PDA

View Full Version : Ranyáda - Borderline



Jeroen86
28 januari 2013, 22:15
Hey daar,

Ik ben een tijd lang actief lid geweest onder een andere gebruikersnaam. Uiteindelijk heb ik deze account laten verwijderen, omdat ik niet wilde dat er gegraven kon worden naar posts die ik tien jaar geleden maakte.
Geen newbie dus, wel een nieuwe start :)

Inmiddels heb ik me toch maar weer aangemeld, want ik heb feedback nodig! Na in allerlei bands gespeeld te hebben, ben ik nu heel actief in Ranyáda. Een 'art pop' band die eruit springt door klassieke invloeden, jazz-achtige akkoordprogressies, veel dynamiek en subtiliteit, terwijl het toch 'pop' blijft. Het blijkt niet makkelijk te zijn om dit 'te verkopen'. Van programmeurs hebben we vaak gehoord dat ze niet goed weten wat ze in huis halen en dat ze onze band niet kunnen 'zien'.

Om onze band beter te kunnen presenteren, hebben we besloten om een videoclip op te nemen. We hebben er bewust voor gekozen om het geen stukje reclame van drie minuten van te maken, maar een klein, op zichzelf staand, kunstwerkje. En dat met een minimaal budget, geen ervaring met videoclips, maar wel veel tijdsinvestering en veel helpende vrienden.

Sinds de clip gisteravond online is gegaan, hebben we al veel reacties gehad als 'mooi!' en 'leuk!'. Heel fijn om te horen natuurlijk, maar zelf ben ik ook benieuwd naar wat meer kritische geluiden. Vandaar dit ik hem hier post! Laat van je horen!


https://www.youtube.com/watch?v=48-Asvcs6dA

pasqual
28 januari 2013, 23:04
Hoi Jeroen,
Qua compositie vind ik dit zeker een goed nummer. Het zit goed in elkaar. Qua mix ben ik minder enthousiast; ik vind het maar een vlakke productie. De drums zijn redelijk klankloos. Ik hoor een snare en basdrum maar zonder diepte... Ook de gitaar had vetter gemogen en een beetje galm op de stem van de ( overigens goeie ) zangeres had wat mij betreft ook gemogen. De bas en toetsen lijken beter op hun plaats. Dit kan jullie smaak zijn en een bewuste keuze? De clip is trouwens mooi gemaakt en zeker voor een onervaren club!

Fusion
29 januari 2013, 08:40
Mmmm ik vind het als compositie een beetje zweven. Het kabbelt voort. Jullie zouden wellicht kunnen proberen nog spannendere noten op te zoeken, maar deze dan te combineren met juist hele catchy (cliche zo je wilt) en evt bombastische stukken. Er is volgens mij genoeg muzikaal talent aanwezig om er iets veel interessanters, verrassender en toch grijpender geheel van te maken,

En ik ben t helemaal eens met t commentaar over de mix.

Clip niet mijn ding, maar t oogt wel prof!

mountainman
29 januari 2013, 17:45
Ik krijg de indruk dat jullie je hier heavier proberen voor te doen dan jullie eigenlijk zijn. ;) Progressieve metal met vrouwelijke leadzang zou jullie voor programmeurs inderdaad beter "verkoopbaar" maken, maar als je echt die kant op wil dan mag de productie zoals gezegd nog wel een stuk steviger.

Het piano/bas samenspel aan het einde is erg mooi maar het komt wat vreemd over. Hoort dat nu bij het nummer of is het achteraf toegevoegd? Het lijkt me nu juist een fantastisch stuk voor een brug.