PDA

View Full Version : Until The End Of The World interpretatie



Braddie
31 januari 2013, 21:23
Volledig nummer even opgenomen.
Gebruikte gear:

Squier Classic Vibe Stratocaster.
Line-6 POD x3.

http://www.youtube.com/watch?v=KTcosh4656g

Hoop dat julie het wat vinden.

Enne, het is slechts een interpretatie, heb hem geprobeerd noot voor noot na te spelen :)

Braddie
1 februari 2013, 16:04
Niemand? :( Heb m`n best gedaan..

Mitch
1 februari 2013, 17:51
Ik begrijp je laatste zin niet. Is het nou een interpretatie of heb je 't noot voor noot na proberen te spelen? Dat is best een groot verschil. Sowieso, als je meespeelt met de track, hoe wil je 'm dan interpreteren? Een interpretatie is een duidelijk eigen versie en dat heb ik niet gehoord.
Maar ik heb misschien te weinig gehoord, kon het niet volhouden tot de solo. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik 't nummer te vaak gehoord heb en minder aan jou :makeup:

Braddie
1 februari 2013, 18:09
Ik begrijp je laatste zin niet. Is het nou een interpretatie of heb je 't noot voor noot na proberen te spelen? Dat is best een groot verschil. Sowieso, als je meespeelt met de track, hoe wil je 'm dan interpreteren? Een interpretatie is een duidelijk eigen versie en dat heb ik niet gehoord.
Maar ik heb misschien te weinig gehoord, kon het niet volhouden tot de solo. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik 't nummer te vaak gehoord heb en minder aan jou :makeup:

Het is een interpretatie, omdat ik The Edge niet ben en een paar kleine dingetjes heb gedaan die in het origineel niet zitten (paar extra nootjes hier en daar) Maar het is verder gewoon noot voor noot, omdat ik hem wel zo accuraat mogelijk probeer te spelen..

Ja, heb het erg lastig verwoord :')

Mitch
2 februari 2013, 21:04
Op die manier. Niet om te mierenneuken, maar dan gebruik je interpretatie verkeerd. Zoals Sandra van Nieuwland bijvoorbeeld Venus verkracht, da's een interpretatie :D

MichaelSS
2 februari 2013, 21:56
`Interpretatie` of niet... ik vind het slordig gespeeld. Zowel de manier waarop je het gespeeld hebt, als mede het gebruik van de effecten. Het is een rommeltje. Is er geen backing zonder gitaar te krijgen waarop je hem inspeeld?

harrie-beton
3 februari 2013, 00:42
De x3 heeft USB, je kan toch direct je audio opnemen zonder dat je de aanslag hoor?

Braddie
4 februari 2013, 15:57
`Interpretatie` of niet... ik vind het slordig gespeeld. Zowel de manier waarop je het gespeeld hebt, als mede het gebruik van de effecten. Het is een rommeltje. Is er geen backing zonder gitaar te krijgen waarop je hem inspeeld?

Ik ben nog geen "Sonic architect" zoals The Edge, dus dat is dan maar even wat het is :) Ben pas sinds 1 weekje aan het kloten met die Line 6 dus ik moet nog ontdekken :)

En ik heb hem ingespeeld via www.guitarbackingtracks.com allemaal guitarless backingtracks.

Braddie
4 februari 2013, 15:58
De x3 heeft USB, je kan toch direct je audio opnemen zonder dat je de aanslag hoor?

Dat moet kunnen, maar ik ben een onwetende wat betreft videoeditting, dus of ik het dan ook synchroon krijg met wat ik op film zet is de vraag. Dat durf ik nog niet aan zeg maar.

beruk
4 februari 2013, 17:14
Het intro kon ik niet volgen, zal vanwege de delay's zijn geweest die niet synchroon lopen? Verder heb je het ok te pakken. Qua timing in orde. Bepaald niet mijn kopje thee deze plaat van U2.
Mag ik je verzoeken je eens te vergrijpen aan Gloria? Als je die X3 helemaal door hebt. Leuke gitaarpartijen vind ik (en niet zo dichtgesmeerd).

Braddie
4 februari 2013, 19:46
Het intro kon ik niet volgen, zal vanwege de delay's zijn geweest die niet synchroon lopen? Verder heb je het ok te pakken. Qua timing in orde. Bepaald niet mijn kopje thee deze plaat van U2.
Mag ik je verzoeken je eens te vergrijpen aan Gloria? Als je die X3 helemaal door hebt. Leuke gitaarpartijen vind ik (en niet zo dichtgesmeerd).



Ja, dat is waarschijnlijk de Delay, ik heb nog geen floorboard dus ik kan hem helaas niet aan/uit zetten..
Gloria vind ik ook een fijn nummer, ga ik zéker aan werken (Het fijne van U2 is, is dat het zonder Tabs vaak wel is uit te vogelen, omdat The Edge dingen vrij eenvoudig speelt)

Wil zelf overigens nog steeds een keer Unknown Caller en Magnificent opnemen, maar ik ben een tikkeltje lui wat dat betreft.

Mitch
4 februari 2013, 20:10
Unknown Caller moet je inderdaad maar eens overdoen, dat verdient het (zwaar ondergewaardeerde) nummer wel.

Braddie
4 februari 2013, 22:06
Unknown Caller moet je inderdaad maar eens overdoen, dat verdient het (zwaar ondergewaardeerde) nummer wel.

Ja, en dan kijken of ik het hele nummer kan meespelen met de backing in plaats van alleen maar de (overigens fantastische) solo.

(Al hebben we ook hier weer het gezeik met het Floorboard wat ik niet heb.. zo vervelend, moet ik met 1 geluidje blijven kloten)

harrie-beton
10 februari 2013, 11:07
Je hebt hele goedkope floorboards met twee knoppen, up and down. De x3 gebruikt ook midi en een midipedaal wertkt ook, wel ff programmeren.

harrie-beton
10 februari 2013, 11:09
Eh ik bedoel de vier knoppen versie, fbv5.