PDA

View Full Version : Linkshandige esp ltd ec 1000 stbc of schecter c1 standard dark brown burst?



Jeroenv
30 januari 2013, 18:13
Heyla, bij deze mijn eerste berichtje op dit forum :)
Ik ben van plan in de nabije toekomst een nieuwe gitaar te kopen, maar... kan iemand mij helpen met de keuze?
Ik wil namelijk een rasechte metalgitaar.. Nu, ik weet de esp ltd ec 1000 heeft emg elementen, thin u neck en set- neck.. wat dus zeker niet slecht klinkt! :) Maar een tijd geleden kwam ik uit op een schecter c1 standard ... Het probleem is dat ik nergens een degelijke uitleg krijg van het necktype? Ik ben dus op zoek naar een goeie platte hals.. xD Deze schecter beschikt nog niet over die emg elementen, maar kan daar emg's of eventueel seymour duncan blackouts inzetten.. :) Ook het prijskaartje verschilt behoorlijk..Kan iemand mij hier beetje mee helpen, zou zeer fijn zijn!
Ook zou ik eens willen weten hoe jullie denken over het bestellen van een gitaar vanuit amerika..
Alvast merci e!

frekie
31 januari 2013, 22:08
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Schecter Hellraiser Special/SchecterHellraiser2_zpsd913fff6.jpg

Net deze Schecter Hellraiser Special 8 snaar gekocht. Gigantische strijkplank vooral voor mijn handjes en voor wat ik er op wil spelen: fingerstyle jazz :seriousf:

Maar over de kwaliteit niets dan lof zeker ivm de prijs. Massief hout ook de maple top. Graphtec topkam. Goed fretwerk. EMG pickups tja daar moet je van houden, clean mis je wat toon hoewel het hier meevalt door de mahonie gitaar. Het is wel ape(n) strak natuurlijk vooral overstuurd. Hij kwam met een gewoon 010 setje erop, natuurlijk even staan beuken met de lage B en F#, zelfs die kwam strak door.

Goed bespeelbare 24 fret hals, mooie schuine hals/body overgang zodat je goed bovenin kan komen. Hij is niet zo plat als een Ibanez wat een goede zaak is vind ik. Ik heb de lage snaren nu in E en A gestemd, nu heb ik dus 5 octaven bereik :ok: Veel sustain en ook de bassnaren komen goed door ook op een klein combootje.

Kritiek? De mechaniekjes zijn wat klein en hebben een iets te lage gearing. Nou ja als de kop groter was geweest was ie weer kopzwaar geweest en dat is ie nu niet. Hij hangt goed in balans, weegt wel wat maar ook weer niet teveel.

Ik ben al sinds het schrikbewind van Beatrix ;) gitarist, ik heb heel wat in handen gehad ook van de Grote Merken. Deze gitaar hoeft zich nergens voor te schamen zeker gezien het prijsnivo. Dikke aanrader!

Roy Prins
4 februari 2013, 13:53
Als je niet zeker weet welk hals patroon het beste bij je past, zou ik zeker niets gaan bestellen totdat je er eerst op hebt gespeeld.

Ik kan je wel vertellen dat ik alles vanaf de 400 series van LTD tegek vind! Heb zelf nog een Viper 400 staan waar ik altijd heel blij mee ben geweest. Platte hals, zeer goed fretwerk en zeker voor de prijs.