PDA

View Full Version : Beatles Tribute



leMrBryan
27 januari 2013, 22:40
Hallo, wij zijn sinds kort bezig met een Beatles Tribute bandje en wilden jullie meningen erover weten :)


http://www.youtube.com/watch?v=0OEEJgcO4-c

http://www.youtube.com/watch?v=3XQQYb9S6GQ

Alvast bedankt voor de moeite!

pasqual
27 januari 2013, 23:22
Leuk hoor! De drummer, bassist en gitarist/zanger helemaal top maar de George Harisson van dienst komt nog wat erg onzeker over ( ik heb het dan over de solo van Come Together ). Maar...de algehele sound is dik in orde. Dit komt helemaal goed. Hoe lang zijn jullie bezig?

leMrBryan
28 januari 2013, 07:46
Bedankt, hij stond jammer genoeg ook net buiten de spotlight, en we zijn nu ruim 3 maanden bezig (5 oefensessies)

Mitch
28 januari 2013, 09:58
Niet slecht voor zo'n korte tijd. Maar als je nog maar zo kort bezig bent had je je misschien iets beter kunnen oriënteren over een bandnaam. Er bestaat in NL namelijk ook al een Magical Mystery Band. Ik zou me iets beter proberen te onderscheiden van andere tributebands als ik jullie was...

leMrBryan
28 januari 2013, 10:04
Ah oke, ik zal het de rest van de band even melden en overleggen :)

Luke-wannabe
28 januari 2013, 10:10
Ik zou zeggen: Koortjes! Ga met z'n allen zingen! Die eerste meerstemmige HELP in het liedje Help is echt zo'n klap van meerdere stemmen die je in je gezicht krijgt. Nu is het alleen nog 1 iemand met z'n kopstemmetje. Niet zo krachtig.
Die "won't you please, please help me" is geloof ik met zijn tweeën uni-sono gezongen (met 2 of meer de zelfde partij zingen/spelen).
Dat laatste koortje na de laatste klap van het nummer zitten ook nog een paar andere noten bij die het geheel mooi inkleuren. Onder andere een 6, geloof ik. Dat zijn net van die details die het effe afmaken weet je wel.

Verder klinkt het helemaal niet slecht, maar de liedjes van The Beatles zitten zo vol p/krachtige dingen die ik hier wel mis.

Veel plezier en heel veel succes!

TeleK
28 januari 2013, 11:07
Leuk! Klinkt al behoorlijk Beatles. Zeker voor pas 5x repeteren is het al best wel goed. George moet zn Come Together nog even wat oppoetsen, maar dat weet hij zelf ook wel en dat komt vast wel goed. Alle instrumenten en meerstemmige zang zijn al behoorlijk conform het origineel. Lekker doorgaan zo, het wordt vanzelf steeds mooier. Complimenten!

leMrBryan
28 januari 2013, 11:46
Bedankt voor de tips!
We gaan zeker nog werken aan de achtergrondzang, en ik zal het aan de gitarist doorgeven :)

Duhsjaak
28 januari 2013, 14:49
Hi Mr dingest
Vreselijk veeleisende tip: Oefen de koortje a capella. Blijven ze dan 'staan', pak dan een gitaar er bij en breid de backing uit. Nu pak je teveel tegelijk!
Je bent geen vrouw: Eén ding tegelijk is al moeilijk genoeg. Geloof me!
Vriendelijke groet, Gus

Rizz
28 januari 2013, 15:04
Je bent geen vrouw: Eén ding tegelijk is al moeilijk genoeg. Geloof me!


Die is al achterhaald, Gus. Uit onderzoek is gebleken dat mannen veel beter kunnen multitasken dan vrouwen. Ze hoeven het alleen minder te doen dan de vrouw en daardoor lijkt het of de vrouw dat beter kan.. Nuanceverschilletje ;)

Dus LeDinges, je kan best alles tegelijk, niet naar die ouwe hier luisteren! :D

(Geintje!! AJB, luister naar die man, hij heeft er verstand van!)

leMrBryan
28 januari 2013, 15:44
Ah oké, bedankt voor de tip!

Thewisbone
28 januari 2013, 22:39
Ja Bryan! best wat views toch?! haha <-- Thomas hier

Duhsjaak
29 januari 2013, 09:44
Die is al achterhaald, Gus. Uit onderzoek is gebleken dat mannen veel beter kunnen multitasken dan vrouwen. Ze hoeven het alleen minder te doen dan de vrouw en daardoor lijkt het of de vrouw dat beter kan.. Nuanceverschilletje ;)

Dus LeDinges, je kan best alles tegelijk, niet naar die ouwe hier luisteren! :D

(Geintje!! AJB, luister naar die man, hij heeft er verstand van!)

:seriousf::seriousf:

Dank je Rizz. Met zulke vrienden heb ik geen vijanden nodig (alwéér een smiley)!!
Daat gaat die slogan de deur uit. Het bekte ook wel erg lekker!
Afijn we verzinnen gewoon weer een nieuwe. En in het multitasken van vrouwen heb ik nooit echt geloofd.

@TheWis
Hi Thomas!

Vriendelijke groet, Gus

leMrBryan
1 februari 2013, 14:07
Haha hey Thomas.

Maar dus eerst achtergrondzang goed gezamelijk oefenen en dan de rest?
(Sorry voor de late reactie, beetje gezeik met internet)

Duhsjaak
1 februari 2013, 18:50
Hi LeB
De zang. Als geheel. Is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Is maar een mening hoor.
Maar zo zou ik proberen lijn in de zaak te krijgen.

Ik vind het niet kansloos. Spreek je in maart. Meestal is gezeik met internet hardnekkig! Voordeel: Tijd om te oefenen!
Succes.
Vriendelijke groet, Gus