PDA

View Full Version : Ibanez probleem



fronteradriver
3 februari 2013, 19:29
Ik heb onlangs een tweedehands Ibanez Artcore hollow body aangeschaft.

Ik heb er ook nieuwe d'Addario snaren opgezet.

Als ik nu de versterker in mijn Ibanez plug beginnen mijn snaren spontaan te trillen....

Hoe komt dat?

Bij mijn Squier Strat is dat niet het geval...dus aan mijn amp kan het niet liggen...

fred dons
3 februari 2013, 19:35
een hollowbody gaat veel sneller feedbacken dan een squier, probeer wat meer afstand van je versterker te nemen dan pakt je gitaar minder de vibraties van je amp op en gaat hij minder snel trillen

kunk
3 februari 2013, 19:51
Misschien helpt het ook om de elementen van je ibanez iets lager te draaien.

Gearjunkie
3 februari 2013, 22:18
Hoe hard staat het ampje??

fronteradriver
4 februari 2013, 09:28
Het is een Marshall mg 15w....dus hij staat meestal 3/4 open....

Tabula Rasa
4 februari 2013, 09:42
Ten eerste: zo'n gitaar verdient een betere versterker dan een mg15!!!

ten tweede: op 3/4 gaat zo'n ding al best hard en kan ie inderdaad gaat feedbacken. Verder weg gaan zitten en probeer een beetje te draaien. Het is een hele mooie eigenschap, wanneer je er gecontroleerd mee om kan gaan.

witterwit
4 februari 2013, 10:00
eigen ervaring: een beetje verder ervan af gaan zitten kan betekenen volle snoerlengte ervan af gaan zitten. versterker: polytone mini-brute.

Quadrifoglio
4 februari 2013, 10:34
Normaal gesproken ben ik zowieso al geneigd om mijn volumeknop dicht te draaien als ik niet speel. Dat lijkt mij met een Artcore al helemaal verstandig om te doen ;)

Roy Prins
4 februari 2013, 13:27
Wat vaak ook al wonderen doet is om een kwartslag weg te draaien van je versterker, dus dat hij niet direct op je gitaar gericht staat. Net als met mics zorgt dit vaak voor de ergste feedback.

Duhsjaak
4 februari 2013, 13:36
Hi
Luister naar het begin van de Pop Art (The Small Faces, The Who) en doe je voordeel ermee!
Hey Girl, Anyway Anyhow Anywhere. Het zou geen Rock geschiedenis zijn zonder feedback. Plus The Yardbirds opnames met Jeff Beck.
Veel plezier met je nieuwe gereedschap/speelgoed! Het is één groot feest.
Vriendelijke groet, Gus

Gearjunkie
4 februari 2013, 17:11
Het is een Marshall mg 15w....dus hij staat meestal 3/4 open....

Dit verband ontgaat mij een beetje. Zit er ook een gain knop op dat ding?

fronteradriver
6 februari 2013, 13:58
Op het overdrive kanaal zit idd een gain-knop....

Ik weet dat de Marshall mg 15 dfx geen geweldige amp is...maar mijn zoektocht naar de ideale amp duurt nog altijd voort...

Ik twijfel eeuwig ts Fender Mustang, Bugera V22, Roland cube, line 6 spider.....

frekie
9 februari 2013, 12:07
Laatst een gig gedaan met mijn zwaar verbouwde Richwood jazzer. Ik zat in een hoek vd zaal pal naast mijn Roland Cube 60 en idd...LOEIEN :seriousf: Ik heb schuimrubber in de F gaten gestopt maar dat werkt ook niet echt. Verder van je amp af gaan zitten, idd wat draaien totdat het geloei minder wordt. Snaren afdempen. En oh ja het CLEANE kanaal van je amp gebruiken...:speed:

fronteradriver
9 februari 2013, 18:05
BTW...het is dan toch de Bugera V22 buizenbak geworden....

Ik heb hem in een muziekwinkel in gent (Thoma-okaze) gekocht voor dezelfde prijs als Thomann in Duitsland...is makkelijker indien een garantiegeval....het is er een met een amber stand-by lichtje...

Ruud van Ewijk
10 februari 2013, 14:15
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een Ibanez AK95 met een GLX buizen versterker. Het is zeker feedback.
Het besten wat je kunt doen is je versterker op een krukje of op een stoel zetten. Dus niet meer op de grond.
En als je rechts bent kun je het beste links naast je versterker gaan zitten. Je speaker zend geluidsgolven uit die worden opgepakt door je pick up's. Die geluidsgolven worden zo rond gestuurd door je versterker en tada daar is het hoge geluid. Dus proberen uit de hoek van je speaker te blijven. En ik zou laag beginnen met de volume en rustig opdraaien. Zo ontdek je het beste de grens.

Succes er mee