PDA

View Full Version : blackline silverface



Chris Winsemius
21 januari 2013, 12:39
Net binnen gekregen:

vroege '68-er Fender Bandmaster, AB763 (volgens chart en ook volgens aanwezig circuit), blackface OT met sf nummer (plastic isolatie), kleine dubbele elko's (van die zwart/rode dingen), blue moldeds natuurlijk, bedrading is wat dunner dan blackface maar weer net iets anders dan '69-ers, potjes moet ik nog even bekijken. Drip edge grill natuurlijk, logo klopt niet maar de eigenaar bleek dat met 1tje v/e later cabinet te hebben verwisseld.

Moet ff kijken hoe ik foto's ergens kan uploaden.

EDIT: hier een foto v/e vergelijkbaar exemplaar:

http://www.beaverbottoms.com/1968 Bassman Conversion -4.JPG

Anyway: anderen ervaring met deze zeldzame silverfaces? Had er eens wat over gelezen maar dit is de eerste die ik in RL meemaak.

patrick0108
21 januari 2013, 13:01
geen ervaring maar ben wel erg benieuwd naar zijn sound...

Chris Winsemius
21 januari 2013, 13:04
sound is te vergelijken met een blackface Bandmaster, laat maar zeggen "standaard Fender clean zonder reverb"

blackfaces maak ik vaker mee dan blackline silverfaces vandaar dit topic

flo123
21 januari 2013, 23:55
Ik heb er een die ik wat opgeknapt heb een tijdje terug:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148845-Fender-Bandmaster-op-de-kop-getikt-(uit-1968-)

Chris Winsemius
22 januari 2013, 12:16
Ik heb er een die ik wat opgeknapt heb een tijdje terug:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148845-Fender-Bandmaster-op-de-kop-getikt-(uit-1968-)

tof, die van jou heeft zo te zien nog de echte blackface bedrading, deze BM hier heeft die iets nieuwere bedrading

LRS
22 januari 2013, 12:32
Heb een Silverface gehad uit 1971. Heb em verkocht omdat ik geld nodig had. Nog steeds spijt van... Dijk van een versterker. Met Originele 2x 12" speaker cab.

jacky
23 januari 2013, 01:15
Die thin wire amps zijn wat minder je hebt dan wel weer geluk met die moldeds je hebt ze ook met the infamous brown caps ;-)

Chris Winsemius
24 januari 2013, 21:51
+11

(niet van mij maar van een klant)

movo.
25 januari 2013, 18:16
Heb hier een blackface '67'er. Wel al een 'Fender Musical Instruments'. Klinkt echt super met een drive pedaal. Speel over een Marshall 4x12. :)

Chris Winsemius
25 januari 2013, 19:59
tof, speakercab nog anders bedraad ivm. de 4 ohm van/voor je Bandmaster?

Zelf heb ik een '66 bf Bandmaster en die draait gewoon perfect op 4 of 8 ohm zonder andere OT
(of draaide, ha ha, 't is m'n "eeuwige project amp" :D , binnenkort maar weer eens wat voor bedenken....)

Zelf ben ik meer fan van de Fenders met reverb maar vreemdgenoeg had ik naast tig BFs en talloze SFs nog geen blacklines binnen gehad.

Little Jay
26 januari 2013, 13:56
Waar blijven de mooie gutshots?
:D

Chris Winsemius
26 januari 2013, 14:11
Waar blijven de mooie gutshots?
:D

Ha ha, te laat.........................

anyway: als een blackface maar dan met dunnere bedrading, netjes maar wel een paar draadjes die eigenlijk bijna te kort waren

movo.
28 januari 2013, 23:00
tof, speakercab nog anders bedraad ivm. de 4 ohm van/voor je Bandmaster?

Zelf heb ik een '66 bf Bandmaster en die draait gewoon perfect op 4 of 8 ohm zonder andere OT
(of draaide, ha ha, 't is m'n "eeuwige project amp" :D , binnenkort maar weer eens wat voor bedenken....)

Zelf ben ik meer fan van de Fenders met reverb maar vreemdgenoeg had ik naast tig BFs en talloze SFs nog geen blacklines binnen gehad.

Gebruik een JCM900 stereo cabinet. Die heeft een 4 ohm mono ingang.

Ja ik mis wel een mooie spring reverb maar die tremolo klinkt te gek. Iig een super versterker. Wil alleen ooit andere speakers in cabinet. Heb nu 2x G12T75 en 2x G12H30 70's Ann. in X staan. Misschien naar Greenbacks voor een wat warmere klank.