PDA

View Full Version : HELP! PodPro + Behringer FCB 1010



Adidas
20 juni 2003, 20:15
HELP indeed.

Ik heb onlangs een PodPro en een behringer FCB 1010 gekocht en ben bezig de 2 met elkaar te laten praten. Nou heb ik beide apparaten op MIDI kanaal 1 gezet, zowel alle program changes als alle expressie pedalen. :)
De program changes doen t perfect, alleen de expressie pedalen willen niet werken :cry: ! Voor volume controle stel ik expr A op controller #7 in met een range van 0-127. Controller #7 is de controller voor volume op de PodPro (aldus de handleiding). Als ik alles save, doet de expressie pedaal t niet (zowel A als B niet). :cry:

Nog wat raarder is het feit dat ik sommige settings in de 1010 moet kunnen aanpassen met expr A, terwijl die nix doet (bijvoorbeeld bij de min en max controller waarden). :cry: :cry:

Zijn beide expr pedalen kapot (lijkt me onwaarschijnlijk) of doe ik wat verkeerd......? :???:

Alvast erg thnx! :wink:

Adidas
21 juni 2003, 15:00
Ow, ik heb één Midi kabel van de midi out van de 1010 naar de podpro lopen. Moet het misschien ook van de midi-out van de podpro naar de midi in van de 1010?

LordSpeedyShit
21 juni 2003, 16:22
Moet het misschien ook van de midi-out van de podpro naar de midi in van de 1010?

denket wel ja, ik weet er niet veel van maar ik denk dattie anders geen signalen van de POD krijgt maar alleen zend.

FragDaddy
21 juni 2003, 18:47
denket wel ja, ik weet er niet veel van maar ik denk dattie anders geen signalen van de POD krijgt maar alleen zend.

Ik heb er nog veel minder verstand van dan jij, maar wat voor signalen moet het floarboard dan van de POD krijgen? logisch nagedacht helemaal niets toch? maargoed. zoals gezegd: ik heb geen zak verstand van MIDI.

Fvddungen
21 juni 2003, 19:03
Uh nee, dat hoeft niet. Alleen midi out van de fcb naar de midi in van de pod is voldoende.

Lees nog 's goed de handleiding van de fcb er op na. Het zou in principe moeten kunnen.

Adidas
22 juni 2003, 14:01
Hoi!

Ik heb alles nagelopen en theoretisch moet t dus werken, toch doet t t niet.

Iets anders is, dat je bij het instellen van parameters op die fcb expr A kunt gebruiken volgens de handleiding. Het rare is, dat dat niet werkt, dus misschien toch iets defect.

Waar ik ook aan zit de denken is of die 2 pedalen misschien "gedisabled" zijn voor vervoer (het is een gloedje nieuw pedaal) en dat die dan nog een bescherminkje ergens afgehaald moet worden oid???

Avatar
22 juni 2003, 20:33
heb wel eens gehoord dat die pedalen eerst gecalibreerd moeten worden. geen idee hoe dat moet, maar misschien kun je er ergens iets over vinden.

helleke
22 juni 2003, 20:54
Ik heb die Behringer niet meer maar het kost aardig wat tijd om het goed voor elkaar te krijgen.Heb toen ook al eens Behringer zelf gemaild en kreeg de volgende dag al bericht terug.
De handleiding klopt volgens mij ook niet helemaal maar kwam er met een hoop proberen wel uit.Ook het mailtje van Behringer hielp een hoop.Misschien moet je ze eens mailen.

Jubby
22 juni 2003, 23:29
Hier de handleiding om je pedalen te calibreren
Meer info
http://groups.yahoo.com/group/fcb1010/


1. Keep footswitches 1 and 3 pressed while switching on the unit (This bit you can't
do standing up!). Release the switches when the display blanks. The LEDs on the
footswitches, the ones on the display and each segment of the two numeric
displays will turn on and off in sequence.
2. Wait untill all footswitch LEDs are on. Depress all footswitches one at a time,
including UP and DOWN, untill all LEDs are off.
3. Wait untill relay switch test is finished. (There will be a couple of mechanical
clicks, and the display will end up reading "F1" (at least, it did on mine)). [Also, if
you have connected a MIDI cable between the MIDI in and out, the display will
show "A1" before this, meaning the midi ports work correctly.]
4. Press DOWN once.
5. Adjust the left expression pedal (A) to the lowest value. Once adjusted press UP.
6. Adjust the left expression pedal (A) to the highest value. Once adjusted press UP.
7. Adjust the right expression pedal (B) to the lowest value. Once adjusted press UP.
8. Adjust the right expression pedal (B) to the highest value. Once adjusted press
UP.
9. Select a patch which has both pedals set to their full range, and check the
expression pedals now send 0-127 (0x00-0x7F)

Adidas
23 juni 2003, 00:11
Jubby, ZEER BEDANKT!!

Dit was dus de oplossing. Ik vind het wel een beetje bizar dat dit niet in de fabriek wordt gedaan en dat er geen melding van wordt gemaakt in handleiding..... :???:

Maar goed, expr geconfigureerd zoals door jou gezegd, en t werkt als een tierelier! Nog ff mn software upgraden en dan is ie echt klaar!

thnx nogmaals!

alhambra
23 juni 2003, 12:39
Ik heb dat ding ook en het duurde idd ff voordat alles goed werkte. Er is trouwens een windows progje om hem direct via de pc te tweaken, heb hem zelf nog niet geprobeerd maar deze schijnt behoorlijk te werken.

Trouwens de NL handleiding is klote, tip gebruik de duitse (zit er ook bij als het goed is) deze klopt tot nu toe wel.

Wat ik overigens ook wel een handige optie vind is die extra switches om de kanalen van je versterker te switchen :-D .

Fvddungen
23 juni 2003, 12:45
Hoe heet dat windows progje? En waar kan ik hem krijgen?

Adidas
23 juni 2003, 13:24
willikook weten! :razz:

Jubby
23 juni 2003, 15:28
http://groups.yahoo.com/group/fcb1010/

hier allemaal te vinden, effe joinen dan kun je alles aan

Adidas
23 juni 2003, 16:42
zeer bedankt, gedowned en vanmiddag ff tweaken! :-D

Fvddungen
23 juni 2003, 17:14
Kan iemand het naar mij mailen? Ik heb geen zin om me bij yahoo groups te registreren.