PDA

View Full Version : ouwe Ibanez catalogi.



gitaargerrit
23 januari 2013, 15:05
zo ongeveer alles wat er gemaakt is vanaf 1960.

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/

Napoje
23 januari 2013, 15:22
Grappig deze pagina (http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=2&now=2). Er staat nog net geen "your brand here" op de headstock :crazyhappy:

Ijselrobo 07
23 januari 2013, 19:06
Gaaf! ook leuk om mijn eigen Ibanez RG560 in de uitgave van 1990 te zien staan :)

zoon van Piet
29 januari 2013, 11:08
Hartstikke leuke link. En we leren er weer eens iets van, ik had geen idee dat Ibanez al in de vijftiger jaren actief was op de westerse markt..

Kim Wilson
29 januari 2013, 11:40
Hé, Tama was dus van Ibanez en heeft blijkbaar ook als gitaarmerk geopereerd. Grappig.

zoon van Piet
29 januari 2013, 13:14
althans, Tama en Ibanez waren allebei merknamen van een en hetzelfde bedrijf. Een maat van me had vroeger een erg goede Tama akoestische gitaar. Dat ding kostte dan ook ruim 2000 gulden, destijds al...

hoofd
30 januari 2013, 11:13
Cool, da's voor 't eerst dat ik precies mijn Ibanez in een catalogus zie staan, in die kleur. Ik wist wel dat ik een TC530 had, maar niet dat de kleur CBB was: Cedar Brown Burst. Ik vond 't altijd meer aubergine-paars. :dontgeti:

MarBeek
7 februari 2013, 22:43
Dit is nu een leuke link. Heb mijn eigen Ibanez SA260JB (2de hands aangeschaft) teruggevonden in de catalogus van 2000. Was toen een nieuw geïntroduceerd model. Betaalbaar, maar wel uit Japan.

zoon van Piet
8 februari 2013, 10:40
Als effectofiel vind ik het een prima naslagwerkje. Zo valt het op dat met name de 'Master' serie ( of L-serie) pedalen niet in een keer compleet op de markt verscheen, maar gaandeweg uitgebouwd werd. Dat dit bij de 9 serie ook het geval was, wist ik wel ( ik was er immers zelf bij :) ), maar daar is vreemd genoeg niks te vindenover het meest raadselachtige apparaat, de OD-9..
Leuk!

muziekschuur
8 februari 2013, 11:14
En dan staat mijn Ibanez Roadstar II er weer niet tussen. Witte body, zwarte slagplaat. Zwarte kop, gewone tremolo. HSS pickups...

zoon van Piet
8 februari 2013, 11:28
Tja.. dan is het dus een chinese vervalsing, he? ;)

Pepe
10 februari 2013, 02:10
the world of musical instruments brochure (http://brochures.yokochou.com/index.html)

Siemon
18 februari 2013, 16:55
Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn ouwe AE 450 (semi-ac) eens van zolder gehaald. Helemaal schoongemaakt. Nu heb ik problemen met m'n element. Ik heb in de klankkast met een spiegeltje kunnen zien dat er geen draadje aan mijn plug-in is verbonden...Heeft iemand enig idee, een schematische voorstelling o.i.d. Kan ik e.e.a. zelf herstellen (zonder een stuk uit de klankkast te hoeven zagen)?
Het metalen blokje rammelt los in de klankkast (zie Ibanez catalogi):noob:

showband
18 februari 2013, 17:53
Hé, Tama was dus van Ibanez en heeft blijkbaar ook als gitaarmerk geopereerd. Grappig.

in begin eighties had pearl (van die drumstellen) ook allemaal leuke gitaarspullen.

Basileia
18 februari 2013, 18:19
Leuke link! Ik wist niet dat mijn '84 JA500 uit de pro-special serie kwam:crazyhappy: