PDA

View Full Version : Gezocht: Iemand die amps kan modden omgeving emmen



SvennStar
4 februari 2013, 15:18
Weet iemand iemand een adresje in omgeving Emmen die een paar Bill m mods aan mijn Blues Junior kan doen.
Alvast bedant.

Midwolda
4 februari 2013, 16:02
Goeiendag zeg, wel 15 kilometer rijden... Dr. Tube (http://www.drtube.nl/modificaties.htm)natuurlijk!

Pa ul
4 februari 2013, 23:27
Welke mods wil je allemaal gedaan hebben? Zonder overdrijven, die basic mods zijn zeer simpel en zeker niet de moeite waard om te laten doen. Je hoeft er niet speciaal een versterker held voor te zijn. Het enige wat een must is, is een fatsoenlijke soldeerbout. Je krijgt er trouwens een lading uitleg bij van Bill dus het kan bijna niet fout gaan :)

Mocht je ECHT niet handig zijn wat dat betreft is het misschien niet zo'n gek idee om te laten doen.

kassie
5 februari 2013, 10:10
Svenn heeft er niet bij verteld wat zijn electronica-kennis en soldeerskills zijn... vanwege zijn vraag mogen we er dus van uit gaan... afin,

Buizenversterkers dragen hoge voltages die je kunnen DODEN, deze hoge voltages kunnen nog een tijd aanwezig zijn nadat de versterker is uitgezet. Als je niet helemaal zeker weet wat je aan het doen bent, inderdaad breng hem naar een professional.

Idd, ik zou Xavier zeggen (Dr. tube) te Drouwenerveen.

SvennStar
5 februari 2013, 17:55
Nee mijn soldeerskills zijn niet indrukwekkend :D Ik heb Xavier gemaild en heb ook al antwoord terug, de kosten voor het uitvoeren van de mods komen op ongeveer €100 uit (exclusief de kosten van de mods zelf - €60). Dit lijkt mij toch wat aan de hoge kant voor 4 mods (basic mods, high voltage preamp, inputs vervangen en een volume potmeter vervangen). Wat denken jullie?

Kim Wilson
5 februari 2013, 18:07
Mister Bassman in Eelde misschien?

kassie
5 februari 2013, 20:26
Om wat voor soort mods gaat het? Voltage van de preamp opschroeven, en wat is die 'basic' mod? Heeft de amp een printplaat? Input vervangen en volumepot is niet moeilijk.

SvennStar
5 februari 2013, 20:49
Op de site staat de volgende uitleg over de basic mod:" Everything you need to eliminate that boxy sound, take the harsh edge off the distortion tones, add back the “missing” lowest octave of bass and sweeten the clean tones: Orange drop tone stack and coupling capacitors, adjustable bias trimpot, power supply stiffening capacitor, even a #55 high speed steel drill for a professional job installing the adjustable bias and power supply stiffening cap. (It’s just a couple of small holes; a fresh, sharp drill makes it easy.) The adjustable bias is a high-rel, precision, sealed, 25-turn trimpot for setting your bias accurately. The power supply stiffening capacitor doubles the size of the main filter stage, halves the ripple going to the output tubes, and provides solid bass tones that you’ll notice right away" De amp heeft gewoon een PCB inderdaad.

Pa ul
7 februari 2013, 19:10
Goede keuze! Daar ga je best blij van worden. Zeer groot verschil moet ik zeggen, alleen al met die basic mod!

Ik heb de gehele Bill M mod lijst (op de standby switch en sparkle/presence control na) in mijn BJ gedrukt zoals de 15 naar 30watt upgrade voor de 6L6's etc. etc. Echt een killer tone, dus als je ooit eens een ''paar'' euro over hebt: KOPEN!!

Maar wat je kan doen is iemand vragen die handig is met het solderen en in het bezit is van een multimeter om het voor je te doen. Lees de handleiding goed door en er kan niets mis gaan. Je kan trouwens heel makkelijk een ''tooltje'' maken om de voltage te reduceren, de voltage die je kan ''doden''.

Ik kan het ook wel voor je doen, maar volgens mij mag ik hier geen reclame maken en ik woon 120km verderop.

SvennStar
8 februari 2013, 16:01
Op aanraden van Bill heb ik de keuze van welke mods worden toegepassen veranderd. Het is nu bedoeling dat: Basic Mods, presence control/log master volume, andere output transformer en de tone-stack mod worden toegepast.
Bedankt Paul voor het aanbod! Helaas wordt in totaal 480 km rijden mij net iets te veel. Als iemand anders van het forum deze mods zou kunnen doen en diegene in de buurt van Emmen woont (ca 50 km) zou dat heel fijn zijn natuurlijk. Mister Bassman is dinsdag trouwens ook al gemailt maar helaas, nog geen antwoord terug.

kassie
8 februari 2013, 16:15
tja, als je instructies erbij hebt wil ik het best voor je doen, heb wel enige soldeerskills en zelf ook een versterker gebouwd. Woon 15km aan de andere kant van Emmen. Moet er geboord worden? Extra potmeter gaten? Of extra gaten voor de transformer? Stuur maar even die handleiding via PM...

AoDf
8 februari 2013, 21:02
Ik woon te ver weg maar kan de BillM mods echt aanraden. Had ze ook in mijn Blues Jr.

Een tip: overweeg ook een beamblocker, levert ook een "egalere" sound op voor niet te veel geld. Scheelt enorm t.o.v. de standaard boxy sound. Ook had ik de originele Eminence speaker vervangen voor Celestion G12H30. Het werd al met al echt een leuk ampje met die aanpassingen.

SvennStar
9 februari 2013, 16:48
Kassie je hebt pb :cheerup: