PDA

View Full Version : informatie a.d.h.v. serienummer



nutty75
3 februari 2013, 18:40
beste allemaal,

vandaag kwam een maatje van mij met een fender strat die hij heel veel jaren eens had aangeschaft. Hij vroeg mij of het wat was, had er behoorlijk veel geld voor betaald destijds. Hij speelt er niet op, kan ook niet spelen, maar wil het leren van mij.
Nu heb ik e.e.a. over de gitaar opgezocht, maar kom er niet echt uit. De gitaar vermeld "made in U.S.A.", echter het serienummer is MN4 gevolgd door 6 cijfers. MN zou mexican zijn, maar zou gevolgd moeten worden door 5 cijfers volgens hits op google.. (en dus niet zes zoals er op de gitaar staat.)

Iemand die er meer over weet? Alles ziet er origineel uit, geen extra "valse" decals aangebracht voor zover ik kan beoordelen.. Strat klinkt wel goed overigens.. ;-)

Rizz
3 februari 2013, 18:54
http://www.guitardaterproject.org/fender.aspx

benwave
3 februari 2013, 19:04
Vreemd ja. Zou toch een Mexicaan jaren 90 moeten zijn

Rizz
3 februari 2013, 19:11
Ik heb zomaar een nummer ingetikt in de link hierboven, begonnen met MN4+6 cijfers en daar komt wel wat uit, dus het proberen waard!

nutty75
3 februari 2013, 19:49
Dank.. Link gaf inderdaad informatie adhv serienummer.. (Mits ik kies voor Mexicaans). Wanneer ik USA kies komt er geen informatie.

Toch gek dat er "made in u.s.a." op staat dan...?

(En nu weer verder lezen in de zelfbouw rubriek! ...ben helemaal geïnfecteerd, binnenkort zelf maar een project starten voor het eerst..)

Martin_
3 februari 2013, 23:26
bron:wikipedia.

On February 11, 1994 the Fender manufacturing plant based in Ensenada, Mexico burned down. Fender President Bill Shultz decided to temporarily move production from the Mexico plant to the U.S. plant. These Fender guitars are fairly rare and can be identified by the unique serial number.


Het jaartal kan kloppen. Ik weet alleen niet wat de specifieke nummers zijn.

Obieone1
8 augustus 2013, 03:16
Kijk hier eens


www.electricfender.com


Lijkt mij een complete gids over de fender gitaren en hun serie nummers

joshlitchner
8 september 2013, 06:44
Deze site ziet er een meer complete gids voor al Fender gitaar serienummers hebben. Met inbegrip van ingevoerde en speciale editie gitaren.

http://www.guitarrepairbench.com/guitar-dating/fender-serial-number.html