PDA

View Full Version : Still Got The Blues......



Analie-G
20 januari 2013, 12:52
Hoi allen,
Ik heb met mijn nieuwe Basta 8 strings weer eens deze mooie song opgenomen , puur voor de toon ervan en niet om de lage 2 snaren te demonstreren....:)

http://www.youtube.com/watch?v=pynSaznOaKs

Thanks for listening ....:)

pasqual
20 januari 2013, 14:02
De toon is inderdaad super en jouw spel ook. Maar als 8 snaar geen toegevoegde waarde maar dat zei je al:)

BibixMusic
20 januari 2013, 14:24
Suuuuupertof!

ellisvertellis
20 januari 2013, 14:27
Wow, erg goed gespeeld, klankgewijs zit je er pal op!

Maar wat een gedrocht van een gitaar zeg! :eek: Als jij er maar blij mee bent!

Grtz

Analie-G
20 januari 2013, 16:32
Thanks guys !
En ja, gelukkig smaken verschillen..........ik ben er superbij mee en geeft me alle vrijheid en veel meer speelplezier de 8 strings..........dus me heel happy :)

pasqual
21 januari 2013, 20:23
Ik zag dat je je ook hebt aangemeld bij "de beste gitarist van Nederland". Zie ook dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159041-De-beste-gitarist-van-Nederland

Succes!

Analie-G
21 januari 2013, 22:40
Thanks, heb me ook ff gejoined daarzo.....:)

Duhsjaak
23 januari 2013, 06:17
Hi A
Leuk dat ik je de klank als leidende factor hoor noemen. Er zijn bepaalde liedjes die ik eigenlijk alleen heb geschreven om van de klank van de gitaar te kunnen genieten.
Als we niet meer gek zijn op de klank, kunnen we beter naar een drummers of bugelistenforum gaan.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Nekojiru
23 januari 2013, 20:37
Instant like!! Erg goed! Zeldzaam om te zien dat de feeling genaild wordt... Complimenten!!!! Toffe gitaar btw :)

witterwit
23 januari 2013, 20:44
1 woord: fenomenaal.

The Lo Lands
24 januari 2013, 08:26
Al weer jaaaaarrreeeen geleden dat ik dit nummer van mijn gitaarleraar moest spelen. De intro sequence weet ik nog wel te pakken maar daarna ben ik het kwijt. Het heeft nooit zo lekker geklonken als jouw versie. Je sound en timing is overall heerlijk. Wat voor versterker en effecten heb je gebruikt als ik zo vrij mag zijn? 8 snaren op een gitaar, had je niet beter voor harp kunnen kiezen ;-)

Ik heb eigelijk één klein puntje van kritiek en tip en dat is je beleving en expressie. Het lijkt je iets te makkelijk af te gaan, een soort nonchalance, dat er een soort verstilling optreed als toeschouwer. Althans bij mij dan hoor :-0 Misschien iets meer expressie in lichaamstaal en spel zou je uitvoering misschien nog wel boven het orgineel kunnen doen uitstijgen! Want hoewel je dit nummer qua orgineel goed inpakt mis ik nog een beetje jouw eigen stijl en geluid.

Maar mijn complimenten hoor!!

Analie-G
24 januari 2013, 12:55
Al weer jaaaaarrreeeen geleden dat ik dit nummer van mijn gitaarleraar moest spelen. De intro sequence weet ik nog wel te pakken maar daarna ben ik het kwijt. Het heeft nooit zo lekker geklonken als jouw versie. Je sound en timing is overall heerlijk. Wat voor versterker en effecten heb je gebruikt als ik zo vrij mag zijn? 8 snaren op een gitaar, had je niet beter voor harp kunnen kiezen ;-)

Ik heb eigelijk één klein puntje van kritiek en tip en dat is je beleving en expressie. Het lijkt je iets te makkelijk af te gaan, een soort nonchalance, dat er een soort verstilling optreed als toeschouwer. Althans bij mij dan hoor :-0 Misschien iets meer expressie in lichaamstaal en spel zou je uitvoering misschien nog wel boven het orgineel kunnen doen uitstijgen! Want hoewel je dit nummer qua orgineel goed inpakt mis ik nog een beetje jouw eigen stijl en geluid.

Maar mijn complimenten hoor!!

Hoi man !
Thanks voor je nice words en tips..........
- Versterker : AXE-FX2 , heel basic...3 blokken , amp + cab + reverb met eigenlijk alles op default settings
- 8 snaar gebruik ik in mijn band My Propane...hele andere stijl......maar wordt voornamelijk melodisch gebruikt ipv low riffing ..hahaah...geeft mij nu echt pas het gevoel van gitaarspelen.....
- meer beleving zou ik idd doen op het podium als ik het met een band zou spelen zekers...zo voor een opname doe ik het rustiger aan....:)
- Mijn eigen stijl : met respect naar het nummer toe , en dan ook de notenkeuze , probeer ik zoveel mogelijk in Gary Moore zijn stijl te blijven....alhoewel ik gewoon mijn eigen vibrato`s etc speel...die van mr Moore zijn veel wilder / wijder...:)
- Geluid : dit is gewoon mijn eigen simpele geluid...........:) die van Gary Moore klinkt in mijn oren heel verschillend dan in mijn opname........ik kan met bijv hetzelfde amp settings maar alleen dmv reverb vervangen door delay zo For the Love Of God spelen van Steve Vai.............mijn 8 string met bare knuckle pickups klinkt dan ook heel anders dan een oude gibson.........

Thanks again !

USofguitar
24 januari 2013, 14:31
Supaaaa mooiiiii, Anand!
Hoe gaat het met Valerio en My Propane?

Analie-G
24 januari 2013, 15:14
Supaaaa mooiiiii, Anand!
Hoe gaat het met Valerio en My Propane?

Thanks man !
Ja met Vale & My Propane gaat super...volgende week donderdag de laatste 3 tracks gitaar inspelen bij Joost van den Broek en dan gaat hij enkele songs afmixen en daarmee gaan we eerst bij enkele labels en 1 grote producer langs........al met al , wordt vet........

Das ook de reden waarom ik geen auditie doe voor Textures..:) toffe band met veel toekomst mogelijkheden , maar mijn hart ligt toch meer bij MP muziek....

Jij heel veel succes Ulrich met de audities !

The Lo Lands
24 januari 2013, 17:58
Versterker : AXE-FX2 , heel basic...3 blokken , amp + cab + reverb met eigenlijk alles op default settings
Geluid : dit is gewoon mijn eigen simpele geluid...........:) die van Gary Moore klinkt in mijn oren heel verschillend dan in mijn opname........ik kan met bijv hetzelfde amp settings maar alleen dmv reverb vervangen door delay zo For the Love Of God spelen van Steve Vai.............mijn 8 string met bare knuckle pickups klinkt dan ook heel anders dan een oude gibson.........
Dank voor de uitleg! Ik hoor de laatste tijd wel erg veel goede sounds en berichten over de AXE FX2! De AXE FX2 is compleet digitaal toch of zit er nog wel een deel analoog in. Bijvoorbeeld de preamps, amps en overdrives misschien? Ik ben niet van plan er een te kopen maar interessant vind ik dit apparaat wel. Zeker voor in mijn homestudio zou dit een uitkomst zijn!

Analie-G
24 januari 2013, 20:25
Dank voor de uitleg! Ik hoor de laatste tijd wel erg veel goede sounds en berichten over de AXE FX2! De AXE FX2 is compleet digitaal toch of zit er nog wel een deel analoog in. Bijvoorbeeld de preamps, amps en overdrives misschien? Ik ben niet van plan er een te kopen maar interessant vind ik dit apparaat wel. Zeker voor in mijn homestudio zou dit een uitkomst zijn!

Hoi,
Nee , compleet digitaal maat klinkt in mijn oren heel analoog...:)
En idd ; erg handig voor een homestudio....., check het zekers uit.....succes !

USofguitar
24 januari 2013, 21:03
Thanks man !
Ja met Vale & My Propane gaat super...volgende week donderdag de laatste 3 tracks gitaar inspelen bij Joost van den Broek en dan gaat hij enkele songs afmixen en daarmee gaan we eerst bij enkele labels en 1 grote producer langs........al met al , wordt vet........

Das ook de reden waarom ik geen auditie doe voor Textures..:) toffe band met veel toekomst mogelijkheden , maar mijn hart ligt toch meer bij MP muziek....

Jij heel veel succes Ulrich met de audities !

Cool, man! Goed bezig. Succes! Doe Valerio de groeten.
Heb je al van de nieuwste versie van de Kemper gehoord? ...De Powerrack. Ze hebben het rack versie van de Kemper aan een poweramp gecombineerd. Die wil ik zo snel mogelijk proberen. Als het zo goed is, heb ik geen Diezel meer nodig! :)

Thanks! Ik hou jullie op het hoogte. ;)

Analie-G
24 januari 2013, 22:43
Cool, man! Goed bezig. Succes! Doe Valerio de groeten.
Heb je al van de nieuwste versie van de Kemper gehoord? ...De Powerrack. Ze hebben het rack versie van de Kemper aan een poweramp gecombineerd. Die wil ik zo snel mogelijk proberen. Als het zo goed is, heb ik geen Diezel meer nodig! :)

Thanks! Ik hou jullie op het hoogte. ;)

Thanks man !
nee, Kemper niet geprobeerd etc...........ik wil niet tonematching / profiling etc doen............ik wil gewoon mijn eigen sound programmeren en daar is de AXE super voor.....zelfs daarmee heb ik nog nooit de matching optie gebruikt.net als zoveel andere opties wat erop zitten trouwens..ik heb gewoon een heel simpel sound ..hahaha

Ach ja en daarnaast zoveel gear etc ...gewoon gebruiken wat je zelf lekker vindt passn bij je ...anders zou iedereen op een Marshall spelen ofzo....

Succesos !
A+