PDA

View Full Version : Ouder aca Boss pedaal niet uit te schakelen



route66
27 januari 2013, 13:20
Hallo,

Ik heb een aantal oudere Boss pedalen die altijd zonder problemen functioneren. Tot deze week een van mijn ce-2 bakjes niet meer is uit te schakelen. Maakt hierbij niet uit of de ce-2 in de daisyketen hangt of afzonderlijk aan een 500mA adapter is aangesloten. Het vreemde is dat het altijd heeft gewerkt.

Als ik google zie ik dat het vaker voor komt, echter nog geen oplossing gevonden. Nu zitten de oude pedalen wel op 12v aca specificatie maar dit zou in een daisy niet uit mogen maken. Te meer omdat het altijd heeft gewerkt.

Iemand een idee? Misschien een mooi moment om de oude pedalen om te laten zetten naar 9v, wie zou dat kunnen doen in Nederland en heeft iemand daar ervaring mee?

zoon van Piet
27 januari 2013, 13:36
batterij erin en nu het klepje toch open is,even rechtstreeks met dat schakelaartje priegelen. Als ie het dan doet.. voedingsprobleem.Als ie het niet doet.. welkom bij de club. Ik heb geen hoge pet op van de schakelaars in bossjes en heb ze destijds regelmatig vervangen wegens kapot..

the sure thing
27 januari 2013, 13:40
Ik denk dat je schakelaar defect is, maar dat heeft niets met je 12V ACA te maken lijkt mij....

Voor reparaties aan een pedaaltje kan je Dirk_Hendrik benaderen van dit forum.

route66
27 januari 2013, 13:51
Dirk Hendrik al even een pm gestuurd. Tips voor een vervangende switch (type, waar te bestellen) zijn meer dan welkom.

route66
27 januari 2013, 13:59
batterij erin en nu het klepje toch open is,even rechtstreeks met dat schakelaartje priegelen. Als ie het dan doet.. voedingsprobleem.Als ie het niet doet.. welkom bij de club. Ik heb geen hoge pet op van de schakelaars in bossjes en heb ze destijds regelmatig vervangen wegens kapot..

Bedankt voor de tip. Vond dit document (http://members.shaw.ca/lauriepedals/BossSwitchClean.pdf) en zal vanmiddag de schakelaar eerst eens uit elkaar halen en schoonmaken. Kon na 30 jaar wel eens nodig zijn. Los daarvan is er misschien een upgrade mogelijk met degelijker schakelaar?

Dirk_Hendrik
27 januari 2013, 14:38
PM ontvangen ;)
Mijn eerste stap, nog voor je die switch opentrekt zou zijn om te kijken of je door contact te maken tussen de paarse draad van de switch en de behuizing het ding wél kunt laten schakelen. Als dat zo is heb je met zekerheid een switchprobleem. In dat geval zou ik de switch even meten (spannig er af) om te kijken of hij uberhapt geen contact maakt of met een hoge weerstand. Als dat zo is is schoonmaken een prima optie.

Als dat allemaal niet het geval is zit je probleem in de flipflopschakeling. Dat is dus iets complexer.

route66
27 januari 2013, 19:01
Als dat allemaal niet het geval is zit je probleem in de flipflopschakeling. Dat is dus iets complexer.Ik heb dit pedaal 3 weken in bezit en hoor net dat het recent bij jou is geweest voor een rate mod (wat is dit?) en het nakijken van eea. Je hebt mail. Vorige eigenaar heeft natuurlijk nooit problemen gehad (right) en overigens ook niets verteld over het sleutelen.

zoon van Piet
27 januari 2013, 19:30
Die switch clean handleiding is wel handig..
Zit in de ibanez 10 Serie zo'n zelfde switch, DH?
Want mn zoon heeft problemen met z'n mostortion - en omdat het ding eigenlijk van mij is vindt ie dat ik het moet repareren.. (hij heeft n punt..)

route66
27 januari 2013, 19:56
Die switch clean handleiding is wel handig..Zeker, de schakelaar is er overigens prima netjes uit te halen zonder bedrading los te halen.

Dirk_Hendrik
27 januari 2013, 19:58
Zit in de ibanez 10 Serie zo'n zelfde switch, DH?


Ik wou dat het waar was.
In de masters en tientjes zit een Alps waarvan alle informatie en voorraad van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn. Ik zou er dolgraag een paar 100 kunnen kopen. Banzai lever t een alternatief maar die vragen altijd om wat extra improvisatie.

Een jaar of 15 terug keek ik bij de Albert (Heijn) naar de groenteweegschaal. Druk op het plaatje en daarna op "bon". Er lag zo'n knop met plaatje vanaf en daaronder zat... zo'n Alps schakelaar. Die systemen zijn weg want het wegen wordt aan de kassa gedaan. Maar ik zou zo graag een paar van die knoppenborden hebben...

Dirk_Hendrik
27 januari 2013, 20:00
Want mn zoon heeft problemen met z'n mostortion - en omdat het ding eigenlijk van mij is vindt ie dat ik het moet repareren.. (hij heeft n punt..)

Kleinzoon van Piet moet een pak op z'n luie flikker krijgen.
Wel de lusten maar niet de lasten dus... doewie.

route66
27 januari 2013, 20:01
Ik wou dat het waar was. Ik zie bij de Boss pedalen wel projectjes waarbij een 3PDT voetschakelaar is gebruikt ter vervanging. Zou je de pedaal ook true by pass mee kunnen maken. Is mij nog niet duidelijk hoe.

route66
11 februari 2013, 08:10
Ook weer opgelost, met dank aan Dirk_Hendrik! Flip-flop schakeling met kramp.