PDA

View Full Version : behringer vertoont kuren



FruscianteFan
22 januari 2013, 00:11
...need I say more?

Nee, had eerst 2 delays op mn plank. Op een gegeven moment pakte ik daar een behringer delay bij die ik nog had liggen, en eigenlijk klonk het wel lekker. Maar die dingen zijn niet bepaald gig-bestendig, en nu schakelt-ie niet meer altijd als ik erop trap.

Vind ik jammer, want hij doet het lekker. Minder warm en vol dan de Memory Boy, iets sterieler misschien juist (maar lang niet zoals de DD7), en volgens mij oversturen de repeats vrij snel. Ik gebruik em met redelijk korte tijden en veel feedback, daarbij is de oscillatie erg belangrijk..

...en ik zoek dus een vervanger.

DarknessAwaits
22 januari 2013, 08:20
Misschien enkel de schakelaar vervangen?

marter544
22 januari 2013, 10:36
Idd, of in een standaard hammond behuizinkje zetten?

zoon van Piet
22 januari 2013, 10:39
of gewoon een nieuwe kopen, ze kosten toch bijna niks!

FruscianteFan
22 januari 2013, 10:41
Ze zijn nergens meer te krijgen, geloof ik. Althans, niet bij thomann en niet op MP :p

Daarnaast zit ik een beetje ermee dat ik 9 februari in de studio moet voor een demo, en 14 februari in Doornroosje speel. Voor beide heb ik hem nodig, dus weet niet of ik het red hem voor die tijd te laten modden? (heb t sowieso behoorlijk druk)

er staat er een op marktplaats, maar die zit in den haag en de verkoper wil niet versturen. Heb hem gemaild met de vraag of hij dat toch wil (heel verhaal erbij :P)

Ik bedenk dat ik nog een ongebruikte behuizing van m'n Boss DS1 heb. Zou dat gaan werken?

FruscianteFan
23 januari 2013, 10:09
Ik heb gister eentje besteld bij Baxshop, zou vandaag moeten komen. Als ik tijd heb ga ik met m'n huidige even naar Schreeven, kijken wat ermee kan. Mocht daar een betere schakelaar in komen, heb ik altijd nog een backup. Want dat blijkt dus wel nodig te zijn.

Wel grappig, zoveel zorgen om een pedaaltje van €20. Ben wel nog benieuwd of er alternatieven zijn. Het zijn de nuances, maar voor sommige dingen is de behringer lekkerder dan de memory boy..

zoon van Piet
23 januari 2013, 11:02
Je bent de allereerste, die het b-merk sonische unieke sonische kwaliteiten toedicht. Het geeft meteen een totaal andere kijk op behringer, want het is dus niet langer crap. Een mooie ontwikeling, vroeger vonden we bv Coron ook goedkope meuk voor beginners. Nu zijn er al idioten (sorry Harold ;) ) die het verzamelen. Omdat je al moeite had het pedaal te vindn zou ik snel een voorraadje aanleggen..

Wie weet verzamelen ze over dertig jaar deze dingen..?

FruscianteFan
23 januari 2013, 11:02
Goeiemorgen.