PDA

View Full Version : Weer s wat anders



Fusion
23 januari 2013, 21:59
Soort van reli trip hop, nu reli in is op dit forum ;)

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=882431&songID=12093113

The Lo Lands
24 januari 2013, 08:01
Geweldig dit man!! De toon wordt meteen bij aanzet van het nummer gezet en de vibe in dit nummer is mysterieus en sfeervol. Ik heb ook een periode gehad waarin ik met vocalen audio samples werkte (of heb je dit zelf ingesproken??) waarmee je heel makkelijk een ziel en verhaal kan geven aan je muziek. Aan het einde had ik als climax nog wel een heerlijke dikke organische gitaarsolo willen horen.

Ik vind dit soort muziek heerlijk om naar te luisteren! Avontuurlijk, experimenteel en buiten de kaders van het gebruikelijke. Complimenten en ga zo door!!

Duhsjaak
25 januari 2013, 05:41
Hi Mr F
Weer een zeer eigenzinnig stuk werk geworden. Klopt het dat dit al wat ouder is? Want soms vraag ik mij af wat de teksten van de GN'ers zijn en wat er door die maffia Amerikanen is bij gepletterd.

The Lo vraagt om een orgastische (smiley) solo. Het nadeel van contestant zijn, is dat we nu weten dat je dat gewoon kunt.

Nou ben ik zo'n cynisch mannetje, die altijd heeft gezegd dat als iets (menselijkerwijs) kan, dat dat dan ook gebeurt. Volgens die onwrikbare logica, hou ik mijn vingers ook voor zo'n solo gekruist.
De trap bij mijn dochter schilderen gaat 100% zeker vrolijker na zo'n start van de dag.

Vriendelijke groet, Gus

Pepe
25 januari 2013, 05:55
De muziek is goed. De samples spelen zich min of meer lineair af waardoor er eigenlijk weinig of geen interactie met de muziek zelf is en daarmee een soort soundtrack wordt. Ik zit natuurlijk op het spoor van Eno, Byrne en Fripp die kleine stukken uit samples repetitief inzetten maar misschien is het je bedoeling helemaal niet om interactie te laten plaatsvinden.
Wel lekker soundje.

Fusion
25 januari 2013, 16:54
Hi Lo en Gus, ja die gitaarsolo had gekund hehe. Een soort van Pink Floyd achtige solo. Maar het is eerljk gezegd niet in me opgekomen. Misschien als ik tijd en zin heb verras ik jullie wel met een nieuwe versie met gegier ;)

@pepe: je hebt helemaal gelijk. Dit is echtr volgens mij de eerste keer dat ik met samples werk (knip, plak, stretch en pitch werk van een online preek) en ik heb nog veel te leren daaromtrent. Ik neem je tips zeker mee!

witterwit
25 januari 2013, 17:22
die gitaarsolo aan het eind zou inderdaad een goed idee zijn; verder vond ik het behoorlijk goed in elkaar zitten. in het begin; zijn dat krasjes op de plaat?

Duhsjaak
25 januari 2013, 22:12
Hi Fusion
En witterdewit of zo. Sorry vriend: geen idee van de nick.

Dat krakende vinylgeluid is jarenlang bonton geweest. Dat kan ik tegen het licht van de jaren waarin Fusion dit heeft gemaakt prima pruimen. Mijn vinyl klinkt héééél wat beter.

Kind van vrienden van mij verdient bakken (en niet volgens Russische begrippen, maar volgens onze begrippen), met het DJ gedoe in het club circuit in Rusland. En als je denkt dat je hier alle zwarte basnegers met witte neusvleugels wel hebt gezien, heb je echt geen idee van de 1ste lijns hulp die daar in het feestcircuit plaatsvindt. Amsterdam is peanuts. Believe me!!!

Hij (dat kind van die vrienden dus) is duidelijke aan de slag gegaan met mijn suggestie, dat cassettes het nieuwe vinyl zijn, dus hij laat iedere nieuwe tracks vooraf gaan door een akelig harde bandruis. Nog vier jaar van deze gekkigheid en deze aardige gast hoeft de rest van zijn leven alleen nog werk te doen dat hij ge-wel-dig leuk vindt. Dat gun je iedereen.

Een tip voor de jongere garde. Doe je voordeel ermee. Mijn support voor Fusion heb ik al eerder geprobeerd voor het voetlicht te brengen.
Ik zeg: Erg goed geslaagd project. Maar aan de hand hiervan is vast te stellen, wat je aan vooruitgang hebt geboekt.

Vriendelijke groet, Gus

witterwit
25 januari 2013, 22:21
mijn reactie had betrekking op het feit dat ik het leuk vind dat in dit digitale tijdperk het vinyl nog niet is vergeten.

Fusion
26 januari 2013, 11:53
Hahaha, ik heb idd expres de samples van krakend vinyl er aan toe gevoegd, omdat ik zelf een beetje 'uit die tijd ben'.

Duhsjaak
27 januari 2013, 17:27
Hi F
Wat dat betreft beroven wij de jonkies van hun geschiedenis.

Hier is uitleg bij nodig:
- 1967 - über trendy je zang 'af te knijpen' en er het gekraak van een schellak 78 toerenplaat bij te maken
- 2007 - Fusion mengt zijn 'famous' vinyl kraak bij
- 2013 - Kind van vrienden heeft succes met ruis van cassettes
- 2017 - Louise, nu 15, mengt bij haar dromerige singer songwriter liedjes het nostalgische geluid van een lege CD bij

Wij hebben onze jongeren straks wat uit te leggen, dat we ze een toekomst zonder bijgeluiden uit het verleden achterlaten. Ook digitale oversturing trek je geen volle zalen mee!

Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Vriendelijke groet, Gus

Heffie
2 februari 2013, 15:38
Gaaf nummer, zonder meer! Ook zonder gitaarsolo(maar stiekum mis ik 'm natuurlijk wel :) ) :ok:
Weer eens wat anders zoals je aangaf en daar is niets mis mee.

Groet,
Marcel