PDA

View Full Version : Resonator



Muzieknono
25 januari 2013, 11:32
Wat is momenteel in de resonator wereld aan de hand?
Johnson kan plots niet meer geleverd worden en op Recording King kan ik twee maanden gaan wachten.
Mvgr. Dirk Jan :B

zoon van Piet
25 januari 2013, 12:07
metaaltekort? :)

Het heeft volgens mij niks te maken met een plotse opleving van de belangstelling voor deze instrumenten, het blijft een nichemarkt.

Maar met een beetje conspiracytheory doen ze het waarschijnlijk speciaal om jou te zieken! :)

barno
25 januari 2013, 12:30
naar andere winkel gaan. hier in hasselt staan er alleszins aantal gewoon in de shop, ik meen een single en een three cone

witterwit
25 januari 2013, 12:32
johnson is nog wel verkrijgbaar via verschillende webshops, tís een kwestie van even zoeken.

Mr.Fingers
25 januari 2013, 12:40
Johnson IS Recording King ;) (geworden). Je hebt ook nog Republic, die zijn volgens iemand (http://www.abacusmusic.be/contact.html) die er iets van weet wel veel beter dan RK.

Muzieknono
25 januari 2013, 12:49
Ik heb gister de recording king besteld, mijn leraar heeft dezelfde en die klinkt als een klok, wilde aanvankelijk tweedehands kijken maar dat levert geen resultaat op, afijn medio maart istie binnen.
En ja er zijn er natuurlijk altijd betere te koop, maar het belangrijkste is toch wel het binnenwerk, zodra hij binnen is zal ik een verslagje maken en wat foto's posten.
Mvgr. Dirk Jan :B

Harald
25 januari 2013, 13:44
Johnson IS Recording King ;) (geworden). Je hebt ook nog Republic, die zijn volgens iemand (http://www.abacusmusic.be/contact.html) die er iets van weet wel veel beter dan RK.


Ik heb zelf een Recording King van 400 euro. Kennis heeft een Republic (iets kleiner model trouwens) meen uiteindelijk ergens rond de 600 euro Beide zijn uiteraard geen National. Qua sound heel vergelijkbaar. Bij mijn gitaar is de halshoek niet optimaal, maar aangezien ik het ding toch voor slide gebruik is dat niet zo'n punt. De Republic is me toen niet als wezenlijk beter of slechter opgevallen. Heel vergelijkbaar.

Stephen Bennet speelt hier in Europa vaak op een Johnson van een duitse kennis van hem, ipv zijn eigen National. Laatste keer dat ik hem zag viel me op dat die ineens wel een stuk beter leek te klinken. Stephen vertelde me na het concert dat hij er zelf een andere cone in gezet had. Had het me dus niet verbeeld. De Johnson was oorspronkelijk niet veel soeps. Toen ik even een akkoord aansloeg op mijn Recording King om de stemming te controleren draaide hij zich acuut om met de vraag of het een National was. De RK en Republic zijn de enige budget resonators die ik in mijn handen gehad heb die een beetje in de buurt van een National komen. Amistar heb ik ooit op een beurs geprobeerd. Te rumoerig om er veel over te kunnen zeggen, maar eerste indruk was toen niet overweldigend.

Korebloem
6 juni 2013, 10:31
Ik ben op zoek naar een Republic resonator parlor model. Weet iemand wie deze in Nederland levert?

Vast bedankt en groeten.

Hotpepper01
19 juni 2013, 10:39
Ook ik zoek een Republic. De Resolian in Bell Brass (parlor size) spreekt me aan, maar zou er graag een paar in mn handen willen hebben voordat ik er eentje uitkies. Tot nu toe nog niemand gevonden in Nederland die Republic nieuw levert. Wel in Duitsland en Belgie....

Muzieknono
21 juni 2013, 10:30
Nou, het heeft wat voeten in de aarde gehad, eind mei heb ik mijn Recording King binnengekregen, afijn, hij speelt fantastisch en op de tuners na ben ik er erg tevreden over.
Mvgr. Dirk Jan :B