PDA

View Full Version : Noorder Gitaar Dag editie 2013 !!



Hendriks
24 januari 2013, 20:30
http://img703.imageshack.us/img703/1808/ngdposter2013.jpg

Hallo forumleden!

Ook dit jaar zal er weer een Noorder Gitaar Dag gaan plaatsvinden in het pitoreske Zuidbroek (Groningen). Dankzij het geweldige succes van de editie 2012 (met bijna 600 bezoekers, mede dankzij dit forum) kon de tweede natuurlijk niet uitblijven. Er is inmiddels een stichting opgericht met in het bestuur Guitarkid, Hendriks, Noorderling38 en Midwolda. Nog steeds zonder enig winstoogmerk en met als enige doel om er weer een mooie beurs van te maken (en om daarnaast meerdere gitaar-activiteiten te ontwikkelen). Er is inmiddels al een groot aantal standhouders gevonden om te komen en zelfs Duitsland is vertegenwoordigd dit jaar! Houdt dit topic in de gaten voor updates, maar we hebben ook een website en je kunt ons vinden op Facebook.
Vorig jaar hebben we veel forumleden mogen begroeten en natuurlijk hopen we dat jullie er dit jaar ook weer zijn!

Tot 9 maart in Zuidbroek,
Ton,Theo,Coos en Henk

www.noordergitaardag.nl

https://www.facebook.com/pages/Noorder-Gitaar-Dag/150494168384352

Hendriks
24 januari 2013, 21:11
Zo was het vorig jaar:
http://imageshack.us/a/img534/4186/img0986j.jpg

Chris Winsemius
24 januari 2013, 21:29
tof, eind dit jaar ook weer?

Midwolda
24 januari 2013, 21:48
Eén tegelijk, Chris. :D

guitarkid
25 januari 2013, 08:53
Alvast even een kijkje in het aanbod van standhouders! Er komen er zeker nog bij, maar dat het weer leuk wordt staat nu al vast.
Er zal (net als vorig jaar) tussen 10.00 en 12.00 uur weer een live-uitzending op RTVNoord zijn vanaf de beurs.
In een volgende post zal ik een kaartje etc. plaatsen i.v.m. hoe er te komen en de parkeermogelijkheden!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Collage2013def.jpg

- BACK AND FORTH: veel gitaren, bouwpakketten, pedalen etc. met interessante aanbiedingen voor de beurs
- DOODAD GUITARS: erg mooie uitvoeringen van de bekende modellen (bas)gitaren voor een lekkere prijs. Verder natuurlijk de Danny Lademacher signature en de nieuwe lijn Terry gitaren en de DooDad accessoires! Met blokjes!!!!
- GUITAR BOX - Gitaren, accessoires, boeken etc.
- BOUW JE EIGEN GITAAR: bouwpakketten van gitaren voor spannende prijzen!!
- MOZER GUITARS: een bouwer uit Wolvega met o.a een aantal prototypes van gitaren die hun aandacht wel gaan krijgen. En nu dus al op de Noorder Gitaar Dag!!!
- DR. TUBE: de bekende buizen-goeroe, ook nu weer aanwezig. Reparaties, adviezen, modificaties etc. En je zorgpas kan wederom thuisblijven!!!
- RED ROOSTER: gitaren etc. van de immer enthousiaste mannen uit Veenoord!
- SHORELINE ACOUSTICS: acoustische gitaren en toebehoren, i.c.m. Gitaarmeester.nl
- MARNIC INSTRUMENTS: komt van heel ver, maar neemt o.a. prachtige Höfner en Framus gitaren mee.
- RIKKERS: alom gewaardeerde gitaarbouwer uit Grunn! Ook dit jaar weer met een ongetwijfeld puike collectie bassen en gitaren. En natuurlijk ook voor je reparaties en onderhoud!
- STRINGWEB: ontmoet hier de sympathieke mensen achter de geweldige webshop! Komen ook van verre en we zijn erg blij dat ze er bij zijn!!!
- RÜCKKOPPLUNG HAMBURG: onze eerste Duitse standhouder, die geen moment aarzelde toen we hem vroegen. Komt met vintage amps en alles wat hij verder de grens over krijgt!

guitarkid
25 januari 2013, 09:00
Zuidbroek is prima te bereiken. Het ligt bij de kruising van de A7 en de N33 en er zijn een bus- en treinstation.
Op het kaartje staan de routes aangegeven die je moet rijden vanaf de verschillende richtingen of die je moet lopen vanaf het station.
Denk er aan dat er op de Heiligelaan zelf een parkeerverbod is op de noordkant, d.w.z. aan de kant waar het gebouw zich bevindt!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/KaartjeZuidbroekplus.jpg

Hendriks
25 januari 2013, 14:59
Ook van de partij : Gitaarhoek uit Emmen , met o.a. fraaie Bo-el en Musicman gitaren.

Dick Sikkema (Dickie) , zal er weer bij zijn met een flinke collectie vintage versterkers (Marshall,Dynacord,Elk ,London City , etc).

route66
27 januari 2013, 13:26
Moest er dit jaar maar eens van komen! Alleen jammer dat het aan de 'verkeerde' kant van Groningen ligt :D

Hendriks
27 januari 2013, 13:43
Moest er dit jaar maar eens van komen! Alleen jammer dat het aan de 'verkeerde' kant van Groningen ligt :D

Gewoon de Route 66 nemen , sorry de A7 bedoel ik , valt wel mee de afstand.

route66
27 januari 2013, 16:51
Gewoon de Route 66 nemen , sorry de A7 bedoel ik , valt wel mee de afstand.Je hebt helemaal gelijk :D

RÜCKKOPPLUNG ook leuk!

kunk
27 januari 2013, 16:57
Moest er dit jaar maar eens van komen! Alleen jammer dat het aan de 'verkeerde' kant van Groningen ligt :D

Nee hoor precies de goede kant van Groningen:chicken::ok:

guitarkid
27 januari 2013, 17:11
Mensen, als je plannen hebt om te komen, laat dat even hier weten. Altijd leuk. Vorig jaar was het echt geweldig om zo veel GN-ers te zien en het zou leuk zijn als dat dit jaar weer het geval was!

Koni05
28 januari 2013, 12:59
Zeker weer van de partij!!

von haulshoven
28 januari 2013, 13:15
dizze oet sapp,meer proboit et ook es een keer.

Hendriks
28 januari 2013, 13:36
Allemaal meer dan van harte welkom , we gaan er alles aan doen om er weer een topdag van te maken.

Duhsjaak
28 januari 2013, 13:56
Hi Heren van de Stichting
Volgens mij is een Stichting (in beginsel) altijd zonder winstoogmerk, maar een zeikert die daarover valt. Oeps!!!

@Criticasters
Niet miepen over de afstand, s.v.p.
Ze hadden het ook in Noordbroek kunnen organiseren, tenslotte.
Dan was je pas echt de sjaak geweest.

Volgens mij ben ik het erover eens dat ik 100% zeker mijn opwachting zal gaan maken. Vorige keer was super gezellig. Ik hoop dat ook Harald weer wat wil komen spelen, want dat vond ik één van de highlights.
Ik kijk er alvast naar uit.
Vriendelijke groet, Gus

frekie
28 januari 2013, 15:07
Komt er ook weer een muzikaal bijprogramma zoals in Winschoten? Vond ik toch zeer de moeite waard ondanks de opzichtige pogingen van goeroe Jan K. om ons tot het Boeddhisme te bekeren :hippie:

Hendriks
28 januari 2013, 22:01
Vanavond hebben we even weer bij elkaar gezeten en binnenkort kunnen we hier hopelijk meer melden over de omlijsting , er word aan gewerkt.

guitarkid
29 januari 2013, 15:32
Goed nieuws!!! Ook dit jaar komt gitarist Harald Koll, die velen kennen van dit forum een aantal optredens doen. Vorig jaar was het een groot succes en op veler verzoek (en van Duhsjaak en ook van ons!!) komt hij dus weer. De zoveelste goede reden om toch vooral te komen!! :)

http://www.gitaarspel.nl/

http://www.youtube.com/user/HaraldKoll

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/HaraldKoll.jpg

Hendriks
29 januari 2013, 15:35
Yeah , zojuist is het bevestigd : Harald Koll komt. Net als vorig jaar zal hij de dag extra kleur geven met zijn fantastische spel.
Vorig jaar:
http://imageshack.us/a/img90/23/img0992k.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=wtbz7b3K37E&feature=mh_lolz&list=PL64B3E02F11375803

@Gus , nu kom je voor 200% zeker?

Edit : bewijs dat we toch erg enthousiast zijn , Guitarkid en ik posten het nieuws tegelijk.
Sorry Coos

guitarkid
29 januari 2013, 15:53
Yeah , zojuist is het bevestigd : Harald Koll komt. Net als vorig jaar zal hij de dag extra kleur geven met zijn fantastische spel.
Vorig jaar:

@Gus , nu kom je voor 200% zeker?

Edit : bewijs dat we toch erg enthousiast zijn , Guitarkid en ik posten het nieuws tegelijk.
Sorry Coos

Kom op Henk, ik was drie minuten eerder!!!!!! :seriousf:
Maar idd te gek dat hij weer komt, net als Gus (Duhsjaak)!!!!!!

Hendriks
29 januari 2013, 15:55
Kom op Henk, ik was drie minuten eerder!!!!!! :seriousf:
Maar idd te gek dat hij weer komt, net als Gus (Duhsjaak)!!!!!!

Je weet nu toch wel hoe ik met PC's om ga? Traag dus , ik heb daar zeker 4 minuten voor nodig :)

guitarkid
29 januari 2013, 16:42
Voor wie wil weten hoe gezellig het vorig jaar was is hier de link naar het topic over de NGD van 2012!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149979-Noorder-Gitaardag-3-maart-2012-!!!

Kijk 'm eens lekker door en geniet van de voorpret!!! :)

Harald
29 januari 2013, 21:39
:)

Heb er zin in!

almarvk
30 januari 2013, 08:19
Ik heb Harald een keer eerder de ego's van gitaristen laten kapot vallen door zijn gitaarspel. En dan doodleuk vertellen dat hij de nummers is vergeten hoe die ze moet spelen... Wat een lul. :cooler:

Ik probeer er dus bij te zijn!

Henri H
30 januari 2013, 08:36
Zuidbroek is da Bomb!

Ik ga d'r ook weer proberen te zijn.

Hendriks
30 januari 2013, 08:47
Thats the spirit .

Duhsjaak
30 januari 2013, 09:03
Hi Stichting (?) + alle vier de heren
100% zeker is zeker genoeg. Ik vond het een feest vorige keer.
De heer Harald K. heb ik voorzichtig naar voren geschoven als beste gitarist van NL in het betreffende draadje. Hoe zou ik zo'n kers op de taart kunnen versmaden?
Ik zal er zijn. Kannie wachte!
Vriendelijke groet, Gus

hessepes
30 januari 2013, 19:39
Ik ga de beurs in Zuidbroek ook bezoeken. Ben weer benieuwd naar wat er zal staan. Sowieso heb ik al een concreet doel die dag:-)

Hendriks
30 januari 2013, 19:49
Ik ga de beurs in Zuidbroek ook bezoeken. Ben weer benieuwd naar wat er zal staan. Sowieso heb ik al een concreet doel die dag:-)

Vertel?????

Koni05
30 januari 2013, 19:51
Ik ook! Een nieuwe amp scoren!:crazyhappy:

guitarkid
30 januari 2013, 20:04
Ik ga de beurs in Zuidbroek ook bezoeken. Ben weer benieuwd naar wat er zal staan. Sowieso heb ik al een concreet doel die dag:-)


Vertel?????

Ja, vertel......!!!! :)

frekie
31 januari 2013, 20:17
Als ik er heen ga heb ik ook een concreet doel: GEEN gitaar kopen....

Midwolda
31 januari 2013, 20:25
Als ik er heen ga heb ik ook een concreet doel: GEEN gitaar kopen....

U kunt uw pinpas + pincode van te voren in bewaring geven bij de penningmeester. :ok:

:soinnocent:

frekie
31 januari 2013, 22:16
Ik dacht In Winschoten slim te wezen door weinig geld mee te nemen. De crisis heeft echter zo toegeslagen dat ik er toch nog een plank mee kon scoren :cheerup:

guitarkid
1 februari 2013, 09:20
Ik dacht In Winschoten slim te wezen door weinig geld mee te nemen. De crisis heeft echter zo toegeslagen dat ik er toch nog een plank mee kon scoren :cheerup:

Ja meneer! Wij van de Noorder Gitaar dag denken aan de grote én de kleine man! :seriousf:

kokeleko
1 februari 2013, 13:14
Ongeloveloos , daar heb ik vroeger nog gymles gehad, hahaha.

Thyrif
1 februari 2013, 13:24
Staat in mijn agenda! Dit jaar kom ik zeker.

Hendriks
1 februari 2013, 13:31
Staat in mijn agenda! Dit jaar kom ik zeker.
Als je in Groningen woont is het eigenlijk ook verplicht :)

hessepes
1 februari 2013, 13:34
Vertel?????

Ik heb een date met Marnic guitars. Ga een Colorama ophalen:-)
En ik hoop weer wat gitaarnetters te treffen natuurlijk!

hessepes
1 februari 2013, 13:34
Als ik er heen ga heb ik ook een concreet doel: GEEN gitaar kopen....
I dare you ;-)

Hendriks
1 februari 2013, 13:58
Ik heb een date met Marnic guitars. Ga een Colorama ophalen:-)
En ik hoop weer wat gitaarnetters te treffen natuurlijk!

Ok dan , een date :lovelove: :) , mooi die Colorama , had hem ook al bewonderd.

guitarkid
1 februari 2013, 16:34
Als je in Groningen woont is het eigenlijk ook verplicht :)

En niet alleen in Groningen! ;)


Ik heb een date met Marnic guitars. Ga een Colorama ophalen:-)
En ik hoop weer wat gitaarnetters te treffen natuurlijk!

Mooi, zo'n Colorama! Ik heb er ook wel eens aan gedacht, lekker voor slide! Jij begint een goede klant van Marnic te worden! :D
En ik heb het idee dat we wel weer de nodige GN-ers zullen treffen, hoewel het wat stil blijft bij bijv. Macwilliams, Toneblo, Allochthomas, Bass etc.... Mensen, laat je horen! :cheerup:

von haulshoven
1 februari 2013, 18:33
Ongeloveloos , daar heb ik vroeger nog gymles gehad, hahaha.


Wat? doe aan gym? :D

denniswe
4 februari 2013, 11:36
Ben ook van de partij!

guitarkid
4 februari 2013, 11:44
Ben ook van de partij!

Mooi!!!! Tot de 9e!

kokeleko
6 februari 2013, 18:07
Joa vrouger op Mavo in Zuudbrouk.

Hendriks
7 februari 2013, 08:55
Zo , we hebben de organisatie voor een groot gedeelte weer rond , zeer gevarieerd aanbod: Nieuw, Vintage, electrisch ,akoustisch ,bassen, versterkers , effecten,accesoires ,etc .
We hebben meer oppervlakte dan vorig jaar , dus ook meer aanbod . Dit word weer een topdag , wij hebben er zin in!!!

Jasper.
7 februari 2013, 12:16
De supermarkt waar ik werk word overgenomen. (Heb gelukkig een vast contract). Geluk bij een ongeluk is dat hij 2 maart voor een paar weken sluit. Dus ben 9 maart sowieso vrij :)

Hendriks
7 februari 2013, 12:21
De supermarkt waar ik werk word overgenomen. (Heb gelukkig een vast contract). Geluk bij een ongeluk is dat hij 2 maart voor een paar weken sluit. Dus ben 9 maart sowieso vrij :)

Mooi Jasper .

route66
7 februari 2013, 17:25
Zo , we hebben de organisatie voor een groot gedeelte weer rond , zeer gevarieerd aanbod: Nieuw, Vintage, electrisch ,akoustisch ,bassen, versterkers , effecten,accesoires ,etc .
We hebben meer oppervlakte dan vorig jaar , dus ook meer aanbod . Dit word weer een topdag , wij hebben er zin in!!!Op voorhand bedankt Hendriks en Co! Wederom een super initiatief.

Ik hoop maar dat er geen vm jaguars worden aangeboden:soinnocent:

Hendriks
7 februari 2013, 17:32
Op voorhand bedankt Hendriks en Co! Wederom een super initiatief.

Ik hoop maar dat er geen vm jaguars worden aangeboden:soinnocent:

Wat getreft die Jaguar kan ik geen garanties geven :) . Co = Ton,Coos en Theo , partners in crime :)

guitarkid
10 februari 2013, 18:44
Om nog even te benadrukken dat wij als organisatie het verschijnsel "beurs" in ons bloed hebben zitten:
zie hier een foto van één van de stands op de door ons al in 1996 georganiseerde Noorder Baby Dag. Ik zelf heb toen de derde van links gekocht, die met die rode broek!!! Die helpt nu mee op de NGD!!!!! :seriousf:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/NoorderBabyDag1996_zps71e6d573.jpg

guitarkid
10 februari 2013, 18:50
Op voorhand bedankt Hendriks en Co! Wederom een super initiatief.

Ik hoop maar dat er geen vm jaguars worden aangeboden:soinnocent:

Waarschijnlijk wel een nieuwe Squier Jazzmaster J. Mascis signature!!

guitarkid
14 februari 2013, 13:16
Ok, het is rond!!!!! Dany Lademacher komt naar de Noorder Gitaar Dag, ong. tussen 13 en 16 uur. Deze dag zal o.a. zijn DooDad LP Sig. geïntroduceerd worden, een Les Paul die gebaseerd is op de blauwe Gibson LP die Dany veel bespeelde in de begintijd van de Wild Romance en die één van de organisatoren van deze beurs ooit nog backstage heeft mogen bespelen in 1977, omdat hij met zijn band in het voorprogramma speelde. Dany zal ongetwijfeld wat laten horen en er is gelegenheid voor een gezellige "meet & greet".

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/lademacher_page_zps80ad77fd.jpg

Henri H
14 februari 2013, 17:01
..... en die één van de organisatoren van deze beurs ooit nog backstage heeft mogen bespelen in 1977, omdat hij met zijn band in het voorprogramma speelde. ....Dat moet jij zelf geweest zijn?

...maar tof hoor! De allereerste gitaarsolo die ik leerde was van ons aller Dany. 3 x raden welke solo dat was. :)
Trouwens, de slagpartij van dat nummer heb ik pas recentelijk geleerd. :hide:

guitarkid
14 februari 2013, 17:31
Klopt! ;) En dat nummer.... hmmm, was dat iets met zaterdagavond.....??? :D

Harald
14 februari 2013, 18:35
Toch wel één van de gitaristen die me vroeger opvielen. Cha Cha helemaal grijs gedraaid! (Fair enough, vermoed dat ik hem al tweedehands gekocht heb indertijd) Maar eens zien welk Brood nummer in een fingerstyle jasje gegoten wordt... Wordt hoog tijd! Saturday night gaat het niet worden trouwens. Dat gebrabbel van Brood is melodisch niet echt te vertalen naar gitaar. Leent zich er niet echt voor.

Hendriks
14 februari 2013, 19:29
Toch wel één van de gitaristen die me vroeger opvielen. Cha Cha helemaal grijs gedraaid! (Fair enough, vermoed dat ik hem al tweedehands gekocht heb indertijd) Maar eens zien welk Brood nummer in een fingerstyle jasje gegoten wordt... Wordt hoog tijd! Saturday night gaat het niet worden trouwens. Dat gebrabbel van Brood is melodisch niet echt te vertalen naar gitaar. Leent zich er niet echt voor.

Ik voel een duet aankomen!

route66
14 februari 2013, 19:38
Ok, het is rond!!!!He dat is leuk nieuws zeg!

Henri H
14 februari 2013, 20:18
Klopt! ;) En dat nummer.... hmmm, was dat iets met zaterdagavond.....??? :DNope. Iets met nooit....

Duhsjaak
14 februari 2013, 22:02
Toch wel één van de gitaristen die me vroeger opvielen. Cha Cha helemaal grijs gedraaid! (Fair enough, vermoed dat ik hem al tweedehands gekocht heb indertijd) Maar eens zien welk Brood nummer in een fingerstyle jasje gegoten wordt... Wordt hoog tijd! Saturday night gaat het niet worden trouwens. Dat gebrabbel van Brood is melodisch niet echt te vertalen naar gitaar. Leent zich er niet echt voor.

Hi H
Zolang je niet gaat 'zingen' zoals de Heer Brood, is er niks aan de hand.
Anders (als het kwaad toch niet te keren valt) iets van Rubber Soul of Revolver?

Ik heb er alle vertrouwen in. Echt waar. Waar is de 'echt waar' smiley?
Echt waar dus.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
15 februari 2013, 13:22
Ach, ik kan niet eens als mezelf zingen. Volgens Mariëlla klink ik als een muppet :makeup:

Revolver, Rubber Soul, hoort zeker tot de mogelijkheden. Speel van beide platen wel wat. Als ik nu niet zo koppig zou zijn om het clavecimbel interlude van George Martin in in my life precies zo te willen spelen...

guitarkid
15 februari 2013, 14:40
Nope. Iets met nooit....

Tja, slim wordt je nooit...! ;)

Hendriks
23 februari 2013, 09:12
Zo nog 2 weken , ik begin er zin in te krijgen.

Jasper.
27 februari 2013, 17:37
Shit.... Dacht eerst vrij te hebben door de overname van een andere winkel. Nu willen ze me op 9 maart in een andere vestiging hebben om in te werken :(

grayfink
27 februari 2013, 17:45
Ik kom waarschijnlijk ook. Ik hoop een mooi keyboard te scoren.

Hendriks
27 februari 2013, 17:58
Ik kom waarschijnlijk ook. Ik hoop een mooi keyboard te scoren.

:ok::seriousf:

Je bent van harte welkom.

tip voor bezoekers uit richting Drenthe , de N33 is dat weekend afgesloten , kom je uit de richting Stadskanaal dan via Winschoten over de A7 , uit de richting Assen , via Veendam ,Muntendam en dan richting Zuidbroek.

grayfink
27 februari 2013, 18:18
Dat is sowieso het kortste vanaf Emmer Compascuum.
Die smiley snap ik niet, ik denk echt dat ik een keyboard scoor.

wietse
27 februari 2013, 18:57
Ik kom waarschijnlijk ook. Ik hoop een mooi keyboard te scoren.

moet ik die antieke yamaha uit de 80's die ik nog heb staan voor je meenemen ?
een mooie cremekleurige met niet erg veel mogelijkheden voor 5 euro. :D

grayfink
27 februari 2013, 20:12
Als het goed is krijg ik een vrij moderne Yamaha gratis en voor niks van Duh enige en echte Sjaak

Hendriks
27 februari 2013, 20:26
Als het goed is krijg ik een vrij moderne Yamaha gratis en voor niks van Duh enige en echte Sjaak

Haha , bof jij even.

geert1976
27 februari 2013, 20:41
Ik sta er ook weer oude rommel te verkopen, nota bene op mijn eigen verjaardag:soinnocent:
Ben al weer druk bezig om spullen uit te zoeken.

Tabula Rasa
27 februari 2013, 20:54
Ik sta er ook weer oude rommel te verkopen, nota bene op mijn eigen verjaardag:soinnocent:
Ben al weer druk bezig om spullen uit te zoeken.

Pas je sig. dan maar ff aan. :soinnocent:

Jasper.
27 februari 2013, 20:57
Bah, het begint nu tot me door te dringen dat ik niet meer kan. Ik baal der wel van :(

Hendriks
27 februari 2013, 21:09
Ik sta er ook weer oude rommel te verkopen, nota bene op mijn eigen verjaardag:soinnocent:
Ben al weer druk bezig om spullen uit te zoeken.

We gaan voor je zingen Geert onder beleiding van Grayfink op z'n keyboard , ik weet niet of je daar blij van word :) .

Midwolda
27 februari 2013, 21:15
Het wordt zo nog een drukke bedoening op dat podium... :D

wietse
27 februari 2013, 21:40
Als het goed is krijg ik een vrij moderne Yamaha gratis en voor niks van Duh enige en echte Sjaak
maar die van mij is vintage! en dan gooi ik er ook nog een standaard bij, als ik dat kreng kan vinden :D.

Hendriks
1 maart 2013, 15:59
Op de beurs zullen ook de gitaren van Flaxwood aanwezig zijn en natuurlijk zijn ook te proberen . Innovatie uit Finland.

Duhsjaak
1 maart 2013, 22:28
Als het goed is krijg ik een vrij moderne Yamaha gratis en voor niks van Duh enige en echte Sjaak

Hi G
Hij staat hier al enige tijd op je te wachten.
Nog een nachtje of 7, 8 slapen.
En hij is de jouwe.

In verband met de grootscheepse laad- en los perikelen vraag ik aan Het Bestuur of ik niet een parkeer ontheffing zou kunnen krijgen.

Nee hoor, thanks. Ik ben Amsterdammer. Ik red mij prima.
Maar ik kan bijna niet wachten. Da's echt waar!
Vriendelijke groet, Gus

kassie
1 maart 2013, 22:54
Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.

Hendriks
2 maart 2013, 09:42
Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.

Gezellig :ok:

Midwolda
2 maart 2013, 12:21
Even wat anders, maar niet minder belangrijk!

Via een kennis werden we op de hoogte gesteld van een initiatief van Laurens Joensen, "Music for Mali" (http://www.laurensjoensen.nl/?page_id=459).



Laurens Joensen (Terneuzen, 1978 ) is een muzikale wereldreiziger. Hij onderzoekt en bestudeerd al jaren wereldwijd de oorsprong van de blues. Die zoektocht deed hem ruim een jaar geleden in Mali belanden. In een gebied aan de rand van de Sahara dat wereldwijd bekend staat als de bakermat van de blues. De eindbestemming van zijn reis was destijds Niafunké, geboortedorp van Ali Farka Touré en de locatie van het Ali Farka Touré Festival.

Laurens was hier te gast en werd omarmd door de lokale muzikanten.
Met de bekende Malinese zanger en gitarist Samba Touré kreeg hij een bijzondere band en er ontstond een hechte vriendschap, die zich vooral in muziek laat uitdrukken. Samba leerde hem de Malinese blues daadwerkelijk te kunnen spelen. Echter een paar dagen na Laurens zijn vertrek uit Niafunké namen moslim extremisten het Noorden van Mali in en werd muziek verboden.

In het jaar dat volgde werden gitaren kapot geslagen en verbrand.
Muzikanten bedreigd, mishandeld en verminkt.

Begin februari 2013 werd Niafunké bevrijd.
Voor Laurens het moment om iets terug te kunnen doen voor de mensen die hem zo warm omarmden en opnamen in hun cultuur. In de film volgen we dan ook hoe Laurens samen met Henriëtte Touré, de Nederlandse weduwe van Ali Farka Touré (de beroemdste Afrikaanse gitarist ooit) en muzikant Samba Touré weer afreist naar Niafunké.

Dit keer echter niet met lege handen, maar met zoveel mogelijk gitaren en andere instrumenten. De zuurstof voor muzikanten in ademnood.



Aangezien de Stichting Noorder Gitaar Dag in de statuten heeft staan dat we alles wat met de gitaar te maken heeft zoveel mogelijk willen promoten, zijn we momenteel in contact met Laurens om te kijken of en hoe we deze sympathieke actie kunnen ondersteunen.

We denken er aan om een inzamelpunt te houden op de beurs, waar oude gitaren ingeleverd kunnen worden,
die we (indien nodig) zelf repareren en die Laurens dan meeneemt op zijn volgende reis naar Mali.

Gezien het korte tijdsbestek vindt er op dit moment achter de schermen druk overleg plaats.
Als het allemaal goed komt (daar vertrouw ik op) dan geeft de NGD de actie Music for Mali een zetje in de rug:
inlevering van een gitaar is goed voor gratis entree op de beurs! :ok:

p.s. luister ook naar RTV Noord, 14:00, Café Martini (http://www.rtvnoord.nl/programma/programmaradio.asp?pid=145), live radio met een interview met NGD-secretaris Coos Grevelink en gitarist Ruben Hoeke!

Hendriks
4 maart 2013, 16:03
RTV Noord zal 's morgens live uitzenden vanaf de Noorder Gitaar Dag , forumtopper Harald zal daar ook optreden . Nog veel leuker is het om er zelf bij aanwezig te zijn.

guitarkid
4 maart 2013, 18:15
p.s. luister ook naar RTV Noord, 14:00, Café Martini (http://www.rtvnoord.nl/programma/programmaradio.asp?pid=145), live radio met een interview met NGD-secretaris Coos Grevelink en gitarist Ruben Hoeke!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/421791_575329452491093_822449395_n_zps014da83f.jpg

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/525286_575329535824418_387061453_n_zps86ff2a52.jpg

wietse
7 maart 2013, 19:14
net een paar akoestische gitaartjes opgehaald bij een vriend weg voor de beurs plus een oude framus banjo, mag dat wel een banjo op een gitaarbeurs? :D.
ik hoop dat er ruimte genoeg is om alles neer te zetten.

Duhsjaak
8 maart 2013, 06:44
Hi W
Leuk je weer te zien.
Ik kom met een harp. Niet alleen is dat ding dan prominent aanwezig, maar weggelopen kinderen hebben dan een ijkpunt en de 'hij-staat-net-niet-helemaal-zuiver-fetisjisten' kunnen hun hart ophalen.

Ik kom mogelijk iets later, want radio noord heeft de gear niet om een harp goed op te nemen en ik wil ze die gêne besparen.

Nog één nachtje slapen. Leuk hoor!!!
Vriendelijke groet, Gus


PS
@Het Bestuur
Grayfink gaat er met een compleet keyboard vandoor morgen. Als hij nou extra Malinees kijkt, telt dat dan? Of tellen keyboards helemaal niet? Je kunt m stemmen! Maar een gevoelige snaar? Nee, die wordt niet geraakt.

kassie
8 maart 2013, 11:52
Hoe gaan we elkaar herkennen? gewoon vragen... en wie ben jij op gitaarnet? haha

Midwolda
8 maart 2013, 11:55
Vraag het maar aan een van de organisatoren Kassie, die lopen met badges op.
En die kennen dan wel die en die kent dan wel een ander en en en... :ok:

MyGreenLady
8 maart 2013, 12:13
Ik draag een zwart Muziek Organisatie Noord T-shirt en ik praat veel. Het liefst over Danelectro's. :p

alex1959
8 maart 2013, 12:32
De Flaxwood gitaren klaargezet en gepoetst want het moet er morgen weer netjes uitzien. Wij komen met onze brabantse gezelligheid naar het Noorden afgereist en we hebben er zin in.

Hendriks
8 maart 2013, 12:56
We zorgen dat je een goede plek krijgt Alex , ook leuk om even bij te praten.

guitarkid
8 maart 2013, 15:50
Ik draag een zwart Muziek Organisatie Noord T-shirt en ik praat veel. Het liefst over Danelectro's. :p

En je deelt flyers uit....... ;)

hessepes
8 maart 2013, 16:08
Hoe gaan we elkaar herkennen? gewoon vragen... en wie ben jij op gitaarnet? haha

Ik zou het helemaal niet zo'n slecht idee vinden wanneer gitaarnetters een badge krijgen waarop ze hun gitaarnet naam kunnen zetten.

Weet nog niet wat ik morgen aan doe:supercool:....dus zonder badge loop ik hoogstwaarschijnlijk geheel incognito rond.

guitarkid
8 maart 2013, 16:53
Ik zou het helemaal niet zo'n slecht idee vinden wanneer gitaarnetters een badge krijgen waarop ze hun gitaarnet naam kunnen zetten.

Weet nog niet wat ik morgen aan doe:supercool:....dus zonder badge loop ik hoogstwaarschijnlijk geheel incognito rond.

Vorig jaar wilden we dat doen, maar niemand wilde die dragen. Uiteindelijk liepen wij als organisatie rond met badges met onze GN-naam en niemand die er wat van snapte.... :( Meldt je maar aan bij ons en dan roepen wij wel om wie er "in da house" is :seriousf:
Laten we iig allemaal onze mooiste smile aandoen!!!!! :)

geert1976
8 maart 2013, 21:35
de spullen staan klaar, morgen weer op tijd afreizen naar het noorden, er komen weer genoeg leuke spullen mee.

Hendriks
8 maart 2013, 21:40
Kom maar op , wij zijn er klaar voor.
http://imageshack.us/a/img14/6791/img1383tz.jpg

guitarkid
8 maart 2013, 22:26
de spullen staan klaar, morgen weer op tijd afreizen naar het noorden, er komen weer genoeg leuke spullen mee.

Geweldig Geert!! Blij dat je er weer bij bent!!!

Dosmanos
8 maart 2013, 23:59
Oh ja, voor de late lezertjes: de N33 vanaf Assen is morgen ( zaterdag) gewoon open. Dus, vanaf Assen kun je gewoon richting Veendam en Zuidbroek!

wietse
9 maart 2013, 07:53
zo de auto is ingeladen, toch meer spul dan ik dacht, hopen dat we het allemaal op de tafel weten te passen en nog belangrijker verkopen.

almarvk
9 maart 2013, 10:08
Ok, Wietse is er. Dan stap ik nog wel ff in de auto!

soundbound
9 maart 2013, 11:45
Allemaal heel veel plezier vandaag! Kan er helaas niet bij zijn, maar wacht met spanning op de indrukken en foto's!

Duhsjaak
9 maart 2013, 19:05
Hi Bestuur
Ik wil graag jullie en de WeerGoden hartelijk bedanken voor een super gezellige NGD2013.
Was mijn fototoestel vergeten, waardoor ik afhankelijk zal zijn van wat snuggerder personen.

Van jullie alle vier heb ik alleen Hendriks aan het hart kunnen drukken> Dat kon makkelijk zonder in ongepast gedrag te vervallen, omdat bij mij de love handles ook verdekt zijn opgesteld.

Er moeten toch wel zeven paarden aan te pas komen (bijvoorbeeld op de snelweg liggen of zo) om mij ervan te weerhouden volgend jaar weer aanwezig te zijn.

Ik heb begrepen dat de plaatsen beperkt zijn en dat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn.... ik schrijf me nu alvast in als dat mag.

Hi Harald (en Art???)
Genoten.
Er zijn weer hele fijne stukkies muziek langs gekomen!

Allemaal bedankt!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
9 maart 2013, 19:25
In ieder geval tot de ontdekking gekomen dat ik niet de enige ben die met zelfgemaakte plectrums van kokosnoot speelt :) Minder is dat op dezelfde dag beide achterlichten uitvielen... gelukkig was het nog licht toen ik naar huis reed! En de auto moet weg voor een reparatie, had slechter getimed kunnen zijn dus.

frekie
9 maart 2013, 19:29
Net weer thuis. Met zere voeten, was een half uur lopen vanaf station Zuidbroek. Naderhand nog "even" Groningen in geweest. Maar weer een leuk evenement heren. Wel veel dezelfde stands als in Winschoten.

Ik heb nog met een leuke Richwood Hoefnerbas copie in mijn handen gestaan maar gelukkig had ik niet genoeg geld bij me :seriousf:

Hendriks
9 maart 2013, 19:30
Zo weer thuis en namens ons vieren kan ik zeggen dat we moe maar voldaan zijn . Gezellige drukte (400 bezoekers) , goede muziek , tevreden standhouders en volgens mij ook tevreden bezoekers,
Een paar plaatjes:
http://imageshack.us/a/img14/5833/img1405bk.jpg

Freddie met zijn Marshalls:
http://imageshack.us/a/img109/6416/img1391bg.jpg
En waar Marshalls zijn is Henri H.
http://imageshack.us/a/img577/120/img1411ha.jpg

Onze Harald , ik ben fan.
http://imageshack.us/a/img194/9100/img1410m.jpg

Gus jij word bedankt , dat heb ik ook al een paar keer gedaan ,maar doe het bij deze nog een keer en jij hoeft geen plaats te reserveren , voor jou is altijd plaats.

almarvk
9 maart 2013, 20:05
Gezellig dagje was het inderdaad! Leuk om weer ff bij te kletsen met o.a. Wietse (die blijkbaar weer niet op de foto wil getuige de eerste foto) en Harald, Dushsjaak, Aronstonebeat en waarschijnlijk nog wel meer. Heb nog getwijfeld bij een Dean van Geert1976, maar had gelukkig geen geld. Leuk om die stapel Marshall's te zien en mooie gitaren gezien. Heb nog over een goldtop van Flaxwood gespeeld en man, wat speelt en klinkt dat fijn! Natuurlijk ook nog even bij gebabbeld met Mulderbass. Was een prima dag!

Hendriks
9 maart 2013, 20:42
Die Goldtop zag er ook nog eens geil uit.
Inderdaad veel forummers gezien en gesproken , altijd leuk .

wietse
9 maart 2013, 21:00
Wietse (die blijkbaar weer niet op de foto wil getuige de eerste foto)
ik zag die camera op me gericht worden en kreeg me opeens een honger!!
dus dook snel naar onderen om een koek te pakken, het was gezellig al was de verkoop wel stukken minder dan de vorige keer, dankzij geert kon het uit voor mij, die gaat veel plezier hebben van de fernandes tele.

Midwolda
9 maart 2013, 21:48
Ook ik heb een geweldige dag gehad. Ben nu wel helemaal versleten, maar het was superleuk!
Mooie reacties van zowel standhouders als publiek, en de kritiekjes nemen we mee voor de volgende keer (ik moest het er soms echt uit trekken, dat zegt al genoeg).
Hoogtepunt van mijn dag was natuurlijk toen ik door Hessepes begroet werd met "ha ja jou herken ik van de vorige keer, jij bent Midwolda he?" Tot tranen toe geroerd, ik zweer het je...
Ook een vreemde Epigibphoneson op de kop getikt, en zo ziet-ie er ook uit... open ik binnenkort een apart topic over want daar kom ik alleen niet uit, vrees ik.
Fijn publiek, fijne standhouders, fijne artiesten (Harald was goeoeoed), fijne collega NGD-ers: Dankjewel! :grouphug:

O, en nog vergeten te melden: de actie "Music for Mali" was 200% succesvol
want we hadden er nul en we hebben er nu twee!
Die gaan op reis, dankzij de gulle gevers! :ok:

MyGreenLady
9 maart 2013, 21:54
Was er helaas maar een uurtje maar heb wel een heel mooi groen ding gevonden. Een droompje dat uitkwam! Eens zien, waar was 't ook maar weer:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157716-mooi-groen-is-niet-lelijk-%28-danelectro-%29&highlight=danelectro

En 't was me een koopje ook! Zoals ik al zei:



Ik vind het juist wel mooie dingen. Het lijkt nergens op, en dat vind ik goed. Mooi uniek ding, eigen geluid en dat voor nog geen 100 euro? Jij bent een bofkont, Wietse! Als ik het had geweten had ik het wel geweten. ;)

Vandaag ben ik lekker die bofkont!

Deze ook nog even om mijn geluk te benadrukken:


You lucky bastard! Ik wilde er eerder ook zoeen hebben maar heb toen eerst een Dano Pro gekocht. Nu vind ik ze niet meer voor het geld waarvoor ze eerst op Thomann stonden en dus vis ik nogal achter het net. Nou ja, gister zelf ook een leuk koopje gedaan bij Tonika dus ik ben weer blij.

Zo, lekker klaar met zelfquoten. Baritonnen nu!

geert1976
9 maart 2013, 22:17
Zo thuis effe een bakje koffie gemaakt en een sigaretje opgestoken.

Wat spulletjes verkocht op de beurs, maar meer gekocht moet ik eerlijk zeggen.
Als eerste heb ik een Pearl Dou Reverb Silverface gekocht(kloon van de Fender Twin Reverb), volledig werkend met de originele foortswitch), daarnaast heb ik een mooie Fernandes Tele overgekocht van Wietse en heb ik Coos zijn Squier Jazzmaster afhandig gemaakt ;)

Midwolda
9 maart 2013, 22:38
Sowhee Geert, die Pearl was van jou? Ik zag 'm staan en dacht dat die voor de verkoop was,
dus ik ben expres NIET gaan kijken naar die amp want zo eentje ben ik ooit op begonnen...
dat was een hele impulsieve GAS-aankoop geworden, ik ken mezelf langer dan vandaag (dôh).
Toffe versterkers zijn dat, en hard... loeihard. Denk om je oren he!

geert1976
9 maart 2013, 23:22
Sowhee Geert, die Pearl was van jou? Ik zag 'm staan en dacht dat die voor de verkoop was,
dus ik ben expres NIET gaan kijken naar die amp want zo eentje ben ik ooit op begonnen...
dat was een hele impulsieve GAS-aankoop geworden, ik ken mezelf langer dan vandaag (dôh).
Toffe versterkers zijn dat, en hard... loeihard. Denk om je oren he!

De Pearl kwam uit de persoonlijke collectie van dunne Wietse, ik wist niet dat hij die mee had genomen, dus die heb hem snel afhandig gemaakt.
Tis een mooie amp inderdaad, die naar de oefenruimte gaat, voor de cleane stukken, al dan niet met reverb en gelukkig zit de originele footswitch er ook nog bij.
Ga morgen even de Jazzmaster er in klikken en wat Shadows instuderen, ik weet namelijk dat ik daarmee feilloos de andere gitarist, waar ik mee in de band zit, hem compleet op stang jaag, hij heeft een bloedhekel aan de Shadows :)

Henri H
10 maart 2013, 00:15
Zo thuis effe een bakje koffie gemaakt en een sigaretje opgestoken.

Wat spulletjes verkocht op de beurs, maar meer gekocht moet ik eerlijk zeggen.
Als eerste heb ik een Pearl Dou Reverb Silverface gekocht(kloon van de Fender Twin Reverb), volledig werkend met de originele foortswitch), daarnaast heb ik een mooie Fernandes Tele overgekocht van Wietse en heb ik Coos zijn Squier Jazzmaster afhandig gemaakt ;)Ik had bewust geen geld meegenomen .... pfff gelukkig maar, anders had ik hem voor je neus weg gesnaaid. Gefeliciteerd ermee. Het leek me een prachtdingetje toe, en die krasjes (vooral die ene op de top) zijn wel weg te poetsen vermoed ik.


.....http://imageshack.us/a/img577/120/img1411ha.jpg

.....Die bedenkelijke blik zegt alles ... bagger die ouwe Marshalls. Geen idee wat er aan mankeerde, maar geef mij maar die Dr. Tube Marshalls, die er ook stonden (niet op de foto) wat een megavette sound! http://www.drtube.nl/nl/modificaties/2-channel-mod :lovelove:

Ik heb niet vaak zo'n gevoel dat door je hoofd blijft spoken, puur doordat je een versterker hebt gehoord, maar dit was echt goed, en dat op een kast met T75's.
'k Denk dat ik daar maar 's heen moet.....

Henri H
10 maart 2013, 00:23
Oh ja, natuurlijk. Helemaal vergeten de NGD-crew te bedanken, nou bij deze: bedankt jongens! Ik vond het beregezellig, en ik heb ook genoten van Harald terwijl ik mijn broodje kroket aan het wegkauwen was. :)

grayfink
10 maart 2013, 00:36
Ik wilde genieten van Harald, maar werd steeds aan de arm getrokken door mijn zoon, die in vijf minuten de hele beurs wel gezien had.
Volgende keer dan maar. Wel leuk om toch even te zijn, wat klein grut gekocht, een groot keyboard gekregen, dankjewel Gus! En een paar mensen ontmoet. Dany Lademacher niet gespot trouwens. Al met al volgens mij een geslaagd evenement. Locatie is op zich goed, wel weinig parkeerruimte. Wij stonden op het parkeerterrein op het sportveld en zagen het gebouw vanaf daar staan en besloten achterlangs te lopen. Helaas stond er nogal een groot hek om het veld en moesten ons uiteindelijk een uitweg kappen door een stuk verdwaald tropisch regenwoud en over en door greppels om uiteindelijk weer de grote weg te vinden :D

Henri H
10 maart 2013, 00:40
Irritant manneke ja, die zoon van je. :D

Haha, regenwoud. :seriousf: Het regende.... dat dan weer wel :)

Duhsjaak
10 maart 2013, 07:27
Ook ik heb een geweldige dag gehad. Ben nu wel helemaal versleten, maar het was superleuk!
Mooie reacties van zowel standhouders als publiek, en de kritiekjes nemen we mee voor de volgende keer (ik moest het er soms echt uit trekken, dat zegt al genoeg).
Hoogtepunt van mijn dag was natuurlijk toen ik door Hessepes begroet werd met "ha ja jou herken ik van de vorige keer, jij bent Midwolda he?" Tot tranen toe geroerd, ik zweer het je...
...................................

Ja, dat magische moment was ik bij. En terecht dat ze je herkent. Ook ik was erdoor geroerd.

Daar staat tegenover dat ze mij gewoon Ehhmmmmm........... noemt, dus da's weer effe minder.
Maar verder: Prachtdag geweest!
Vriendelijke groet, Gus

kassie
10 maart 2013, 11:24
Vond het ook leuk. Heb die zwarte Les Paul custom van het merk El Cheapo die op de hoek stond van lange Wietse gekocht. Zit verder nog wel wat werk in om hem optimaal te krijgen. Ik plug dat in die Marshall JMP en instant Hendrix.. Bleek later dat de gitaar single coils had met een humbuckerkapje...

Die amps van Dr Tube waren te gek, maar volgens mij geen Marshall... gemodificeerde London City's toch? Anyways daar zat wel zo'n jtm45 sound in inderdaad. Een stukje vloeiender en vetter dan de standaard Marshall sound.

Henri H
10 maart 2013, 12:30
...
Die amps van Dr Tube waren te gek, maar volgens mij geen Marshall... gemodificeerde London City's toch? Anyways daar zat wel zo'n jtm45 sound in inderdaad. Een stukje vloeiender en vetter dan de standaard Marshall sound.Die ene met snakeskin (staat ook op hun site) is een 100W London City inderdaad. Die andere 2 waren gemodificeerde Marshall JMP 2204's. Dat is wat ze zeiden in ieder geval. Er zaten op beide ook van die "JMP" logootjes links op de faceplate.
Ik stel mij bij een JTM sound trouwens totaal iets anders voor, weet niet of dat goed is, maar volgens mij heeft een JTM (45?) van zichzelf maar weinig gain, bijna clean zelfs. Deze sound dacht ik:


http://www.youtube.com/watch?v=hHHY3eRUMsM

Wat die Dr Tube amps/mod betreft, vloeiende sound inderdaad, minder stug dan een standaard Marshall.
Gisteren (en nu nog steeds) was ik erg onder de indruk van die sound, maar ik weet niet of ik het mooi zal blijven vinden.
Misschien is het zo'n bevlieging, waar ik wel vaker last van heb (gehad).

DaanMarinus
10 maart 2013, 16:06
Ik vond het ook een erg geslaagde dag! Heb nog even een Vester Stage Series gekocht om wat te verbouwen/opknappen :)
En wat is dat nu precies met een plek reserveren voor volgende keer??

wietse
10 maart 2013, 16:21
Ik vond het ook een erg geslaagde dag! Heb nog even een Vester Stage Series gekocht om wat te verbouwen/opknappen :)
En wat is dat nu precies met een plek reserveren voor volgende keer??

ah dat was jij dus, ik heb iemand zien lopen met die vester van wietse, andere wietse niet ik, plek reserveren is als je er wilt staan te verkopen anders niet.

DaanMarinus
10 maart 2013, 16:35
Ohh, gelukkig, ik dacht dat het voor de bezoekers was bedoeld :)

hessepes
10 maart 2013, 19:19
Ja, dat magische moment was ik bij. En terecht dat ze je herkent. Ook ik was erdoor geroerd.

Daar staat tegenover dat ze mij gewoon Ehhmmmmm........... noemt, dus da's weer effe minder.
Maar verder: Prachtdag geweest!
Vriendelijke groet, Gus

:airguitar: wat leuk gezegd. Enne...heren wat zijn jullie toch watjes, eigenluks:)

Maar zeer zeker leuk om wat te babbelen met deze en gene.

Sowieso vind ik dat leuk, beetje praten over muziek, gitaren en versterkers. Sinds de 2e gitarist uit ons bandje is gestapt, heb ik niemand meer om het over gitaren, pedaaltjes enzo te hebben. Gelukkig is er dan de gitaarbeurs;-)!

geert1976
10 maart 2013, 19:38
ah dat was jij dus, ik heb iemand zien lopen met die vester van wietse, andere wietse niet ik, plek reserveren is als je er wilt staan te verkopen anders niet.

Welke van de twee, we hadden namelijk twee Vester Stage series meegenomen, een witte en een sunburst...

kassie
10 maart 2013, 19:42
Ik stel mij bij een JTM sound trouwens totaal iets anders voor, weet niet of dat goed is, maar volgens mij heeft een JTM (45?) van zichzelf maar weinig gain, bijna clean zelfs. Deze sound dacht ik:


Wat die Dr Tube amps/mod betreft, vloeiende sound inderdaad, minder stug dan een standaard Marshall.
Gisteren (en nu nog steeds) was ik erg onder de indruk van die sound, maar ik weet niet of ik het mooi zal blijven vinden.
Misschien is het zo'n bevlieging, waar ik wel vaker last van heb (gehad).

Ja inderdaad zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=kUt3hFnbRBo.

Maakt verder ook niet zoveel uit.. ik noemde slechts JTM45 als vergelijkbare sound. Ik heb niet uitvoerig staan luisteren of testen bij de dr Tube stand. Heb alleen de oude Marshall jmp getest met een gitaar die niet wilde stemmen. Tussentijd ving ik wat soundjes op die vooral bluesy klonken (vet en bassig).

wietse
10 maart 2013, 20:49
Welke van de twee, we hadden namelijk twee Vester Stage series meegenomen, een witte en een sunburst...
ik heb alleen een witte gezien.

Henri H
10 maart 2013, 21:38
Ja inderdaad zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=kUt3hFnbRBo.

Maakt verder ook niet zoveel uit.. ik noemde slechts JTM45 als vergelijkbare sound. Ik heb niet uitvoerig staan luisteren of testen bij de dr Tube stand. Heb alleen de oude Marshall jmp getest met een gitaar die niet wilde stemmen. Tussentijd ving ik wat soundjes op die vooral bluesy klonken (vet en bassig).Die gitaar die niet wilde stemmen was een Chinese Les Paul van Dr. Tube? Die heb ik ook even bespeeld ja, was inderdaad vals gestemd, en ik kreeg 'm ook niet direct goed. Die Strat was wel ok.
De JMP's (ik neem aan dat je die 2 JMP's bedoelt die naast die "Plexi's" stonden?) waren ook van Freddy, maar die heb ik niet gehoord. Maar goed, ik weet hoe een JMP 2203/2204 zou moeten klinken, en na het debakel met die zgn. Plexi's (Freddy noemde ze JTM 45's) had ik mijn portie herrie wel gehad. :seriousf:

kassie
10 maart 2013, 22:48
Die gitaar die niet wilde stemmen was een Chinese Les Paul van Dr. Tube? Die heb ik ook even bespeeld ja, was inderdaad vals gestemd, en ik kreeg 'm ook niet direct goed. Die Strat was wel ok.
De JMP's (ik neem aan dat je die 2 JMP's bedoelt die naast die "Plexi's" stonden?) waren ook van Freddy, maar die heb ik niet gehoord. Maar goed, ik weet hoe een JMP 2203/2204 zou moeten klinken, en na het debakel met die zgn. Plexi's (Freddy noemde ze JTM 45's) had ik mijn portie herrie wel gehad. :seriousf:

Nahh, was een zwarte custom LP die op de hoek stond in de zaal. Japan jaren 70. Maar iets beweegt er flink want hij is onmogelijk gestemd te krijgen. Akkoorden gingen dus niet zo goed, maar solospel wel ''redelijk''... Heb hem wel gekocht overigens, want de akoestische klank was erg mooi, en visueel ook. Dus ik ga er mee aan de gang.

Ja ik heb die onderste JMP bespeeld.. die zwart gelakt was. Die ouwe marshalls hebben wel een gritty sound inderdaad. Er wordt natuurlijk flink wat treble door die gainstages gepompt. Toch klonk het wel enigzins door die oversized cabs. Kreeg er absoluut een hendrix sound uit, en ook angus young. De gain pots verder openschroeven deed ik niet ivm volume.

DaanMarinus
11 maart 2013, 06:33
Welke van de twee, we hadden namelijk twee Vester Stage series meegenomen, een witte en een sunburst... Ik heb de witte gekocht :)

Epiphone Casino For Life
11 maart 2013, 07:42
Staat ook in het dagblad van het noorden dat jij die hebt gekocht ;)

guitarkid
11 maart 2013, 08:27
Foto's op Facebook:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.432851456801158.1073741828.100002289227397&type=1

Voor de niet-Facebookers:

http://s681.beta.photobucket.com/user/UCS/library/Noorder%20Gitaar%20Dag%202013%20-%209%20maart

Henri H
11 maart 2013, 08:56
Mooie foto's!

Hendriks
11 maart 2013, 09:00
Dagblad van het Noorden van vandaag:
http://imageshack.us/a/img13/2799/dvhn13.jpg

Midwolda
11 maart 2013, 09:21
Mooi stukje! :D

almarvk
11 maart 2013, 09:33
Leuke foto's :) En het bewijs dat ik ook een gitaar heb vast gehouden!

frekie
11 maart 2013, 15:51
"De klank maakt niet zoveel uit, ik verander hem zelf wel."

Dat dacht ik vroeger dus ook :seriousf:

DaanMarinus
11 maart 2013, 16:24
Dat is niet helemaal wat ik had gezegd tegen die intervieuwster ;) Ik heb gezegd dat het geluid van de elementen niet zoveel uit maakt, omdat ik die toch ga vervangen :)

kassie
11 maart 2013, 22:48
"De klank maakt niet zoveel uit, ik verander hem zelf wel."

Dat dacht ik vroeger dus ook :seriousf:

Ik heb bij diezelfde stand een gitaar gekocht waar alles mee mis was behalve de akoestische klank LOL.

patrick0108
11 maart 2013, 23:51
Ik heb ook een uurtje rond gelopen en een stuk van het spel van Harold gezien en gehoord:ok: heerlijk... daar ik snel weer weg was lag aan mij daar ik nogal rap een blik had geworpen op google maps en ook via een hotel bon het enige vije hotel kon vinden op Callandsoog. Dus een aardig tripje vanuit Rotjeknor... Verder was helaas mijn korte bezoek het resultaat van net een halve meter voor een uitrit en gelijk een aardige mevrouw voor het raam die ons graag asap zag vetrekken. Maar goed ik had dan ook een week eerder van mijn wederhelft spontaan een travel gitaar gekregen (hofner)die ze via marnix had besteld. Dus echt op zoek was ik niet.... en wou toch ff buurten voor mij te ver voor herhaling...

grayfink
12 maart 2013, 12:09
Is er ook een overkoepelende organisatie waar men zich toe kan wenden voor garantiegevallen?
Mijn keyboard doet het niet, nops nada nikkes. Ik wil toch minimaal mijn geld terug!

Hendriks
12 maart 2013, 12:20
Is er ook een overkoepelende organisatie waar men zich toe kan wenden voor garantiegevallen?
Mijn keyboard doet het niet, nops nada nikkes. Ik wil toch minimaal mijn geld terug!

:seriousf: :seriousf:

guitarkid
12 maart 2013, 12:24
Is er ook een overkoepelende organisatie waar men zich toe kan wenden voor garantiegevallen?
Mijn keyboard doet het niet, nops nada nikkes. Ik wil toch minimaal mijn geld terug!

Ja hee, een keyboard op een gitaarbeurs kopen en dan nog zeuren ook????? ;)
Maar misschien is dit een typisch gevalletje voor Peter R. de Vries, Nationale Ombudsman, Kassa, Tros Opgelicht of (voor de oudere jongeren onder ons) Koning Klant!!!! :seriousf:

Duhsjaak
12 maart 2013, 13:10
Hi Hans
Klachten over non conformiteit neem ik zeer serieus. Zelfs als die klachten niet vergezeld gaan van een kassabon.
Zelfs als je hem krijgt, iets dat hier het geval is, dient de zogenaamde nul-bon in tweevoud te worden getoond. Omdat hiervan niets is gebleken, wordt uitsluitend eenmalig en uit coulance uw klacht in behandeling genomen.

Klagen bij het bestuur van een gitaristendag is hierom ook niet handig. En je kon nog wel zo goed leren op school!

'Doet het niet', is ook geen klachtomschrijving waar ik iets mee kan.
- branden de lampjes niet? Weet je zeker dat je de oude kerstboom niet mee naar huis hebt genomen?
- branden de lampjes wel? En je hoort niks: Weet je zeker dat de kill switch in de juiste positie staat?

Controleer in het kerstboom scenario vooral de voeding even. 12v + in het midden.

Bij mij deed ie het gewoon, dus ik zou niet weten waarom ie het bij jou niet doet. Zou ik 240 km slepen met een keyboard dat het niet doet? Nou dan!!!
Have fun!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
12 maart 2013, 13:14
Hi Hans
Klachten over non conformiteit neem ik zeer serieus. Zelfs als die klachten niet vergezeld gaan van een kassabon.
Zelfs als je hem krijgt, iets dat hier het geval is, dient de zogenaamde nul-bon in tweevoud te worden getoond. Omdat hiervan niets is gebleken, wordt uitsluitend eenmalig en uit coulance uw klacht in behandeling genomen.

Klagen bij het bestuur van een gitaristendag is hierom ook niet handig. En je kon nog wel zo goed leren op school!

'Doet het niet', is ook geen klachtomschrijving waar ik iets mee kan.
- branden de lampjes niet? Weet je zeker dat je de oude kerstboom niet mee naar huis hebt genomen?
- branden de lampjes wel? En je hoort niks: Weet je zeker dat de kill switch in de juiste positie staat?

Controleer in het kerstboom scenario vooral de voeding even. 12v + in het midden.

Bij mij deed ie het gewoon, dus ik zou niet weten waarom ie het bij jou niet doet. Zou ik 240 km slepen met een keyboard dat het niet doet? Nou dan!!!
Have fun!
Vriendelijke groet, Gus

Je kon er op wachten....... :) :) :)

grayfink
12 maart 2013, 14:35
Ik ben nu aan het werk, vanavond zal ik mijn woede, wanhoop en verdriet nader toelichten. :confused:

guitarkid
12 maart 2013, 15:06
Ik ben nu aan het werk, vanavond zal ik mijn woede, wanhoop en verdriet nader toelichten. :confused:

50 shades of Grayfink.....! :)

Jasper.
12 maart 2013, 15:17
50 shades of Grayfink.....! :)

:seriousf:

Shifty
12 maart 2013, 21:06
Foto's op Facebook:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.432851456801158.1073741828.100002289227397&type=1

Voor de niet-Facebookers:

http://s681.beta.photobucket.com/user/UCS/library/Noorder%20Gitaar%20Dag%202013%20-%209%20maart

Leuke foto's. Kom ik mezelf nog tegen met een fraaie originele Rickenbacker in m'n handen :) Ook een zeer fraaie Telecaster met Tv Jones gezien van Rikkers. Cool ding! Was een leuke, geslaagde dag!

grayfink
12 maart 2013, 23:59
Sorry, het word geen 50 shades. Wilde dat eerst wel doen, maar ach, het is al laat en morgen moet er gewoon weer gewerkt worden.
De korte versie dus.
Met de originele adapter en de las in de kabel daarvan lijkt niets mis. Nog een andere adapter geprobeerd, 12V en plus in de kern, levert wel minder stroom als de originele (500 mA tegenover de max 1 ampere van de originele). Geen sjoege, ook op batterijen geen enkel lampje dat oplicht of iets in beeld op het LCD schermpje. Nou ja, jammer maar helaas. Zal hem komend weekend eens open schroeven, niet dat daarvan veel verwacht moet worden. Zo technisch ben ik niet.

Edit: Huh? Vanmorgen druk ik in het voorbijgaan nog een keer op "on" en hij springt aan. Hij gaat nu niet meer uit tenzij ik de batterij er uit haal.

Duhsjaak
13 maart 2013, 14:45
50 shades of Grayfink.....! :)

Hi G
Waaaanzinnig mooi! Ben gewoon jaloers dat ik dat zelf niet heb bedacht.


@Gray
Kan zijn dat je de 'aan' knop iets langer ingedrukt moet houden. Sommige hebben dat, andere iets minder.
Kill switch zit achterop: als een leerling zit te pielen kan de docent m in één keer stilleggen.

Verders:
- Als het niet is wat je zoekt, geef je m toch gewoon weg aan iemand? Heb ik ook gedaan
- lukt het niet gelijk, is ook in Emmercomasuum wel iemand om je op weg te helpen
- dit lijkt mij de plaats er niet voor
- zou ik een kapot ding weggeven? Heb ik zo'n hekel aan jou? Nou dan. Niet miepen hoor!
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
13 maart 2013, 17:23
Natuurlijk geef je geen kapot ding weg, ik vind het geweldig dat je het ding a maanden voor mij vasthoud en b het helemaal naar het hoge noorden brengt. :)
Waarom hier? Ik kan er moeilijk een apart topic voor aanmaken en via pm missen alle mogelijke keyboard experts het.
Ik denk toch dat er iets niet in de haak is. Ik krijg hem nu alleen uit door er een batterij uit te trekken, knop een tijdje vasthouden werkt ook niet. We blijven puzzelen, hij doet het in elk geval wel. Komend weekend heb ik uitgebreid de tijd om er mee te stoeien.
Richard Clayderman here I come!

Duhsjaak
28 maart 2013, 08:57
Vrienden,
Ik was dit jaar weer met heel veel plezier op de NGD. Tot mijn sjagrijn was ik mijn fototoestel vergeten.
Gerustgesteld door de gedachte, dat in 2012 er voldoende leuke foto's door anderen zijn gemaakt en gepost, heb ik er verder niet zo zwaar aan getild.

Als ik had geweten dat dat dit jaar anders lijkt te gaan, was ik even terug gereden!

Oproep (dus):
Zou ik mogen vragen of je, puur voor de lol, je foto's van NGD2013 zou willen posten? Vind het gewoon erg gezellig om daar nog weer eens bij stil te staan.

Mijn vrouw denkt dat ik bij mijn vriendinnetje was en is daar senang mee, dus ik hoef er niet per se zelf op te staan.

Daaaaaank!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
28 maart 2013, 09:27
Vrienden,
Ik was dit jaar weer met heel veel plezier op de NGD. Tot mijn sjagrijn was ik mijn fototoestel vergeten.
Gerustgesteld door de gedachte, dat in 2012 er voldoende leuke foto's door anderen zijn gemaakt en gepost, heb ik er verder niet zo zwaar aan getild.

Als ik had geweten dat dat dit jaar anders lijkt te gaan, was ik even terug gereden!

Oproep (dus):
Zou ik mogen vragen of je, puur voor de lol, je foto's van NGD2013 zou willen posten? Vind het gewoon erg gezellig om daar nog weer eens bij stil te staan.

Mijn vrouw denkt dat ik bij mijn vriendinnetje was en is daar senang mee, dus ik hoef er niet per se zelf op te staan.

Daaaaaank!
Vriendelijke groet, Gus

Dit moeten ze zijn!

http://s681.photobucket.com/user/UCS/library/Noorder%20Gitaar%20Dag%202013%20-%209%20maart?newest=1&page=1

Duhsjaak
28 maart 2013, 22:08
Hi Guitarkid
Wat ben je toch een fijne gozert.
Dank je wel. Leuk. We hoeven niet sentimenteel te doen, maar leuk genieten van de leuke momenten is niks mee mis, toch?
Leuk, Ik ga ze op mijn gemak nog eens langs.
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
29 maart 2013, 01:49
Leuke foto's. :ok:

guitarkid
29 maart 2013, 09:00
Hi Guitarkid
Wat ben je toch een fijne gozert.


We doen ons best...... ;)

DaanMarinus
29 maart 2013, 18:04
Er zitten wel een paar wazige tussen ;)
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/1622_313813818741475_1487900042_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/537751_313813718741485_316271446_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/480420_313813772074813_1080057576_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/487405_313813792074811_993782146_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/302118_313813748741482_1625452847_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581763_313813858741471_1381882905_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/156095_313813832074807_88639911_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/644395_313813845408139_1495689158_n.jpg

Henri H
31 maart 2013, 00:18
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder Gitaar Dag 2013 - 9 maart/886292_432851933467777_1525739206_o_zps7b6c3eb5.jp g

Die witte top heb ik daar bespeeld, en ik was compleet weggeblazen door de sound van dat ding!
De afgelopen weken bleef het maar door m'n kop gaan, en vandaag heb ik hem opgehaald.
Nou ja, ik vond die witte behuizing en dat rode Dr. Tube logo wat opzichtig, dus heb mijn originele (snif) '77er JMP 2204 chassis gewisseld met het gemodde JMP 2104 chassis van Xavier (Dr. Tube).
De mod komt erop neer dat de de amp nu "2 kanalen" heeft die schakelbaar zijn met een footswitch.
Bovendien heeft elk kanaal nu een eigen master volume en preamp/gain, en heeft de preamp van het high input kanaal een extra gainboost d.m.v. een push/pull en het low input kanaal heeft een push/pull om de bright cap in/uit het signaal te schakelen.
Het cleane kanaal klinkt echt heel erg goed, plexi-achtig. De crunch is nagenoeg hetzelfde als een stock 2204, en de gainboost is een soort van hotrodded/brownsound Marshall, waanzinnig mooi.
De reden dat ik "2 kanalen" tussen aanhalingstekens zet, is omdat het eigenlijk anderhalf kanaal is, omdat de EQ gedeeld is(, maar dat boeit niet).

:cheerup:

Hendriks
31 maart 2013, 09:58
En dan te bedenken dat je al eerder weg wou en nog niet in het amphok was geweest .
Goede koop Henri , leuke bakken van Xavier.

Henri H
31 maart 2013, 11:51
Haha, klopt. Ik was compleet aan het amphok voorbij gelopen, en normaal zou ik er ook niet zoveel interesse in hebben gehad, maar omdat jij zei dat er allemaal oude Marshalls stonden, ben ik toch maar even wezen kijken. Die oude Marshalls hadden volgens mij een "beetje" onderhoud nodig, want ik vond ze erg slecht klinken, maar die gemodde JMP'tjes van Xavier daarentegen..... om een puntje aan te zuigen, wat een sound.
Het mooie eraan is ook vooral dat Xavier's insteek was om te kijken wat er mogelijk was met zo'n simpele, maar enorm mooie basis amp. Hij heeft er echt iets moois van gemaakt, niet alleen qua sound, maar ook qua functionaliteit en looks.
Er zitten maar 2 gaten extra in de faceplate. In het chassis zitten deze gaten al.
Als je een ouwe (i.v.m. betere trafo's en overige elektronika) 1987 of 1959 op de kop kunt tikken, zitten de gaten er al in. :ok:
Een London City is ook een goeie(/betere) basis volgens Xavier, vanwege zeer goeie trafo's.

Voor geïnteresseerden: http://drtube.nl/nl/modificaties/2-channel-mod

Rinze
31 maart 2013, 12:26
Hartstikke mooi maar nu willen we natuurlijk wel filmpjes en vergelijkende mp3-tjes zien en horen :rockon:

Henri H
31 maart 2013, 22:04
:D Nou ja, op zich is het high input kanaal ongeveer hetzelfde gebleven. Xavier heeft van één of twee caps de waarde veranderd, waardoor dit kanaal minder "gruizig" klinkt, en bovendien heeft hij veel Orange Drop condensatoren gebruikt, welke een minder gruizig karakter geven.
Ik moest eerst even die term snappen, maar toen ik beide amps naast elkaar bespeeld had, begreep ik het; zijn gemodde versie klinkt voller, ronder, minder "pijn-in-de-oren-hoog", en wat punchier, zonder dat het karakter van de sound daadwerkelijk veranderd is.
Het cleane kanaal heeft wel een echte upgrade gehad, en de gainboost is een leuk extra'tje.

....maar zodra ik representatieve clips heb, zal ik ze posten. :ok: