PDA

View Full Version : Op zoek naar effect maar weet niet welke



mattihafler
24 januari 2013, 11:39
Hoi,

Ik heb sinds kort een switch of gear gedaan. Mijn M13 eruit..losse pedalen er in.
Nu heb ik het gros van de geluiden die ik met de m13 produceerde wel vervangen in losse pedalen.

Nu gebruikte ik in 1 nummer wat we spelen een Wah effect van de m13. Hier heb ik niet echt n 1 op 1 oplossing voor bedacht.

Ik gebruik m op 3.08 in nummer: agiantagenius.bandcamp.com/track/stacy

Wat zou ik hier voor in de plaats kunnen aanschaffen? Heb al gekeken naar een dynamic wah..
Maar zou mooi zijn een pedaal te vinden wat ik ook nog vaker voor andere stukken ga gebruiken. (en twijfel of aw-3 dan nog veel hergebruikt zal worden)

Zou een PH-3 of een PS-3 dit voor me kunnen?
Iemand andere opties/tips?

Dank!

Tristan
24 januari 2013, 12:32
Ik snap het niet, dat klinkt toch gewoon als een wah?
Dus gewoon een wah kopen lijkt me. ;)
Er zijn er genoeg op de markt, ik vind zelf die Dunlop Jimi Hendrix wah eigenlijk wel prima, maar voor mensen die er anders over denken is er veel keuze.

Als je op zoek bent naar een wah maar dan toch anders zou ik eens een filter proberen, de Iron Ether Xerograph Deluxe is een hele goede wat mij betreft (bovendien is het ook nog eens een gave envelope filter), die gebruik ik nu met een expressiepedaal om zo de langzame sweeps te genereren.
Hij klinkt wel vrij synthy, totaal anders dan een normale wah dus.

Omdat je in het nummer net als ik langzame sweeps gebruikt zou ik je aanraden een filter te kopen met een expressiepedaal input want de meeste auto filters of envelope filters hebben niet zo'n lange releasetijd en als ze dat al hebben dan werkt het nog niet zo lekker dan het zelf te regelen met een expressiepedaal.
De Sonuus Wahoo is misschien ook interessant voor je, daar zitten de filters en wahs gewoon in een expressiepedaal ingebouwd en het is nog analoog ook.

mattihafler
24 januari 2013, 13:39
Klopt, als het klinkt als een Wah, waarom dan niet gewoon een Wah aanschaffen?
Heb je n punt. Maar zoals je zelf ook al aangaf, ik ben op zoek naar iets anders..tenminste..benieuwd naar iets anders.
Die Wahoo (320€) is boven mn budget helaas...en die Xerograph(225$) ook wel beetje.

Dus ja..veel wensen..klein budget..wordt een lastige :)

Tristan
25 januari 2013, 01:34
Euh, ja, in dat geval zou ik je bijna een (tweedehands) M5 aanraden.
Ik wil niet spammen maar de Dunlop Jimi Hendrix wah heb ik hier dus nog werkeloos liggen mocht je interesse hebben.