PDA

View Full Version : G-Major in een VS100 Head



mkootstra
19 januari 2013, 22:06
Mijn laatste projectje....

Ik vond het de laatste tijd te veel (zwaar) sjouwen naar de oefenruimte (in totaal 7HE aan 19" apparaten waaronder een dual monoblock 9100 eindtrap) en bedacht het volgende. Mijn allereeste versterker was een Marshall VS100H op een 1965a (4x10") cab wat uiteraard te smal was voor redelijke rock maar wist hoe het klonk op een 4x12". Ik had nog een G-major over omdat ik eindelijk mijn GP100 met JMP-1 naar behoren heb werken en klinken. Ik zocht een Marshall 100 Valvestate combo waar ik de G-Major in kon bouwen maar die bleken te weinig ruimte te hebben omdat de speaker(s) krap in de combo zitten. De losse top heeft ruimte genoem dus heb ik die naar lang zoeken voor een goede prijs kunnen kopen. Uit elkaar gehaald, de Elco's gesoldeerd en een switched 220v stekker achter de originele zekering geplaatst. Het doek voorzichtig los gehaald, met de decoupeerzaak 1U ruimte gezaagd en het doek op maat geknipt en met nietjes weer bevestigd. De reverb heb ik onder het versterkergedeelte geplaatst (boutjes gelast). De G-major geplaatst en het panneel weer bevestigd. Nu nog wachten op de post voor een patch stereo jack om de kanalen te schakelen en dan is de top midi aan te sturen via de G-Major.

Dit is het resultaat:

http://i588.photobucket.com/albums/ss328/mkootstra/2013-01-19214419_zps851d5cae.jpg

http://i588.photobucket.com/albums/ss328/mkootstra/2013-01-19215418_zps077e74bf.jpg

En het belangrijkste is... Het geluid vind ik ruim voldoende (kan niet op tegen de buizen maar toch)

Misschien een tip voor iemand die een 'redelijk' handzaam versterker/effecten wil hebben met voldoende vermogen en midi aangestuurd.

Psychomantis
19 januari 2013, 23:29
Een valvestate is maar een valvestate, maar dit ziet er netjes uit! Nu alleen nog 2 nieuwe knoppen :D

mkootstra
20 januari 2013, 00:30
Nu alleen nog 2 nieuwe knoppen :D

Komen er idd ook aan...

matto
20 januari 2013, 23:48
En die verengalm kan er nu ook wel uit , toch?

mkootstra
21 januari 2013, 08:29
En die verengalm kan er nu ook wel uit , toch?

Klopt, maar die zit niet in de weg... en nu je hem nog gebruiken met de knoppen aan de voorzijde (handmatig uiteraard want deze is niet te regelen ia de G-Major) maar staat normaal gewoon uit.

Ik heb wel getwijfeld maar zal wel een tik van me zijn.... "die potmeters zitten er niet voor niets op" :D