PDA

View Full Version : Mijn Stratocaster speelt stroef.



tom123
20 januari 2013, 12:03
Hey allemaal.

Ik heb een Haar stratocaster en daar heb ik zo een jaar heel fijn op kunnen spelen.
Nu is die onlangs even weg geweest voor onderhoud enz.
En toen ik hem terug kreeg vond ik de actie veel te hoog.
Dus ik heb zelf de hals wat rechter gezet zodat de actie minder hoog is.
Maar nu speelt mijn stratocaster heel stroef.
En met stroef bedoel ik: als je de snaren op rekt ( bends maken ) dan gaat dat best zwaar.
Wat kan ik eraan doen om mijn stratocaster weer soepel te laten spelen?

Hotpepper01
20 januari 2013, 12:07
Zitter er wel de dezelfde soort en dikte snaren op die je gewend was? Verder: een beetje handcreme en wat fastfret willen ook nog wel eens helpen. Zeker als je net iets gedaan hebt waar je handen droog en stroef van worden....het is tenslotte wintertijd.

Mr.Fingers
20 januari 2013, 12:07
Lichtere snaren erop? Met welke snaren heb je ze binnengebracht, en met welke is ze teruggekomen?

Jan Buurman
20 januari 2013, 12:17
Is hij bij Haar geweest voor onderhoud? Ik ben daar gisteren geweest en 2 gitaren laten "plekken". Dat had ik jaren eerder moeten doen! Perfectie in afstelling! Halskromming, fretradius, frethoogte, nuthoogte, brughoogte en intonatie.. Alles wordt meegenomen rekening houdend met gebruikte snaren en stemming. Aanrader!

Fuhgawz
20 januari 2013, 12:20
Waarom heb je de hals rechter gezet? Logischer is toch om de brug te verlagen? Nóg logischer is teruggaan naar degene die het heeft afgesteld en vragen of de actie lager mag.

Aca Ilic
20 januari 2013, 13:35
misschien dat de veren van tremolo wat losser gedraaid kunnen worden....