PDA

View Full Version : TC Electronic TonePrint Editor



orangerocker
24 januari 2013, 16:41
Ik kreeg net een mailtje van TC waarin stond dat ze binnenkort een gratis toneprint editor (http://www.tcelectronic.com/toneprint-editor/) gaan uitbrengen. Ik heb zelf geen pedaal uit die toneprint serie maar voor degenen die er wel 1 (of meerdere) hebben: zou je er echt veel gebruik van maken of heb je al genoeg aan alle mogelijkheden die er nu op zitten? Bij de Flashback en de Hall of Fame zitten er bijvoorbeeld al een stuk of 10 presets op.

Tankman
24 januari 2013, 16:49
Yes! Eindelijk! Lees ook net dat mailtje. Ik heb op dit moment de Flashback Delay en de Hall of Fame Reverb in mijn bezit. In principe heb ik met de ingebouwde presets en een handjevol van de bestaande toneprints wel genoeg aan, maar het lijkt me heerlijk om verder te kloten met de editor. Zo kun je een modulated delay maken met een flanger ipv een chorus op de repeats en hetzelfde geldt voor de Reverbs. Ik ben echt benieuwd in hoeverre ik te gekke toneprints kan maken straks.

Jasper.
24 januari 2013, 17:13
Ik gebruik de toneprint functie bijna nooit. Maar het lijkt me idd wel vet om er zelf lekker mee te klooien.

Fuhgawz
24 januari 2013, 17:43
Ik gebruik de toneprint functie bijna nooit. Maar het lijkt me idd wel vet om er zelf lekker mee te klooien.

+1 Mijn Hall of Fame is prima zoals hij is, maar het lijkt me wel leuk om mee te spelen. Ik ben wel bang dat dit echt zoiets wordt waar je maar aan blijft tweaken. Dat je uren bezig bent met kleine afstellingen die je in de bandmix uiteindelijk toch niet hoort. ;) Zeker aangezien je dit niet 'on-the-fly' kunt doen, lijkt me. Het zal denk ik ongeveer zo gaan:
1) Toneprint afstellen in editor
2) Pedaal op computer aansluiten
3) Toneprint uploaden
4) Pedaal van computer halen
5) Pedaal aansluiten op gitaargear
6) Testen of het goed getweakt is
-> indien niet goed terug naar 1.

Dat is nog een hele onderneming! Nou zeg ik dit niet om te klagen of zo, absoluut niet, maar ik voorzie dat ik hier heel veel uren aan kwijt ga zijn. ;)

Speeddemon
24 januari 2013, 19:12
+1 Mijn Hall of Fame is prima zoals hij is, maar het lijkt me wel leuk om mee te spelen. Ik ben wel bang dat dit echt zoiets wordt waar je maar aan blijft tweaken. Dat je uren bezig bent met kleine afstellingen die je in de bandmix uiteindelijk toch niet hoort. ;) Zeker aangezien je dit niet 'on-the-fly' kunt doen, lijkt me. Het zal denk ik ongeveer zo gaan:
1) Toneprint afstellen in editor
2) Pedaal op computer aansluiten
3) Toneprint uploaden
4) Pedaal van computer halen
5) Pedaal aansluiten op gitaargear
6) Testen of het goed getweakt is
-> indien niet goed terug naar 1.

Dat is nog een hele onderneming! Nou zeg ik dit niet om te klagen of zo, absoluut niet, maar ik voorzie dat ik hier heel veel uren aan kwijt ga zijn. ;)
Als ze ECHT doordacht te werk gaan bij TC, dan zou die Editor geleverd moeten worden incl. een paar goede, droge soundsamples van een gitaarakkoord, clean, crunchy en hi-gain. Tenminste, als tijdens de verbinding met een TonePrint pedaal die functionaliteit van dat pedaal ook op je PC werkt.

orangerocker
24 januari 2013, 19:18
Als je naar filmpjes kijkt van bekende artiesten die hun eigen TonePrint maken dan lijkt het tweaken wel on-the-fly te kunnen. Zou anders ook wel erg onpraktisch zijn.

Liquid_Metal
24 januari 2013, 19:29
Als ze ECHT doordacht te werk gaan bij TC, dan zou die Editor geleverd moeten worden incl. een paar goede, droge soundsamples van een gitaarakkoord, clean, crunchy en hi-gain. Tenminste, als tijdens de verbinding met een TonePrint pedaal die functionaliteit van dat pedaal ook op je PC werkt.

Ehhh? Je sluit het pedaal toch gewoon aan op je versterker terwijl je edit?

Ik wacht al tijden op de editor want de Tape Echo van de Flashback is het voor mij nog net niet.

Chris Winsemius
24 januari 2013, 19:53
Kun je d'r ook Angry Birds mee spelen?

Lexvandoef
24 januari 2013, 20:39
Ik kreeg het mailtje ook, wat tof! Weet niet of ik er daadwerkelijk ook iets mee ga doen want ik ben al ontzettend tevreden over de toneprints en heb er ooit eentje laten maken door Tore bij TC, maar super handig alsnog :).

toddzilla
25 januari 2013, 10:51
Ik hoop dat je met dit stukje software ook eindelijk zelf alternatieve stemmingen in de Polytune kunt gaan zetten.

Lexvandoef
25 januari 2013, 11:11
De polytune is geen toneprint pedaal toch?

Liquid_Metal
3 april 2013, 15:36
Vandaag is de toneprint editor vrijgegeven: http://www.tcelectronic.com/toneprint-editor/

Hier te downloaden (http://www.tcelectronic.com/toneprint-editor/support/).

edit: ik heb met de Flashback (1) al een through-zero flanger gemaakt. Ik ben nu al helemaal enthousiast met de editor.

the sure thing
3 april 2013, 20:28
Voor de leken onder ons: waar is de editor voor bedoeld/wat kan je er mee?

Liquid_Metal
3 april 2013, 21:31
De editor is wat TC heeft gebruikt om voor de nieuwe Toneprint pedalen (chorus, flanger, delay, reverb, vibrato) custom patches te maken voor bekende gitaristen. Verschillende bekende gitaristen hebben samen met TC eigen smaken voor deze effecten bedacht. Deze zijn te downloaden en op het pedaal te zetten in de zogenaamde Toneprint-modus.
De pedalen zijn al enige tijd op de markt en nu is de editor ook voor het volk beschikbaar. De editor zorgt ervoor dat je alle parameters die "under the hood" zijn ook zelf kunt tweaken en een effect dus veel meer kan veranderen dan normaal het geval is.

Lomeos
3 april 2013, 23:15
Leuk om eens mee te rommelen. Ik mis wel de opties om op te slaan naar en te laden van een bestand. Dat maakt het toch net weer jammer. Of kijk ik niet goed?

Liquid_Metal
4 april 2013, 08:28
Ik kon ook geen save-functie vinden. Ik verwacht dat die nog wel komt want nu is het enkel een geinige gimmick. Met een save-functie kunnen we ook patches delen met de wereld.

onrust nv
6 april 2013, 04:56
Is het niet mogelijk je zelf gemaakte toneprint naar een usb stick te verhuizen en 'm zo op te slaan tot je hem weer wilt laden?

Lomeos
6 april 2013, 08:46
Nee. Je kan alleen opslaan op je pedaal. Een screenshot maken kan overigens ook, maar vind ik niet echt opslaan.

paulusdeBKB
6 april 2013, 09:02
Zjin die Toneprint-pedalen van binnen echt anders? Of delen ze een en dezelfde DSP? Zo ja, dan zou je (in theorie) een Toneprint kunnen ombouwen van Flanger naar filter, van reverb naar delay o.i.d. Waarschijnlijk moet die editor dan wel even gekraakt worden.

peter_heijnen
6 april 2013, 10:14
Ja dan wordt het idd echt geinig, denk dan vooral aan die flashback x4!