PDA

View Full Version : Now what!?



Harald
29 januari 2013, 15:45
Een improvisatie over 2 akkoorden die Jeroen verzonnen heeft om mij dwars te zitten ;) Zou er zoiets van maken. De backing is een drumpartij van Renee Cremers die ik gelooped heb (Too Young van Blowbeat) en wat gitaren (de bas is ook een gitaar)

enjoy!


https://www.youtube.com/watch?v=ERh9nVBm1Kc

-=JEROEN=-
29 januari 2013, 22:50
Hahaha, geweldig Harald!

Enne, ik wou je alleen prikkelen (niet pesten ;))

Luke-wannabe
30 januari 2013, 02:14
Klinkt goed!! Misschien een leuk idee om meerdere gitaristen hun take er overheen te laten spelen? Misschien zou je de backingtrack eens up kunnen loaden ergens of kunnen emailen?

Is dit trouwens die Em - Cm progressie?

Harald
30 januari 2013, 08:19
Yep, dit is E- C- Begon met een arpeggio over de akkoord tonen. Daar kwam eigenlijk vanzelf de Treacherous Cretins achtige backing uit. Zoals een bevriend pianist ooit klaagde toen we wat Zappa op hadden staan "die akkoorden hebben niets met elkaar te maken!" Dat heb ik met deze akkoorden ook. Ze zijn erop uitgezocht om zo lastig mogelijk te zijn :seriousf: Maar Fripp zei het al "one can work within any structure"

Zal de backing vandaag even in mijn dropbox zetten en een linkje plaatsen

@Jeroen: kan het hebben ;) Zoals je ziet is er best iets grappigs uitgekomen, al zou ik het begin thema iets verder uitgewerkt willen hebben. Niet dat ik de illusie heb dat onze band dit ineens inzet.

Harald
30 januari 2013, 10:07
Link naar de backing C- E- https://dl.dropbox.com/u/34747640/no...%20backing.mp3 (https://dl.dropbox.com/u/34747640/now%20what%20backing.mp3)

Duhsjaak
30 januari 2013, 12:05
Hi Harald
Om te beginnen: Vreselijk leuk dat je de 9e maart naar Zuidbroek komt om te spelen. Ik vond het hele gedoe super gemoedelijk/feestelijk vorig jaar en jouw optreden daar was voor mij zeker een van de highlights.

Alleen hele wilde paarden (op de snelweg bijvoorbeeld) kunnen mij nog tegenhouden.

Dan de akkoorden:
Als je die aan mensen van mijn leeftijd laat horen, horen ze niets vreemds. Het is een combi (niet in mineur, da's waar - voor mineur heb ik het Journaal) die ik veel gebruik. Het is alleen in de hippie tijd in onbruik geraakt en zo zie je maar hoe snel onze oren wennen aan wat wij modieus vinden. Doordat ik vaak leun tegen de afspraken die 50 jaar geleden golden, maakt mijn muziek een nostalgische indruk.

Dan de opvattingen van de heer Fripp:
You can work, staat voor mij nog niet helemaal gelijk aan you can play. Ik bewonder de man's techniek eindeloos, maar kan niet altijd vinden dat dat plezierige muziek oplevert.

Ik sta een heuristische (speelse) benadering voor. Een benadering die ruimte laat voor het ontdekken van dingen, die je puur door het combineren van techniek en senso motorische vaardigheden misschien niet eens tegenkomt.

Dan je post:
De opening blies mij van de sokken. Geniaal. Mogelijk wordt dit de eerste (deel van de) solo, die ik ga proberen onder de knie te krijgen. Ik kom hier in augustus wel even terug.
Ik heb hem een aantal keer beluisterd, vóór ik door had wat er voor een verontrustend ding inzit.

Een gitaar is niet een bas. En, zo blijkt, een gitarist is geen bassist. But having said that, je flikt het wel weer! Heel fijn.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
30 januari 2013, 12:46
Dank je :)

Moest wel truuken met de bas. Beide bassen en mijn keyboard hebben hun weg nog niet gevonden naar ons nieuwe huis. Als Arno en John om de hoek zouden wonen had ik ze gelijk gevraagd de partijen in te spelen. Denk dat met name Arno dit wel zou kunnen waarderen. Wel bewust de bas tot akkoordtonen beperkt. Als daar ook nog toevoegingen in zitten moet ik helemaal gaan nadenken. Where's the fun in that!

Geniale opening... klopt, die drumpartij is fenomenaal. Jammer dat ik de rest van de band niet kon weghalen en dus alleen het drumstukje aan het begin kon gebruiken.

Luke-wannabe
30 januari 2013, 13:56
Tof! Hoe kan ik dat mp3-tje nu opslaan?

Pepe
30 januari 2013, 14:02
Link opslaan als....

hoe lang zit jij al nou op het internet...:D

Pepe
30 januari 2013, 19:33
even wat ingespeeld... het valt niet mee moet ik zeggen om in die 2 akkoorden nog iets van sense te pingelen

soundcloud (https://soundcloud.com/bluematell/now-wat)

Luke-wannabe
30 januari 2013, 20:02
Link opslaan als....

hoe lang zit jij al nou op het internet...:D
Thanks hahaha :D

Klinkt goed trouwens! Welke Tele is dit?

Pepe
30 januari 2013, 20:05
your welcome :)

tele is de thinline

Luke-wannabe
30 januari 2013, 21:49
Dit is mijn take!! Best een lastig schema. Heb er een klein uurtje aan gezeten en ben nu wel een beetje depri van al dat mineur :(

https://soundcloud.com/leonneketje/now-what-by-leon

Het is wel 1 take trouwens hoor. 't is hier en daar niet heel best, maar ik wilde niet de vette stukjes er uit knippen en dan doen alsof ik heel erg goed ben ;) Ik heb hem iets van 4 of 5 keer gedaan. Dit was de laatste en de beste.

Duhsjaak
30 januari 2013, 22:04
Hi Harald
Effe stoere taal: Zit ik hier op een percussionisten forum?

Ergens hierboven drukt iemand jou aan zijn brede borst om zoveel schitterende bescheidenheid.

Het gaat mij om de opening van de gitaar! Je weet wel. Die ene mooie. Die van jou!!!

Hallo! Het gaat om jou! Ik vind het niks meer of minder dan geniaal.
Alleen je bas sucks. Die 'draagt' niet, maar daarover heb je het al gehad.

Goed hoor! OK, geloof je me nu?
Sorry als je denkt dat ik je in de zeik neem. Da's zeker niet het geval.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
31 januari 2013, 01:40
Dit is mijn take!! Best een lastig schema. Heb er een klein uurtje aan gezeten en ben nu wel een beetje depri van al dat mineur :(

https://soundcloud.com/leonneketje/now-what-by-leon

Het is wel 1 take trouwens hoor. 't is hier en daar niet heel best, maar ik wilde niet de vette stukjes er uit knippen en dan doen alsof ik heel erg goed ben ;) Ik heb hem iets van 4 of 5 keer gedaan. Dit was de laatste en de beste.

Oh... beetje van die Schott lerner ladders in de strijd gooien.. je kan wel horen wie er hier geschoold is...

Luke-wannabe
31 januari 2013, 03:09
Wie..??? (+10)

Harald
31 januari 2013, 09:35
@luke-wannabe dapper om de hele 4 minuten te doen! Luisterde even je Martha my dear. Die wil ik binnenkort eens proberen op te nemen als fingerstyle solo. Grappig gedaan, complimenten!

@pepe volgens mij de eerste keer dat ik een opname van je hoor hier, mag je vaker doen. Ik hoor enige country invloeden. Zitten een paar gave ideëen tussen :)

Benieuwd of Jeroen nog een versie post, en of die zo "Berkeley approved" wordt als ik op een of andere manier verwacht ;) of niet, wordt muzikaal graag verrast

Zou ook wel eens een take van Timo willen horen hierop. Benieuwd of hij hierop kan shredden. Peter Heijnen misschien nog?

Luke-wannabe
31 januari 2013, 12:10
Ja, ik had de track aangezet en was gewoon lekker bezig haha. Die Beatles track is al heel oud! Dank voor de complimenten!

Pepe
31 januari 2013, 12:56
De track doet me een beetje denken aan Monkey island, swampy reggae met wacky akkoorden... niet gemaakt voor soleren maar met beleid kan je er ergens een melodie in frommelen. Eigenlijk bewijzen we dat Jeroen gelijk heeft maar kudos voor jou en LW want je moet zo je kop erbij houden om die E en Es uit elkaar te houden.


https://www.youtube.com/watch?v=0lQz-3YBmNc

BibixMusic
31 januari 2013, 17:22
Tof gedaan Leon!

Luke-wannabe
31 januari 2013, 22:19
Dankjewel Bibi!!!

Luke-wannabe
31 januari 2013, 22:21
Ik ben trouwens bezig met een nieuw backingtrackje!! Ik vind dit leuk. Ik post 'm binnenkort en dan zou t leuk zijn als we allemaal ook weer wat dr op spelen!!

peter_heijnen
1 februari 2013, 15:06
Peter Heijnen misschien nog?
Ik hou helemaal niet van onsamenhangende akkoorden achter mekaar, daarbij blijf je de hele tijd heen en weer schakelen.
Ik heb dit even opgenomen:


https://www.youtube.com/watch?v=3OrNc15fBL0

Begint best serieus maar al snel maak ik een foutje en ga ik accuut pielen. :)
Als ik dit soort solo schemas op de lessenaar krijg, probeer ik er onderuit te komen. ;)

Luke-wannabe
1 februari 2013, 19:58
Zoooo tering!! Ik wist niet dat jij zo'n fusiongast was!! Chapeau!

Harald
1 februari 2013, 20:09
Leuk dat je een opname hebt gemaakt :) Deels idd. wat bij mij valt onder 'Berkeley approved' Een hoek van spelen die ik nog steeds zelfs niet kan benaderen. Handen ook mooi duidelijk in beeld. Ga eens kijken of ik wat van die typische fusion soundjes kan lenen :) Mooie superstrat trouwens. Music Mann?

Duhsjaak
1 februari 2013, 21:41
Hi H
Geniaal draadje!!!
Vriendelijke groet, Gus

peter_heijnen
2 februari 2013, 10:25
Thx Leon, maar ik ben natuurlijk geen fusiongast! :) Ik heb wel jazz gestudeerd natuurlijk, krijg dat er maar weer eens uitgeramd. ;)

Is idd een musicman silhouette Harald. Grappig dat jullie allebei fusion roepen, zo zie ik mezelf dus helemaal niet. :)

Pepe
2 februari 2013, 10:37
Nice fusion Peter :D

Bedoel je niet Berklee ipv Berkeley Harald?

Harald
2 februari 2013, 11:29
Verrek, heb ik dat al die jaren verkeerd! Daarom lukt mij dat nooit!

Luke-wannabe
2 februari 2013, 13:40
@ Peter Heijnen: Nee snap ik hoor. Ik weet ook niet wat je normaal doet, maar je hebt wel van die licks die ik niet volg die al van jazzcats die ik uit Tilburg ken ook spelen ;)

peter_heijnen
2 februari 2013, 14:27
Ach so, ja ik heb vroeger regelmatig in tilburg met de jazzcats in de voortuin en paradox gespeeld. Ken je pascal vermeer en jeroen van vliet?

Pepe, bedankt.... ;)

Luke-wannabe
2 februari 2013, 15:02
Nee, ken ik niet.. Qua muzikanten ken ik alleen wat studenten in Tilburg.. In Paradox heb je vaak sessies ja. Ik ben er wel eens, maar heb nog nooit het lef gehad daar op het podium te stappen. Die jazzgasten kunnen écht spelen. ;)
Wél een keer gewaagd aan een gypsyjazz sessie trouwens. Dat was heel erg leuk. Minor Swing enzo.

peter_heijnen
4 februari 2013, 08:15
Die jazzgasten kunnen écht spelen. ;)
Ach, vaak doen ze veeeel te moeilijk. ;)