PDA

View Full Version : iRig HD vs. Apogee Jam en Amplitube



Tonton
22 januari 2013, 14:09
Ik vind maar weinig discussies over opnames met Amplitube.
Ik vind dat heerlijk werken, op de Ipad op de bank lekker pielen.
8 sporen, drumtrackje op 1 spoor en gaan maar.
FX per stream achteraf editen en fixen, met heerlijke visual interface.

Zou graag meer user-ervaringen willen zien. Tips and tricks..
Ik lijk wel de enige haha

Nu was ik erg blij met de Apogee Jam, een verademing tov noizy Irig. Compleet noizeless op de digitale ingang. Nu komt Irig met de HD, bijna zelfde apparaat als Apogee. Kon wel eens zelfde leverancier zijn met ander hoesje. http://www.ikmultimedia.com/products/irighd/

Ik ga hem halen want ik heb nog 1 issue met de Apogee.
Het lijkt erop dat de output niet hoog genoeg is.
Op de Apogee zelf zit een lampje dat waarschuwt als de D/A convertor niet gaat clippen, maar het lijkt erop dat dat input signaal nog niet genoeg is om een vette toon uit de amps te halen. Of is dat lampje alleen voor de max output.... beetje onduidelijk maar lijkt me niet.
Dus ik vroeg mij af de iRig-HD een standaard hogere output signaal heeft dan een Apogee jam zodat de amps meer tot level komen.

Ik zal sowieso mijn bevindingen laten weten.

Frebon
27 januari 2013, 00:36
Ik ben aan het twijfelen om mijn versterker te verkopen en dit aan te schaffen. Is dit een goed alternatief? Ik ben zeer weinig thuis en moet veel reizen dus kan niet telkens versterker mee sleuren.
Als ik het goed begrijp kan ik deze op mijn boxen/koptelefoon aansluiten en heb ik een hele boel 'versterkers' ter beschikking.

Werkt dit ook op Windows?

Frebon
27 januari 2013, 20:29
Ik heb de Peavey Ampkit besteld. Heb de app al gedownload voor mijn iPhone en ben benieuw hoe het allemaal zal klinken.
Via een jailbreak + In-app purchases jailbreak heb ik alle amps en effecten gratis kunnen downloaden. Dat maakt het natuurlijk extra leuk. :satisfie:

Ik laat jullie snel weten hoe het bevalt.

Mr.Bluesbreaker
29 november 2013, 12:59
Iemand een idee of er een van deze dingen ook goed werkt met een Samsung telefoon? Lees dat de meeste apps alleen voor Iphone te gebruiken zijn, of een vrij grote latency houden op een Samsung. (galaxy 2 plus bij mij)

Mr.Bluesbreaker
5 december 2013, 10:18
Dit lijkt in ieder geval hoopvol qua low latency voor android telefoons, samples klinken ook wel ok. (onderaan pagina) Heeft iemand dit geprobeerd?

http://www.osirisguitar.com/guitarjack-2-for-iphone-review/