PDA

View Full Version : effecten pedaal



Deliverance
20 juni 2003, 21:43
is dit nu mogelijk om op ELKE versterker aan te sluiten? vanachter op mn versterker staan deze dingen : EFFECT/LOOP en daaronder RETURN/SEND.is het nu mogelijk om zeg maar een BOSS GT-3 daarop aan te sluiten?

Fvddungen
20 juni 2003, 22:20
Het kan, maar of het daadwerkelijk goed klinkt is een kwestie van uitproberen. Je zult er in ieder geval niet iets kapot mee maken. De fx loop wordt normaliter gebruikt voor de effecten als delay/chorus/reverb enzo. De distortions komen nog voor de pre-amp. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit.

MADdie86
20 juni 2003, 23:30
Qua horen zeggen zou ik een GT_ op de loop zetten omdat het geluid zo beter uitkomt.
Maar p[ersonelijk zou ik hem voor de pre-amp plakken. Dit omdat je minder kabels zal gebruiken dus minder geluids verlies. En minder gedonder met struikelen. En je kan je volume instellen voor de toon regeling waardoor je clean meer geluid overhoud.

Fvddungen
20 juni 2003, 23:33
Ik kan me vergissen, maar een GT3/5/6/whatever is toch al een preamp op zich? Dan zou je in principe je gitaar in de GT moeten prikken en dan de output van je GT in de return van je fxloop. De preamp van je versterker wordt dan omzeild.

Please, don't shoot me if I'm wrong. De echte experts kunnen het waarschijnlijk nog beter vertellen.

ReinoutV
21 juni 2003, 11:26
Dat is idd waar, al zal je met een lekkere buizenbak toch liever de pre-amp van je versterker gebruiken. De GT serie is uitermate geschikt voor de '4-cable-method'. Je plugt je gitaar rechtstreeks in de GT. Op de GT zit een fx-send, die je, als het goed is, kunt verplaatsen in de fx-keten. Vanuit die fx-send ga je je versterker in. De fx-send van je versterker verbindt je met de fx-return van de GT en de output van de GT gaat weer naar de fx-return van je versterker. Effecten als wah, compressie en od/ds komen meestal voor de pre-amp van je versterker, effecten als equalizers, chorus/flanger en delay/reverb erna.

Nicci
22 juni 2003, 12:48
Ik kan me vergissen, maar een GT3/5/6/whatever is toch al een preamp op zich? Dan zou je in principe je gitaar in de GT moeten prikken en dan de output van je GT in de return van je fxloop. De preamp van je versterker wordt dan omzeild.

Please, don't shoot me if I'm wrong. De echte experts kunnen het waarschijnlijk nog beter vertellen.

ik denk dat je je vergist.

Mitch
22 juni 2003, 19:11
Dat kan, maar hoeft niet per se.

Dirk_Hendrik
23 juni 2003, 10:11
Ik kan me vergissen, maar een GT3/5/6/whatever is toch al een preamp op zich? Dan zou je in principe je gitaar in de GT moeten prikken en dan de output van je GT in de return van je fxloop. De preamp van je versterker wordt dan omzeild.

Please, don't shoot me if I'm wrong. De echte experts kunnen het waarschijnlijk nog beter vertellen.

Ik denk dat je je niet vergist. Is een waarheid als een koei. Alléén wordt de preamp van je versterker niet omzeild maar uberhaupt niet gebruikt.

Nicci
23 juni 2003, 15:12
de vraag is of een GT6 enzo een voorversterker op zich is. niet of je als je de returningang gebruikt, je de voorversterker van het combo omzeilt.