PDA

View Full Version : Gitaar inpluggen in Garage Band voor Iphone



basti fantasti
28 januari 2013, 11:51
Hey mensen,

Ik ben sinds kort intensief bezig nummers op te nemen met Garage Band op mijn iphone, wat me heel goed bevalt. Tot nu toe heb ik mijn electrische gitaar steeds opgenomen door mijn amp aan te sluiten en met de microfoon van mijn iphone op te nemen. Dat klinkt heel goed maar is wel gedoe, en ik kan bovendien niet savonds laat mijn versterker op goed vermogen aan zetten. Je kunt kennelijk ook je gitaar direct inpluggen en gebruik maken van de 'Guitar-amp' simulator in het programma, en ik vroeg me af of iemand daar positieve ervaringen mee heeft. Klinkt het een beetje? Welke plug/adapter kan ik het beste gebruiken om zowel mijn gitaar als koptelefoon aan te sluiten om te kunnen opnemen? Ik heb wat negatieve verhalen gehoord over de i-rig, die nog enigszins betaalbaar is, daarna wordt het geloof ik al weer snel vrij duur. Nou heb ik er best wat voor over als het dan ook echt lekker klinkt. Ik hoor dus graag jullie ervaringen.

barno
28 januari 2013, 12:32
die amp simulators en pedaaltjes in gband: voor een vlugge demo mss maar ik vind het allemaal behoorlijk kut klinken.

muffstuff
28 januari 2013, 14:26
ik heb zelf een apogee jam, beter dan dat ga je de aansluitingen niet vinden.

de nieuwe i-rig hd gaat ook via de dock kabel ingang. Voordeel van de apogee is dat hij ook opd e mac aan te sluiten is en je dus een goede gitaar opneem dongle hebt voor de mac.

Qua kwaliteit? Tja, het is inderdaad leuk spul om ff snel een idee uit te werken. Ik vind dat de amplitube op de mac beter klinken dan op mijn ipad, maar dat zal wel liggen aan het feit dat de processor capaciteit wat beter is om een mooiere modulatie te maken.

desondanks een erg fijne manier van oefenen zo.