PDA

View Full Version : Tweed Pro Junior



Dirtypool
20 juni 2003, 23:01
Klein beetje vintage, al is het alleen al het uiterlijk.
Ik sta in de verleiding een Pro Junior aan te schaffen om mn tweed familie gelukkig te maken.
Wat zijn jullie ervaringen met it versterkertje en wie weet er 1 te staan?Grtz Richard

B.face
21 juni 2003, 11:00
Klein beetje vintage, al is het alleen al het uiterlijk.
Ik sta in de verleiding een Pro Junior aan te schaffen om mn tweed familie gelukkig te maken.
Wat zijn jullie ervaringen met it versterkertje en wie weet er 1 te staan?Grtz Richard

Heb er een gehad > vintage ? heeft hier helemaal niks mee te maken.
ging veel aan kapot, afgebroken buisvoetjes, afgebroken ingangspluggen, eindbuisjes die eruit mieterden door het getril.
Duf geluid vond ik het ook.

b.face

Dirtypool
21 juni 2003, 13:11
Oh,?als ik al die reviews lees op verschillende fora(?) is iedereen er nogal lyrisch over.
Heb je niet gewoon een maandagochtend gevalletje gehad?
Wat heb je nu ?

Grtz Richard

B.face
21 juni 2003, 13:14
Oh,?als ik al die reviews lees op verschillende fora(?) is iedereen er nogal lyrisch over.
Heb je niet gewoon een maandagochtend gevalletje gehad?
Wat heb je nu ?

Grtz Richard

ben er toch al enkele tegengekomen met dat soort euveltjes.
Heb nu een silverface DeluxeReverb.

b.face

Dirtypool
21 juni 2003, 13:44
En hoe bevalt die dan?
Ik zag dat je ook een Blues Deville in de aanbieding hebt, waarom doe je die weg?

Het leuke aan die Pro vind ik het formaat en het feit dat je hem meer op z'n donder kunt geven, zonder dat ik de slaapkamer van mn kinderen opnieuw moet gaan behangen :-) - en dat zegt niets over mijn behangtalenten :-D -

Verder weet ik mijn vrouw eerder te overtuigen dat ik nog een versterker nodig heb, daar de tweedversie prachtig bij mn Blues Deluxe en Bassman past.
De rommel staat gewoon in de huiskamer nl en gelukkig heb ik een heel gemakkelijk exemplaar( nu wil ze zelfs een drumstel...hoe praat ik haar dat nu weer uit haar hoofd :-) het is hier hardstikke gehorig :-D
Een basgitaar heb ik veel meer aan :razz: :roll:

B.face
21 juni 2003, 16:37
[quote="Dirtypool"]En hoe bevalt die dan?

Prima>handgesoldeerde versterker, pure vintage sound en prima aan te sleutelen.

>Ik zag dat je ook een Blues Deville in de aanbieding hebt, waarom doe je die weg?

die DeluxeReverb moet betaald worden :cry:

>Het leuke aan die Pro vind ik het formaat en het feit dat je hem meer op z'n donder kunt geven

klopt.

b.face

Mr.Jay
21 juni 2003, 16:55
Het leuke aan die Pro vind ik het formaat en het feit dat je hem meer op z'n donder kunt geven, zonder dat ik de slaapkamer van mn kinderen opnieuw moet gaan behangen :-) - en dat zegt niets over mijn behangtalenten :-D -

Als je bedroomsound zoekt in een Fender en WEL goeie sound > waarom kijk je niet es naar een CHAMP, staan vaker te koop ( nu ook ergens een dacht ik ), en zijn handgesoldeerd, goeie kwaliteit ( veel beter gebouwd dan zo'n PROjunior ), en op 10 perfect voor de slaapkamer.
Je hebt dan tenminste een "echte " Fender.

Vraag anders es na bij PEEVEE, die is vlg. mij ook verzot op de kleintjes van Fender.

Jay

PeeVee
24 november 2004, 15:44
Sterker nog, ik heb inmiddels een Pro jr. in mijn bezit... geen tweed maar eentje met zwarte tolex. Ampje klinkt leuk, mijn eerste huiskamer schreeuwlelijkje met EL84's, buisjes echt anders dan wat ik gewend ben. Ik vond 'm wel beetje schel maar dat leek toch ook voor een groot deel aan de kneutbuizen te liggen, zit nu volgens mij Siemens EL84's en wat Amerikaans als preamp; stukken beter. Speakertje is ook niet bijzonder. Mijne heeft wel een "vangnetje" opdat de EL84-jes er niet uitlazeren. Ampie is niets mis mee... Misschien dat ik een keer de printplaat eruit ruk en een PTP boardje in ga zetten...

Mr.Jay
24 november 2004, 17:10
Sterker nog, ik heb inmiddels een Pro jr. in mijn bezit... geen tweed maar eentje met zwarte tolex. Ampje klinkt leuk, mijn eerste huiskamer schreeuwlelijkje met EL84's, buisjes echt anders dan wat ik gewend ben. Ik vond 'm wel beetje schel maar dat leek toch ook voor een groot deel aan de kneutbuizen te liggen, zit nu volgens mij Siemens EL84's en wat Amerikaans als preamp; stukken beter. Speakertje is ook niet bijzonder. Mijne heeft wel een "vangnetje" opdat de EL84-jes er niet uitlazeren. Ampie is niets mis mee... Misschien dat ik een keer de printplaat eruit ruk en een PTP boardje in ga zetten...

Tjesus > tijd over ?
Ben jij ouwe koeien uit de sloot aan het vissen :P
JaY

Dirtypool
24 november 2004, 18:41
wel grappig, na deze topic hadden we de vintagebeurs in Veenendaal vorig jaar en kwam ik thuis met een Marble Max.
Mijn maatje hheft overigens de blonde ProJunior gekocht voor zijn mondharmonica.

Rutger
17 februari 2005, 12:42
He Pleun,

ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met je Pro Jr.

k Ben aan het rondkijken voor een kleinere (fender) tubeamp naast mn Bandmaster. Eigenlijk is een Deluxe Reverb wrs de oplossing, maar die dingen zijn best duur. :roll:

Ik kijk dus gewoon een beetje rond. :)

matto
17 februari 2005, 21:27
Wat kost een pro junior dan ongeveer?
volgens mij is het leuker om een Princeton of desnoods een Champ te scoren.
Dit zijn versterkers met simpele techniek en bedrading waar je eenvoudig mee kunt gaan zitten tweaken als je dat wilt. :razz:
Ik heb niets tegen printplaten hoor, maar als je een keer wat minder geconcentreerd aan het werk bent (en dat gebeurd nu eenmaal zo af en toe :-? ) dan ben je zomaar een printspoor kwijt en kun je alsnog een draad gaan leggen.

PeeVee
18 februari 2005, 18:06
Wat kost een pro junior dan ongeveer?
Nieuw zijn ze bij unsere Nachbarren €399. Ik heb de mijne nog dus als iemand geinteresseerd is?


leuker om een Princeton of desnoods een Champ te scoren.
Ligt er aan wat je zoekt natuurlijk, ik vind het niet te vergelijken bovendien heeft een "gewone" Princeton ZEER WEINIG gain omdat ie een buishelftje gebruikt voor tremolo; je hebt dan maar twee gainstages en een split load fasedraaier (die verlies geeft); met een Strat of Tele geeft ie geen krimp; dead clean nog niet eens tegen het crunchen aan, is echt niet leuk. Ik ben bezig eentje te hotrodden, beetje naar het "Prince O' Wails" idee; dan wordt het een vet rockertje maar stock is er werkelijk geen reet aan. Het is een misverstand dat je met "eenvoudig tweaken" meer leven in een reverbloze Princeton kunt krijg, je zult dan echt flink moeten gaan modificeren; of een Princeton Reverb circuit bouwen zonder reverb driver en recovery (maar wel de 3e mix gainstage gevolgd door split load fasedraaier) OF de fasedraaier ombouwen naar long tailed pair. Ik heb beiden mods uitgevoerd maar was er toch niet van onder de indruk, in beide gevallen moet je overigens tremolo opofferen. Champje is leuk maar is SE en maar 6W, is alleen leuk voor op de slaapkamer en 8" speakertje vind ik echt flut c.q. te klein. Een Pro Jr. is op zich leuke amp, echt 15W en zit een "aardig" Eminence speakertje in, als je daar een goeie Weber inzet dan heb je echt een gevaarlijk brulkikkertje en zeer handzaam. De eerste generatie was flut, maar zoals gezegd is de verbeterde versie prima en betrouwbaar. Is echt iets heel anders als een Champje maargoed, ieder z'n meug. Als je niet zo'n tweaker bent (bedenk je ook dat de spanningen in een buizenamp dodelijk kunnen zijn, zelfs met de stekker uit het stopcontact!) dan is zo'n Pro Jr. hardstikke leuk basic ampje.

Ik ben 'm niet actief aan het verkopen omdat het m'n enige EL84 ampje is en dat heeft toch zonder meer z'n charme, dit chimey Voxy soundje dat zit er echt wel in!

Rgrds, PV

matto
19 februari 2005, 11:46
mmmm even rekenen pro junior+ betere speaker dan zit je ongeveer op 500 Euro.
Daar koop je inderdaad waarschijnlijk geen getunede princeton reverb voor misschien nog wel een champ met een betere speaker erin maar die is inderdaad niet echt voor andere dan slaapkamer of studio toepassingen.
Een gebruikte pro junior zou dus prima in je zoekplaatje passen. :P
Succes!

Rutger
19 februari 2005, 13:02
Thanx!

Klinkt interessant. k Ben idd wel benieuwd naar de EL84 sound.

Zijn die 15 wattjes genoeg voor kleine gigs? t Probleem zit 'm nl in het feit dat ik nogal eens met PA speel, waardoor ik mn BMST vaak niet harder dan 2,5 kan zetten en ik gewoon het opbreken mis. k Vraag me af of je het dan redt met een 10'' speakertje.
Je hebt ook nog de Blues Jr met een 12'' speaker, maar daar zit weer een MV op enzo, brr.

matto
19 februari 2005, 18:51
Tja, wat hebben we het moelijk :-D :-D :-D

Rutger
19 februari 2005, 19:05
t Zijn barre tijden ;)

Al
19 februari 2005, 19:46
maar daar zit weer een MV op enzo, brr.

Die zet je gewoon op 10. Er wordt vaak negatief over MV's gedaan maar ik vraag me of je een 1M aan aarde hoort.

Er is een tijd geweest (en nog) dat bf-puristen met een vies gezicht naar MV's keken en dat terwijl het tremelocircuit in een klassieke Fender via 50K aan aarde aan het signaal hangt..... en dat was dan weer niet erg.......

Al

PeeVee
23 februari 2005, 03:27
Zijn die 15 wattjes genoeg voor kleine gigs?
Met het ingebouwde speakertje: ZEKER NIET
Als je 'm aan een fatsoenlijk cabinet hangt: hmmmm...

Dit een klein brulaapje, zal ook wel iets met efficienter eindtrafootje (interleaved?) te maken hebben ofzo maar kanonne wat gaat dat ding hard. Moet 8 Ohm load hebben dus 4 Ohm cab zou beetje mismatch zijn maar zoals bekend niet problematisch.

groovyB3
26 februari 2005, 17:23
De Pro Junior vind ik zelf een geweldige amp. Flink cranken en instant vette tone. Kid Ramos heeft met een nieuwe Pro Junior de meeste dingen van een album opgenomen. Echt bizar geluid heeft ie daar.

Hoe ie verder is qua betrouwbaarheid kan ik je niet vertellen.

ChrisMW
1 maart 2005, 01:44
Hey Pool :wink:

Met 'n alnico speaker ( 1e versies ) klonk ie redelijk ok, met 'n keramische speaker klinkt ie wat scheller...
Voor het geld ok maar d'r zijn "betere vintage achtige" amps te vinden als je budget het toelaat.

imho!

Mr.Jay
1 maart 2005, 18:32
Hey Pool :wink:
Met 'n alnico speaker ( 1e versies ) klonk ie redelijk ok, met 'n keramische speaker klinkt ie wat scheller...
Voor het geld ok maar d'r zijn "betere vintage achtige" amps te vinden als je budget het toelaat.
imho!

Bij mijn weten zit ie ook in een MDF kastje, maak daar maar es een goed houten CAB voor en hij zal stuk beter klinken.
Feit blijft echter dat de amp een gammele constructie is, heb er al vaker problemen mee ervaren.

JaY

Jax
1 maart 2005, 19:20
Dus zelfs op tien is het volume van zo'n pro junior nog niet onaangenaam voor thuis (en voor de buren)? En kan je er dan een lekkere overdrive uit krijgen?

PeeVee
2 maart 2005, 00:33
Jay heeft gelijk, het is geen hoogvlieger maar voor die paar honderd Euro (tweedehands moet je 'm toch wel voor €250 kunnen krijgen) vind ik het een tek gek ampie; beetje leuke speaker d'rin (zelfs een Jensen RI C10Q geeft al verbetering kun je nagaan) en fatsoenlijk setje eL84's (JJ's voor tientje per stuk) en dan ben je echt het heertje hoor, heb je onder de €300 echt heel leuk geluid. Het kan altijd beter, maar prijs stijgt dan ook natuurlijk.

dejohan
2 maart 2005, 14:08
Peevee jou beeldspraak is te gek.

Dirtypool
2 maart 2005, 18:48
Hey Chris :) voor Pool is het niet meer zo aan de orde.
Toen ik met die vraag rondliep was het juni 2003 :lol:
Heb sindsdien het Marbletje en ofschoon geen rocker wel een retecool ampje die te gek klinkt met mn Black Beauty