PDA

View Full Version : Electro harmonix gaat weer een andere kant op



onrust nv
26 januari 2013, 17:28
Wist eigenlijk niet offie nou bij de FX moet of niet, maar ik word hier wel blij van. :crazyhappy:

http://www.ehx.com/products/8-step-program

tommus42
26 januari 2013, 17:36
Gaaf:D. Ben een lus aan het voorbereiden, via de reverb, van een 2x6L6 versterker. Freak ze:ok:

Dreverhaven
26 januari 2013, 17:59
Wel vet ja dat ze die ouwe zooi weer nieuw leven in blazen. Vroeger hadden ze ook al een sequencer achtig geval.
http://youtu.be/2b-YLDm1k0Q

Ook de Random Tone Generator wordt weer gereissued. Lekker kansloos en leuk!!

Dreverhaven
26 januari 2013, 18:00
http://youtu.be/QsssZhArKSQ

Dreverhaven
26 januari 2013, 18:01
En er komt eveneens een interessante looper aan, of zoals Onrust zou zeggen 'loepur'.

http://www.ehx.com/products/45000_

tommus42
26 januari 2013, 18:24
Ja, nou en?
En bovendien, waar gaat het over?
Nee, rustig aan met die toestanden:D

onrust nv
26 januari 2013, 20:02
Die loeper zal wel aardig aan de prijs zijn want de gewone grote was ook al rond de 400euro. Maar die CV/exp sequencer zal ook erg friekie op m'n moogerfoogers en CP-251 worden. Er komt ook weer een randon tone generator aan.

Dreverhaven
26 januari 2013, 20:08
Ja, die RTG ga ik voor aan het eind van de show van m'n punkband gebruiken, of misschien om m'n Qtron+ mee te triggeren, kijken wat dat doet.

Ukeloeder
26 januari 2013, 20:18
Friekie! Hahaha, je bent in elk geval konsekwent.
Die 'oude' Sequenser vond ik toen al een kansloos ding. Ik ben benieuwd wat ze er aan functionaliteit aan toevoegen.

Dreverhaven
26 januari 2013, 21:11
Leuk, iemand die er toen bij was. Ik vraag me ook af wat er nou echt mee gedaan werd in die tijd. Ik heb nog zo'n DRM15 drumcomputer (of eigenlijk beatbox) van ze in pedaalvorm liggen. Zo'n lekker net niet geval, maar toch lachen.

Ukeloeder
26 januari 2013, 21:52
Nou, er toen bij was*... Jongens in mijn omgeving speelden heel andere dingen dan ik. Wat ik er toen van mee kreeg is dat ze hem gebruikten zoals in de video te zien is. Of 't met een drumpad was of dat ze de ingebouwde pad gebruikten staat me niet helder voor de geest. Die boys gebruikten wel veel van die 'pjoe-pjoe' pads. En ze draaiden ook maar wat graag aan de decay knoppen, waardoor die 'pjoe' aan het eind in pitch omhoog ging. Brrrr.
*ik ga er zomaar van uit dat je reageert op mijn post

tommus42
26 januari 2013, 22:04
Kan niet wachten 60 bier, in mij tijd was ie 400 gebruikt, die polytone-synthesizer

Dreverhaven
26 januari 2013, 23:05
Nou, er toen bij was*... Jongens in mijn omgeving speelden heel andere dingen dan ik. Wat ik er toen van mee kreeg is dat ze hem gebruikten zoals in de video te zien is. Of 't met een drumpad was of dat ze de ingebouwde pad gebruikten staat me niet helder voor de geest. Die boys gebruikten wel veel van die 'pjoe-pjoe' pads. En ze draaiden ook maar wat graag aan de decay knoppen, waardoor die 'pjoe' aan het eind in pitch omhoog ging. Brrrr.
*ik ga er zomaar van uit dat je reageert op mijn post

Dat was ook zo.
Wel ja, ik vind dat allemaal best wel lachen, maar serieus muziek kun je er niet mee maken. Ben wel benieuwd wat het nu kan, maar blijf EHX sowieso tof vinden omdat ze het gewoon lekker doen.

onrust nv
27 januari 2013, 17:24
Ach een sequencer op m'n moog lowpass filter, ringmodulator en phaser vind ik wel relaxed, daarnaast heb m'n memoryboy dlx ook een exp. ingang dus voor friek shit hebbie wel wat leuks dan.

Jan Buurman
27 januari 2013, 17:45
Als hij echt "konsekwent" was had hij het toch ook over een siekwenser? ;)

Dreverhaven
28 januari 2013, 11:00
Ja hij is ook niet konsekwent hoor en ook niet fooneeties, maar wil waarschijnlijk graag aandacht en er dan tegenin.

Maar goed, ontopic, zodra er bij Digitaar een RTG binnenkomt ga ik hem testen en waarschijnlijk kopen. Heb er altijd al eens een willen hebben, gewoon omdat het kan.

onrust nv
28 januari 2013, 13:03
Ja hij is ook niet konsekwent hoor en ook niet fooneeties, maar wil waarschijnlijk graag aandacht en er dan tegenin.

Nee, hoor ik neger al die taalboelsjit kanmedepisnielaumake. Die TRG gaat er bijmij ook komen 10 distortions en fuzzen erachter met het volume helemaal op en gaan met die banaan hup de gelosso in.