PDA

View Full Version : Stratje opknappen en spuiten…



jerome
3 februari 2013, 21:36
Ik ben een Stratje aan het opknappen, spuiten en modden.
Ik dacht, misschien leuk om er een topic over te maken…
Het gaat om een Fender Japan Contemporary Strat uit 1988 met de originele Kahler Spyder trem erop.
Deze Japanse Contemporary Strats uit de 80er jaren staand bekend als goedgebouwde gitaren die ook goed klinken en erg lekker spelen.
Ze zijn voor Fender onder licentie gemaakt door de goed bekend staande Fuji String Instrument Production Corporation.
Het waren toen al relatief dure gitaren, toen ook al een stuk duurder (en beter) dan de Standard Strats uit Japan en USA.
Nu heb ik een paar jaar geleden nog zo’n Stratje erbij gekocht, ook een lekker gitaartje maar ze heeft imho vanuit de fabriek een lelijke sunburst kleur meegekregen.
Dus ik dacht, ik ga haar maar eens een facelift geven…

Eerst een spuitcabine gemaakt, inklapbare uitvoering met een oude keukenafzuigkap…
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/spuitcabine2_zpsd0d7df7e.jpg

jerome
3 februari 2013, 21:38
Eerst de body onvet en geschuurd (korrel 180, 280 en 400) en daarna 2 lagen primer en toen weer geschuurd (korrel 400)…http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/3indegrijzeprimer_zps65d37e04.jpg

jerome
3 februari 2013, 21:39
Daarna paar plekjes geplamuurd en geschuurd.
En daarna 4 lagen fill primer gespoten en weer geschuurd (korrel 600 en 800)……
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/4Indefillerprimer_zps7235c0db.jpg

Midwolda
3 februari 2013, 21:39
Die spuitcabine! :eek: BRILJANT!

jerome
3 februari 2013, 21:39
Daarna de kleurlak aangebracht.
Het is moeilijk op de foto te krijgen maar het is een prachtige kleur zilver…
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/5silver_zps8f3a44fe.jpg

jerome
3 februari 2013, 21:41
Eigenlijk moet er een blanke lak laag overheen.
Maar mijn ervaring is dat een blanke laag het levendige effect van de hele kleine metalflakes vermindert dus ik neem de gok, ik laat hem zo…
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/6silver_zpsa278b1ea.jpg

jerome
3 februari 2013, 21:49
Die spuitcabine! :eek: BRILJANT!
Thanx!
Het is een relatief simpel maar doeltreffend ding geworden...
Makkelijk op te zetten en het neemt weinig ruimte in als ie ingeklapt is
Als je zelf ook zoiets wil bouwen kan je dit topic eens lezen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158988

jerome
3 februari 2013, 21:57
Daarna heb ik de tremelo aangepakt....
Deze Contemporary Strat was in 1988 t.o.v. de Japanse en USA Standard Strats al een duurdere uitvoering en was origineel uitgevoerd met een Kahler Spyder trem. Werkt zeer goed, alleen het schroefdraad van de tremoloarm had na 25 jaar wel heel erg veel speling gekregen en ik vind het bovendien een kutsysteem.
Dus ik heb een losse “zwengelset” van Floyd Rose gekocht en die hierop passend gemaakt...
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/Kahlertrem_zps73ba1ee9.jpg
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/Tremeloarm_zpsefad3e43.jpg

Johannes
3 februari 2013, 22:07
Ik was even bang dat er weer iemand een mooie degelijke strat wilde gaan verprutsen. Goed om te zien dat dat niet het geval is! Het ziet er netjes uit, je pakt het goed aan en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mr.Fingers
3 februari 2013, 22:16
Blanke lak MOET, doe je dat niet, dan trekt vocht uit je armen in de lak, en gaat die roesten, en dan krijg je lelijke vlekken. Transparant aflakken doet weinig tot niets af aan de "blingbling" van de gitaar.

http://curtisnovak.com/vintage/JazzBass59/4.jpg

Dit is de 1959 Jazz-Bass van Herbie Flowers (een befaamd Brits studiomuzikant), Factory-finish in Lake Placid Blue, zonder transparante toplaag. Je ziet duidelijk waar de man, een fervent plectrumspeler, z'n pols tegen de body komt.

jerome
3 februari 2013, 22:27
Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk maar er zit nu een hele mooie satijnglans op en ik kon helaas alleen maar blanke lak vinden in hoogglans of mat.
Ik had de stille hoop dat deze metalic flakes niet vlug zou gaan roesten, dus ik dacht ik neem de gok...
En ze is bovendien al bijna klaar... :hide:

B-stone
3 februari 2013, 22:27
Blanke lak MOET, doe je dat niet, dan trekt vocht uit je armen in de lak, en gaat die roesten, en dan krijg je lelijke vlekken. Transparant aflakken doet weinig tot niets af aan de "blingbling" van de gitaar.

http://curtisnovak.com/vintage/JazzBass59/4.jpg

Dit is de 1959 Jazz-Bass van Herbie Flowers (een befaamd Brits studiomuzikant), Factory-finish in Lake Placid Blue, zonder transparante toplaag. Je ziet duidelijk waar de man, een fervent plectrumspeler, z'n pols tegen de body komt.

vette relic! ik zou dan JUIST geen blanke lak gebruiken als je dit ziet! :D

jerome
3 februari 2013, 22:39
:seriousf:
Die gedachte kwam ook bij mij op toen ik die foto van Mr. Fingers zag...

jerome
3 februari 2013, 22:43
Ik heb een schema getekend in Paint voor een HSS config.
Ik wilde een systeem met autosplit, dus dat de humbucker automatisch op single coil gaat als ik de elementschakelaar op het tussenstandje bridge- en mid-pu zet.
Dan krijg je dat lekkere karakterstieke Fender tussenstand-soundje…
Dus heb ik hiervoor een extra mini switch toegevoegd.
De bridge humbucker wordt dus automatisch single coil geschakeld als ik naar de tussenstand schakel en de brigde en middle PU dus tegelijkertijd aan staan.
De toggle van de mini switch moet dan wel naar beneden staan.
Als ik de toggle van de mini switch in het midden zet dan zal de humbucker “altijd” humbucker geschakeld blijven.
En als ik de toggle van de mini switch naar boven zet dan zal de humbucker “altijd” single coil geschakeld blijven.

En ik heb een Kill switch toegevoegd, daar kan je leuke trucks mee uit halen bijvoorbeeld tijdens gierende solo's... :)
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/HSSAutoCoilTapofAutoSplitenKillSwitchFenderJapan3S ilver2013groot_zps85064b20.jpg

jerome
3 februari 2013, 22:46
Ik had ff geen zin om weer een hele slagplaat uit te gaan zagen/frezen dus ik heb deze keer een kant en klare matzwarte HSS slagplaat gekocht en die aangepast zodat die op deze Strat met Kahler Spyder trem past.
Zwarte PU covers gekocht en gematteerd (matzwart gemaakt) omdat ik dat glanzende zwart niet mooi vond staan bij de matzwarte slagplaat.
En Gibson Speedknobs erop omdat ik die standaard Fender volume/toneknoppen niet lekker vind werken.
Bridge PU is, net zoals bij mijn 2 andere HSS Stratjes, toch weer een DiMarzio Super Distortion geworden omdat ik die gewoon het lekkerst vind klinken in een Strat met alder body en maple fretboard.
Volume een beetje terug wordt de sound redelijk clean en vol gas een lekkere vette grommende rocksound over mijn Marshall JMP2203 top...:mmmm:
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/Slagplaat_zps7b01b584.jpg

Quadrifoglio
4 februari 2013, 10:41
Bridge PU is, net zoals bij mijn 2 andere HSS Stratjes, toch weer een DiMarzio Super Distortion geworden omdat ik die gewoon het lekkerst vind klinken in een Strat met alder body en maple fretboard.
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/Slagplaat_zps7b01b584.jpg

Goede keuze!

jerome
4 februari 2013, 19:46
Yes!! The Silver Mean Machine is ready !!
Alles gesoldeerd, de snaren erop gezet en alles afgesteld.
Ik doe dat niet dagelijks, dus ik ben er wel even een "paar" uurtjes mee bezig geweest… :hide:
De hals stond kaarsrecht, te recht dus, dus die moest ik ook afstellen
Gelukkig was de imbus van de trussrod nog goed en reageerde de hals goed en zonder protesteren en zonder gekraak...
Nu 0,25 mm op de 8e fret i.p.v. 0 mm...
Stabiele en resonante gitaar
En de frets zijn ook nog prima.

En de Kahler tremelo werkt fantastisch!
Ze onstemt totaal niet, wat ik ook doe.
En bij extreem benden, waar ik erg van hou, kantelt de trem nauwelijks en ook daarna blijft de gitaar haarzuiver gestemd.
Ik vind de Floyd Rose tremeloarm nog wel wat te hoog zitten dus dat ga ik nog wel aanpassen

Ik kan dit Stratje nog niet op oorlogsniveau testen want ik heb nu ff geen amp thuis staan en we gaan zaterdag pas weer repeteren met de band….
Ik kan niet wachten!!! :)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/StratSilverbody_zps3c535063.jpg
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/StratSilver1_zps91fc75d7.jpg

Braindead
4 februari 2013, 21:15
Vet geworden zeg! Die Gibson knoppen hadden van mij niet gehoeven maar voor de rest ziet hij er echt super uit zo! NIet dat ik strat knoppen mooier zou vinden maar iets er tussenin. Misschien van die Gibson achtige met schuine hoek ofzo, dat ze net een stukje kleiner zijn.

Johannes
4 februari 2013, 21:22
NICE! Zwarte dome knoppen er op en gaan met die plank!

JohnLord
4 februari 2013, 21:42
Mooi gedaan! Eigenlijk zou de toets ook wel een refinish kunnen gebruiken.

groovieguitarguus
4 februari 2013, 21:50
Yes!! The Silver Mean Machine is ready !!
Alles gesoldeerd, de snaren erop gezet en alles afgesteld.
Ik doe dat niet dagelijks, dus ik ben er wel even een "paar" uurtjes mee bezig geweest… :hide:
De hals stond kaarsrecht, te recht dus, dus die moest ik ook afstellen
Gelukkig was de imbus van de trussrod nog goed en reageerde de hals goed en zonder protesteren en zonder gekraak...
Nu 0,25 mm op de 8e fret i.p.v. 0 mm...
Stabiele en resonante gitaar
En de frets zijn ook nog prima.

En de Kahler tremelo werkt fantastisch!
Ze onstemt totaal niet, wat ik ook doe.
En bij extreem benden, waar ik erg van hou, kantelt de trem nauwelijks en ook daarna blijft de gitaar haarzuiver gestemd.
Ik vind de Floyd Rose tremeloarm nog wel wat te hoog zitten dus dat ga ik nog wel aanpassen

Ik kan dit Stratje nog niet op oorlogsniveau testen want ik heb nu ff geen amp thuis staan en we gaan zaterdag pas weer repeteren met de band….
Ik kan niet wachten!!! :)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/StratSilverbody_zps3c535063.jpg
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/StratSilver1_zps91fc75d7.jpg

Tof Project!!!!

Mss. mooie zwarte telecaster achtige knoppen???... zijn er ook in zwart.. als zou chrome ook erg goed staan!!!!

kassie
4 februari 2013, 21:54
Ik vind die knoppen eigenlijk verrassend stijlvol, was het eerste wat me opviel en erg aansprak.

Rooker
4 februari 2013, 22:12
Mooi zeg! Wat gaaf als je dat kunt. Helmaal goed:ok:

vulvasonic
4 februari 2013, 23:37
Super!!!!!

Ik heb precies dezelfde gitaar om dezelfde reden uit elkaar gesloopt en in alle aspecten naar mijn smaak aangepast. En als ik zo dit topic lees en de foto's zie, begint het weer helemaal te kriebelen. Ik heb al vaker geroepen dat ik het nog een keer zou willen doen. En op dit moment staat er eentje op Markplaats, maar ja, geen geld.

Het leuke is toch dat het echt jouw ding is geworden. Was het mijn ding, dan had er waarschijnlijk een ruw geborsteld stalen slagplaat op gezet. Niet dat het er veel toe doet, maar gun me de lol. Ik ben gewoon enthousiast. Dit topic is voor mij toch een prettig reisje terug in de tijd. Waarvoor dank!

Als jij net zoveel plezier aan deze gitaar gaat beleven als ik aan de mijne, dan ga je een prachtige tijd in. Gefeliciteerd! :cheerup:

Stratman70
4 februari 2013, 23:44
Respect! Echt heel goed en mooi! En toch... zou ik een dunne laag blanke lak over de body heen spuiten.

Rooker
5 februari 2013, 09:57
Wat heb je er nu voor singlecoils in zitten?

jerome
5 februari 2013, 21:36
Allereerst allemaal heel erg bedankt mannen!!
Ik had eerlijk gezegd vooral negatieve reacties verwacht van de Stratpuristen… :hide:

Grappig trouwens dat toch bijna iedereen die Gibson knoppen zo lelijk vind staan!
Tuurlijk horen ze eigenlijk niet op een Strat, maar toch vind ze persoonlijk erg chic staan bij die matzwarte slagplaat.
En ik ben sowieso nogal tegendraads.
Ik speel bijvoorbeeld met een oude Marshall JMP 2203 top over een halfopen Vox cab met Celestion Alnico Gold’s, toch ook een vreemde combi die weinig gitaristen gebruiken…. :)
Het maakt mij niet uit wat wel en niet hoort, als ik het zelf maar mooi vind staan en klinken…

Maar ik heb die Gibson knoppen vooral erop gezet omdat ik de originele Strat knoppen te klein vind om ze goed en vooral snel en nauwkeurig te bedienen.
Ik gebruik de volume pot erg veel en heb eigenlijk altijd al op al m’n gitaren Speedknobs gehad….

jerome
5 februari 2013, 21:39
Mooi gedaan! Eigenlijk zou de toets ook wel een refinish kunnen gebruiken.
Dat zou je inderdaad bijna denken maar dat komt door het licht.
De toets lijkt versleten maar dat is ie niet.
Dit is een foto dat de snaren er nog niet op zaten en hier kan je goed zien dat de toets nog in prima staat is….
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/047_zps23e24ddd.jpg

jerome
5 februari 2013, 21:44
Super!!!!!

Ik heb precies dezelfde gitaar om dezelfde reden uit elkaar gesloopt en in alle aspecten naar mijn smaak aangepast. En als ik zo dit topic lees en de foto's zie, begint het weer helemaal te kriebelen. Ik heb al vaker geroepen dat ik het nog een keer zou willen doen. En op dit moment staat er eentje op Markplaats, maar ja, geen geld.

Het leuke is toch dat het echt jouw ding is geworden. Was het mijn ding, dan had er waarschijnlijk een ruw geborsteld stalen slagplaat op gezet. Niet dat het er veel toe doet, maar gun me de lol. Ik ben gewoon enthousiast. Dit topic is voor mij toch een prettig reisje terug in de tijd. Waarvoor dank!

Als jij net zoveel plezier aan deze gitaar gaat beleven als ik aan de mijne, dan ga je een prachtige tijd in. Gefeliciteerd! :cheerup:

Thanx Vulva!
En een ruw geborsteld stalen slagplaat, weet je dat ik daar ook serieus aangedacht heb? Niet te geloven…
Maar ook aan een geglasstraalde rvs slagplaat
Ik heb nog een stokoude Ibanez Strat liggen met een waanzinnig mooie ash body.
Daar ga ik een stalen slagplaat voor maken die een hele dunne, maar gelijkmatige laag roest/oxidatie krijgt en daarna ga ik die afdekken met matte blanke lak….

Bij de weg, jij had toch zo’n zelfde Contemporary Strat met Kahler trem waarvan je de body helmaal kaal had gemaakt
Wonderschone plank was dat!
Heb je m nog?

jerome
5 februari 2013, 21:50
Wat heb je er nu voor singlecoils in zitten?
De middle is nog de standaard PU
En de neck pu is nu een Lindy Fralin geworden.
Ik hou erg van de neckpu sound van Stevie Ray Vaughn en Jimi hendrix.
Maar wat ik helemaal een heerlijke sound vind is de neck pu sound van Scot Henderson op het bluesalbum “Dog Party”. Heerlijk 3D en dynamisch. Hij gebruikt daarop ook een Lindy Fralin neckpu, dus ik dacht ik ze gewoon eens proberen…
Luister maar eens naar “Hole Digging”
http://www.youtube.com/watch?v=HKCgFFvU_JQ
Op 0:55 geeft hij even lekker gas , heerlijk!!
En op 2:48 heeft hij ook die heerlijke solosound :o

jerome
5 februari 2013, 21:54
Respect! Echt heel goed en mooi! En toch... zou ik een dunne laag blanke lak over de body heen spuiten.
Thanx man!
En ik denk dat ik dat inderdaad toch maar een laagje blanke lak er over heen ga spuiten…
Het zal alleen niet eenvoudig zijn om blanke nitro lak te krijgen in satijnglans i.p.v. van hoogglans of mat…
Ik heb wel al in blanke autolak gevonden in satijnglans maar dat is op waterbasis

barno
5 februari 2013, 22:03
volgens mij moet het lukken met gewoon mat en dan polijsten tot een satijnglans. of vraag es aan Dieter van Guitarsupplies, mss kan hij je wel satijnglans leveren. hij heeft mat en hoogglans, maar laat ze maken, dus wie weet.

jerome
5 februari 2013, 22:05
Ok, goeie tip Barno!
Ik ga het hem vragen!

Matte lak poljisten is naar mijn ervaring niet makkelijk om het egaal te krijgen.
Het kan vlug vlekkerig worden...

arnoldtims
5 februari 2013, 23:10
Niet iedereen vind die knoppen lelijk hoor.
Vind die Gibson stijl knoppen erg mooi daartegen vind ik de Strat knoppen altijd wat goedkoop ogen.
Vind het geheel ook erg chic.

vulvasonic
6 februari 2013, 00:28
Thanx Vulva!
En een ruw geborsteld stalen slagplaat, weet je dat ik daar ook serieus aangedacht heb? Niet te geloven…
Maar ook aan een geglasstraalde rvs slagplaat
Ik heb nog een stokoude Ibanez Strat liggen met een waanzinnig mooie ash body.
Daar ga ik een stalen slagplaat voor maken die een hele dunne, maar gelijkmatige laag roest/oxidatie krijgt en daarna ga ik die afdekken met matte blanke lak….

Bij de weg, jij had toch zo’n zelfde Contemporary Strat met Kahler trem waarvan je de body helmaal kaal had gemaakt
Wonderschone plank was dat!
Heb je m nog?

Jazeker heb ik die nog! Het is de gitaar die ik het meest gebruik. Het enige verschil met die van jou (in originele staat dan - uiteraard niet na alle modificaties door jou en mij) is dat de jouwe een 1 piece maple neck heeft en die van mij een rosewood toets. Een vriend van mij, die ook bij mij in de band speelt, heeft er ook eentje met een 1 piece maple neck. Het is me opgevallen dat de hals op zijn gitaar breder is dan die van mij. Niet dikker, maar breder. Dat vind ik apart. Je zou verwachten dat een productiemodel met een Kahler Spyder en bijbehorende locking nut allemaal exact gelijk zouden zijn. Dat is blijkbaar dus niet zo. Ik las dat je er nog eentje hebt. Merk jij een verschil?
Het verschil tussen de mijne en die van mijn vriend is iig duidelijk voelbaar.

Anyway, ik vind het supergitaren. Ik heb destijds de mazzel gehad dat ik hem tweedehands voor 530 gulden (!!!) kon kopen. Er moest ook wel veel aan gebeuren (frets vlakken, imbusrotzooi vervangen, andere elementen, schakelaar, potmeters en bedrading en uiteraard alle cosmetische wijzigingen). Maar goed, ik had 'm ook bewust om die reden gekocht. Tenslotte had ik al 4 goede stratocasters. Ik wilde een goede basis voor weinig geld en me daar lekker op kunnen uitleven. Precies wat jij gedaan hebt. Al heb je het netter aangepakt dan ik. :)

Nog even over die afwerking (die ik overigens prachtig vind). De lak dus. Als je er met transparante lak overheen gaat, hou die laag dan dun!!!
Ik heb het met een kutbas gehad. Ik spoot 'm goud. Zag er prachtig uit. Na de eerste transparante laag werd ie alleen maar mooier. Bij de tweede werd ie zelfs nog mooier. Maar de derde laag haalde alle schoonheid weg. Je zag het metallic effect niet meer zo goed. Zonde. Moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik geen geduld had, niet de juiste middelen en geen kennis van zaken. Ik deed maar wat. Kiek dus wel uut, mienjong!!! :D


Man, ik wil dit kunstje ECHT GRAAG nog een keer flikken. Een telecaster equivalent van mijn strat zou ook mooi zijn. Dan zou ik het op exact dezelfde amateuristische wijze aanpakken. Want ofschoon de lak van mijn strat op de meeste plaatsen er allang weer afgesleten is en je nog steeds ernstige sporen van ruwe kwaststroken en schuurplekken op de body aantreft, geil ik nog steeds op dat kreng. Voor mij bestaat er geen mooiere! :)

jerome
6 februari 2013, 23:37
Jazeker heb ik die nog! Het is de gitaar die ik het meest gebruik. Het enige verschil met die van jou (in originele staat dan - uiteraard niet na alle modificaties door jou en mij) is dat de jouwe een 1 piece maple neck heeft en die van mij een rosewood toets. Een vriend van mij, die ook bij mij in de band speelt, heeft er ook eentje met een 1 piece maple neck. Het is me opgevallen dat de hals op zijn gitaar breder is dan die van mij. Niet dikker, maar breder. Dat vind ik apart. Je zou verwachten dat een productiemodel met een Kahler Spyder en bijbehorende locking nut allemaal exact gelijk zouden zijn. Dat is blijkbaar dus niet zo. Ik las dat je er nog eentje hebt. Merk jij een verschil?
Het verschil tussen de mijne en die van mijn vriend is iig duidelijk voelbaar.
Ik heb totaal 3 Contemporay Stratjes…
Ik heb nog een Sunburst uit 1986 met een System I tremelo.
En ik heb nog een Vintage White uit 1985, oorspronkelijk ook met een System I trem, maar daar heb ik later ook een Kahler Spyder trem opgezet.
Alle drie de halzen zijn precies hetzelfde; redelijk smal en niet al te dik en inderdaad uit 1 piece maple.
Het zijn echt heerlijke halzen en ze spelen alledrie ongelooflijk soepel.
Ze klinken ook alle drie fantastisch.
Enige minpuntje vind ik de standaard bridge elementen, die vind ik persoonlijk niet echt geweldig…



Anyway, ik vind het supergitaren. Ik heb destijds de mazzel gehad dat ik hem tweedehands voor 530 gulden (!!!) kon kopen. Er moest ook wel veel aan gebeuren (frets vlakken, imbusrotzooi vervangen, andere elementen, schakelaar, potmeters en bedrading en uiteraard alle cosmetische wijzigingen). Maar goed, ik had 'm ook bewust om die reden gekocht. Tenslotte had ik al 4 goede stratocasters. Ik wilde een goede basis voor weinig geld en me daar lekker op kunnen uitleven. Precies wat jij gedaan hebt. Al heb je het netter aangepakt dan ik. :)
520 gulden? Bizar weinig voor zo’n verschrikkelijk goeie Strat!
Ze staan nu regelmatig te koop voor €550 á 600 en vaak zelfs meer!
Maar het waren in de 80er jaren al relatief dure Strats.
Maar stonden toen ook al bekend dat ze veel beter waren dan de USA Standard Strats
2 Contemporary Strats heb ik gekocht van de eerste eigenaar en die hadden de originele nota’s er nog bij;
De ene kostte toen in 1886 nieuw 1552 gulden en de andere kostte in 1988 nieuw 1595 gulden... :dontgeti:

Als je na gaat dat je toen een Fender Japan Standard Strat kocht voor 600 gulden en een Fender USA Standard Strat 900 á 1000 gulden!


Nog even over die afwerking (die ik overigens prachtig vind). De lak dus. Als je er met transparante lak overheen gaat, hou die laag dan dun!!!
Ik heb het met een kutbas gehad. Ik spoot 'm goud. Zag er prachtig uit. Na de eerste transparante laag werd ie alleen maar mooier. Bij de tweede werd ie zelfs nog mooier. Maar de derde laag haalde alle schoonheid weg. Je zag het metallic effect niet meer zo goed. Zonde. Moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik geen geduld had, niet de juiste middelen en geen kennis van zaken. Ik deed maar wat. Kiek dus wel uut, mienjong!!! :D
Bedankt voor de tip Vulva!!
Ik ga inderdaad 2 hele dunne laagjes blanke lak spuiten.



Man, ik wil dit kunstje ECHT GRAAG nog een keer flikken. Een telecaster equivalent van mijn strat zou ook mooi zijn. Dan zou ik het op exact dezelfde amateuristische wijze aanpakken. Want ofschoon de lak van mijn strat op de meeste plaatsen er allang weer afgesleten is en je nog steeds ernstige sporen van ruwe kwaststroken en schuurplekken op de body aantreft, geil ik nog steeds op dat kreng. Voor mij bestaat er geen mooiere! :)
Jij zit ook vol passie hè?
Heerlijk, helemaal top man! :D
Ik zou zeggen doen, scoren zo’n Tele en verbouwen…
Ik heb ooit eens op een Fender MIJ Tele uit ’86 gespeeld.
Eentje met een Ash body, zwarte slagplaat en maple toets
Heerlijke gitaar was dat, wat een dikke sound had die plank zeg!.
Hij verkocht m toen voor €500, maar ik zat toen natuurlijk weer eens zonder pegels…. :(