PDA

View Full Version : Welke dynamische neck humbucker voor Strat?



jerome
25 januari 2013, 12:40
Ik wil een in van mijn HSS strats met (alder body en maple neck) een neck humbucker inbouwen (HSH configuratie)
Ik zoek een hiervoor een humbucker met de volgende eigenschappen;

- warme ronde sound
- vol maar toch transparant, afhankelijk van aanslaan en volume pot
- moet clean zijn met de volumepot ietsje dicht
- moet een heel klein randje hebben als ik de volumepot open heb
- dynamisch, moet dus ook goed reageren op de potmeter
- moet ook goed reageren op hard en zacht aanslaan
- het zou mooi zijn als het element als single coil geschakeld ook lekker klinkt, dus een beetje richting van een Fender CS69 pu


Ik hoop dat julllie me verder kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer… ;)

bedankt alvast en groet,
Jeroen

jerome
28 januari 2013, 23:53
Er is toch wel iemand die een idee heeft? ;)

Pepe
29 januari 2013, 00:15
Je vraagt rare dingen. Volume pot beetje dicht is clean en open is met randje... alsof dat een eigenschap van een pickup is. Of, vol maar toch transparant afhankelijk van aanslaan en pot. Wat is dat? Dat ie minder vol en transparant gaat klinken als je zachtjes aanslaat? En dan nog een CS '69 erbij halen... misschien bedoel je dat het niet steriel moet klinken?

witterwit
29 januari 2013, 01:08
er zijn oudere japanse gitaren die een humbucker hebben die je ook als single-coil kunt schakelen. er zit een heel behoorlijk geluid in die dingen. zaten volgens mij ook in de westone thunder.

Pepe
29 januari 2013, 01:14
stuur anders een PM naar Orpheo, onze forum pickup vraagbaak.

Tabula Rasa
29 januari 2013, 12:07
stuur anders een PM naar Orpheo, onze forum pickup vraagbaak.

Orpheo zien we hier niet meer terug als ik FB mag geloven. Hij is uitgekeken op GN.

Verder denk ik zelf dat je een aantal bijzaken erbij haalt. Het "randje" heeft te maken met instellingen van je versterker en het ingangssignaal. Zorg ervoor dat het matches met je andere elementen qua output en regel de rest met de knoppen. Zorg verder voor goeie pots, indien nodig een treblebleed of andere mod