PDA

View Full Version : En dan heb je dit, en wil je er nog een! Maar wat is het?



Rutger
5 februari 2013, 10:51
Ja lekker vaag, maar het gaat om het volgende. Ik heb een poosje terug van mijn schoonzus een akoestisch kindergitaartje gekregen om op te knappen. Dus dat heb ik gedaan en verdomd, eigenlijk klinkt ie best wel lekker (en hard!). Het fretwerk is waardeloos maar te doen, de sound echter is heerlijk voor deltablues en slide, iets wat ik de laatste tijd graag speel. Daarom zou ik er graag nog 1 of 2 bij willen hebben, vanwege verschillende stemmingen. Dus ik op zoek... mijn schoonzus had hem weer van haar broer, en die zei dat hij hem ooit (ca. 15 jaar geleden) in Ede gekocht heeft. Uiteindelijk kwam ik bij Wolve Muziek uit, maar die kan het zich niet herrinneren en zei dat het waarschijnlijk om een opgekochte partij met willekeurige merknaam gaat. En daar ben ik zo'n beetje vastgelopen.

En daarom kom ik nu hier terecht. Want wat heb ik nou voor gitaar, en zou ik er ergens nog aan eentje kunnen komen, of iets vergelijkbaars? Het gaat om het merk Corsa, model SF-1, staalsnarig, met een 23 inch mensuur en 14e fret bij de klankkast. Ik denk dat het een 000 Model is, maar dan een 7/8 maatje. Dergelijke specs zijn moeilijk te vinden maar voor mij is het blijkbaar een goeie match.
Als het inderdaad om een partij met willekeurig opgeplakt merk gaat, kan het model dus net zo goed onder (vele) andere merknamen verkocht zijn.

Plaatje:
http://img801.imageshack.us/img801/6201/corsa1k.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/corsa1k.jpg/)

Heeft iemand een idee?

lindstrom
5 februari 2013, 13:40
Ik denk dat je idd niet bij Wolve bent geweest maar bij Master Music. dat was de tijd toen Ede nog een echt goede gitaarzaak had.
De man die daar toen werkte, Meneer F. Hillebrand, is later zijn eigen gitarenreparatieshop begonnen. echt een fijne kerel was dat!
Kan Meneer Wolve van leren.

Maar ben bang dat dit een gevalletje ebay afstruinen gaat worden.

Ukeloeder
5 februari 2013, 13:58
Wat staat er verder op het etiket in de body? Made in ? Serienummer? Andere kenmerken die kunnen helpen?

Rutger
5 februari 2013, 18:42
Thanks! Ik zou graag contact opnemen met de heer Hillebrand, weet iemand hoe ik met hem in contact kan komen?

Op het etiket staan helaas alleen merk en modelnummer: Corsa SF-1. Ik kan nog een keer goed kijken (hij staat in t oefenhok) maar er staat geen land van herkomst op, misschien heeft dat ooit op een stickertje gestaan. Frappante is dat het geen triplex bovenblad heeft, maar de toets weer wel is zwartgelakt ipv echt palissander.

Ik heb nog ns naar de afmetingen zitten kijken, maar misschien is het toch gewoon een volwaardig model en geen 7/8. Dan is 000 zeker gewoon aan de kleine kant? Maar wel met die korte mensuur.

Rutger
13 februari 2013, 13:48
k Heb intussen nog een check gedaan, maar nergens een "Made in ..." vermelding.
Hier een wat beter plaatje van de sticker in de kast:

http://img717.imageshack.us/img717/9949/corsa2th.jpg