PDA

View Full Version : Meedoen aan een rockrally



denblommme
26 januari 2013, 10:21
Hi,
We zijn net geselecteerd voor een zeer 'lokale' rockrally,
bij deze ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips!

Ik denk dat het concept van een 30' set vrij standaard is.

Is het leuk om doen? of is het spoeien om je materiaal op te stellen
en je hitjes te spelen voor een ongeboeid publiek?

Luke-wannabe
26 januari 2013, 10:28
Waarom doe je mee aan de lokale bandbattle als je hitjes hebt? Of ben je een coverband?

Mijn tip: Zorg dat je iedereen wegblaast!

denblommme
26 januari 2013, 10:31
eigen nummers, ik bedoelde met hitjes deze die ons vast publiek tof vindt =p

Mr.Fingers
26 januari 2013, 13:29
rockrally's... competitie in muziek... brrr, er bestaat niet zo iets als "de beste band". Voor de organisatie is het een erg goedkope en winstgevende avond (een prijsje voor de winnaar, 2 drankbonnetjes/man voor de bands), maar wel een hele avond gratis & gevarieerde muziek.

Voor de bands: vaak is het 20 minuten spelen en 10 minuten change-over (dus op 10 minuten moet de vorige band z'n boeltje gepakt hebben, en moet jouw band z'n spul opgezet hebben, en de linecheck reeds gedaan hebben, linecheck, want voor soundcheck is er toch geen tijd). Hou dus rekening met FUBAR monitormixen (als die er al zijn), feedback, uitvallende klanken,... En je moet waarschijnlijk de hele avond aanwezig zijn.

Ik heb het een paar keer gedaan, en telkens denk ik erna: "nooit meer" (dat ging op voor de locale rockrally in het parochiecentrum als voor Humo's Rock Rally in Trix). Ik ken jullie muziek een beetje, en ik vind persoonlijk dat jullie het stadium van de rockrally al ontgroeid zijn. RR, da's iets voor 15 jarige puisterige pubers die peuterpunk maken met een Behringerversterkertje, en zo hun eerste podiumervaring willen opdoen, en indruk willen maken op even puisterige pubervrouwtjes om achter de kerk eens een tong te mogen draaien.

TIPS:
- verwacht NIETS van de PA en de stagehands
- label AL je spullen, van basgitaar tot kabel. Bij de hectische change-overs ben je vaak perongeluk met andermans gerief weg
- overijverige stagehands die met hun vettige chipshanden ongevraagd aan je spullen zitten MAG je straffen door ze van het podium te ranselen met een speakerkabel.
- het is allemaal maar een spel

denblommme
26 januari 2013, 13:57
Yep dat zijn inderdaad zowat mijn verwachtingen...
Hoewel, we wouden het ook eens een keertje gedaan hebben
al was het maar om eens nieuw publiek te bereiken. Bij ons
in de buurt komt er altijd veel volk. Spelen we ergens in een cafeetje dat
onze demo leuk vond is er natuurlijk geen volk.