PDA

View Full Version : Mc404 CAE (review)



LGK
26 januari 2013, 20:04
Hallo iedereen!

Eindelijk, hij is binnen! De Mc404 CAE.
Ben toch vandaag nog even langs gegaan bij verspuy om wat te testen aan wahs, en met deze net weer thuis gekomen. Heb de Joe Bonamassa wah en nog een RMC wah naast elkaar gezet om uit te proberen.

Ten eerste vond ik de RMC 3 keer niks. :hide: Was niet mijn ding.
Ik was opzoek naar een wah die "ver" kan gaan. (zie hier mijn topic " http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159086-Opzoek-naar-nieuwe-wah/page5 " )

Hij was voor mij te donker en hij kon niet lekker treble worden. En wat me ook opviel was dat hij heel zwaar bewoog. Je moest bijna kracht zetten met je voet om dat ding te laten bewegen.

Toen de bonamassa. Die was zeker niet slecht!
Hij werd lekker donker, (nog een stuk donkerder dan de MC404 met de gele fasel) maar ging toch niet zo ver als de Mc404. Als je iets zoekt voor mischien wat meer ritme, dan is de JB wah echt iets om naar te kijken. Alleen ik vond dat hij een hele kleine sweep had. Niet zo zeer in het geluid. Maar je kon hem maar heel weinig heen en weer halen, waar je met de Mc404 veel meer ruimte hebt om een beetje te spelen. Mischien in de mid's vond ik de JB beter klinken. Maar ik kan nu een stuk verder gaan, en mijn sweep is veel ruimer.

De Mc404 met de gele fasel klinkt echt fantastisch. Ik was bang dat hij in de hiel positie (de wah helemaal naar achter) nog te veel treble had. Maar dat is helemaal niet zo, je krijgt dan echt een goed donker geluid.

En dan de rode fasel:
Niet echt helemaal mijn ding, maar nog steeds een erg mooi geluid. Hij word belachelijk donker in de hiel postitie, maar wat je daar voor moet inleveren is dat hij dan niet zo ver gaat. Hij word dus niet echt treble.

Er zit ook nog een booster in, die ik niet heel veel ga gebuiken. Maar wat mischien wel lekker is, is dat als je hem net een tikje open draait, je wah wat duidelijker te horen is. Dan heb je net ff die boost in je geluid zodat je net iets beter hoorbaar bent.

Wat ik toch ook een plus punt vind ten opzichten van je JB, is dat hij led lampjes heeft. Dat geeft aan of hij aan of uit staat, of de booster aan of uit staat, en met welke fasel je speelt. Wat toch wel erg makkelijk is. Ik merkte het in de winkel al, dat ik soms niet wist of die JB wah nu aan of uit stond.
En nog een plus punt is dat hij true bypass is. Met die wah nu tussen mijn gitaar en me versterker heb ik nog steeds hetzelfde geluid ,als hij uit staat, als zonder die wah er tussen, waar ik toch wel erg blij mee ben.

Nu kan je ook nog in de Mc404 je Fasels trimmen, (of zo iets) wat ik nog niet gedaan heb. Ik weet niet precies wat het doet maar daar ga ik straks nog ff naar kijken.

Ik ben er echt super blij mee! :mmmm:
Dit is echt waar ik naar opzoek was.

Als je opzoek bent naar een wah die lekker groot bereik heeft dan zou ik deze zeker ff gaan testen.

(en hij was ook nog goedkoper dan de JB) :soinnocent:

Grz

LGK
26 januari 2013, 22:49
Nog een paar pics :)

http://www.freebits.nl/images/979wah.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=979wah.jpg)

http://www.freebits.nl/images/257wah1.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=257wah1.jpg)

the sure thing
26 januari 2013, 23:59
Thank fuck! Ik kan weer slapen.


Thx 4 the review!

Scarface
27 januari 2013, 00:07
Zoals ik al gezegd had.Super wah heb hem zelf ook.Goeie keuze..

Groet,
Marco

LGK
27 januari 2013, 00:15
@the sure thing:
Was het zo erg? ;)

@Scarface:
Heb jij iets gedaan met die trim pots? Zit daar nog veel verschil in of valt dat wel mee?

Scarface
27 januari 2013, 00:35
Ja, daar is wat aan gedaan. Ik heb dit laten doen.Het verschil is best groot. Midden tonen zijn nu veel beter,althans naar mijn smaak. Het is echt een wah met veel mogelijkheden. Ik denk dat hij ook door velen word onderschat,ik zou zeggen begin er aan bij te stellen en hij word precies zo als jij het wil.

Groet,
Marco

the sure thing
27 januari 2013, 09:25
... Ik las net dat de basis van de CAE wah toch wel echt de crybaby is. Met andere woorden: de crybaby leent zich in het algemeen toch minder voor clean/funk. Wat is jouw mening hierover? Lukt het cleane kwakende geluid wel of niet met de CAE?

zoon van Piet
27 januari 2013, 09:48
... Ik las net dat de basis van de CAE wah toch wel echt de crybaby is. Met andere woorden: de crybaby leent zich in het algemeen toch minder voor clean/funok. Wat is jouw mening hierover? Lukt het cleane kwakende geluid wel of niet met de CAE?

90% van alle wahs zijn geënt op de crybaby (zoals 90% van de overdrives TS-jes zijn..). Over de funk(on)mogelijkheden van de CB verschillen grootheden als Wah Wah Watson en Skip Pitts met je van mening. Maar ja, dat waren zwarte funkers en die halen de funk misschien ergens anders vandaan dan uit het pedal... ;) ;)

Dat er tegenwoordig verschil zit tussen de verschillende kleuren Fasels stoort me als ouwe zak mateloos. Vroeger was dat niet, althans niet by design, die dingen waren gewoon uiteenlopend van zichzelf. Ik heb rode, groene, doorzichtige, witte en een blote fasel. In oude wahs heb ik nog nooit een gele gezien, waarmee niet gezegd is dat ze dstijds niet bestonden..

Brum
27 januari 2013, 11:29
Het ligt er ook maar aan wat je definitie van funk is. Voor mij is dat die vuige funk zoals Funkadelic en dat associeer ik juist met een Crybaby.

LGK
27 januari 2013, 11:33
Lukt het cleane kwakende geluid wel of niet met de CAE?

Nu nog niet echt.. Was ik zelf ook niet naar opzoek. Mischien als ik die trim pots verstel..? Ik ga vandaag is lekker met die dingen kloten. En die wah is op alle fronten gebruiken. strat, les paul, clean, dirty enz..
Ik laat het nog wel weten.

Ps; dat had, vond ik, de JB wel meteen. Maar wat ik al zei, die had niet zo'n grote sweep als de Mc404.

zoon van Piet
27 januari 2013, 11:42
Het ligt er ook maar aan wat je definitie van funk is. Voor mij is dat die vuige funk zoals Funkadelic en dat associeer ik juist met een Crybaby.

Yep, Eddie Hazel Ruled! met een crybaby, zegt google..
Die was ik net nog even vergeten, maar het was nog vroeg op de zondagochtend..

back on topic: die CEA lijkt me een mooie wah, als je eenmaal uitgevogeld hebt welke sound je wilt. Ik heb ooit zo'n modern ding gehad met tig geluidsmogelijkheden ( dat roger mayer inbouwding, de dure eerste versie). Daar zaten prima sounds in, maar probleem was dat ik altijd vergat welke en dat nauwelijks te zien was hoe de schakelaars moesten staan en dat het ding altijd van stand veranderde als ik even niet keek. Hoe is dat bij deze en hoe voorkom dat je even gefrustreerd raakt als ik? :)

LGK
27 januari 2013, 11:47
... Ik las net dat de basis van de CAE wah toch wel echt de crybaby is. Met andere woorden: de crybaby leent zich in het algemeen toch minder voor clean/funk. Wat is jouw mening hierover?


http://m.youtube.com/watch?v=t1VWYfOJ0Lo
(25:20)
Ja hun zeggen dat het echt een crybaby is, kenny zegt wat anders ..

;)

the sure thing
27 januari 2013, 11:52
Dank voor de geschiedenisles!

Maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

LGK
27 januari 2013, 11:59
back on topic: die CEA lijkt me een mooie wah, als je eenmaal uitgevogeld hebt welke sound je wilt. Ik heb ooit zo'n modern ding gehad met tig geluidsmogelijkheden ( dat roger mayer inbouwding, de dure eerste versie). Daar zaten prima sounds in, maar probleem was dat ik altijd vergat welke en dat nauwelijks te zien was hoe de schakelaars moesten staan en dat het ding altijd van stand veranderde als ik even niet keek. Hoe is dat bij deze en hoe voorkom dat je even gefrustreerd raakt als ik? :)

Nee, zeker niet. Zit mooi met allemaal led lampje (heel duidelijk). Kies tussen geel of rode fasel. Kies boost aan of uit, en binnen in zitten dan 3 trim pots die je kan verstellen. Thats it!
En ik ga zo nog ff kijken wat die trim pots doen, en kijken of ik er een kwakend geluid uit krijg voor @the sure thing

arjanb01
27 januari 2013, 12:09
Maakt geen bal uit welke wah je neemt, elke wah is geschikt voor funk. Mijn ouwe gitaarleraar gebruikte een cry baby en die funkte als een gek! Het heeft veel meer met je speeltechniek te maken. Wel superwah die cae !

kassie
27 januari 2013, 12:27
Hey ZvP,

Ik heb zo'n BYOC wah, waar zo'n autentieke/antieke inductor in zit. Er wordt beweert dat die juist de sound maakt.. aangezien de schema's van wahs toch nagenoeg hetzelfde zijn. Wat is jou mening daarover? Die BYOC vind ik erg goed overigens. Mooie duidelijke vocale sweep. Zelfs met veel gain, waar andere wahs nog wel eens verzuipen.

zoon van Piet
27 januari 2013, 13:10
Ik ben niet zo technisch en kan het verschil tussen nieuw en oud niet zo goed uitleggen..
Maar RG Keen wel:
http://www.geofex.com/article_folders/wahpedl/wahped.htm#inductor

Of het geheim van ouwe wahs in de ouwe inductors zt, weet ik eigenlijk niet. Ik denk zelf dat de andere componenten (als italiaanse pastatransistoren en tropical fishes e.d.) zeker meespelen in die magie. Vintage wahs blijven anders klinken dan nieuwe. En een vintage inductor lijkt me een prima uitganspunt naar die sound.
Daarmee zeg ik niet dat vintage beter is dan nieuw, deze cea lijkt me prima en ik heb goed spul gehoord van Teese, Mayer en anderen. Het is waar je voor kiest en wat je wilt. Bovendien kan ik als vintage wah-fanaat alleen maar toegeven dat een behoorlijk deel van mijn ouwe wahcollectie vooral uitblinkt in gereutel, gekraak, bijgeluiden en eh.. doodse stilte.. :(

Nog een belangrijk -misschien wel hét belangrijkste- punt: ik heb één favoriete wah (een italiaanse crybaby met de visjes en de hoedjestrannies en een naakte fasel), die mijn absolute favoriet is. Niet dat de goden mij de beste wahbtervwereld geschonken hebben, maar gewoon omdat ik dat ding al heeeel lang heb, dat ie altijd in mn bak zatven dat ik dit ding het meest gewend ben. Dat is de doorslaggevende factor, volgens mij voor iedereen: je weet gewoon wat er gebeuren gaat als je je voet beweegt.

LGK
27 januari 2013, 15:23
Heb net lekker zitten kloten met de trim pots. Weet alleen nog niet heel goed wat precies de onderste doet.. Volgensmij kan je dan kiezen tussen een "cleane wah" (waar die bij mij nu op staat) en een wat heftige wah. Met meer gain. Alleen als je hem te ver draait met de klok mee (meer gain) komt er een vreselijk geluid uit. Als je hem dan aan zet dan is het geluid 20 x zo hard en het is totaal geen wah geluid. Niet doen dus ;)
Verder heb ik de rode fasel wat getrimt en die klinkt nu een stuk beter. Nog steeds niet helemaal mijn ding.. maar toch, hij is nu voor mij bruikbaar. En de gele klinkt ook super. Maar dat deed hij al :D
Het is niet zo dat je met die trim pots een hele andere wah krijg, je kan hem alleen wat subtieler laten klinken en/of wat ruiger met een grotere sweep.

@the sure thing:
En quack... Tja, ik denk dat er wahs zijn met meer quack, maar hier moet het ook wel mee lukken. Is voor mij moeilijk om voor jou te oordelen. Je kan hem helemaal afstellen dus het moet er wel uit te halen zijn denk ik.
Zo uit de winkel had de Bonamassa meer quack volgensmij.

kassie
27 januari 2013, 19:24
Ik ben niet zo technisch en kan het verschil tussen nieuw en oud niet zo goed uitleggen..
Maar RG Keen wel:
http://www.geofex.com/article_folders/wahpedl/wahped.htm#inductor



Flink wat info... die BYOC schijnt op level van een originele mccoy te zitten (o.a. ook naakte inductor plus nos transistoren bs109) ... niet dat ik dat ooit getest of vergeleken heb, maar het ding heeft een goede sweep die zich ook goed staande houd met gain.. mijn insziens moet dat het verschil maken. Gebeurt vaak genoeg dat een wah nog wel wat in te brengen heeft bij een clean slagje, maar met overdrive of distortion er geen effect meer op te merken valt. Had eerst een Ibanez Weeping Demon, maar deze is enorm veel beter.

zoon van Piet
27 januari 2013, 19:38
Zoals ik eerder zei zijn bijna alle huidige wahs rechtstreekse afgeleiden van het oorspronkelijke vox/thomas organ ontwerp. Dus je byoc zal zeker nagenoeg gelijk zijn aan een mccoy, de duivel zit in details..
En mn fasel is naakt omdat ie z'n rooie hoedje ergens heeft laten liggen. De meeste inductors werden vroeger en nu voorzien van een soort afscherming tegen vuil of vocht. Zelfs de ogenschijnlijk blote ronde inductoren in coloursounds zijn met lak stofdicht gemaakt.. ik weet niet of dit uitmaakt,, maar t zal vast een bedoeling hebben gehad.

LGK
27 januari 2013, 21:21
Weet iemand wat precies die onderste trim pot doet? Ik hoor een raar/storend geluid. Het is alleen bij de gele fasel. Mischien heb ik hem verkeerd afgesteld. Anders moet ik ff terug.. :(

Scarface
27 januari 2013, 21:30
Dat is nu de rede waarom ik het heb laten doen.. Niks aan de hand gewoon terug draaien naar de oude stand..

Groet,
Marco

LGK
27 januari 2013, 22:02
Nope.. Terug gedraaid naar oude stand maar ik blijf het horen. Nu ik er over na denk hoorde ik het al bij het testen. Die gozer hoorde het ook. Hij ging er een andere gozer bij halen dus ik ging ff verder spelen en toen was het weg.. Maar nu is het er weer... Ik denk dat het er de hele tijd al is geweest alleen het is m'n eerst wah dus moest het nog een beetje uitvolgelen

LGK
27 januari 2013, 22:04
... nog een beetje uitvogelen. Nu word het steeds duidelijker... Naja, mischien toch maar ff terug dan.. :(

Scarface
27 januari 2013, 22:07
Gebruik je een battery of een apparte voeding. Als de battery bijna leeg is krijg je ook een raar geluid.

Groet,
Marco

LGK
27 januari 2013, 22:15
Hmm.. Ja batterij. Maar die heb ik gisteren nieuw gekocht. Een duracel.. Ik hoop niet dat ze zo snel gaan. En in de winkel ging het met een voeding..

Scarface
27 januari 2013, 22:19
Zou mij niet verbazen als de battery leeg is,dat gaat namelijk vrij snel. Spreek uit ervaring.

Groet,
Marco

kassie
27 januari 2013, 22:28
Weet iemand wat precies die onderste trim pot doet? Ik hoor een raar/storend geluid. Het is alleen bij de gele fasel. Mischien heb ik hem verkeerd afgesteld. Anders moet ik ff terug.. :(

Trimpotjes zijn voor de Q (heeft iets met de sweep te maken)... kan zijn dat je een krakend geluid krijgt als je daar aan draait. Heb je een krakend geluid als je de wah gewoon bespeeld?

LGK
27 januari 2013, 22:31
Jeetje... Dat is wel heel snel dan.. Allemaal bij elkaar denk ik 1 a 1.5 uur gebruikt..
Nog even om proberen uit te leggen wat ik hoor.
Stel je sweep van de wah is een lijn. Dan op die lijn zit een hobbel. Ik heb ook het idee, hoe hoger de noot hoe hoger die hobbel op de lijn zit. En hoe lager de noot hoe lager op de lijn.
Het is geen vloeiende sweep.
Ik denk dat jij er ook niet echt wat mee kan, maar toch. Mischien een beetje duidelijk zo.
Ik zal sowieso een nieuwe batterij proberen.

LGK
27 januari 2013, 22:34
Trimpotjes zijn voor de Q (heeft iets met de sweep te maken)... kan zijn dat je een krakend geluid krijgt als je daar aan draait. Heb je een krakend geluid als je de wah gewoon bespeeld?

Nope.. Hier onder uitgelegt :)

LGK
27 januari 2013, 22:35
Pff.. Boven bedoel ik :P

Scarface
27 januari 2013, 22:52
Lijkt op het zelfde als wat er bij mij aan de hand was. Bij mij was het de batterij,dit gebeurde al na 30 minuten spelen. Met een voeding is het probleem opgelost. Heb dit al met meer pedalen mee gemaakt,dat de batterij zo leeg is. Een voeding kost net zoveel als 3 batterijen dus daar hoef je het niet voor te laten.

Groet ,
Marco

Maar ik ging toch even terug om hem na te laten kijken.

LGK
27 januari 2013, 22:56
Aha, ik zal die ff gaan kopen.
Bedankt! :)

kassie
27 januari 2013, 23:12
Jeetje... Dat is wel heel snel dan.. Allemaal bij elkaar denk ik 1 a 1.5 uur gebruikt..
Nog even om proberen uit te leggen wat ik hoor.
Stel je sweep van de wah is een lijn. Dan op die lijn zit een hobbel. Ik heb ook het idee, hoe hoger de noot hoe hoger die hobbel op de lijn zit. En hoe lager de noot hoe lager op de lijn.
Het is geen vloeiende sweep.
Ik denk dat jij er ook niet echt wat mee kan, maar toch. Mischien een beetje duidelijk zo.
Ik zal sowieso een nieuwe batterij proberen.

Haha, ja maar dat is nou juist die Q... die zorgt er juist voor dat je zo'n omslagpunt in je sweep krijgt alsof hij ineens afkapt zegmaar.. niet erg tof... daarom moet je die Q dus zo instellen net voordat je zo'n omslagpunt hebt voor een beetje een 'mooie' sweep, dat doe je door aan die trimpot te draaien... het is gewoon even testen. Ook die rode of gele fasel maakt uit. Eentje kwekt wat meer en kwekken klinkt ook wat meer als zo'n 'omslagpunt'.

LGK
27 januari 2013, 23:41
Ja ik zal morgen nog wel ff kijken. Ik denk dat het idd (hoop ik) door de batterij komt. Ik heb al aardig wat gedraaid aan die dingen, maar ik blijf het horen. Ik heb toch het idee dat het niet door de trim pots komt. Je hoort wat er veranderd, maar die omslag blijft hetzelfde klinken...
Hopen dat die voeding werkt :)

Hou jullie op de hoogte!

Grz

LGK
30 januari 2013, 18:39
Okee..
Ik heb die adapter binnen. Net ff uitgeprobeerd en hij klonk weer een stuk beter. De laatste keer dat ik hem gebruikte met nog een batterij er in, hoorde ik dat hij steeds slechter ging klinken. Dus dat zou een goed teken zijn, want dan zou het aan de batterij liggen en niet aan het pedaal zelf.
Dus bij deze, Dit pedaal gaat niet samen met een batterij (ja voor 40 min) ;)

Maaaaar, wat ik de hele tijd hoor is nog niet weg. Die stomme hobbel in m'n sweep.
Heb nu alles geprobeerd, trim pots staan in de stand hoe ik hem heb binnen gekregen. Heb nog wat met de knoppen gedaan op mijn versterker, maar ook dat mocht niet helpen.
Nu twijfel ik heeel erg aan me zelf, of dit niet gewoon hoort. Maar als ik dan weer een filmpje op internet opzoek over deze wah, dan hoor ik het toch echt niet.
Maar wat ik zo raar vind is dat als je gewoon de wat lagere tonen speelt. Of bijvoorbeeld wat funky akkoorden, dat het weg is (of gewoon niet opvalt) Maar zodra je bijvoorbeeld een solo wilt spelen en je drukt de (zeker hier is het heel duidelijk voor mij) B snaar, op de 15e fret, op naar een E en je gaat een beetje heen en weer met die wah, dan is het gewoon niet vloeiend. Er zit zo'n stomme hobbel is de sweep (om het zo maar even te zeggen) Heel moeilijk uit te leggen... Ook op de G snaar, op de 12 fret kon ik het goed horen.
Maar ik ben bang dat het mischien hoort... Terwijl als ik er weer mee ga spelen om het toch nog even goed te kunnen horen, dat ik bij me zelf denk, Dit kan gewoon niet goed zijn..... moeilijk, moeilijk..

Dus eindstand, ik moet weer ff terug met dit ding, en hopen dat ze het in de winkel ook horen ;)
Maar ben eigenlijk toch een beetje bang dat ze me weer weg sturen omdat er niks mis mee is... :(

Mischien moet ik er gewoon nog een beetje aan wennen.

arjanb01
30 januari 2013, 18:58
Doodzonde als zo'n dure wah niet goed is, misschien maandagmorgen model?

LGK
30 januari 2013, 19:11
Ja.. Wie weet. Maar dat is het hem nou juist. Ik weet niet zeker of hij niet goed is. Eigenlijk zou iemand het is moeten horen die er wat meer verstand van heeft.

Naja, hoop dat is zaterdag ff naar verspuy kan.

LGK
30 januari 2013, 19:37
Oow yes!
Ik ben gelukkig niet de enige:

http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-607837.html

:cheerup:

Scarface
30 januari 2013, 19:54
Ik heb dat probleem niet.Althans mij valt het niet op.Ik zal er zometeen op letten. In iedere geval is er een probleem op gelost.

Groet,
Marco

Scarface
30 januari 2013, 23:36
Bij mijn Wah doet zich dit probleem niet voor,heb het geprobeerd zoals jij het omschrijft. Ik denk dat er gewoon iets niet goed aan die Wah van jouw is.

Dussss
Terug gaan,en of een nieuwe mee krijgen of een van een ander merk uit zoeken.

Groet,
Marco

LGK
30 januari 2013, 23:43
Bedankt dat je nog ff hebt gekeken/geluisterd.
Ja zeker, ga zo snel mogenlijk weer terug. Hoop wel dat ik deze (of andere maar wel zelfde model) kan houden, want zonder dit probleempje is het wel een verschrikkelijk lekker pedaal!

arjanb01
31 januari 2013, 07:03
Inderdaad of die Joe bonamassa wah nemen want ik zat ook te denken aan die cae wah maar ga toch voor die Joe bonamassa wah mocht ik ooit een nieuwe kopen. Zou geen lekker gevoel hebben bij de cae.

LGK
31 januari 2013, 07:45
Tja.. Maar ja, ik heb gewoon net pech. Heb op internet alleen maar goede berichten gehoord. Om dan gelijkt een andere te nemen..

Gewoon pech :(

LordRiffenstein
31 januari 2013, 10:11
Ik heb 2 stuks van deze wah en geen problemen! Gewoon omruilen!

LGK
9 februari 2013, 17:55
Ik wou nog even iets laten weten hoe het nu is afgelopen.
Ik ben weer naar verspuy geweest om te kijken of ik daar hetzelfde hoorde dan hier thuis, en daar hoorde ik het niet... :mad:

Ik legde daar uit wat ik precies hoor hier thuis, en hij wist ongeveer wel wat ik bedoelde. Ik heb een nieuwe mee gekregen om thuis te kijken of het dan toch aan die wah lag maar het gaat hier gewoon weer vrolijk verder..

Dus ik ben eigenlijk niks opgeschoten. Ik zou ook echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen, maar iedergeval niet aan de wah zelf.
Mischien aan me versterker (weet niet of dat mogenlijk is) of aan iets anders. Of mischien ook wel aan mijzelf.. :makeup:

Ik weet het echt niet meer... :(

Grz

DarknessAwaits
9 februari 2013, 18:45
Heb je de wah daar over dezelfde versterker bespeeld als je thuis hebt? Dezelfde gitaar geprobeerd? Probeer alle variabele factoren uit te sluiten en dan kun je hopelijk tot een eenduidige conclusie komen. Het klinkt mij overigens als een te hoge input tijdens de piek van de wah, waardoor de versterker over z'n nek gaat. Dat stel ik me er in ieder geval bij voor.

Heb je het probleem ook bij een andere versterker of gitaar? Of als je het volume van de gitaar een klein tikje terugdraait?

Succes!

LGK
9 februari 2013, 19:10
Ik heb naar verspuy mijn strat meegenomen en mijn eigen kabel (mijn slechtste). Hier speel ik dan nog met een cordial kabel maar lijkt me strerk dat het daar aan zou kunnen liggen.
Speelde daar niet over mijn eigen versterker (was daar ook geen buizen..) en heb ook nog niet echt goed met een andere versterker kunnen vergelijken.
Heb mijn versterker wel beneden in de keuken gezegt en daar geprobeerd met mijn strat en ook met mijn les paul. Maar bleef hetzelfde. Volume terug draaien heb ik denk ik wel geprobeerd maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ga ik nog is goed proberen.

Wat ik wel constateer is dat als ik mijn gain knop helemaal dicht zet dat het dan zo goed als weg is. Ik weet niet of het met clean geluid te maken het of gewoon met die bepaalde knop. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik heb totaal geen verstand van versterkers dus dat zullen jullie wel beter weten. Speel over een Laney cub 12r

http://www.freebits.nl/images/489cub12r_2.png (http://www.freebits.nl/view.php?filename=489cub12r_2.png)

(hier de knoppen nog even)

the sure thing
10 februari 2013, 09:33
Waar heb je precies last van? Dat halverwege de sweep een bepaalde frequentie even "heel hard" door komt/te horen is?

LGK
10 februari 2013, 11:58
Ja precies dat ja..

heinz3110
10 februari 2013, 15:00
Dan zit er in je versterker/ speakercombinatie een resonatiepiek die nu extra duidelijk word als je de wah in een bepaalde positie zet. Vooral als de wah wat geboost is uit zichzelf komt die resonatiepiek extra naar boven. Misschien de toonregeling van je versterker wat aanpassen, en hopen dat het scheelt.

LGK
10 februari 2013, 16:20
Oowjee... Zou je dat ook kunnen verminderen? Buizen, speaker of iets anders?

heinz3110
10 februari 2013, 16:29
Oowjee... Zou je dat ook kunnen verminderen? Buizen, speaker of iets anders?


Ach, het is niet zo ojee hoor. Zie het dan maar als de aard van het beestje. Toonregeling aanpassen of de Q van je wah misschien niet al te smal zetten.

Misschien een andere speakercab gebruiken, etcetera. Maar ik denk dan dat je de het paard achter de wagen spant. Het kan ook doodleuk zijn dat je ingang van je versterker niet al te lekker reageerd op de wah in bepaalde omstandigheden.

Maar dan nog: Een wah leeft bij het idee van resonantiepieken. Dus meer gain, grotere resonantiepiek. Logisch. Ik heb hier 3 wah's liggen en reageren allemaal weer anders op verschillende versterkers... en de settings daarvan. Dus in plaats van "ojee, defect" kan je ook denken: "wat charmant dit karaktertrekje". ;)

(edit:... op de een of andere duistere manier werken de smilies niet, dus bij de laatste zin hoort een knipoogje)

LGK
10 februari 2013, 17:23
Ja zo zou je het ook kunnen bekijken maar soms is het ook echt vreselijk irritant.
Ik zal is kijken of ik wat met de Q in de wah kan doen en van de versterker.

Wel erg bedankt! Het is nu teminste wel duidelijk voor mij wat het is!

:ok:

the sure thing
10 februari 2013, 17:30
Ja precies dat ja..

Komt inderdaad door een resonantiepeak. Ik heb het plotseling gehad toen ik mijn Fulltone wah ergens anders in de kwten van mijn pedalen had gezet. Ik had m ook heel sterk bij een repetitie met een andere speakerkast.... Is gewoon een combinatie van factoren. Je EQ aanpassen zou kunnen helpen. Ligt idd niet aan de wah...

StevenStrat
11 februari 2013, 23:07
Op the gear page ervaringen gelezen dat deze wah in bypass wat laag wegneemt in vgl met de wah uit de keten.

Zou je kunnen testen en je bevindingen laten weten ?

LGK
12 februari 2013, 16:16
Ja heb net even gekeken maar kan totaal geen verschil horen. Klinkt voor mij met of zonder wah in m'n signaal precies hetzelfde.

Mischien geld dat voor iemand anders.
Maar voor mij, nee totaal niet ;)

StevenStrat
12 februari 2013, 18:05
bedankt, dan denk ik dat ik deze wah ga kopen...


tenzij je 'm mij zou afraden ?

LGK
12 februari 2013, 19:59
Nee in tegendeel.
Wat je ook goed in je achterhoofd moet houden als je hem gaat uitproberen (daar ga ik even van uit) dat je met die trim pots echt heel veel kan stellen. Als je de basis sound goed vind maar je vind hem bijvoorbeeld niet ver genoeg gaan dan kan je dat nog helemaal goed afstellen.

StevenStrat
12 februari 2013, 20:02
ik zou 'm op thomann bestellen, ik informeer me meestal voldoende zodat ik bijna nooit iets hoef terug te zenden :)


kan je de sweep niet alleen aanpassen, maar ook vergroten ?

LGK
12 februari 2013, 20:13
Ja zo hoor ik het wel. Je kan hem stellen van een hele "milde" wah tot een "ruigere" wah.
Kleinere sweep tot een grotere sweep.