PDA

View Full Version : Piepende Tube AMP Engl



Tinus1978
3 februari 2013, 21:23
Hi,

Mijn Engl versterker piept zodra het volume omhoog gaat. Tevens heeft hij een stuk minder vermogen wanneer de volumeknop op de helft staat. Zijn de buizen versleten oid ?

Alvast bedankt

Martijn

arjanb01
3 februari 2013, 21:27
Laat je amp nakijken door een amptech. Ik denk dat je buizen aan vervanging toe zijn inderdaad.

Tinus1978
3 februari 2013, 21:37
Wat is een beetje acceptabele levensduur voor een tube ? Ik gebruik de amp het afgelopen jaar weinig. Is om thuis te oefenen. Dus erg hard staat het niet.

Midwolda
3 februari 2013, 22:02
Lees dit even door. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?81338-faq-buizen-vervangen)

Tinus1978
3 februari 2013, 22:07
Bedankt zal t door lezen

cluseau
3 februari 2013, 22:28
Hi,

Mijn Engl versterker piept zodra het volume omhoog gaat........

Goed dat je de aangegeven link even doorleest maar dit hoeft niet persé aan je buizen te liggen. Je amp staat te oscilleren en dat kan vele oorzaken hebben. Vaak een probleem in de voeding door een gebrek aan ontkoppeling maar ook gebrekkige aardpunten of feedback kan een oorzaak zijn. Kortom, je kan buizen proberen maar er zijn nog legio andere mogelijkheden. Pas wel op dat je er niet mee doorsukkelt want een amp die staat te oscilleren wordt zwaar belast met mogelijke schade als gevolg.