PDA

View Full Version : 2 februari, Jan Kuiper in Theater de Tobbe. Voorprogramma Merel van Hoek en Max Roest



Merelvh
31 januari 2013, 16:04
Jan Kuiper solo

Na het geweldige concert samen met Habib Koité in oktober geeft Jan Kuiper nu twee solo concerten op de akoestische gitaar.

Pop, funk, jazz en wereldmuziek. Met ruimte voor improvisatie. Jan draait er zijn hand niet voor om. Eén van de ‘Five Great Guitars’. Als organisator hiervan bracht hij de diversiteit van de gitaar in het theater.

Met een verscheidenheid aan stijlen, ritmes en een arsenaal aan instrumenten, laat hij zien dat hij ook als solo-artiest het publiek kan meenemen op een muzikale ontdekkingstocht. ‘In de loop der jaren heb ik geleerd dat gitaarspelen een nooit aflopend proces van oefenen is, maar doen wat je moet doen. Ook werd ik me in deze periode bewust van het feit dat de allerbeste muziek gemaakt wordt zonder inbreng van het ego. Alleen dan spreekt de muziek recht uit het hart van de musicus en raakt hart en ziel van de luisteraars. Dan wordt muziek het leven zelf.’

De titel is Shoshin, wat zoveel betekent als "gedachten van een beginner". Het belooft een mooi concert te worden. Als extra krijgt iedere bezoeker een solo cd van Jan met een winkelwaarde van €15. Ga je dus bijna voor niks naar een prachtig concert.

In het voorprogramma kun je genieten van het steelstring- duo Merel van Hoek en Max Roest.

Kaarten:
http://www.detobbe.nl/Programma.aspx