodeerd door mijn zweet.
Volgende Fender offset die op mijn lijstje staat: de nieuwe Pawn Shop Bass VI (voor in mijn metalband :) )

FruscianteFan
9 februari 2013, 11:38
Ik zie steeds meer gitaristen die op hun Jazzmaster een Mastery bridge hebben. Schijnt toch wel goed te werken...

lauke_101
9 februari 2013, 12:20
Setje .11 op een Jazzmaster (of dan .12 op een Jag) werkt voor mij ook prima eigenlijk, dan blijven de snaren wel liggen. Rammelen doet die brug nog wel een beetje, maar ingeplugd hoor je dat toch niet meer. Is denk ik ook een beetje de charme van het ding. Een hopeloos onhandige, leuke gitaar :)

Marbles
9 februari 2013, 14:27
wie wil in godsnaam zulke muziek maken? ;)

Ik! :)
Ik ben zelf grote fan van het genre, al vind ik MBV niet 1 van de beste voorbeelden. En vind een gemodde jazzmaster uitermate geschikt. Er zijn vast andere gitaren die het van zichzelf beter kunnen, maar dit werkt voor mij.. Zo mod ik mijn gitaarsignaal naar mn fender twin ook met een tubescreamer, al zijn er vast amps die beter zijn om op laag volume over hun nek te gaan, maar dit werkt voor mij ;)