PDA

View Full Version : Wie kies jij als beste bassist van NL/B???



Duhsjaak
30 januari 2013, 06:12
Hi
Ik ga blind voor de originaliteitsprijs. Er loopt hier weer een draadje voor de beste gitarist (minpunt één: van NL, gemiste kans). Dankzij of ondanks die spastische zoekfunctie heb ik een dergelijke draad voor bassisten niet gevonden.

Dat gaan we gelijk dubbel herstellen door deze draad en door deze voor bassisten van NL en B open te stellen.

Om gemiep voor te zijn: Tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam was architectuur een Olympische sport. Artisticiteit is dus wel degelijk iets dat wedstrijd waardig is. Gewonnen door een NL architect. Terecht.
Ik heb mij laten vertellen dat die tak van sport niet van onbesproken gedrag is. Er schijnt aardig wat doping een rol bij die uitslag een rol te hebben gespeeld. Of Italiaanse argumenten.

Anyways: Ik trap af.

Ik kies Mr. Fingers van GN kunne. Hij begeeft zich in een hoek van de soul muziek, waar zelfs gitzwarte basnegers met hagelwitte neusvleugels zich niet durven te wagen.

Pet af voor Mr. Fingers.

De organisatie heeft één steekje laten vallen: Ik ben vergeten op zoek te gaan naar een ronde miss. Wordt vervolgd.

Wie volgt?
Vriendelijke groet, Gus

witterwit
30 januari 2013, 07:30
herman deinum, misschien al wat vergeten; maar naar mijn mening de beste bassist van nederland.

witterwit
30 januari 2013, 12:46
is er maar 1 bassist in nederland? sorry zijn er maar 2 bassisten in nederland?

dejohan
30 januari 2013, 13:27
De bassist van De Mens, den bassist van Absynthe Minded, den bassist van Flip Kowlier.

Wie kent er nu de naam van bassisten?

witterwit
30 januari 2013, 13:53
kijk naar buitenlandse bands; Lemmy, Phill Lynot etc.

Swaag
30 januari 2013, 14:11
Misschien hebben we nooit zo veel van die spektakel-bassisten gehad?

Rinus Gerritsen is op zich iemand die best vernieuwend bezig was en een hele eigen sound had. Lang leve de Longhorn!
Die bassist van Shockin' Blue wordt buiten NL geroemd om zijn mooie loopjes, maar ik weet nu niet eens zijn naam uit het hoofd op te roepen..

terrasbeest
30 januari 2013, 14:30
Phillipe Aerts.

Kakihara
30 januari 2013, 14:54
Vincent Pierins geniet in Vlaanderen toch een zeker mate van waardering.

Fireburst
30 januari 2013, 21:54
Monsieur Paul.

Remork1970
30 januari 2013, 22:17
Berend Courbois misschien?

mountainman
30 januari 2013, 22:23
Peter Vink

Han S
30 januari 2013, 22:37
Barend.

Jammer dat de Engelse bassisten niet mogen meedoen.

Soul65
30 januari 2013, 23:30
Evert Verhees

Harry
31 januari 2013, 09:44
Herman Deinum
Freddie Cavalli
die gast van Leaf
Peter Vink
Ge Carlsberg (Gerard van Dooren)
Rinus Gerritsen
Ivo Severijns
Frank Kraaijeveld