PDA

View Full Version : JVM 410H gemod door amps unlimited



Tony Montana
26 januari 2013, 12:55
Frans (cluseau hier) van amps unlimited heeft mijn jvm 410h gemod, frans heeft een naar eigen zeggen 2tal vrij simpele mods gedaan waardoor zowel de gain van de versterker omlaag is gegaan als de balans tussen de kanalen verbeterd is (maar als ik dat verkeerd uitleg moet hij het hier maar even aanvullen)

resultaat is geweldig, versterker was altijd vrij schreeuwerig (een keer of 5 buizen verwisseld al van verschillende merken, ik had destijds de eerste in nederland dus ook van de zogenaamd foute batch met de nodige problemen (die ik overigens na 5 jaar 2 a 3 keer per maand giggen en er niet echt voorzichtig mee om te zijn gegaan) niet heb ervaren.

Het is echt een aanrader, de OD kanalen zijn beter afgestemd op de clean en crunch, het clean rood kanaal is een stuk beter op crunch af te stellen (was altijd vrij fel tov crunch) en met name OD 1 rood is een gepimpte crunch rood terwijl die eerst een stuk laag miste tov het crunch kanaal. OD 2 is nog steeds onbruikbaar voor mij. Versterker is wat milder geworden en daardoor echt een stuk beter te gebruiken in een band situatie.

Bedankt frans !!

Gearjunkie
26 januari 2013, 14:33
Inderdaad een betrouwbaar en ook leuk adres om met je elektro-problemen naar toe te gaan.

Erik70
26 januari 2013, 16:11
Frans (cluseau hier) ...Het is echt een aanrader, de OD kanalen zijn beter afgestemd op de clean en crunch, het clean rood kanaal is een stuk beter op crunch af te stellen (was altijd vrij fel tov crunch) en met name OD 1 rood is een gepimpte crunch rood terwijl die eerst een stuk laag miste tov het crunch kanaal. OD 2 is nog steeds onbruikbaar voor mij. Versterker is wat milder geworden en daardoor echt een stuk beter te gebruiken in een band situatie.....

even voor mijn beeldvorming... is er nu dan bij crunch minder laag of bij OD juist meer ??

Chris Winsemius
26 januari 2013, 16:25
tof
wat voor stijlen speel je trouwens?

Tony Montana
26 januari 2013, 17:05
er is volgens mijn gevoel geen sprake van minder laag, ik moet nog steeds oppassen dat ik de bassist niet in de weg zit, clean rood (over 4x12 greenback) was altijd een vrij heftig (te) kanaal voor slagjes wat overstuurde dan snel, maar heerlijk voor tokkel riedel werk maar is nu juist perfect voor beide en reageert werkelijk fantastisch op mn tubescreamer. Crunch rood blijft fantastisch maar de OD kanalen passen nu beter bij de rest.

stijl pop / rock, stevigere werk