PDA

View Full Version : Versterkers doorlinken voor loop.



Rowdy Prins
28 januari 2013, 09:52
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje. Ik heb een line 6 spider IV versterker waar ik zeer tevreden mee ben. Deze versterker heeft ook een looper. Deze gebruik ik erg graag. Ik zou ook graag bas aan mijn loops toevoegen. Dat doe ik nu met de pitchshifter die ingebouwd zit, maar dat is het toch net niet. Ook lijkt het me niet al te best voor de speaker. Ik heb ook een basversterkertje staan. Nou is mijn vraag. Kan ik mijn Line 6 via de Line out in de input van mijn bas versterker pluggen? En kan ik dan ook veilig een bas aansluiten op mijn line 6 om daarmee te loopen?
Alvast bedankt
Rowdy :harmony:

Erik70
28 januari 2013, 11:03
Of het mooi gaat klinken is een kwestie van uitproberen. Ik denk niet dat het onveilig is.
Overigens.. indien e.e.a gewoon op huiskamervolume wordt gedaan dan kan je speaker best wel wat bas verdragen hoor. Zo snel gaat dat niet kapot.
Op bandvolume zou ik me wat eerder zorgen gaan maken...

Rowdy Prins
28 januari 2013, 11:24
Ok Erik,
Heel erg bedankt. Ik ga het dan toch maar eens uitproberen. Een bas over een gitaarversterker is toch alleen slecht voor de speaker? Niet voor de versterker zelf?
Gr Rowdy :harmony:

tommus42
28 januari 2013, 12:09
Klopt. Is de line-out een 'preamp-out'? Vermoed ik, doe je in principe niets aan, maar het uitgangssignaal is te hoog om de andere versterker plezierig aan te sturen. Zit er een effectlus of 'poweramp-in' op de basversterker?
Zal wel niet, dan gewoon proberen met laag volume.

Rowdy Prins
28 januari 2013, 16:36
Ik heb het geprobeert, en het werkt niet. Ik krijg met alle volumes uit alleen een heel hard gezoem door de bas versterker. Dat doen we dus niet weer :P
Rowdy :harmony: