PDA

View Full Version : Gitaar rechtstreeks via hoofdtelefoon aansluiten



doedelzak123
26 januari 2013, 15:22
Hoi,

Ik wil graag een elektrische gitaar kopen maar vroeg me af of je een hoofdtelefoon rechtstreeks in de gitaar kon pluggen met een 5 mm jack. Zo kan ik mijn gitaar over en weer nemen naar men beide ouders maar hoef ik de versterker niet mee te sleuren :)

Alvast bedankt!
Ps: Tips over gitaarkits/losse gitaren en versterkers die een aanrader zijn zijn ook welkom!

Vincent

kunk
26 januari 2013, 15:29
Niet rechtstreeks voor zover ik weet maar zoek maar eens op Vox amp plug.

wietse
26 januari 2013, 15:33
wat allemaal wel niet kan, het past wel maar daar houdt het mee op, je hoort echt niks.

doedelzak123
26 januari 2013, 15:45
Oke het is jammer. Dan zal het met de akkoustische bij de ene ouder en de elektrische bij de andere worden. Ik weet wel dat je via de versterker naar een hoofdtelefoon kunt gaan, wat heel handig is als je nog eens lawaai wilt maken wanneer de oudjes slapen :crazyhappy:

Marbles
26 januari 2013, 15:55
Dat hoeft niet hoor, als je de tip van kunk opvolgt.... Of als je een iPhone hebt een Peavey ampkit of iRig.
Zijn niet de bestklinkende apparaten maar allemaal wel in je gitaartas mee te nemen!

doedelzak123
26 januari 2013, 16:36
Maar op zo'n plug heb je dan geen effectjes staan zeker? Dat zou ik ook niet hebben met rechtstreeks via hoofdtelefoon te gaan, maar wel als ik via de amp ga.

Het ding is dat ik tussen 2 opties twijfel:

1) Een basispakketje kopen met een goedkope (massaproductie) gitaar en een ampje zodat ik alles ineens heb maar wel maar wel een "slechte" kwaliteit heb.

of

2) Een betere gitaar kopen (vb: deze vind ik heel mooi (http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/dimavery-lp-650-elektrische-gitaar-relic-sunburst/product-details.html)) maar dan nog geen amp zodat ik eerst wat kan oefenen en als ik dan weer wat geld heb gespaard voor een amp kan gaan en effect pedalen etc.

bat
26 januari 2013, 16:45
Oef, die gitaar waarnaar je verwijst zou ik nou bepaald niet een "betere gitaar" noemen. Ik denk dat de kwaliteit nauwelijks verschilt van wat je in een beginnersset aantreft, het enige verschil is dat het een LP model is, terwijl in die starterpacks doorgaans een Stratachtige zit.

Desalniettemin zou ik wel voor de tweede optie gaan, maar dan kijken of je voor ongeveer hetzelfde budget een leuke tweedehands op de kop kunt tikken.

doedelzak123
26 januari 2013, 16:54
Oh ik was altijd sceptisch t.o.v. 2ehands gitaren. Maar als jij zegt dat daar geen probs mee zijn , vermits ik ze even ga uittesten natuurlijk, dan wil ik dat gerust overwegen.

Het probleem is dat ik niet zoveel afweet van bouw/geluidskwaliteit van gitaren. Ik weet niet goed waarnaar ik allemaal zou moet kijken behalve dan of de frets niet te versleten zijn.

doedelzak123
26 januari 2013, 17:01
Trouwens bat,

Mss is dit te off topic en moet ik even een ander topicje openen (indien dit het geval is meld je me dat maar), maar nu je weet welke gitaar ik mooi vind, heb je geen look alikes die wel beter zijn van kwaliteit. Ik zie dat the real deal +- 2000 kost en dat kan ik helaas niet betalen met m'n studentenleven.

Budget: +- 200

Midwolda
26 januari 2013, 17:05
Prachtige startersset voor deze prijs:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m638712733-epiphone-special-2-line-6-spider4-15watt.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

doedelzak123
26 januari 2013, 17:19
Inderdaad zeer mooi. Probleem is dat ik in België woon (Antwerpen), dus ik zoek iets van die regio.

kunk
26 januari 2013, 18:58
Dit soort aanbiedingen zijn vast ook dichter bij huis te vinden. Misschien moet je een paar weekjes de 2e handssites in de gaten houden maar dan is er veel leuks te vinden voor relatief weinig geld, ook in jouw regio.

Voor wat betreft de Amp plug. Als je iets kleins wilt met effecten kijk dan eens bij Line6. Hebben bijvoorbeeld de pocket POD. Klein handzaam en veel effecten. Neem je zo mee in de gigbag. Vergelijkbare apparaten zijn er ook weer te vinden op de tweede hands markt.

denis.hermans
26 januari 2013, 22:10
Vox maakt nu reclame vr de amPhone dit is een hoofdtelefoon die je rechtstreeks in je gitaar kan pluggen .De amPhone voegt dan nog een ampeffect toe aan het signaal. DIt is mi een variatie op de amplug Misschien is dit wat je zoekt.

puntdroad
26 januari 2013, 22:22
joh, die ampplug is echt leuk hoor. Ik kocht er één voor 3 euro op een rommelmarkt, maar zelfs voor de nieuwprijs zou ik het doen. Je kan echt op je bank zitten pielen terwijl de rest tv kijkt...

doedelzak123
26 januari 2013, 23:35
Zo'n Vox wil ik me wel aanschaffen. Hebben jullie misschien een idee welke ik het beste zou kopen? Ik zou heel graag rock en blues spelen. Eventueel 2 verschillende wil ik ook nog overwegen aangezien ze inderdaad echt handig zijn.
Ik zal woensdag eens langst de gitaarwinkel in de buurt passeren en daar de gitaren bekijken die ik leuk vind (en er hopelijk eens op tokkelen) en ze dan hier neer zetten zodat jullie ze eventueel even kunnen "keuren".

kunk
26 januari 2013, 23:56
Nou dat keuren kun je wel aan de mensen hier overlaten:chicken:.
Daar zijn ze erg goed in hier:ok::seriousf::seriousf::seriousf:

ateng
27 januari 2013, 00:11
Dat hoeft niet hoor, als je de tip van kunk opvolgt.... Of als je een iPhone hebt een Peavey ampkit of iRig.
Zijn niet de bestklinkende apparaten maar allemaal wel in je gitaartas mee te nemen!

Niks mis mee hoor zo'n iRig! Gebruik het al een tijdje als ik ff snel wat liedjes moet uitzoeken of backstage ff wat dingen doornemen. Heb zelfs wat opnames gemaakt en absoluut niet slecht.

Marbles
27 januari 2013, 00:58
Oh dat geloof ik graag hoor! Misschien had ik het iets beter moeten verwoorden.

Kingfisher
27 januari 2013, 10:16
Voor 300€ heb je deze puike gitaar.
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-les-paul-cherryburst-142866346.html?p=be-17&list_cat=elektrische-gitaar&start=41
Je kan er ook vast wel iets vinden voor 200.

Je kan voor de ampplug Classic Rock gaan of Lead.

doedelzak123
27 januari 2013, 10:35
Heb de adverteerder even een mailtje gestuurd of ik eens mocht komen spelen op de Les Paul. Is echt een pracht van een gitaar!

djurre79
27 januari 2013, 15:44
Gisteren bij Higainguitars geprobeerd, klonk erg goed. Alle versie van de amplug zijn er ook als amphone versie, allemaal rond de 119 euro terwijl de amplug zo rond de 39 zijn.

doedelzak123
27 januari 2013, 16:17
En waarin zit het verschil tussen amphone en amplug?

doedelzak123
27 januari 2013, 16:18
Behalve dan dat de phone gewoon op zichzelf een hoofdtelefoon is.

mountainman
27 januari 2013, 17:13
Dat is inderdaad het verschil. Dus heb je al een goede hoofdtelefoon dan kun je beter voor de amplug gaan.

Ik vraag me af of die hoofdtelefoon van de amPhone wel zo goed is als ze zeggen. Voor 80 euro heb je meestal nog geen goede hoofdtelefoon.

djurre79
27 januari 2013, 17:46
Bij de amplug heb je een interface tussen je gitaar en eigen koptelefoon

http://www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-amPlugAC30_detail2.jpg

of

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/133090/Vox-AmPhone-AC30.jpg

doedelzak123
27 januari 2013, 18:14
Ik heb mijn dj hoofdtelefoon:

http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/technics-rp-dh1200-dj-hoofdtelefoon/product-details.html

djurre79
27 januari 2013, 20:09
Ik heb mijn dj hoofdtelefoon:

http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/technics-rp-dh1200-dj-hoofdtelefoon/product-details.html

Een DJ kop telefoon is vaak gericht op de grondtonen , maar deze schijnt wel oke te zijn en dan kan je klaar zijn voor 39 euro.

RobinH
27 januari 2013, 21:00
Welke je ook kan nemen is de Night Train. Leuke versterker, past bij beide stijlen wel. Of de eerder genoemde AmPlugs.

Ik zou als ik jou was eens bij een gitaarwinkel kijken naar Epiphone Les Pauls (beter wel je budget iets uitbreiden, anders heb je nog niet veel) of bij Thomann.de kijken. Maar voor iets langer doorsparen heb je wel een een stuk leukere Les Paul.