PDA

View Full Version : Classic player 60's strat



keithfan
19 januari 2013, 15:52
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op een fender classic player 60s strat, de sunburst. Als je de onderdelen bekijkt ziet dat er erg goed uit (alder body, 69 pickups, etc). Nu is mijn vraag: Maakt het dan zo veel verschil dat deze gitaar niet in California is gemaakt, maar in Mexico?

patrick0108
19 januari 2013, 16:13
De ervaring die ik heb met Fender gitaren uit mexico is dat je mazzel moet hebben om er echt een goeie uit te pikken als je ze vergelijkt dan met USA. (ik heb laatst een fender roadworn 60 uit mexico gekocht maar heb naar mijn gevoel de beste meegenomen uit een serie van 3 roadworns 2 USA stand en 1 Deluxe) dus gewoon gaan uit proberen ik weet de prijs niet maar heb hem geloof ik op MP zien staan en de picks wil ik wel hebben:strat:.

Willi@m
19 januari 2013, 19:29
Die classic players zijn goeie gitaren over het algemeen. Er zitten natuurlijk toppers bij en misschien wat mindere. Is bij elk model. Ik heb zelf een roadworn (mexico) verkozen over een standard usa. Ik vond die gewoon beter en fijner. Gewoon een afspraak maken en spelen.

LGK
19 januari 2013, 22:17
Tuurlijk is er verschil, daar betaal je ook voor. Maar zeker de classic player vind ik erg goed. Ik heb de classic player en de AM st een keer getest. Qua sound vond ik ze echt niet zoveel verschillen. De afwerking was iets beter op de AM st.
Maar zoals al gezegt, testen! :ok:

Stratman70
20 januari 2013, 08:34
Mijn ervaring is dat de kwaliteit qua afwerking vaak niet onder doet, maar dat de amerikaanse gitaren gewoon veel beter zijn afgesteld. Meer verschil heb ik zelf nog niet ontdekt. Ben erg tevreden over mijn 2 mexicaanse Fenders. Maar heb ze dus zelf nog wel goed moeten afstellen na aanschaf.

LRS
20 januari 2013, 10:45
Ik had onlangs een mex fender jazzmaster in de winkel in m'n handen, en een bandmaatje bracht afgelopen woensdag op mijn verzoek zijn Squier JM mee ter vergelijking. De enige winstpunten scoorde de mex op t halsprofiel, voor de rest won de in Indonesië gebouwde Squier op sound, bouwkwaliteit (oa hals zat veel mooier in de pocket) en elektronica (de 3-weg schakelaar van de mex kraakte dat t een lieve lust was).

caliban
20 januari 2013, 15:11
Ik had onlangs een mex fender jazzmaster in de winkel in m'n handen, en een bandmaatje bracht afgelopen woensdag op mijn verzoek zijn Squier JM mee ter vergelijking. De enige winstpunten scoorde de mex op t halsprofiel, voor de rest won de in Indonesië gebouwde Squier op sound, bouwkwaliteit (oa hals zat veel mooier in de pocket) en elektronica (de 3-weg schakelaar van de mex kraakte dat t een lieve lust was).

Halsprofiel is ook sowieso een kwestie van smaak. Ik heb zelf eens op zo een squier vm jazzmaster gespeeld in een winkel, klonk goed, maar ze was echt slecht afgesteld, hals vond ik oké. Heb zelf een Squier JMascis JM, was stock goed afgesteld, en de nek is vrijwel subliem, waarschijnlijk gitaar met de beste nek waar ik ooit op gespeeld heb.

Marbles
20 januari 2013, 20:41
FWIW Ik heb ook op de mexicaanse jazzmaster gespeeld en het deed mij ook niets (japanner vond ik veel lekkerder).
De classic 60 player daarentegen.. Fantastische gitaar. Vind em beter dan dan menig (goedkope lijn) amerikaanse serie die ik in mn handen heb gehad. Destijds gekocht bij Kees Dee, die had er 2 staan (blauw) en ik kon nauwelijks verschil tussen de 2 vinden qua speelbaarheid en geluid, dus wellicht een ' constante' lijn?

Het enige minpuntje vind ik is dat het ook ' voelt' als een dikke laag poly-lak, deze gitaar blijft shinen. Als je daar geen probleem mee hebt: Hij speelt fantastisch en klinkt zoals je van een 69 kan verwachten. Je gaat er geen spijt van krijgen.

route66
20 januari 2013, 21:37
De classic players 60s zijn prima gitaren, fijne hals! Krijg je geen spijt van

lauke_101
21 januari 2013, 22:43
Inmiddels alweer ruim 4 jaar bezitter van zo'n CP60, blijft een heerlijke gitaar die ik nog erg vaak grijp! Klinkt echt heel goed, speelt lekker weg en de afwerking vind ik zeer prima. Er zal wel wat meer variatie zitten in met name de afwerking en setup dan in de Amerikanen, maar dan moet je gewoon even de tijd nemen en zoeken. Dat moet je trouwens altijd bij elke aanschaf, zelfs custom shops verschillen nog.
Ik heb de mijne bewust boven een Amerikaan verkozen om het geluid, de afwerking deed er bij mij niet (veel) voor onder. Veel waar voor je geld als je het mij vraagt.

Later nog een Baja telecaster gekocht, waar ik dezelfde mening over ben toegedaan. Ook een gitaar waar ik heel blij van word.

RaceRookie
22 januari 2013, 14:12
Ik zit ook al en tijdje te denken om een classic player 60s te kopen. Jammer dat ze er niet met maple toets zijn, de classic player 50s dan weer wel, maar dan weer met een ander profiel. ARGH... :)