PDA

View Full Version : Vemuram Jan Ray



dopey
3 februari 2013, 12:34
Heeft iemand de Vemuram Jan Ray al geprobeerd/gehoord. Duur pedaal. Veel besproken in de VS en enthousiast ontvangen door mensen als Landau, Henderson en Matt Schofield. Iemand ervaring?

janhaakma
23 juli 2016, 12:46
Super oud draadje maar toch: ik heb'm al een tijd en vind het echt een te gek pedaal. De laatste tijd al helemaal: heb sinds jaren eindelijk weer een CAE preamp en gebruik de Vemuram als 'clean'boost op kanaal 2 en 3. Geeft een gigantische bak dynamiek! De EQ van de CAE heb ik altijd aan staan, de Jan Ray is dus eigenlijk de boost functie geworden.

Ook als lichte crunch op kanaal 1 van de CAE doet de Jan Ray het geweldig.

Pepe
23 juli 2016, 13:07
De Timmy clone? Net zoals de Danelectro Cool Cat?
Ik ken ze geen van alle maar ik lees wel eens wat. (http://tagboardeffects.blogspot.nl/2013/03/vemuram-jan-ray.html)

Erik de Perik
23 juli 2016, 13:15
Haha da's erg...!

Pepe
23 juli 2016, 13:25
Ik begrijp dat het een rip off is van Lovepedals amp 11 die op zijn beurt weer een rip off is van de Timmy?

Nou, als je er blij mee bent, wie doet je wat. En het ZIJN goede pedalen to rip off.

The Lo Lands
23 juli 2016, 14:12
Die fascinatie voor Landau, Henderson, Schofield gear heeft mij altijd verbaasd. Hoewel ik zelf wel naar volle tevredenheid een Landau Fender Deville heb kunnen de pedalen die deze heren gebruiken mij niet echt boeien. Naast dat een hoop toon in de vingers van deze heren zit ga ik toch geen 400 euro betalen voor een overdrive pedaal om deze vervolgens als clean boost te gebruiken.

janhaakma
24 juli 2016, 11:50
Het is voor mij natuurlijk niet alleen een clean boost, dit is alleen wel hoe ik'm nu onder andere gebruikt. Ik denk dat je er eens een zou moeten proberen, misschien vind je het niks maar de kans is groot dat je die € 350 (gebruikt onder de € 300) dan een stuk minder ernstig vindt. Een gig en je hebt'm bijmekaar :-).

Anyway, ik kan alleen voor mezelf spreken en ik vind het echt een bijzonder fijn pedaal.

Dutch66
24 juli 2016, 14:52
Toeval?


https://www.youtube.com/watch?v=5Oukng0DxUY

janhaakma
24 juli 2016, 19:16
Ik vond het al lang duren voordat iemand het hele Timmy verhaal weer op kwam rakelen. Mij boeit het echt totaal niet, als ik een pedaal test en daar direct compleet weg van ben...

...koop ik het. Had voor het zelfde een Timmy kunnen zijn, maar die hadden ze daar niet. Ik ben erg blij met de JR en al die ethische bullshit over Timmy, kopieën en alles geloof ik wel.

the sure thing
25 juli 2016, 22:44
Wat mij opvalt is dat het Timmy pedaal in de USA (afgaande op the gear page) veel populairder is dan hier in NL


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Bernardduur
26 juli 2016, 09:08
Bouwer is Amerikaans en maakt de pedalen allemaal zelf. Prachtkerel die ook gewoon staat voor zijn product. En zelf ook erg bezig is om alle kopieën aan de kaak te stellen. En ik geef hem gelijk! Zijn versie is niet heel prijzig en klinkt in mijn optiek erg goed!

jarigitari
26 juli 2016, 12:41
Ik vond het al lang duren voordat iemand het hele Timmy verhaal weer op kwam rakelen. Mij boeit het echt totaal niet, als ik een pedaal test en daar direct compleet weg van ben...

...koop ik het. Had voor het zelfde een Timmy kunnen zijn, maar die hadden ze daar niet. Ik ben erg blij met de JR en al die ethische bullshit over Timmy, kopieën en alles geloof ik wel.

waar heb je hem gekocht?

janhaakma
27 juli 2016, 10:13
Bij Erik van de Haar.