PDA

View Full Version : P45 - Jesus lives... Onze eerste EP met deze groep.



wormke
21 januari 2013, 21:50
Hey daar. Ik dacht het hier eigenlijk niet te posten, want hou niet zo van Spammen... Maar omdat ik dit toch ook schrijf mag het wel, en in mijn eerste topic nodigde Duhsjaak mij uit om ook sounds te laten horen zodus... Verleden jaar EP opgenomen bij Tomsterproject studios. Dit is de titeltrack. Laat maar horen!

https://soundcloud.com/gerrit-holsbeek/p45-jesus-lives

Edit; 2de nummertje...

https://soundcloud.com/gerrit-holsbeek/p45-why-we-believe

B~Rock
22 januari 2013, 10:18
Persoonlijk ben ik wat minder kapot van de productie. Verder klinkt het lekker, er zit duidelijk ziel in. Goede zanger ook.

Stratman70
22 januari 2013, 10:44
Ik sluit me aan bij B~Rock. De cleane gitaar overheerst me soms wat teveel, waardoor ik de tekst soms niet helemaal goed meekrijg (ik luister even via de speakers van mijn laptopje)

Ik wil wel meer nummers van jullie horen eigenlijk.

wormke
22 januari 2013, 11:00
thx guys. Op zich waren we eigenlijk wel tevreden van de productie. Hier en daar zitten idd wat dingen die beter kunnen. Maar dat is het probleem als je de studio induikt hé, je weet nooit wat het eindresultaat gaat worden. Bedankt voor de complimenten. Zal hier binnenkort nog een nummer zetten.

wormke
22 januari 2013, 11:29
voila, 2de nummer erbij in gezet!

witterwit
22 januari 2013, 13:17
vraagje, valt dit onder de noemer "reli-rock"; ik bedoel dit positief want de nummers klinken niet verkeerd.

wormke
22 januari 2013, 13:19
haha; nee helemaal niet. Het gaat veeleerder over protest, anti overheid etc etc. Heeft eigenlijk niks met geloof te maken.

witterwit
22 januari 2013, 13:21
ik kon de tekst niet goed verstaan vandaar deze vraag. enne bedankt voor je antwoord.

wormke
22 januari 2013, 13:36
Geen probleem. Nog meningen?

Fusion
22 januari 2013, 13:38
vraagje, valt dit onder de noemer "reli-rock"; ik bedoel dit positief want de nummers klinken niet verkeerd.
Je post lijkt te insinueren dat "reli-rock" normaal niet goed klinken? :-)

witterwit
22 januari 2013, 13:40
Je post lijkt te insinueren dat "reli-rock" normaal niet goed klinken? :-)

nee hoor, kan heel goed klinken

Stratman70
22 januari 2013, 13:56
haha; nee helemaal niet. Het gaat veeleerder over protest, anti overheid etc etc. Heeft eigenlijk niks met geloof te maken.?? Met een bandnaam die verwijst naar een papyrusrol van het Nieuwe Testament en titels als Jesus Lives en Why (We Believe), ben ik dus even op het verkeerde been gezet?

Maar het klinkt goed in ieder geval.

Fusion
22 januari 2013, 15:06
Het zou ook over de ehm... niet-theologische aspecten van Jezus' leven kunnen gaan (als aanvechter van religieuze hypocrisie, rebel, freethinker, wars van de gevestigde orde etc).

wormke
22 januari 2013, 15:16
@Fusion; nagel op de kop!! Grote boodschap is leren lezen tussen de regels eigenlijk. :-)

witterwit
22 januari 2013, 15:49
wat staat er tussen de regels dan ??????

wormke
22 januari 2013, 15:51
ja man, komaan, je weet wel wat ik wil zeggen...

witterwit
22 januari 2013, 15:52
tuurlijk, was een beetje een flauw grapje.

wormke
22 januari 2013, 15:53
een beetje? :cooler:

pasqual
22 januari 2013, 20:57
Klinkt erg lekker! Vooral Jesus lives. De stem van de zanger heeft wel iets weg van Chris Cornell. Goeie band.

wormke
22 januari 2013, 23:41
thx! dat zal hij zeker een compliment vinden!

Duhsjaak
23 januari 2013, 06:10
thx! dat zal hij zeker een compliment vinden!

Hi W
Dat zal hij zeker een compliment vinden Chris Cornel. En terecht. Smiley.
Ik ben er niet zo voor om muziek alleen te beoordelen aan de hand van hokjes en labeltjes. Toch deed het mij zeker ook aan een ruige versie van Woven Hand of 16 Horse Power dingest denken.

En reli rock of niet, ik bedoel dat zeker als iets positiefs. Waar David Eugene Edwards zijn energie of inspiratie dan ook vandaan mag halen, hij komt als 100% oprechte musicus over het voetlicht en ik geloof dat ik niemand ken die ooit balend bij een optreden van hem is weggelopen.

Dat heb ik hier ook een beetje. De aandachtspuntjes zouden wat mij betreft vooral in de opnametechniek zitten dan bij de band. Mijn gitaartjes zijn altijd vrij hard (ik hou namelijk van het geluid van een gitaar, sue me), dus dat is voor mij eerder een plus.

Ik vraag mij af of er voor de zang een podium microfoon is gebruikt. If so, dan is er traditioneel mee omgesprongen. Op een podium zing je eigenlijk altijd wat te dicht bij de microfoon. Dat smeert het geluid mooi dicht door het proximity effect, maar dat is minder geschikt voor opnames. Als dat niet het geval is, zou je eens een condensator microfoon kunnen proberen om te zien of die wat meer hoog geeft.

Ik ga ervan uit dat 80% van de jongsters hun muziek met een koptelefoon beluisteren. Dat doe ik (kwart voor 6) dan ook maar even.
En ook daar hoor ik de f-jes, t-tjes, s-jes etc. nauwelijks. Komt het mooie randje op de stem van de zanger ook beter tot zijn recht. Misschien vind ik dat nog een belangrijker factor dan verstaanbaarheid.

Verstaanbaarheid is niet zo belangrijk naar mijn smaak. Een stem is vooral ook een instrument. John Martyn (UK) heeft ik meen 45 pracht LP's/CD's met onverstaanbare muziek en ik heb maar weinig UK'ers over die onverstaanbaarheid horen klagen.

Het kan zijn dat de genadeloze limitters/compressie een keuze is, ikzelf zou een iets openener geluid wel waarderen.

Het geluid van de drums vind ik erg modderig en zit het totale geluid bij Jezus lives naar mijn smaak wat in de weg hier en daar.

Als ik dit zo bekijk, zou je bijna denken dat ik niet blij ben. Dead wrong.

Ik ben blij dat je je muziek hebt gepost. Als je issues hebt waarmee je hebt geworsteld bij de opname en die ook niet helemaal naar jou/jullie zin zijn opgelost, post dan eens bij recording.
Heel fijne stukkies vriend!
Vriendelijke groet, Gus

wormke
23 januari 2013, 10:22
Bedankt Gus, knappe commentaar, kan ik wat mee. Zelf ken ik van dat studio materiaal niet veel, dus weet niet goed wat er allemaal gebruikt geweest is. Drum vond ik zelf ook wat hol klinken, maar onze drummer is nog niet zo lang met muziek bezig, dus dat is dan roeien met de riemen die je hebt uiteraard. Er staan nog 2 nummers op, misschien post ik die ook nog wel. :-)

Opener geluid zeg je? Op het gebied van zang? of algemeen?

pasqual
23 januari 2013, 10:57
Ik kan Gus niet in het hoofd kijken maar hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk dat alles nu erg gecomprimeerd is en minder compressie betekent in de regel meer ruimte voor dynamiek, dus opener. Dat is uiteraard een keuze die je maakt tijdens het afmixen. Vroeger werd er niet zoveel gemasterd als nu en waren de opnames in het algemeen minder hard en gecomprimeerd.

witterwit
23 januari 2013, 11:15
even weer wat hoger zetten.

wormke
21 april 2014, 18:52
Hey guys, lang geleden dat ik nog iets gepost heb hier...
Maar, we zijn aan het denken om terug de studio in te duiken, en omdat we niet echt mensen zijn die ergens vast willen blijven steken zijn we terug aan het zoeken naar een studio / mixer / producer... Liefst alles in één keer :-)
Hebben jullie een idee welke studio het best aanleunt bij ons genre??

Duhsjaak
21 april 2014, 19:02
Hi Wormke
Ik heb werkelijk geen idee.
Maar in de buurt van Leuven zit meer dan voldoende talent en praktisch talent bedoel ik dan voornamelijk.

Alleen al de gedachte dat jullie weer wat gaan maken maakt mij al blij.

Keep on keepin' on, zei Curtis Mayfield dan hè.
Vriendelijke groet, Gus

wormke
21 april 2014, 19:28
Ja Leuven... maakt op zich niet uit of het in de buurt is of niet hoor... Hebben in Leuven ook al dingen gedaan en die waren echt niet dat...
Veel talent, maar veel talent dat vooral zijn eigen zin wil doordrijven waardoor je een sound krijgt die niet past...

Tupelo
22 april 2014, 10:10
Poeh, Jesus lives & Why net geluisterd, kweenie of ik iets zinnigs on topic of this kan zeggen.
Eigenlijk vermoed ik dat je 'hoe meer live', 'hoe beter' uit bent.
Niet teveel gedoe over 'productie' & 'de mix', jammer dan als daar iets aan rammelt, of als er acheraf andere wensen waren.
Dit soort muziek moet je vastleggen met de energie die erin zit, en dat doe je zoveel mogelijk live.
Zodra die intentie goed vastligt, maakt 't allemaal niet meer zoveel uit hoe en wat de productie is.

Martin_
22 april 2014, 20:17
Misschien dat Moon music (http://www.moonmusic.eu/) (Roermond) wat voor jullie is. Navarone heeft daar beide albums opgenomen. De preview van hun nieuwste album kun je hier (https://navarone.bandcamp.com/album/vim-and-vigor-preview) beluisteren.
Dit is echter wel gemixt door Vance Powell.
Verder zal dit er opgenomen zijn. (De muziek dan toch, niet de clip ;))

http://www.youtube.com/watch?v=IkBZfTsqaq0&list=UU9ZbVDVDnMpPUpBIQblV37w
Dit zal wel door een Vlaming zijn gemixt.

Maar misschien roep ik maar wat :hide:

wormke
22 april 2014, 22:50
@tulepo;
Uit je post vat ik samen dat je het niet goed vind klinken? Geef gerust (opbouwende) kritiek, ik leer graag bij...

@Martin; klinkt niet verkeerd!

Tupelo
23 april 2014, 09:13
Dat begrijp je verkeert.
Ik vind het wel lekker klinken, maar ik vermoed dat jullie live gewoon beter klinken.
Dit type muziek, dat ook mij aan Seattle en een bepaalde periode doet denken, komt vaak beter uit de verf live.
Dat wil niet zeggen dat het nu niet goed is, ik denk alleen dat er winst te behalen valt als er gekozen wordt voor een wat meer 'live' opname.
Synergie tussen de muzikanten komt beter los op die manier, en dat vind ik meestal lekker bij muziek als dit.
Het klinkt een beetje geconditioneerd.
En in mijn beleving is dat een gevolg van het bewust (en intensief) blootstaan aan een opnameproces.

wormke
23 april 2014, 22:59
Oh oke, vind ik een hele mooi opvatting en zie ik zeker als compliment ;-) Ben trouwens altijd wel fan geweest van de grunge beginperiode :-)

wormke
18 september 2015, 23:50
Ga ik hier de boel weer even omhoog halen.
Tijdje terug de studio ingedoken. Na wat strubbelingen met de productie begint er hier en daar iets af te geraken.
Wij hebben al even een nummer voor een 'gevallen vriend'. Vandaag is het exact 10 jaar geleden dat hij gestorven is. Daarom hebben we er een clip bij gemaakt. Die ga ik dus even delen. Het nummer staat eigenlijk niet erg als voorbeeld voor de nieuwere nummers, aangezien dit nummer toch al een jaar of 6 oud is. Binnenkort post ik een nieuwer nummer ook. Laat maar komen!
https://youtu.be/agjUW_b8cW4

Dutch66
19 september 2015, 11:45
Ga ik hier de boel weer even omhoog halen.
Tijdje terug de studio ingedoken. Na wat strubbelingen met de productie begint er hier en daar iets af te geraken.
Wij hebben al even een nummer voor een 'gevallen vriend'. Vandaag is het exact 10 jaar geleden dat hij gestorven is. Daarom hebben we er een clip bij gemaakt. Die ga ik dus even delen. Het nummer staat eigenlijk niet erg als voorbeeld voor de nieuwere nummers, aangezien dit nummer toch al een jaar of 6 oud is. Binnenkort post ik een nieuwer nummer ook. Laat maar komen!
https://youtu.be/agjUW_b8cW4

Wormke, wat een prachtig eerbetoon...., absoluut respect man!

wormke
19 september 2015, 11:51
thx! reacties over het nummer zijn ook altijd welkom!

Heffie
20 september 2015, 02:08
Super nummer! Ik kan er niet meer van zeggen. Goed uitgevoerd, goed geproduceerd met bijpassende clip...Ik ben jaloers:rockon:
Maar jullie zijn allemaal Belgen denk? Daar ligt het bandniveau al jaren veel hoger dan in Nederland. :)

arjanb01
20 september 2015, 06:57
Super nummer! Ik kan er niet meer van zeggen. Goed uitgevoerd, goed geproduceerd met bijpassende clip...Ik ben jaloers:rockon:
Maar jullie zijn allemaal Belgen denk? Daar ligt het bandniveau al jaren veel hoger dan in Nederland. :)

Zou het? Ik denk dat er genoeg goeie Nederlandse bands zijn op Vlaams niveau, alleen hebben we helaas dj's die bepaalde bands op een walgelijke manier pluggen en promoten waardoor we met Nederlandse middelmaat en eenheidsworst zitten opgescheept.
Kan je beter digitale zenders via internet beluisteren.
Over de opname van de ts, lekkere eighties gitaarsound, mooi eerbetoon al zijn reli rockbands m'n ding niet, maar er lopen zat goeie muzikanten in die wereld.

wormke
20 september 2015, 09:13
Relirock? Wij sPelen geen relirock hoor...

Heffie
20 september 2015, 09:55
Zou het? Ik denk dat er genoeg goeie Nederlandse bands zijn op Vlaams niveau, alleen hebben we helaas dj's die bepaalde bands op een walgelijke manier pluggen en promoten waardoor we met Nederlandse middelmaat en eenheidsworst zitten opgescheept.
Kan je beter digitale zenders via internet beluisteren.
Over de opname van de ts, lekkere eighties gitaarsound, mooi eerbetoon al zijn reli rockbands m'n ding niet, maar er lopen zat goeie muzikanten in die wereld.

Daar heb je wel een punt. Muziek klimaat van de populaire muziek is in Nederland niet je dat...

Fusion
22 september 2015, 13:30
Relirock? Wij sPelen geen relirock hoor...Zijn jullie wel christenen em willen jullie Jezus vanuit n breder perspectief benaderen, en de stempel relirock ontlopen? Of is t echt allemaal seculier-maar-dan-wel-bomvol-referenties-naar-religie-en-aanverwante-zaken? Ik denk (en hoop) t eerste?

Cageman
22 september 2015, 16:12
Zijn jullie wel christenen em willen jullie Jezus vanuit n breder perspectief benaderen, en de stempel relirock ontlopen? Of is t echt allemaal seculier-maar-dan-wel-bomvol-referenties-naar-religie-en-aanverwante-zaken? Ik denk (en hoop) t eerste?
Dat is je 777ste bericht :D.

Fusion
23 september 2015, 15:53
Hehe, het moest zo zijn :)

wormke
26 september 2015, 21:43
jammer, maar het is niet het eerste... Religie kan me echt niet schelen persoonlijk. Ieder het zijn. Maar het zijn gewoon algemene uitspraken (als men vloekt gebruikt men toch ook makkelijk het woordje God.) Ik schrijf alle muziek, de zanger schrijft alle tekst. En nee, die is ook niet gelovig. Gewoon omdat we ergens Jesus lives in de set hebben zitten wil toch niet zeggen dat we Relirock spelen? Live zingt hij trouwens op het laatste refrein niet alleen Jesus, maar ook Allah, Boeddha, enzoverder...
Why we believe gaat ook niet over God. Als je naar het nummer luistert hoor je ook dat de vraag gesteld wordt waarom we de media geloven? Waarom geloven we alles wat we op tv zien? Op het nieuws...
En Pasquinel is een ode aan een gevallen vriend. Das niks godsdienstig, das puur respect.

Fusion
26 september 2015, 21:49
Oke bedankt voor de uitleg! :)

wormke
28 oktober 2015, 18:49
hey, we hebben ondertussen dus nog nieuwe nummers opgenomen. Hier is de nieuwste clip...

https://www.youtube.com/watch?v=I0n3JcjpEV8

wormke
30 november 2015, 23:19
Niemand? mss beter nieuw topic aanmaken?