PDA

View Full Version : Het aller-aller-allerslechtste pedaal ooit.



Floris.
28 januari 2013, 20:23
Beste Gitaarnetters,

Ik vroeg me af wat jullie het slechtste pedaal vinden dat je ooit hebt gebruikt.
Dus plaats je flop 3, 3: slecht 2: slechter 1: slechtst

Hier mijn lijstje
1 Behringer vintage tube overdrive: een ongenadige partij bijgeluid en ruis
2 Behringer hellbabe wah: gewoon geen goede wah, niet robuust en een synthetisch geluid
3 Boss mt-2 metalzone: lok 100 strontvliegen naar een microfoon en je hebt hem!

Remork1970
28 januari 2013, 20:34
Boss Octave.

dml
28 januari 2013, 20:42
3 Boss mt-2 metalzone: lok 100 strontvliegen naar een microfoon en je hebt hem!

Ondertussen ruim 20 jaar op de markt. Zal het echt zo'n slecht pedaal zijn of kan jij er eigenlijk niet mee omgaan?

Cageman
28 januari 2013, 20:56
1. TC Electronics Flashback Delay
2. Xotic EP Booster
3. EHX Ram's Head Big Muff

Dirk_Hendrik
28 januari 2013, 22:04
Ajajajai! 3 keuzes maar!?

1) Playmate PH-2B phaser. Het ultiem slechtst gemaakte pedaal ooit. Gelukkig is er maar 1 exemplaar van bekend en die ligt veilig hier.
2), maar eigenlijk net zo nummer 1, is de CAE MC-402. Onbegrijpelijk dat je dat in de markt durft te zetten.
3) is een verdiende 3e plaats voor de Electro Harmonix Worm. In geen jaren zo'n inspiratieloos net-niet apparaat meegemaakt.

Dirk_Hendrik
28 januari 2013, 22:05
1. TC Electronics Flashback Delay
2. Xotic EP Booster
3. EHX Ram's Head Big Muff


Dara heb je toch een 1 en 3 waar ik heel goed mee uit de voeten kon!

the sure thing
28 januari 2013, 22:36
Haha! De CAE 402 is echt vre-se-lijk.... Die staat bij mij op nr. 1 en dan n hele tijd niets..... En dan op nr. 2 de ts9-dx. Waardeloze toevoeging op de ts-9.

Cageman
28 januari 2013, 22:38
Dara heb je toch een 1 en 3 waar ik heel goed mee uit de voeten kon!
Ghegheghe!

Floris.
28 januari 2013, 22:45
Ondertussen ruim 20 jaar op de markt. Zal het echt zo'n slecht pedaal zijn of kan jij er eigenlijk niet mee omgaan?

Ik gok het tweede, maar goed, smaken verschillen

Pepe
28 januari 2013, 23:24
Systech overdrive, Dunlop tremelo, Tubeworks blue tube.

Speeddemon
28 januari 2013, 23:40
Moeilijk, moeilijk.
In de categorie "Pedalen die heel iets anders doen dan de naam suggereert" met stip op 1:
http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/dimarzio_verymetal_001.jpg

Als een Fuzz best leuk, maar Metal... neuh...:confused:

-Boss CH-1 Super Chorus. Alleen leuk als je hem in stereo gebruikt; voor de rest klinischer dan een Yves Rocher reclame.
-Ibanez LA Metal. Nog beroerder dan een Boss HM-3 Hyper Metal, en dat gebeurt niet zomaar!

titzenpitzer
29 januari 2013, 01:17
Ik ken eigenlijk maar één absolute winnaar: de Q-tron nano van EHX, totaal onbruikbaar, ongelofelijk wat een kutgeluiden daar uitkomen.

Dreverhaven
29 januari 2013, 01:29
Voor mij ook Ibanez LA Metal, kutgeluid.

Akai Headrush, alles wat er kapot aan kon ging kapot.

Boss Super Chorus, zo subtiel dat je amper verschil tussen aan of uit hoort.

vulvasonic
29 januari 2013, 02:05
Boss Octave.
Bedoel je de OC-2? Man, ik ben smoorverliefd op dat ding! Ik heb er 3 gehad en iedere keer verkocht ik die dingen omdat ik ineens iets anders wilde, maar steeds kreeg ik spijt. Ik gebruik nu de Octavedinges van EHX, maar die haalt het mijns inziens niet bij die heerlijk smerige, diepe, grommende bassen van de OC 2.

vulvasonic
29 januari 2013, 02:11
3 Boss mt-2 metalzone: lok 100 strontvliegen naar een microfoon en je hebt hem!
Dit ding wordt altijd afgezeken, maar het is een heel prettig pedaal (mits je 'm niet gebruikt waarvoor hij is bedoeld). Als solo boost werkt ie perfect. Zet de drive op 0 en gebruik de uitgebreide EQ voor een mooi, rond, eindeloos sustainend solo geluid. Ik kon er wel wat mee. :)

JohnLord
29 januari 2013, 06:47
En dan op nr. 2 de ts9-dx. Waardeloze toevoeging op de ts-9.

Dan is het geen waardeloos pedaal, maar nog steeds zo goed als de gewone TS-9.

Verder:
1. Ibanez DS-10
2. Boss OD-1
3. Boss CE-5

Thiez
29 januari 2013, 07:57
Een hoop mensen gaan het waarschijnlijk niet met mij eens zijn, maar:

1) Boss DS-1, dat ding kan ik echt niks fatsoenlijk uithalen zonder dat je geluid ontzettend dun en schel wordt. Als stand alone is het niks, als boost is het niks.
2) Visual sound Jekyll & hyde, "geweldig pedaal, een must have" volgens velen. Toen kwam er een goedkoop voorbij op internet, dus ik dacht toch eens proberen. Na 2 weken was hij weer verkocht. Gruizige rommel kwam eruit. Drive ging nog wel, maar distortion was heel matig.
3) MXR zakk wylde wah, heel apart pedaal. misschien dat ik mijn baard niet had moeten scheren ofzo. Het klonk gewoon niet als een wah. Net of je onder water zat en er boven iemand gitaar aan het spelen was.

Speeddemon
29 januari 2013, 09:13
Dit ding wordt altijd afgezeken, maar het is een heel prettig pedaal (mits je 'm niet gebruikt waarvoor hij is bedoeld). Als solo boost werkt ie perfect. Zet de drive op 0 en gebruik de uitgebreide EQ voor een mooi, rond, eindeloos sustainend solo geluid. Ik kon er wel wat mee. :)
In beide gevallen eens (dus ook wat de OC-2 betreft; prachtig pedaal! Die semi-synth bassen... )
En er is nog een mod dat je een MT-2 helemaal megabruikbaar, en Gary Moore-ish kan maken. Volgens mij van Brian Wampler.

Het is wel een pedaal die je fabrieks-af alle zeilen bij moet zetten als je hem live gebruikt, aangezien 't in de slaapkamer al snel heftig klinkt. Heb er jaren één gehad; zelfs in een 60's/70's funk/soul/disco coverband, maar toen idd als drive/boost.

zoon van Piet
29 januari 2013, 10:29
lekker topic!
Jammer dat we er maar drie mogen geven, dus blijven een boel Bossjes ( compressie, CH-1, Digital dimension en de veelgeroemde OD-1) buiten de prijzen. En van Ibanez de 909 en 9 phasers, die op zich niet echt slecht zijn, maar gewoon niet het niveau van hun collegaatjes halen. En in Speeddemons categorie van 'verkeerde naam' hoort natuurlijk de Ibanez Metal Screamer, al is dat een lekker apparaat.

Mijn top 3:
1: Morley Wah, tegenwoordig Classic Wah geheten, niet de ouderwetse chromen slagschepen, maar de zwarte uitvoeringen die gewoon klinken alsof je aan de tone pot van je gitaar zit.. wimpy wahwah!

2: Shin- ei Wah. Er was eens, heel lang geleden, een jong gitaristje dat een kraak in zijn colorsoundwah had. Dus ging ie naar de winkel en kocht een shin-ei, want die was goedkoop en dat verschillende effecten weleens verschillende geluiden konden geven, was hem (en velen met hem) nog niet bekend. zeer middelmatige wahwah! Goddank zijn de meesten voorzien van een absolute killer van een fuzz, die het alsnog de moeite waard maken..

3: Jennings Hi Lo Boost. Hartstikke superzeldzaam collectors item dat mij nog eens een fijne ouwe dag gaat opleveren, als ik het een of andere Amerikaan of Jap in zn maag/bak splits. Dan kan die er trots op gaan staan te wezen.
[onderonsmodus: tot ie het ding hoort. Want het ziet er leuk uit en de mijne is helemaal nos en zo. Maar de bassboost is zompig, de treble splijt je kop en die twee samen geven ook nog eens een boel interferentie en gewoon onmogelijke sounds. Als ik het zo lees, lijkt het nog best wat, maar als je het hoort is het 3x0.]

Bovenstaande top3 is hoe ik er vandaag over denk. Morgen.. kan dat weer heel anders zijn! misschien stoor ik me dan aan de Boss heavy metal, die buiten een enkel Scandinavisch metal subcultuurtje nergens voor bruikbaar is. Of aan de Ibanez Metal Charger, die alleen door DH omgetoverd schijnt te kunnen worden tot iets bruikbaars.. Of...

hoofd
29 januari 2013, 10:44
1. Het rempedaal. Suf pedaal is dat, gewoon vol gas GAAAAAAAANN!!! :rockon:

Jasper.
29 januari 2013, 11:12
1: Morley Wah, tegenwoordig Classic Wah geheten, niet de ouderwetse chromen slagschepen, maar de zwarte uitvoeringen die gewoon klinken alsof je aan de tone pot van je gitaar zit.. wimpy wahwah!


Ik heb er hier 1 liggen die ik gratis kreeg omdat hij defect zou zijn. Die klinkt precies zoals je hem beschrijft! Hij is dus gewoon wel goed.... Maar klinkt gewoon ruk.

Ik heb niet genoeg ervaring met pedalen om een top 3 samen te stellen maar:
MXR Distortion +. Kan ook aan mijn amp liggen of hij is niet helemaal goed meer maar ik vind hem heel erg slecht. (gekocht omdat een aantal van mijn gitaarhelden hem zouden hebben gebruikt. Ik snap niet hoe.)
DOD Ice Box Stereo Chorus. Vind hem op zich lekker klinken. Helemaal geweldig. Maar tenzij ik super zacht aansla werkt hij ook als een overdrive.... Erg irritant want hij heeft op zich een heel erg lekker glashelder geluid.

Midwolda
29 januari 2013, 11:27
Wah's, fuzzen en modulatie-dingen. :D

zoon van Piet
29 januari 2013, 11:58
Ik heb er hier 1 liggen die ik gratis kreeg omdat hij defect zou zijn. Die klinkt precies zoals je hem beschrijft! Hij is dus gewoon wel goed.... Maar klinkt gewoon ruk.

Dan is dan 47,50 advies- en reparatiekosten, rekening volgt per PM ;)


Ik heb niet genoeg ervaring met pedalen om een top 3 samen te stellen maar:
MXR Distortion +. Kan ook aan mijn amp liggen of hij is niet helemaal goed meer maar ik vind hem heel erg slecht. (gekocht omdat een aantal van mijn gitaarhelden hem zouden hebben gebruikt. Ik snap niet hoe.)
DOD Ice Box Stereo Chorus. Vind hem op zich lekker klinken. Helemaal geweldig. Maar tenzij ik super zacht aansla werkt hij ook als een overdrive.... Erg irritant want hij heeft op zich een heel erg lekker glashelder geluid.

Die MXR wilde ik ook plaatsen,maar is toch wel een heuse klassieker vanwege de sounds die in het verleden met het ding gemaakt zijn. En het ligt idd vaak aan de gitarist of een door de tand destijds aangevreten pedaal. De dist+ is m.i. alleen bruikbaar op oudere non-mv amps.
En die Ivebax klinkt idd niet best. Maar de jouwe lijkt me gewoon kapot..

Jasper.
29 januari 2013, 12:02
Nou ja, overdrive is misschien overdreven, maar hij kraakt wel. Verder vind ik hem enorm goed klinken.


Dan is dan 47,50 advies- en reparatiekosten, rekening volgt per PM ;)

:seriousf:

Daarom doe ik de MXR ook nog niet weg. Ik wil hem nog wel eens over andere amps proberen. Maar over mijn JCM klinkt hij erg slecht.

Luke-wannabe
29 januari 2013, 12:23
Nou ik vind die Distortion + dus best wel cool! Een maat van school heeft er eentje en daar komt best een tof rauw Marshall achtig geluidje uit. Best goed met de volume-regelaar ook!

zoon van Piet
29 januari 2013, 12:28
Hij is hartstikke lekker dynamisch en dus iid goed op de volumepot. Maar komt nauwelijks boven 1:1 boost uit en doet het beroerd op een al overstuurde amp. De nagenoeg gelijke Dod 250 is stukken beter - en nog heel wat dynamischer.

Maar ik wil niks verdedigen, want dit is een afzeiktopic! Dus kom op met je top 3!
Boss Powerstack op drie?

Luke-wannabe
29 januari 2013, 12:43
Ik heb hier toch zeker tien minuten over nagedacht, maar kan niet echt op een pedaal komen. Ja ik heb vroeger een 'Real Tube Overdrive' gehad van een merk dat ik me niet meer kan herinneren. Had een Chandler Tube Drive kopie moeten zijn. Nou, niks geen Eric Johnson nie!
Verder weet ik het niet. Ik heb een Danelectro Reel Echo hier liggen die voor mij niet bruikbaar is, maar toch een heel vet pedaal. Ik vind niet veel echt heel kut eigenlijk. Maar ik heb ook nog niet zo heel veel gehad, dus dat is weer de andere kant.

Dreverhaven
29 januari 2013, 12:51
Oh ja, Danelectro, ik vond de Reel Echo eigenlijk best wel bout. Lelijke klank, onhandig. De Backtalk Delay heb ik ook gehad, vond ik ook al zo'n boutpedaal. Ik heb ook nog zo'n klein flangertje van ze en een eq, die klinken eveneens gaar. Vooral die flanger, die blijft halverwege de cycle hangen...

witterwit
29 januari 2013, 13:03
in een verleden heb ik eens een wah-wah pedaal gehad. dat gaf een geluid; als ik het gebruikte kwaakten de eenden in de vijver terug.

kassie
29 januari 2013, 13:18
1. MXR Double Shot Distortion.... discontinued and for good reason... Ik krijg er nog de rillingen van.
2. EHX LPB1... brompotje met de rest van mijn pedalen en flink wat ruis, en daarboven op niet echt een transparante boost.
3. Ibanez Wheeping Demon wah.... gratis en voor niks weggegeven aan een bassist van de band.. durfde er geen geld voor te vragen, misschien dat hij nog wat met de bas setting kon.

Speeddemon
29 januari 2013, 13:20
Nou, niks geen Eric Johnson nie!

Ge ken wel heure da ge ondertussen in Tilburg wônt, jeh. He'k wel gezien! ;)

vulvasonic
29 januari 2013, 13:32
O, toch nog een kutpedaal gevonden! De Digitech Spacestation. Lijkt leuk, maar het ding was veel te duur, er zaten maar 3 of 4 goede geluiden in (enkel presets trouwens) en dan nog klonk het alleen goed als je er een loopertje bij gebruikte waarbij je met 1 druk op de knop het pedaal activeert en alle andere pedalen uitzet.

Ik hou van experimentele space geluiden, dus mijn verwachtingen waren hooggespannen. Maar toen ik het ding eenmaal had (na een hele lange zoektocht, want ze werden - terecht - niet meer geproduceerd, wist ik niet hoe snel ik het kreng weer moest verkopen.

Kutapparaat.

zoon van Piet
29 januari 2013, 13:37
Ik heb hier toch zeker tien minuten over nagedacht, maar kan niet echt op een pedaal komen. Ja ik heb vroeger een 'Real Tube Overdrive' gehad van een merk dat ik me niet meer kan herinneren. Had een Chandler Tube Drive kopie moeten zijn. Nou, niks geen Eric Johnson nie!


Kampo Real Tube? Vast wel,want de echte BK Butler Tube Works Real Tube Overdrive klinkt behoorlijk, moet ik zeggen. Blijft een zaagmachine,maar is nie slecht..

Dreverhaven
29 januari 2013, 13:38
O, toch nog een kutpedaal gevonden! De Digitech Spacestation. Lijkt leuk, maar het ding was veel te duur, er zaten maar 3 of 4 goede geluiden in (enkel presets trouwens) en dan nog klonk het alleen goed als je er een loopertje bij gebruikte waarbij je met 1 druk op de knop het pedaal activeert en alle andere pedalen uitzet.

Ik hou van experimentele space geluiden, dus mijn verwachtingen waren hooggespannen. Maar toen ik het ding eenmaal had (na een hele lange zoektocht, want ze werden - terecht - niet meer geproduceerd, wist ik niet hoe snel ik het kreng weer moest verkopen.

Kutapparaat.

Mooi is dat toch hè. De Spacestation heb ik altijd aangesloten. Ik vind het een heerlijk pedaal. Toffe delay's, rare achterstevoren bitcrush achtige meuk. Echt een toppedaal. Zeker als je een partijtje wilt shoegazen. Ik heb alleen niet die gele Spacestation, maar een Modulator uit dezelfde serie en die door D_H laten ombouwen. Ik zou hem echt niet kwijt willen.

duckman
29 januari 2013, 14:13
De Boss DS-1 klinkt meestal ruk als stand alone distortion, totdat ik hem aansloot op een JCM800 en met de toon op 9 uur klonkt dat wel goed.
Mijn top 3, allemaal oversturings pedalen:
1. DOD Grunge : brrr... wat klinkt dat ruk, herrie bak.
2. MXR Commande Overdrive... klank was inspiratieloos en koud.
3. BOSS Digital Metalizer...ding had een paar verschillende settings die allemaal even slecht klonken.

vulvasonic
29 januari 2013, 14:18
Mooi is dat toch hè. De Spacestation heb ik altijd aangesloten. Ik vind het een heerlijk pedaal. Toffe delay's, rare achterstevoren bitcrush achtige meuk. Echt een toppedaal. Zeker als je een partijtje wilt shoegazen. Ik heb alleen niet die gele Spacestation, maar een Modulator uit dezelfde serie en die door D_H laten ombouwen. Ik zou hem echt niet kwijt willen.

Ik had de gele. Ik ken ook geen andere. Zou het kunnen dat ze zo verschillend zijn van elkaar dat de ene goed bruikbaar is en de andere (die van mij dus) niet?

Luke-wannabe
29 januari 2013, 14:24
@ Speeddemon: Haha! Ik doe m'n best! Maar ben helaas nog steeds een outcast :(
@ ZvP: Ja! De Kampo! Daar vond ik niets aan.

Dreverhaven
29 januari 2013, 15:01
Ik had de gele. Ik ken ook geen andere. Zou het kunnen dat ze zo verschillend zijn van elkaar dat de ene goed bruikbaar is en de andere (die van mij dus) niet?

Nee, want de ROM uit de gele is gewoon in de blauwe van mij ingebouwd, dus dat maakt geen verschil. Ik denk dat het meer te maken heeft met wat je wilt. Ik heb drie fuzzen, drie delays en wat modulatie door mekaar staan voor een wall of sound alles is kapot geluid. Daar werkt die spacestation goed voor, en die delays die er uitkomen vind ik erg lekker klinken wanneer je er een filter achter gooit die het hoog er een beetje afsloopt. Ik ben er al met al erg tevreden over, maar ik vind de meeste sounds die de meeste gitaristen bruikbaar vinden niet bruikbaar en andersom. Ben dus niet echt representatief vrees ik.

pasqual
29 januari 2013, 15:03
Die kampo vond ik ook niet geweldig en veroorzaakte een behoorlijke brom in het circuit.
De ehx lpb1 vind juist weer erg goed. Ik gebruik er 2: 1 in de effectsloop als volume boost en 1 rechtstreeks als gainboost. Ik vind 'm niet mijn geluid kleuren. Zo zie je maar: zo veel mensen, zoveel meningen.

the sure thing
29 januari 2013, 15:16
Die morley zwarte wah's zijn idd verschrikkelijk!!! Was mijn allereerste wah. En tijdens een optreden kon ik nooit horen of ie t nou wel of niet deed...

joh@ndederde
29 januari 2013, 16:20
1 MXR Zakk Wylde Overdrive: Kon er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, alleen een lichte drive, terwijl ik em wilde gebruiken voor echte scheur. Lag misschien ook aan de respons van de amp.
2 Boss OS-2 Overdrive/Distortion: Of te veel mids of een geluid zo plat als een pannekoek.
3 Boss DS-1 Distortion: Geluid zo plat als een pannekoek.

Misschien dat andere mensen het hier wel mee kunnen, maar ik kan er niet mee overweg en kan er niet het gewenste geluid uit krijgen.

allochthomas
29 januari 2013, 16:22
Boss me-50, wat een kut ding was dat zeg

heinz3110
29 januari 2013, 16:38
Die Boss DS-1 is een raar ding. Klinkt - mits niet te schel afgesteld, en dat kan gauw - nog heel aardig en bruikbaar en soms gewoon goed, vind ik. Maar neem een andere versterker en dan kan ie weer lauw en levenloos klinken.

1. Die Shin Ei Wah Fuzz Hurricane. Vond ik bizar slecht. Weinig sweep in de wah, fuzz is lelijk en de hurricane/ wind / sirene effecten, tja. Een klein weekje mogen lenen van iemand, was lang genoeg.
2 Proco Rats. Ik kan er niks mee, veels te fuzzy, en ik ben niet van de fuzz.

(maar ja, IK kan er niks mee, dus deze 2 zijn strict persoonlijk :D )

Dreverhaven
29 januari 2013, 17:31
Heeft die ds-1 ook niet zo'n irritante volumedrop?

Boss scoort sowieso hoog wat slechte pedalen betreft. Het meeste klinkt zo algemeen, braaf en saai dat je net zo goed een boek over tuinieren kan gaan lezen.

heinz3110
29 januari 2013, 20:37
DS-1 heeft een (wmb) een niet al te grote volume boost als tie op zijn laagste drive staat.

"Klinkt algemeen" kan ook betekenen dat hele volkstammen er altijd een aardig geluid uithalen. En wat iemand anders al eerder zei: als BOSS zo slecht zou zijn, zouden niet zoveel mensen het kopen. Het tegendeel is echter waar.

(ok, ok, McDonalds maakt ook niet de beste hamburgers omdat hun bizznizz zo goed draait, maar je snapt me wel. Toch?)

vulvasonic
29 januari 2013, 20:43
Nee, want de ROM uit de gele is gewoon in de blauwe van mij ingebouwd, dus dat maakt geen verschil. Ik denk dat het meer te maken heeft met wat je wilt. Ik heb drie fuzzen, drie delays en wat modulatie door mekaar staan voor een wall of sound alles is kapot geluid. Daar werkt die spacestation goed voor, en die delays die er uitkomen vind ik erg lekker klinken wanneer je er een filter achter gooit die het hoog er een beetje afsloopt. Ik ben er al met al erg tevreden over, maar ik vind de meeste sounds die de meeste gitaristen bruikbaar vinden niet bruikbaar en andersom. Ben dus niet echt representatief vrees ik.

Dat geldt tot op zekere hoogte ook voor mij, al wil ik m'n sounds wel kunnen blijven controleren en ik heb er een bloedhekel aan als ik een effect gebruik die an sich waanzinnig klinkt, maar die zoveel signaal vreet dat ik tegelijk de boel weer moet boosten. Helaas is dat het geval met de meeste EHX pedalen. Zo heb ik een haat-liefde verhouding met de Frequency Analizer. Absurd apparaat, maar het vreet echt veel van het signaal. En ik ben te lui om alles in aparte loops te gooien.

Je maakt me wel nieuwsgierig naar je set up. :)

Swaag
29 januari 2013, 20:49
Die morley zwarte wah's zijn idd verschrikkelijk!!! Was mijn allereerste wah. En tijdens een optreden kon ik nooit horen of ie t nou wel of niet deed...
Daarom had de mijne ook een rood lampje..;)
Maar idd, klinkt voor geen meter zo'n Morley. Verder lag bij mij het kantelpunt mechanisch gezien zo ver weg dat ik er bijna overheen aan het springen was.

Ook erg; Boss ME-50: koud, klinisch, en constant die digitale ruisachtige bijgeluiden

De laatste in mijn rijtje: Aria Wah (of beter: wahahahahaha..demonisch gelach..)
)

Thiez
29 januari 2013, 20:52
DS-1 heeft een (wmb) een niet al te grote volume boost als tie op zijn laagste drive staat.

"Klinkt algemeen" kan ook betekenen dat hele volkstammen er altijd een aardig geluid uithalen. En wat iemand anders al eerder zei: als BOSS zo slecht zou zijn, zouden niet zoveel mensen het kopen. Het tegendeel is echter waar.

(ok, ok, McDonalds maakt ook niet de beste hamburgers omdat hun bizznizz zo goed draait, maar je snapt me wel. Toch?)

De marshall MG serie is ook een klote versterker. Die wordt ook veel verkocht. Dus als iets veel verkocht wordt wil niet zeggen dat het goed is.

Buiten dat, Boss pedaaltjes zijn wel build like a tank. Het zijn opzich goede pedaaltjes. En er zitten ook zeker bruikbare dingen tussen. Maar ze hebben ook wel redelijk wat missers er tussen zitten.

Mitch
29 januari 2013, 21:10
Ghehe, toch wel geinig dat ik een paar pedalen waar ik over zat te twijfelen om in de top 3 te zetten, al tegenkwam.

In willekeurige volgorde:
-Shin-Ei wah. Als je zón brute fuzz in een doos stopt en er dan zo'n wah bij doet, die het volume laat zakken en verder fungeert als een tonepot, tja...
-Visual Sound Jekyll and Hyde. Werd hier en op andere sites behoorlijk gehypet. Was meteen de laatste keer dat ik zonder te testen een pedaal nieuw bestelde. Binnen een week al tweedehands te koop gezet met verlies :( De TS kant vond ik te dof (ik wist toen nog niet dat ik allergisch was) en de distortion zoog apenballen als een volleerd zoölogisch fellationist.
-moet ik toch eigenlijk wel iets van Boss kiezen. Dan maar de OS, de overdrive/distortion wannabe? Een DS1 met een extra kutgeluid, zeg maar.

Dreverhaven
30 januari 2013, 00:49
Dat geldt tot op zekere hoogte ook voor mij, al wil ik m'n sounds wel kunnen blijven controleren en ik heb er een bloedhekel aan als ik een effect gebruik die an sich waanzinnig klinkt, maar die zoveel signaal vreet dat ik tegelijk de boel weer moet boosten. Helaas is dat het geval met de meeste EHX pedalen. Zo heb ik een haat-liefde verhouding met de Frequency Analizer. Absurd apparaat, maar het vreet echt veel van het signaal. En ik ben te lui om alles in aparte loops te gooien.

Je maakt me wel nieuwsgierig naar je set up. :)

Momenteel is het:

fender jaguar --> ehx frequency analyzer -> digitech spacestation -> ehx micro synthesizer -> malekko 616 -> ehx big muff (op amp) -> ehx poly chorus -> earthquaker devices hoof -> bassman 100 op 2x12 jbl k120

Dat is eigenlijk m'n setup voor mijn homestudiotje waarin ik probeer een rare krokante eighties industrial shoegaze new wave post punk plaat te maken.

Maar in mijn punkband is het gewoon jaguar --> big muff / hoof -> bassman 100.

Dan heb ik nog tig andere pedalen liggen, uit verzamelwoede, niet uit noodzaak. Soms wisselt er wat, maar de laatste tijd is er een hoop naar z'n grootje gegaan. Zomaar, te weinig gebruikt denk ik.

Dreverhaven
30 januari 2013, 00:50
Oh ja, en tone suck heb ik me nooit druk over gemaakt. Ik ga toch niet voor transparantie of een geniale cleansound of zoiets.


Ontopic, ik heb vroeger eens zo'n Aria Pro Distortion geval gehad. Pedaaltje was compleet van plastic en klonk als een pot wespen. Eigenlijk wel jammer dat ik die niet meer heb, ben wel benieuwd hoe het nu had geklonken.

onrust nv
30 januari 2013, 01:02
3) is een verdiende 3e plaats voor de Electro Harmonix Worm. In geen jaren zo'n inspiratieloos net-niet apparaat meegemaakt.

Eerst een worm en dan een electric misstress dlx wat een super combi om je geluid maf te maken, ben't daar niet helemaal mee eens,
maar op'n gitaar in z'n eentje vindt ik'm ook wel wat laf klinken.

MT-2 vond ik iig wel een verschrikking(deed niets op ritmebox&drumcomputer), heb'm geruild voor een BBD delay rack.
Bahringer PH9 vond ik ook al erg zwak

Jasper.
30 januari 2013, 09:04
2 Proco Rats. Ik kan er niks mee, veels te fuzzy, en ik ben niet van de fuzz.

(maar ja, IK kan er niks mee, dus deze 2 zijn strict persoonlijk :D )

Haha, ik heb er net zelf 1 gebouwd met wat mods. Door dat fuzzy karakter vind ik hem juist heel vet.


Verder zie ik toch wel een boel bekende, geroemde pedaaltjes voorbij komen. Het is ook maar net of het op dat moment bruikbaar is voor jou denk ik. Laatst zag ik eens een punkbandje en die gitarist die gebruikte een Boss Metalzone. Enorm kutgeluid in de meeste situaties maar in dit verband klonk het helemaal geweldig.

zoon van Piet
30 januari 2013, 10:32
Natuurlijk is de beoordeling in hoge mate persoonlijk. Heinz3xxx vindt ook de fuzz in de shin-ei wah niks, bijvoorbeeld. Terwijl dat ding juist... nou ja, mooi van lillikkigheid, zeggen ze hier ;)
De subjectiviteit maakt dit topic juist leuk. Heb je een fijn pedaal,zeiken ze het hier af! ;)

Maar gaandeweg ontstaat wel een zeer negatief beeld van sommige pedalen. En ja, dan heb ik het over de morley wah, die inmiddels vier keer vervloekt is in dit topic. Aan zulke info hebben we wat: koop 'm niet!

Mitch
30 januari 2013, 11:32
Als het een top5 was geweest had die er bij mij ook in gestaan ja :soinnocent:

zoon van Piet
30 januari 2013, 11:57
En een leuke gelegenheid om Boss af te pissen. Het merk heeft heel wat klassiekers afgeleverd, maar blijft kennelijk de koning van de middelmaat. En zwaar onbegrepen, de metal zone wordt hier voor het vuurpeloton gezet, maar ik maak me nog steeds sterk dat het ding in de top tien van meest verkochte pedalen staat. En dat snap ik, want het is het beste slaapkamermetalpedaal op aarde. (Als je eenmaal uit je kamertje stapt en t podium opgaat...ander verhaal! )

Wat mij nog steeds stoort is dat dan gezegd wordt dat ze teminste stevig zijn. Dat is niet mijn ervaring. Maar ja, ik was dan ook een hooligangitarist toen ik nog een jong zvptje was...

Midwolda
30 januari 2013, 12:11
Google maar eens op "best Boss pedal", hele topics vol op allerlei muzikantenfora.
Ik ben blij dat ze er zijn hoor, bijvoorbeeld de GE-7, de OD-3, de DD-7, en zeker ook de TU-2.

Pepe
30 januari 2013, 12:24
Om ook iets naars te zeggen over de hele dure jongens... de Matchless hot box is best een aardig ding.. als ie 5 tientjes was geweest.

Dirk_Hendrik
30 januari 2013, 12:51
... En zo heb ik dus jaren zonder klachten zo'n zwarte morley gebruikt en kon er prima mee overweg en hoorde ook prima dattie aanstond. Verruilen voor een crybaby, al was het maar voor een avondje, deed ,me de volgende keer toch echt weer die Morley pakken. Omdattie het beste werkte voor het repertore waarvoor ik em toen gebruikte.

kassie
30 januari 2013, 12:57
Gister nog maar weer even m'n mxr 6 band eq erbij gepakt.. wat een ruizige bende zeg. Waarom maken ze dat in de fabriek al niet in orde... nu moet ik zelf weer de soldeerbout erbij pakken om die opampjes te verwisselen. Leuk spul die surface mounted mini opampjes, not...

Dreverhaven
30 januari 2013, 13:07
Google maar eens op "best Boss pedal", hele topics vol op allerlei muzikantenfora.
Ik ben blij dat ze er zijn hoor, bijvoorbeeld de GE-7, de OD-3, de DD-7, en zeker ook de TU-2.

GE-7 heb ik ook nog eens gehad op een blauwe, blauwe maandag. Wat een ruisfabriek was dat zeg. Heb hem gauw weer weg gedaan. Had die trouwens samen met de LA Metal gekocht. Dat was dus echt een top dag. Geen idee wat me toen mankeerde.

Speeddemon
30 januari 2013, 14:22
GE-7 heb ik ook nog eens gehad op een blauwe, blauwe maandag. Wat een ruisfabriek was dat zeg. Heb hem gauw weer weg gedaan. Had die trouwens samen met de LA Metal gekocht. Dat was dus echt een top dag. Geen idee wat me toen mankeerde.
Toch maar eens een paar GE-7 topics hier lezen, voordat hele volksstammen je na gaan praten... :soinnocent:

Dreverhaven
30 januari 2013, 16:01
Toch maar eens een paar GE-7 topics hier lezen, voordat hele volksstammen je na gaan praten... :soinnocent:

Want hij ruiste niet? :???:

Kim Wilson
30 januari 2013, 16:52
Ik heb ook een GE-7, maar geen last van ruis. Ja, misschien op een 5150 met de gain op 11, maar ik hoor het op mijn set niet.

Tankman
30 januari 2013, 17:06
Ik heb ook een GE-7, maar geen last van ruis. Ja, misschien op een 5150 met de gain op 11, maar ik hoor het op mijn set niet.

Hij vindt de 6505/5150 inderdaad niet zo leuk. Ik had hem toendertijd een weekje mee in de oefenruimte op mijn (ex)6505, maar dat was verschrikkelijk al die ruis. Uiteindelijk voor de MXR 10-band EQ gegaan. Die is muisstil. Zou best kunnen dat het per amp ook verschilt.

Thiez
30 januari 2013, 18:04
mijn engl blackmore kon ook niet zo goed omgaan met de GE-7. Sound was opzich best gaaf, maar idd veel bijgeluiden. Ik had hem dan ook wel voor de amp staan ipv in de loop. Denk dat dat ook veel verschil maakt.

Dreverhaven
30 januari 2013, 18:07
Ik heb ook een GE-7, maar geen last van ruis. Ja, misschien op een 5150 met de gain op 11, maar ik hoor het op mijn set niet.

Het was een Twin Reverb...

Kim Wilson
30 januari 2013, 18:24
Vreemd. Wat voor stroomvoorziening had je? Die van mij draait samen met een BD-2 en een OCD (en eerder ook nog een T-Rex Reptile) op een Boss adapter, en ik heb nog nooit last gehad van ruis. Op verschillende amps zelfs, een Bandmaster, Marshall JTM60 en nu een Vibrolux. Misschien is die van mij ooit aangepast of zo, ik weet het niet, maar ik kan de vele slechte verhalen omtrent ruis niet onderschrijven.

Speeddemon
30 januari 2013, 18:36
Want hij ruiste niet? :???:
Nou, er zit -zoals anderen aanhalen- nogal veel verschil tussen GE-7's onderling en er zijn mods om de echte ruisbakken een stuk stiller te krijgen. En aangezien ik gisteren ofzo hier nog wat over gepost had, was het nogal vers voor me.

Tankman
30 januari 2013, 21:13
mijn engl blackmore kon ook niet zo goed omgaan met de GE-7. Sound was opzich best gaaf, maar idd veel bijgeluiden. Ik had hem dan ook wel voor de amp staan ipv in de loop. Denk dat dat ook veel verschil maakt.

Ik vond juist in de loop de ruis het ergst.

Fireburst
30 januari 2013, 22:13
Nog niet zien passeren, maar ik kon er in ieder geval niks mee : MI Audio Crunchbox.
Ook de ME50 : digitale zooi.
Verder al veel gehad/verkocht waar op dat moment geen klik mee was maar daarom geen slechte pedalen zijn (vnl chorussen eigenlijk).

Thiez
30 januari 2013, 22:19
Er zit inderdaad verschil in de IC's de gebruikt zijn. En met het verwisselen daar van kun je ze schijnbaar vaak ook stiller krijgen.