PDA

View Full Version : Interface via gitaarkabinet (mogelijk)



SRV2000
3 februari 2013, 18:36
Hallo Netters,

Allereerst wil ik melden dat ik de volledige audio-interface topic heb gelezen voordat ik deze topic ging openen maar hier kon ik geen antwoord op mijn vraag vinden.

Sinds gisteren ben ik in het bezit van Guitar rig 5 en morgen zal ik de FOCUSRITE SCARLETT 2I2 audio interface halen.
Nu las ik in het topic over audiointerfaces dat het mogelijk is om de interfaces op alle speakers aan te sluiten.

Is het ook mogelijk om mijn gitaarkabinet op de interface aan te sluiten zodat mijn geluid uit de kabinet komt?

alvast bedankt !!!

DarknessAwaits
3 februari 2013, 20:21
Nee, dat gaat niet lukken. Je zult daartussen eerst iets van een eindversterker moeten plaatsen om de speakers te kunnen voorzien van genoeg power. Wat er uit je interface/pc komt is genoeg om wat oordopjes aan te sturen, maar een 12" speaker is andere koek.

SRV2000
3 februari 2013, 21:20
Nee, dat gaat niet lukken. Je zult daartussen eerst iets van een eindversterker moeten plaatsen om de speakers te kunnen voorzien van genoeg power. Wat er uit je interface/pc komt is genoeg om wat oordopjes aan te sturen, maar een 12" speaker is andere koek.

En als ik mijn JCM900 er tussen koppel en deze op de clean kanaal zet zou het dan kunnen ?

harrie-beton
3 februari 2013, 22:24
ja maar je gaat er niet blij van worden. Een van de bijzondere dingen die in een eindversterker gebeurt en met name in de speaker is vervorming. Zoek maar eens een grafiek op over de karakteristieken van een gitaarluidspreker. Draai maar eens een CD over een gitaar versterker als je de grafiek wilt horen.
Guitarrig is een modeling systeem en dat houdt in dat het programma de gitaarspeaker simuleert. Vroeger was dat lastig maar line6, bos gt serie, vox tonelab, kemper en de fractal kunnen dit inmiddels zeer goed nadoen.

Aan de andere kant, als jij je cleane gitaar opneemt (direct) kan je wel achteraf je versterker tweaken, dit heet re-amping en je kunt dan de mogelijkheden van je gitaar versterker onderzoeken zonder de riff opnieuw te hoeven spelen.

De gebruikers van "modelers" die ik ken versterken allemaal direct in een PA of monitoren.