PDA

View Full Version : koopadvies gevraagd en gitaar gekocht!



GuitarL91
3 februari 2013, 23:11
Beste mede-gitaristen,

Ik beschouw mijzelf als een beginnend gitarist. Mijn eerste gitaar, huidige gitaar, is een Squier affinity met 3 single coils. Ik heb besloten voor een instapgitaar te gaan omdat ik niet zeker wist of ik de discipline kon opbrengen. Zo niet, was ik niet veel geld kwijt en zo ja, zou de Squier toch niet niet mijn eindstation zijn en kon ik hier prima uren op maken.

Ik ben best vooruit gegaan en heb het gevoel de Squier op korte termijn te zullen ontgroeien. Ik ben daarom druk aan het kijken voor een nieuwe gitaar. Ik struin heel internet af en kom zo af en toe in de muziekwinkel om te kijken of er wat leuks tussen staat. Gelukkig staan er nog andere gitaren in huis (niet van mij). Ik neig naar de funk/jazz/blues achtige kant. Shredden, metal etc. is niet aan mij besteed. Ik houd van een helder en clean geluid, maar ik ben nog wel een beetje ontdekkende. Ondanks dat ik veel heb gekeken, zijn er vast genoeg gitaren die ik over het hoofd heb gezien.

Ik heb zelf een PRS SE EG in handen gehad (voor €500) en deze heeft een hele goede indruk achtergelaten. Speelt zeer licht en heeft een mooie heldere klank. Deze PRS heeft 3 single coils. Daarnaast ook een Vintage V100 in mijn handen gehad (2 humbuckers) en ook deze klank en manier van spelen vond ik erg lekker. Ook een Fender Standard Strat gespeeld. Ik heb ook wel goede verhalen over de Pacifica serie van Yamaha?

Mijn vraag is daarom of jullie adviezen hebben voor een vervolg gitaar op basis van bovenstaande en onderstaande informatie.

Alles netjes op een rijtje:

Gitaar gezocht:
- Budget rond de €500
- Jazz/funk/blues als meest aansprekende stijlen. Zeker niet het heftige scheurwerk
- Ik houd van clean en helder geluid. Strat geluid/telecaster geluid vind ik erg mooi.
- All round gitaar
- Lekkere nek
- Mijn eerste échte kwaliteitsgitaar (elektrisch):mmmm:Alvast bedankt voor de reacties.

caliban
3 februari 2013, 23:39
Voor €500 je keuze zeker niet tot nieuwe exemplaren beperken, voor dat geld kan je tweedehands een heel erg goeie gitaar vinden. Verder denk ik dat je wat moet proberen. Ik ben persoonlijk erg te vinden voor telecasters, heb je dat al eens getest??

GuitarL91
3 februari 2013, 23:52
Voor €500 je keuze zeker niet tot nieuwe exemplaren beperken, voor dat geld kan je tweedehands een heel erg goeie gitaar vinden. Verder denk ik dat je wat moet proberen. Ik ben persoonlijk erg te vinden voor telecasters, heb je dat al eens getest??

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook aan het kijken naar 2e hands gitaren, maar de voorkeur gaat uit naar een nieuwe. Dit is ook enigzins voor het gevoel van "mijn eerste échte gitaar"; een beetje voor de nostalgie dus:). Een telecaster heb ik als één van de weinige modellen nog niet gespeeld. Wel heeft deze de laatste dagen meer mijn aandacht gekregen; dit zal dus zeker gebeuren. Heb je een specifiek voorbeeld van een telecaster? Overigens hoor ik hele goede verhalen over de Yamaha Pacifica 812w (worden niet meer gemaakt?). Na mijn volgende bezoek aan de muziekwinkel zal ik een lijstje maken met gitaren die ik geprobeerd heb met pro's en con's. Dat houdt het topic wel overzichtelijk :ok:

Ps. de €500 is meer een indicatie voor een prijsrange, om te voorkomen dat er gitaren worden genoemd die het niet worden voor mij. Uiteraard mag er wat afwijking zijn.

jerome
4 februari 2013, 00:21
Als ik jou was zou ik hoe dan ook voor een goed en waardevast merk gaan.
En als je van Stratocasters of Telecasters houdt dan zou ik persoonlijk dus voor Fender gaan.
Voor €500 wordt een nieuwe dan al wat moeilijker maar een gebruikte kan je er wel voor kopen.
Gebruikte merkgitaren zoals bijvoorbeeld Fender en Gibson zijn sowieso redelijk waardevast.
En als je niet van een particulier wil kopen dan zijn er ook een aantal muziekzaken in Nederland die een redelijk grote voorraad gebruikte Fenders en andere goede gebruikte merkgitaren hebben...

Basileia
4 februari 2013, 00:35
Ik heb net eens op marktplaats "Fender stratocaster" ingetikt en gesorteerd op prijs. Vanaf een euro'tje of 300 tot 500 heb je al een tweedehands mexicaanse of japanse Fender. Voor zover ik weet zijn dat prima kwaliteitsinstrumenten, en aardig waardevast. Als je een prijsklasse hoger gaat kijken kom je ook wat Amerikanen tegen, maar op de vraag of die per definitie beter zijn is dit halve forum gebouwd. Ik zou zeggen, kijk eens rond, bespeel een wat, en mocht een Les Paul of es335 model ineens helemaal te gek zijn, laat je dan niet leiden door het feit dat dat geen stereotypische bluesmachines zijn.

GuitarL91
4 februari 2013, 00:37
Als ik jou was zou ik hoe dan ook voor een goed en waardevast merk gaan.
En als je van Stratocasters of Telecasters houdt dan zou ik persoonlijk dus voor Fender gaan.
Voor €500 wordt een nieuwe dan al wat moeilijker maar een gebruikte kan je er wel voor kopen.
Gebruikte merkgitaren zoals bijvoorbeeld Fender en Gibson zijn sowieso redelijk waardevast
En als je niet van een particulier wil kopen dan zijn er ook een aantal muziekzaken in Nederland die een redelijk grote voorraad gebruikte Fenders en andere goede gebruikte merkgitaren hebben...
De PRS SE EG had een érg lekker geluid. Klasse merk, mooi geluid, zeer goede speelbaarheid. Hij was qua gewicht wel erg licht. Wat dat betreft komt dat ook wel overeen met jouw beschrijving. Enige ervaringen met de instap telecasters van Fender?

GuitarL91
4 februari 2013, 00:50
Ik heb net eens op marktplaats "Fender stratocaster" ingetikt en gesorteerd op prijs. Vanaf een euro'tje of 300 tot 500 heb je al een tweedehands mexicaanse of japanse Fender. Voor zover ik weet zijn dat prima kwaliteitsinstrumenten, en aardig waardevast. Als je een prijsklasse hoger gaat kijken kom je ook wat Amerikanen tegen, maar op de vraag of die per definitie beter zijn is dit halve forum gebouwd. Ik zou zeggen, kijk eens rond, bespeel een wat, en mocht een Les Paul of es335 model ineens helemaal te gek zijn, laat je dan niet leiden door het feit dat dat geen stereotypische bluesmachines zijn.

Bedankt voor je reactie. Wat dat betreft is de prijsklasse net niet representatief van topgitaren. Ik ben inderdaad lekker aan het oriënteren, lezen, spelen etc. Het kan ook zijn dat ik nog even doorspeel en uiteindelijk voor een iets duurdere gitaar ga. Neemt niet weg dat er misschien gitaren bij zijn die het overwegen zijn voor mij. Daarom luister ik graag naar jullie commentaren.

jerome
4 februari 2013, 01:13
De PRS SE EG had een érg lekker geluid. Klasse merk, mooi geluid, zeer goede speelbaarheid. Hij was qua gewicht wel erg licht. Wat dat betreft komt dat ook wel overeen met jouw beschrijving. Enige ervaringen met de instap telecasters van Fender?

PRS maakt inderdaad ook prima gitaren.
En originele Fenders zijn over het algemeen goede gitaren, of het nou (instap) Telecasters zijn of (instap) Stratocasters, dat maakt niet uit. Dat is vooral een kwestie van smaak...
Ik denk dat je het beste nog een paar muziekzaken af kan gaan en een aantal soorten goede merkgitaren uit gaat proberen.
Je zou naast Fender en PRS ook eens kunnen kijken bij bijvoorbeeld Ibanez.
Epiphone, een ondermerk van Gibson maakt ook wel goede gitaren.

GuitarL91
4 februari 2013, 01:36
PRS maakt inderdaad ook prima gitaren.
En originele Fenders zijn over het algemeen goede gitaren, of het nou (instap) Telecasters zijn of (instap) Stratocasters, dat maakt niet uit. Dat is vooral een kwestie van smaak...
Ik denk dat je het beste nog een paar muziekzaken af kan gaan en een aantal soorten goede merkgitaren uit gaat proberen.Je zou naast Fender en PRS ook eens kunnen kijken bij bijvoorbeeld Ibanez.
Epiphone, een ondermerk van Gibson maakt ook wel goede gitaren.

Dat is overigens prima tijdsbedrijf:ok:

muziekschuur
4 februari 2013, 02:32
Probeer naast een Fender Stratocaster, een Epiphone Les Paul, een Gibson Les Paul. Een dure ESP en een voordelige ESP, een Gretsch en een Jackson (in een model dat je mooi vindt). Sla ook de Hagstrom gitaren niet over. Zeer veel gitaar voor je geld. Ik noem e.e.a. omdat dit zeer uiteenlopende modellen zijn die ongeveer de markt vertegenwoordigen... Go out there and enjoy.

Midwolda
4 februari 2013, 07:33
Hagstrom, zat ik ook aan te denken ja. Of zo'n Squier Jazzmaster John Mascis.
Zoveel moois te krijgen voor rond de 500 euro... heb zelf bijvoorbeeld een MIJ Strat, 72ri uit 1985, superding.
Maar eh, allround, Strat met brug-humbucker misschien?
En wat is "een lekkere neck", dik, dun, breed, smal?

DLDB
4 februari 2013, 09:55
Als je die Yamaha Pacifica zoekt, hier staat er een (wel tweede hands):
http://www.tools4tones.nl/?p=p_22&iCategory=22&iPage=3

Thyrif
4 februari 2013, 10:44
Nieuw is die PRS se zeker interessant. Tweedehands zou ik hem toch minstens vergelijken met een mexicaanse strat. Verder gewoon alles spelen tot je verliefd wordt. (komt dat GAS :seriousf:)

Harry
4 februari 2013, 11:54
precies, pak zoveel mogelijk gitaren beet, en op een dag weet je dat juist dat exemplaar jouw gitaar is!

GuitarL91
4 februari 2013, 12:38
Hagstrom, zat ik ook aan te denken ja. Of zo'n Squier Jazzmaster John Mascis.
Zoveel moois te krijgen voor rond de 500 euro... heb zelf bijvoorbeeld een MIJ Strat, 72ri uit 1985, superding.
Maar eh, allround, Strat met brug-humbucker misschien?
En wat is "een lekkere neck", dik, dun, breed, smal?
Ik bedoel een lekker bespeelbare nek/hals. Voorkeur gaat uit naar een wat dunnere hals.


Als je die Yamaha Pacifica zoekt, hier staat er een (wel tweede hands):
http://www.tools4tones.nl/?p=p_22&iCategory=22&iPage=3
Bedankt voor je reactie!


Nieuw is die PRS se zeker interessant. Tweedehands zou ik hem toch minstens vergelijken met een mexicaanse strat. Verder gewoon alles spelen tot je verliefd wordt. (komt dat GAS :seriousf:)\
De PRS die ik gezien had, had wel lichte schade. Daardoor vond ik de prijs net wat te hoog. Qua gitaar zat het dicht tegen verliefdheid aan! Maar wil zeker weten dat ik alle opties overwogen heb voordat ik mijn keus maak.


precies, pak zoveel mogelijk gitaren beet, en op een dag weet je dat juist dat exemplaar jouw gitaar is!

Dank. Vanmiddag ga ik even langs een andere winkel. Ik zal zorgen dat ik daarna een lijstje post met de kanshebbers, dat houdt het overzichtelijk.

jerome
4 februari 2013, 12:52
Hé GuitarL91, ik heb je een berichtje (PB) gestuurd... ;)

caliban
4 februari 2013, 14:41
Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook aan het kijken naar 2e hands gitaren, maar de voorkeur gaat uit naar een nieuwe. Dit is ook enigzins voor het gevoel van "mijn eerste échte gitaar"; een beetje voor de nostalgie dus:). Een telecaster heb ik als één van de weinige modellen nog niet gespeeld. Wel heeft deze de laatste dagen meer mijn aandacht gekregen; dit zal dus zeker gebeuren. Heb je een specifiek voorbeeld van een telecaster? Overigens hoor ik hele goede verhalen over de Yamaha Pacifica 812w (worden niet meer gemaakt?). Na mijn volgende bezoek aan de muziekwinkel zal ik een lijstje maken met gitaren die ik geprobeerd heb met pro's en con's. Dat houdt het topic wel overzichtelijk :ok:

Ps. de €500 is meer een indicatie voor een prijsrange, om te voorkomen dat er gitaren worden genoemd die het niet worden voor mij. Uiteraard mag er wat afwijking zijn.
Een leuke telecaster tweedehands (normaal gezien) binnen je budget is een fender baja telecaster.

GuitarL91
4 februari 2013, 17:22
Vandaag even langs een muziekwinkel geweest en ben weer wat wijzer. Wat ik in mijn handen heb gehad: Fender Standard Stratocaster, Fender Standard Telecaster, Schecter Omen-6FR, Hagstrom XL5, Hagstrom Ultra Swede en (ja echt) een Ibanez SA260FM. Beide Fenders waren €455 wat mij een schappelijke prijs lijkt. De Strat liet een hele goede indruk achter. Lekker halsje en mooie sound. Hij lag mij beter in de hand dan de Telecaster maar dat komt misschien ook omdat dit de eerste keer was dat ik een Telecaster heb gespeeld.

Het meest verrassend was de Ibanez. Speelde super lekker en klonk fantastisch, zeker voor die prijs? De reviews zijn in ieder geval lovend... Tussen de PRS en de Ibanez zit een behoorlijk prijsverschil. De winkel waar ik de PRS heb gezien was dicht vandaag, maar die hebben ook een Ibanez staan. Mooie gelegenheid om ze naast elkaar te horen. Ik zal deze week nog even terug gaan, dit keer met een ander persoon. Twee personen weten/horen immers meer dan twee; dan pluizen we alles nog even uit. In de tussentijd kijk ik natuurlijk nog lekker rond!

Kanshebbers:
- PRS SE EG
- Fender Standard Stratocaster
- Ibanez SA260FM
- Hagstrom
- Overig :)

Marbles
4 februari 2013, 18:06
Ik ben niet met heel veel merken bekend en kan alleen vertellen uit mijn beperkte ervaring.. Maar toen ik op zoek was naar een gitaar voor de muziek die jij opnoemt rond dat bedrag, ben ik uitgekomen op de Fender 60s (of 50s) classic player stratocaster. Zijn volgens mij iets in prijs gestegen (destijds 650 dacht ik), maar 2e hands moet dat wel lukken. Erg goede gitaar voor de prijs. Weinig negatieve verhalen over gehoord.

Elvee
4 februari 2013, 19:19
Als je in de buurt van Goes woont kun je je zaterdag a.s. uitleven bij Bax-shop.

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/dit-mag-u-niet-missen-fender-komt-naar-bax-shop.nl.html

GuitarL91
4 februari 2013, 22:26
Als je in de buurt van Goes woont kun je je zaterdag a.s. uitleven bij Bax-shop.

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/dit-mag-u-niet-missen-fender-komt-naar-bax-shop.nl.html

Helaas woon ik aan de andere kant van het land :makeup:

GuitarL91
5 februari 2013, 13:40
Ik heb nog even nagedacht en dat heeft mij op een splitsing gebracht.
Optie 1) Nog even wachten met het aanschaffen van een nieuwe gitaar. Dan kan ik nog even doorspelen op mijn Squier en ik kan gebruik maken van een HSS Fenix hier. Op deze manier kan ik nog meer mijn "sound" ontdekken en gerichter opzoek gaan naar een bepaald geluid in een gitaar. Dit geeft mij ook de mogelijkheid om voor een iets duurdere gitaar te gaan. Het nadeel is wel dat ik komende tijd wat beperkter ben in mijn sound en de volgende gitaar alsnog niet mijn "ultieme gitaar" zal zijn. Ook nadelig is de erg grote stap tussen beide gitaren.

Optie 2) Optie 2 is om op korte termijn toch een nieuwe gitaar aan te schaffen. Ik zal in dat geval wel opzoek moeten gaan naar een allround gitaar. Het voordeel is dat ik een kwalitief betere plank heb die mij de mogelijkheid geeft spelenderwijs beter opzoek te gaan naar mijn "ideale geluid". Daardoor kan ik een heel concreet beeld vormen van een eventueel volgende gitaar (wat vervelend dat die er toch moet komen:soinnocent:). Daarnaast heb ik dan een hele mooie "tweede gitaar" liggen mocht er toch weer een nieuwe komen.

Wat zijn jullie ideeën? Mochten jullie voor optie twee gaan, dan zou het idd een iets meer allround gitaar moeten worden. Shredden en het zwaardere scheurwerk is niet aan mij besteed, dus dat hoeft het beestje niet per definitie aan te kunnen.

tidalwave_sideburns
5 februari 2013, 14:53
Ik zou als ik 500 te spenderen had zo'n Gretsch Electromatic pro of double jet halen. INFO (http://www.gretschguitars.com/products/index.php?partno=2508040506)

http://www.guitarworld.com/files/imagecache/futureus_imagegallery_fullsize/gallery/Gretsch-G5445T-Electromatic-Double-Jet-Bigsby.jpg

GuitarL91
5 februari 2013, 16:44
Ik zou als ik 500 te spenderen had zo'n Gretsch Electromatic pro of double jet halen. INFO (http://www.gretschguitars.com/products/index.php?partno=2508040506)

http://www.guitarworld.com/files/imagecache/futureus_imagegallery_fullsize/gallery/Gretsch-G5445T-Electromatic-Double-Jet-Bigsby.jpg

Mooi apparaat! Ik zal deze in het oog houden, thanks!

muziekschuur
5 februari 2013, 17:16
Mooi...

Jij komt er wel uit. Ik zou m'n keuze maken met de handen en de ogen dicht... Klinkt stom, werkt echt...

GuitarL91
5 februari 2013, 18:49
Mooi...

Jij komt er wel uit. Ik zou m'n keuze maken met de handen en de ogen dicht... Klinkt stom, werkt echt...

Ja klopt wel. Blijft natuurlijk goed om gebruikerservaringen te lezen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen!:ok:

vycan
6 februari 2013, 15:49
Ja klopt wel. Blijft natuurlijk goed om gebruikerservaringen te lezen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen!:ok:

Ik ben zelf sinds vorige week trots eigenaar van een Epiphone Sheraton II (€459,- bij musik-produktiv).
Moet zeggen dat deze een zeer lekkere sound heeft ook voor jou genre muziek (speel ik zelf ook).

De gitaar heeft een mooi geluid erin zitten met echt een stel goede pick-ups standaard.
De nek houd echt lekker vast niet te dik of te dun maar een lekker dikte vind ik persoonlijk.
Kwalitatief ook erg goed gebouwd en ziet er naar mijn mening heel stoer uit.

Ik vind hem zelf erg fijn spelen en voelt voor mij echt goed aan.
Het beste kan je gewoon zelf inderdaad vershillende merken en modellen proberen.
Er is zeker een leuke gitaar te vinden in jou budget (had zelf ook genoeg leuke modellen gevonden).

Sla deze zeker niet over met het uitproberen van gitaren succes!

GuitarL91
6 februari 2013, 18:20
Ik ben rustig op Youtube aan het kijken naar guitar solo's en een document gemaakt waarin ik neerzet of ik het geluid mooi vind en uit mijn gitaar zou willen krijgen, of ik het niet mooi vindt, twijfeltje of tussen mooi en willen hebben in. Om jullie een beetje een idee te geven welk geluid ik zoek, heb ik deze video even doorgenomen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8I1tchW9ix8

Ter verduidelijking 1: Het gaat niet om de solo maar puur om het geluid

Geluid dat me erg aansprak: Solo 18, 17, 16, 13, 12, 11, 6, 5, 3, 1.

Ter verduidelijking 2: Het feit dat de strat vaak naar voren komt, wil niet automatisch zeggen dat het een strat moet worden. de PRS SE EG uit mijn lijstje kicked ook behoorlijk ass bijvoorbeeld.

Vaak komt de strat naar voren, maar die komt ook wel vaak voor in het filmpje. Op basis van deze info, zijn er nieuwe aanbevelingen of sterke aanbevelingen van gitaren waar bovenstaande sounds is out te halen?

Thyrif
6 februari 2013, 18:58
Tja, gewoon lekker wat dingen uitproberen nu. Hup, die strats en EG in de handen houden! Zoals iemand net al zei: kiezen met je handen en oren. (en dan natuurlijk wel met de ogen, als je em lelijk vind heb je natuurlijk ook geen zin om hem op te pakken xD)

Het is bijna valentijnsdag, dus gewoon verliefd worden!

valentino
6 februari 2013, 20:13
Beste mede-gitaristen,

Ik beschouw mijzelf als een beginnend gitarist. Mijn eerste gitaar, huidige gitaar, is een Squier affinity met 3 single coils. Ik heb besloten voor een instapgitaar te gaan omdat ik niet zeker wist of ik de discipline kon opbrengen. Zo niet, was ik niet veel geld kwijt en zo ja, zou de Squier toch niet niet mijn eindstation zijn en kon ik hier prima uren op maken.

Ik ben best vooruit gegaan en heb het gevoel de Squier op korte termijn te zullen ontgroeien. Ik ben daarom druk aan het kijken voor een nieuwe gitaar. Ik struin heel internet af en kom zo af en toe in de muziekwinkel om te kijken of er wat leuks tussen staat. Gelukkig staan er nog andere gitaren in huis (niet van mij). Ik neig naar de funk/jazz/blues achtige kant. Shredden, metal etc. is niet aan mij besteed. Ik houd van een helder en clean geluid, maar ik ben nog wel een beetje ontdekkende. Ondanks dat ik veel heb gekeken, zijn er vast genoeg gitaren die ik over het hoofd heb gezien.

Ik heb zelf een PRS SE EG in handen gehad (voor €500) en deze heeft een hele goede indruk achtergelaten. Speelt zeer licht en heeft een mooie heldere klank. Deze PRS heeft 3 single coils. Daarnaast ook een Vintage V100 in mijn handen gehad (2 humbuckers) en ook deze klank en manier van spelen vond ik erg lekker. Ook een Fender Standard Strat gespeeld. Ik heb ook wel goede verhalen over de Pacifica serie van Yamaha?

Mijn vraag is daarom of jullie adviezen hebben voor een vervolg gitaar op basis van bovenstaande en onderstaande informatie.

Alles netjes op een rijtje:

Gitaar gezocht:
- Budget rond de €500
- Jazz/funk/blues als meest aansprekende stijlen. Zeker niet het heftige scheurwerk
- Ik houd van clean en helder geluid. Strat geluid/telecaster geluid vind ik erg mooi.
- All round gitaar
- Lekkere nek
- Mijn eerste échte kwaliteitsgitaar (elektrisch):mmmm:Alvast bedankt voor de reacties.





Hallo leuk toppic met leuke reacties .
FF voorstellen ben de vader van Valentino mijn zoon is 11 en probeer hem een beetje te steunen in zijn Gitaar hobby.
De vraag waar jij mee zit hebben we hier ook gehad en hebben we natuurlijknog steeds. Ik heb voor Valentino thuis 3 gitaren hangen een Ibanez GRX70 een Samick lespaul model en een Holowbody gitaar van smaick een greg bennett LR1.

Je hebt het in je verhaal over een blues en Jazz sound , als ik mijn mening mag geven als luisteraar naar het gitaar spel dan zou ik eens een holowbody gitaar proberen. er zijn zeker mooie exemplaren te koop in jouw budget.

Succes met het maken van je keuze en geniet van de voorpret

GuitarL91
7 februari 2013, 23:32
Vandaag de PRS SE EG en een Strat naast elkaar gehoord. De PRS SE EG overwon, de strat heeft een iets dunner geluid vs. de PRS. Ik ben ECHT fan van de PRS :crazyhappy:
Ook een Ibanez SA160FM in mijn handen gehad. Erg leuk speelgoed, zeker voor die prijs? Verschil in geluid met de PRS is zeker aanwezig, maar ook verschil in prijs (€499 vs. €268). Het geluid kon mij ook bekoren!

GuitarL91
8 februari 2013, 17:23
Vanaf vandaag ben ik de trotse bezitter van een PRS SE EG. Verliefd op het geluid, speelt super en er ging wat van de prijs af; dat laatste aspect was ook belangrijk. Het leuke was dat dit de allereerste gitaar was die ik uit het rek pakte toen ik mij ging oriënteren, zonder enige voorkennis. Alles geprobeerd en alsnog daar uitgekomen, soms is het zo bedoel zeg ik dan maar :dance: Bedankt voor jullie meningen en adviezen!

Eerste pics (camera is niet optimaal meer, moet even worden schoongemaakt etc.):

http://i47.tinypic.com/29p7vbr.jpg

http://i47.tinypic.com/29p7vbr.jpg

http://i46.tinypic.com/2zphw69.jpg

http://i47.tinypic.com/xsnzp.jpg

witterwit
8 februari 2013, 20:50
ziet er leuk uit en nu maar oefenen.

Thyrif
8 februari 2013, 20:59
Niiice! En nu flink spelen! :strat:

da Liks
9 februari 2013, 09:22
gefeliciteerd!

djurre79
9 februari 2013, 09:30
Goede keus gemaakt , veel speel plezier.

GuitarL91
9 februari 2013, 11:19
Thanks allemaal! Ik zal snele ven foto's schieten die de PRS eer aan doen ;)!

frekie
9 februari 2013, 11:51
Zie je niet veel de 3SC PRS SE. World Music Korea? Heb net een Schecter gescoord uit die fabriek, erg goede kwaliteit.

Nu kan je het materiaal niet meer de schuld geven ;)

Shredder Mike
9 februari 2013, 14:56
Goede keuze. Gefeliciteerd.